de Bird, de VFR, of de nieuwe Kawa?

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

de Bird, de VFR, of de nieuwe Kawa?

Berichtdoor player one » Do Feb 23, 2006 5:17 pm

Ik ben dus doodsverliefd op deze drie motoren!

De VFR 800 Vtec ABS:
een mooie (iets sportiever ogende) sport-tourer, waar mijn oog is op gevallen na de Blackbird, vanwege het jongere uiterlijk, de nieuwere techniek, het prachtige geluid uit die V4 Vtec, en zijn dubbele persoonlijkheid...
Maar...Het is toch nog de minst aantrekkelijke in mijn lijstje, want in mijn hoofd zie ik me altijd op een 'Bird of een ZZR1400 rondcruisen.
Hoewel het waarschijnlijk de meest "logische" keuze is qua veiligheid vanwege de ABS en de "geringe" pk's.;)

De CBR1100XXSuper Blackbird:
Dit was mijn droom-moto! Van de seconde dat ik hem zag staan tot ik er voor de eerste keer opzat, dat design (precies een kogel uit een kanon!), die pk's (waar je niks aan hebt op de openbare weg, MAAR is toch een must om te hebben!)...mannelijk ego, he...
Maar...Is een beetje een verouderde motor (is niet genoeg vernieuwd door de jaren) en heeft me een beetje doen afknappen nadat ik er alleen maar ouw mannen op zie rijden...Ik ben 24 en wil niet worden uitgelachen door de mede-motomannen doordat ik op een "ouwe" moto rijdt...:tongue:

Aber jeets: Is er een Walgelijk snelle, stoere, sterke,...Kawasaki ZZR1400 in aankomst!
En die heeft de top 3 toch enigzins verschoven, deze natte droom staat nu op 1!

Ik bedoel maar...200 pk's (met RAM AIR) op 218 kg (met ABS), Dat klinkt toch gewoon mega!:o
En dat rijdt dan naar het schijnt ook nog goed ook!:moto:
Gebruikers-avatar
player one
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Fobos » Do Feb 23, 2006 5:22 pm

Ik denk dat je het sportiefst zult rijden met de VFR800. De andere zijn te lomp.
Gebruikers-avatar
Fobos
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Spacelord » Do Feb 23, 2006 5:32 pm

Fobos schreef:Ik denk dat je het sportiefst zult rijden met de VFR800. De andere zijn te lomp.

Zo denk ik er ook over (mss wat bevooroordeeld omdat ik zelf ne VFR heb :biggrin: )
Die andere twee zijn inderdaad kannonnen van moto's, qua snelheid maar ook qua handelbaarheid. Doe je veel en lange stukken autostrade kies dan zeker een van de twee "dikke", wil je het iets sportiever doen kies dan voor de kleine, maar o zo fijne, VFR (lyrisch nietwaar :rolleyes: ) Die stuurt echt als een pluimpje.
At the end: It's your choice:moto:
Ride it like you stole it
The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!
05/'01 - 04/'02: Suzuki GS500E('94); 04/'02 - 03/'04: Honda CB750('96); 03/'04 - 03/'06: Honda VFR800FI('00); 03/'06 - ...: Honda VFR800VTEC('02)
Gebruikers-avatar
Spacelord

Berichtdoor player one » Do Feb 23, 2006 5:54 pm

Spacelord schreef:Zo denk ik er ook over (mss wat bevooroordeeld omdat ik zelf ne VFR heb :biggrin: )
Die andere twee zijn inderdaad kannonnen van moto's, qua snelheid maar ook qua handelbaarheid. Doe je veel en lange stukken autostrade kies dan zeker een van de twee "dikke", wil je het iets sportiever doen kies dan voor de kleine, maar o zo fijne, VFR (lyrisch nietwaar :rolleyes: ) Die stuurt echt als een pluimpje.
At the end: It's your choice:moto:

Ik had dus ook een beetje schrik voor de plompheid van deze moto's, maar ik was een GSXF600 van 200kg droogewicht gewoon, en als je weet dat deze "lompe" monsters tussen de 215 en 220 kg wegen, dan valt dat best mee, en de reviews zijn positief in voordele van de ZZR1400, die zou ongeloofelijk sportief bochtjes kunnen pakken (niet als een supersport natuurlijk, maar daarom wil ik een sport-tourer)
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor Sylvester » Do Feb 23, 2006 6:02 pm

Jep, je zou eerst eens een serieus testritje moeten doen met de 2 moto's van je dromen dan weet je al veel... Ikzelf heb eerst 2 GSX-R's gehad wat enorm fijne en mooie machines zijn en de VFR kan natuurlijk niet tippen aan die pk's maar toch ben ik nu een stuk sneller door de bochten en voel ik me zekerder met de VFR:duim: . Als je iemand bent wat graag veel kilomters rijdt moet je zeker de VFR overwegen want de pijn die ik na 200km op de GSX-R had in nek en polsen heb ik nu niemeer en mijn vrouwke vind het ook een heel aangename verandering:)
Gebruikers-avatar
Sylvester
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor player one » Do Feb 23, 2006 6:08 pm

Sylvester schreef:Jep, je zou eerst eens een serieus testritje moeten doen met de 2 moto's van je dromen dan weet je al veel... Ikzelf heb eerst 2 GSX-R's gehad wat enorm fijne en mooie machines zijn en de VFR kan natuurlijk niet tippen aan die pk's maar toch ben ik nu een stuk sneller door de bochten en voel ik me zekerder met de VFR:duim: . Als je iemand bent wat graag veel kilomters rijdt moet je zeker de VFR overwegen want de pijn die ik na 200km op de GSX-R had in nek en polsen heb ik nu niemeer en mijn vrouwke vind het ook een heel aangename verandering:)

Probleem is; ze laten geen testrit met de Blackbird toe, ik heb er al achter gevraagd, maar hun excuus is dat ze deze te weinig verkopen, en er dus speciaal moeten laten overkomen als testmotor, en dat is te duur...bastards...
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor Aiki » Do Feb 23, 2006 6:46 pm

Dit is raar dacht al dat ik deze topic had geopend :biggrin:
Mijn droommachine was een BB toen kwam de ZZR1400 op het toneel.
Maar bij de motoren hebben overkill aan power en is me keuze tot hier toe een VFR.
Is dit toeval of niet :biggrin: :biggrin: :biggrin: ... en euh zou toch maar een andere keuze maken want ik ben ook ne "ouwe".:rolleyes:

Alles hangt af wat je het liefste rijd autobahn of landelijke wegen...
Voor de authobahn zou ik een BB aanschaven en mocht geld voor jou geen probleem zijn dan zou ik de ZZR1400 nemen.

Als je meer landelijke wegen doe, zou ik voor de VFR 800 ABS gaan
Gebruikers-avatar
Aiki

Berichtdoor player one » Do Feb 23, 2006 6:50 pm

Aiki schreef:Dit is raar dacht al dat ik deze topic had geopend :biggrin:
Mijn droommachine was een BB toen kwam de ZZR1400 op het toneel.
Maar bij de motoren hebben overkill aan power en is me keuze tot hier toe een VFR.
Is dit toeval of niet :biggrin: :biggrin: :biggrin: ... en euh zou toch maar een andere keuze maken want ik ben ook ne "ouwe".:rolleyes:

Alles hangt af wat je het liefste rijd autobahn of landelijke wegen...
Voor de authobahn zou ik een BB aanschaven en mocht geld voor jou geen probleem zijn dan zou ik de ZZR1400 nemen.

Als je meer landelijke wegen doe, zou ik voor de VFR 800 ABS gaan

prijsverschil tussen de VFR ABS, BB, en ZZR1400 valt best mee, de ZZR1400 ABS met saloncondities kost een 13400 €, ik wou zowiezo een nieuwe motor kopen als volgende motor, dus...

De VFR steekt idd mijn ogen ook wel wat uit, maar mijn kameraad wil een nieuwe CBR600RR kopen, en ik wil niet onderdoen, (want ik ben de ervaren rijder, en hij de nieuweling!)....en ik heb wel graag wat pk's onder mijn kont buiten het feit dat de ZZR1400 er BAD-ASS uitziet!!!:tongue:

ps; iedereen die ouder dan mij is, is een oude zak, dus voel je je niet aangevallen, ik bedoel een veel breder publiek! hahahaha:) :D
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor den les » Do Feb 23, 2006 8:06 pm

Dus .... het wordt de kawasaki !!!

Véél plezier ermee !!:moto: :moto:
Gebruikers-avatar
den les
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Capitol » Do Feb 23, 2006 8:42 pm

Als je nog een tijd kan wachten, is het waarschijnlijk de moeite te wachten op: http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=5626&highlight=2007

Zal de VFR V5 1200 er nu eindelijk komen ter vervanging van de Blackbird?
of
De Kawasaki Z1400?
Gebruikers-avatar
Capitol

Berichtdoor kawabill » Do Feb 23, 2006 8:50 pm

[quote="player one"]prijsverschil tussen de VFR ABS, BB, en ZZR1400 valt best mee, de ZZR1400 ABS met saloncondities kost een 13400 €, ik wou zowiezo een nieuwe motor kopen als volgende motor, dus...

De VFR steekt idd mijn ogen ook wel wat uit, maar mijn kameraad wil een nieuwe CBR600RR kopen, en ik wil niet onderdoen, (want ik ben de ervaren rijder, en hij de nieuweling!)....en ik heb wel graag wat pk's onder mijn kont buiten het feit dat de ZZR1400 er BAD-ASS uitziet!!!:tongue:

ps]

Hey player one, is dat 1) voor de bocht 2) in de bocht of 3) na de bocht:biggrin:

Ik zou gaan voor ne mooie groene ZX10.........;)
Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life.
I'll find as many of these moments as possible.

Ubuntu=I am what I am because of who we all are

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor VFReaky » Do Feb 23, 2006 8:52 pm

[quote="player one"]Probleem is]

In occasie zullen ze hem toch wel ergens hebben staan niewaar? Maar met het risico dat ik bevooroordeeld overkom, zou ik je zeker aanraden voor de allround rij- en stuureigenschappen te gaan van de VFR:duim: En wat de Kawa betreft: wat moet je nou in gods hemelsnaam met 200+ pk op een machien die niet gebouwd is naar hypersport eigenschappen?
Veel suc6 en wijsheid:moto:
* * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
VFReaky
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Joker » Do Feb 23, 2006 9:30 pm

VFReaky schreef:wat moet je nou in gods hemelsnaam met 200+ pk op een machien die niet gebouwd is naar hypersport eigenschappen?
Veel suc6 en wijsheid:moto:

Een sterke en soepele motor misschien? Een Rolls heeft ook +/- 450Pk en is ook niet echt een hypersport :D

Ik wil Kawa nu niet gaan vergelijken met RR, maar het principe is vergelijkbaar PK's = comfort & souplesse .

Ik moet objectief :biggrin: blijven en den les & KawaBill bijtreden: Kawa :duim:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Joker
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor player one » Do Feb 23, 2006 9:46 pm

Joker schreef:Een sterke en soepele motor misschien? Een Rolls heeft ook +/- 450Pk en is ook niet echt een hypersport :D

Ik wil Kawa nu niet gaan vergelijken met RR, maar het principe is vergelijkbaar PK's = comfort & souplesse .

Ik moet objectief :biggrin: blijven en den les & KawaBill bijtreden: Kawa :duim:

dat is goed gezegd, en die ga ik ook onthouden voor als iemand commentaar geeft op pk's! hahaha!!

Over de ZX10, ik heb er op gezeten, en het blijft nu eenmaal een hypersport...en ik wil echt een machine waar je uitgerust ergens kunt aankomen. ik zeg niet dat een hyper niet goed rijdt ofzo, maar dat is wel extreem he, en een sport-touring is wat comfortabeler...maar ik wil wel de POWER...daarom de ZZR1400.

Ik moet inderdaad nog eventjes wachten tot de auto is afbetaald (nieuw is f*cking duur!) dus mss de VFR 1200 terug op de lijst dan, maar dat zal de toekomst brengen....

Bedankt nog voor alle respons
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor RunnerX » Do Feb 23, 2006 11:04 pm

'k zou dan voor de vfr gaan , geen blackbird of ander ding met veel pk's dat zoveel weegt dat ge door elke 600rr word belachelijk gemaakt.
de vfr is dan een goede tussenoplossing voor iemand van uwe leeftijd denk'k zo. comfortabel, soepel, wendbaar, relaxt, en toch sportief wenneer nodig.
en 't is ne Honda :duim: :biggrin:
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor Dieterke750 » Vr Feb 24, 2006 12:38 am

Ik heb ook persoonlijke voorkeur voor de VFR. Lichter en véél speelser volgens mij. En meer dan genoeg aan pk's en koppel lijkt me.
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Cebeke » Vr Feb 24, 2006 6:54 am

Van de blackbird zou je toch kunnen verschieten hoe handelbaar die is,en bergen koppel,heb een vfr 800 gehad en ze zeggen die heeft koppel maar toen ik op een blackbird had gereden wist ik wat koppel was:duim:
De CeBeke's
http://www.rudighijs.net

[url=http://www.rnbvba.be]
[/url]
Gebruikers-avatar
Cebeke

Berichtdoor Sylvester » Vr Feb 24, 2006 12:38 pm

De VFR heeft zoveel koppel niet hoor rond de 80Nm, maar voor ene 600 ook al is het ene nieuwe RR moet je toch nie snel onderdoen ze... want de VFR schiet ook ferm vooruit zeker als de Vtec aanvliegt.

@ player one: heb je al eens test gereden met de VFR, want die hebben ze overal te koop staan e dan knn ze u toch moeilijk een tesrit wijgeren. Ik denk dat je aangenaam verrast zal zijn...
Gebruikers-avatar
Sylvester
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor zardoz » Vr Feb 24, 2006 3:23 pm

Alles is wel wat gezegd geweest...

Ik zou voor de VFR gaan, lichter en minder lomp dan de andere twee. Tenzij ge zo ene bent die stapsvoets door den bocht gaat om dan met t kot vol open terug gaan bij te benen, dan moet ge ne BB of Kawa hebben.

Langs de andere kant blijf ik erbij: t is belachelijk veel geld voor ne 800.

Hebt ge al eens nagedacht over ne Triumph Sprint? In het sporttouring segment vind ik dit de beste keuze. Tenminste eens iets anders, ne driecilinder en voor t zelfde geld als ne VFR krijgt ge ne 1050cc.
zardoz

Berichtdoor player one » Zo Feb 26, 2006 12:40 pm

Ik ben gisteren naar Felix en Jos geweest, en daar was het geen probleem om met de BB en de VFR een testrit te doen, ik moest alleen regelmatig op de site tussen de 2-dehands en als er een BB en een VFR staat moest ik eens bellen.
Dan mag ik een uur gaan crossen op die 2, maar dan kost het mij 30€, wat ik enigzins wel begrijp, anders gaat iedereen die eens goesting heeft om een superbike te rijden op een mooie dag, ne moto testen...

De Kawa is in het aanzicht van al de "Honda-moois" wel in het niets vervallen, ik dnek dat ik mijn hart volg, en voor mezelf eens ga uitmaken wat me beter past; De BB of de VFR... want beiden vindt ik mega-knap! En ik hoor over beiden niks dan goeds...:duim:

@ ZardoZ: neen, joh, ik zal niet snel een volledige "kneedown" doen in een bocht, maar traag door een bocht?....Waar is de FUN dan???:D
OPEN DIE GAAAAAAASSS!!
Gebruikers-avatar
player one

Volgende

Terug naar Tour motoren