Binnenkort op circuit, of niet?

Voor alle toog verhalen

Moderator: Moderators

Binnenkort op circuit, of niet?

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 12:29 pm

Hey,
sommige onder jullie kennen me ondertussen miss van het topic: nieuwe leden
Zoals daar te lezen staat heb ik nog geen moto daar mijn ouders heeeeeel erg anti zijn, en ben ik van plan om puur op circuit te gaan rijden.
Nu heb ik vandaag een beetje zitten rekenen, en kwam ik uit op een nodig budget van 2750 € excl moto (2100 kledij, 600 € rijbewijs)
Ik vroeg me af of (aangezien ik de komende 2 jaar toch geen moto voor op de baan kan kopen daar ik hem no way thuis in de garage zou mogen parkeren, nog te betwijfelen thuis binnenkomen) er geen organisaties bestaan die een circuitcursus inclusief moto voorzien, en of dat een aan te raden keuze is de 600 euro motorijschool daarin te investeren.
Ik weet ook niet of het kan je moto in een box op circuit te laten staan, want dan is meteen ook het stockage probleem van de moto opgelost en kan ik eeiiindelijk beginnen rijden.
En tenslotten dacht ik nog aan de mogelijkheid om samen met een aantal (ervaren liefst) mensen een circuitbike te kopen, want ik denk dat je op die manier ongelooflijk veel kan bijleren, (en een hele dag racen lijkt me erg vermoeiend en aanleidend tot concentratiefouten, dus beter dat je zou kunnen afwisselen met een andere rijder + maakt financieel ook aantrekkelijker) maar wederom weet ik niet of dat vaak gedaan wordt...

Alvast bedankt voor de hulp
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Olsene Boy » Do Feb 25, 2010 12:41 pm

circuitdag is op naam van de rijder, niet op de motor...
Zal dus niet goedkoper zijn om met z'n zessen met één motor dagje circuit te doen...

moto in stockage op circuit: nope
circuitorganisatie met motoren: ik ken persoonlijk geen
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stef » Do Feb 25, 2010 12:42 pm

2100 kledij ? Dit kan voor een heel pak minder. Je kan bvb eens uitkijken naar een weinig gebruikt 2e hands pak enz of een overjaars pak bvb. Wie zegt trouwens dat het circuitrijden je zou afgaan ? Zie dat je al die aankopen doet en het valt tegen ?

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Do Feb 25, 2010 12:43 pm

Olsene Boy schreef:circuitdag is op naam van de rijder, niet op de motor...
Zal dus niet goedkoper zijn om met z'n zessen met één motor dagje circuit te doen...

moto in stockage op circuit: nope
circuitorganisatie met motoren: ik ken persoonlijk geen

Die zijn er hoor maar dat is vrij kostelijk

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 12:46 pm

Olsene Boy schreef:circuitdag is op naam van de rijder, niet op de motor...

Aankoop en onderhoud van de moto wel, maar idd zoals je zegt als toch iedereen persoonlijk inschrijving moet betalen is het minder leuk dat je je tijd die even duur is moet delen met anderen.
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Kiekeboe » Do Feb 25, 2010 12:47 pm

van waar ben je...
.........................Afbeelding...................
Gebruikers-avatar
Kiekeboe
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Ilke » Do Feb 25, 2010 12:52 pm

Sonar,

Als je nog niet kan rijden, zou ik met dat circuitrijden toch nog even wachten.
Koopt u een oud maar betrouwbaar motoke voor weinig geld en zorg dat je de basics op de baan onder de knie krijgt. Als ge al vlot nen bocht kunt pakken schrijf je dan eerst in voor een beginnerscursus. Valt het goed mee en ben je hooked, begin dan pas te investeren in goed circuitmateriaal. ;)
Better a racer for a day, than a spectator for your life.
Gebruikers-avatar
Ilke
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 12:52 pm

Gaazzz Sultan schreef:2100 kledij ? Dit kan voor een heel pak minder. Je kan bvb eens uitkijken naar een weinig gebruikt 2e hands pak enz of een overjaars pak bvb. Wie zegt trouwens dat het circuitrijden je zou afgaan ? Zie dat je al die aankopen doet en het valt tegen ?

mvg

Stef

Ik weet dat dat veel budget is, maar ik vind ook voor op circuit dat je echt niet mag besparen op je pak, eventuele promoties zullen dan wel blijken natuurlijk ;) maar ik reken liever wat teveel dan te weinig.

Ik kan me geen reden bedenken waarom circuit me niet zou afgaan.
Ik rij heel graag snel, en op de openbare weg vind ik dat veel te gevaarlijk, en onverantwoord niet enkel voor mij maar ook andere bestuurders. Zo snel mogelijk proberen rondgaan is puur genieten, en ja ik doe het nu ook met de auto, ook al is dat niet zo slim, maar die kan gelukkig niet zo snel, daarom dat ik graag op circuit zou gaan rijden.
Toen ik de eerste keren op een moto reed hoopte ik dat ik zou afgeschrikt worden en niet zoals in de auto steeds sneller zou willen, maar dat was niet het geval, en ik ken mezelf. Als ik met de moto op de baan zou rijden zou ik na verloop van tijd ook gaan pushen en pushen tot op een bepaald moment je te ver gaat, en dan... zit ik liever toch op circuit als op de baan eigenlijk
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 12:54 pm

Kiekeboe schreef:van waar ben je...

Dilbeek, schepdaal, zit ook heel veel in beersel momenteel
Kanten van brussel dus ;)
Waarom miss?

EDIT: ik zie dat je van antwerpen bent, daar ben ik wel regelmatig int weekend, aangezien ik en mijn vriendin erg van antwerpen houden en van plan zijn daar te gaan wonen binnen een 2-tal jaar
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Kiekeboe » Do Feb 25, 2010 1:11 pm

voor op circuit heb je geen rijbewijs nodig ,ervaring op de moto is wel nodig,600€ voor rijbewijs,wel koop je daarvoor een jaarabonnement op lezennes ,als je met 6 ne moto gaat kopen en je rijd alle 6 heb je 20 min. rijtijd op zolder elk,dat is de moeite niet.
circuit rijden kost geld ,veel geld als je er geen hebt. 2100€ voor kleding,veel te veel...hier heb je er al 1 voor 150€
http://www.kapaza.be/Motoren/Motorkleding/24825827/2_delig_richa_pak.html
zal minder pijn doen in je portemonee .
als je al stockage vind op circuit ga je veel betalen,huur je een garage is goedkoper,er zijn organ.die circuitdagen met huur van moto maar voor dat geld heb je al ne cbr600 f2 of f3 om op te lapen...plat ga je vroeg of laat toch dus geef in het begin niet te veel geld uit...
Gebruikers-avatar
Kiekeboe
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 1:29 pm

Ja dat van dat plat gaan dat weet ik heel goed hoor, en een hele dure moto zou ik dan toch niet kopen, bij voorkeur een oudere 600, r6, gsxr 600 of cbr 600 rr (maar die hondas gaan echt pokkeduur, te duur de deur uit) of kawa 600 tussen de 2 en 3000 euro lijkt me een realistische en goede aankoop.

Ik weet dat circuit rijden veel geld kost, maar kheb gewoon teveel schrik/verstand/zelfkennis dat ik te weinig schrik ga hebben op de openbare weg. Niet dat ik zo'n stoere johnny ben of, zware jongen, ik hou gewoon van snelheid, jullie snappen dat wss wel
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor desp0 » Do Feb 25, 2010 1:33 pm

ga maar direct circuit op. gaat u da nooit beklagen

bij beginners al vre te doen

succes
desp0
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kiekeboe » Do Feb 25, 2010 1:35 pm

zou je willen rijden met ne cbr600f2 of f3 zoals ze in de no budged cup rijden...
Gebruikers-avatar
Kiekeboe
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 1:42 pm

Wat me eigenlijk op deze denkpiste heeft gezet is het feit dat er toch ook van die ketjes van 15 - 16 jaar zijn die op circuit rijden. Die hebben toch ook alles op circuit geleerd, hoe hebben die dat dan gedaan, leren kijken, juiste techniek e.d.
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 1:44 pm

Kiekeboe schreef:zou je willen rijden met ne cbr600f2 of f3 zoals ze in de no budged cup rijden...

Daar zou ik helemaal geen neen op zeggen,
ik wil op niets specifiek rijden, ik wil gewoon graag rijden, en ja, op een moto die toch een beetje competitief is. Dat ik eens ik het een beetje onder de knie heb beetje mee kan met de anderen.
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor brino » Do Feb 25, 2010 1:48 pm

Heb je geen oma/opa/broer/nokel/zus/kammeraad waar je je moto mag gaan afkappen?

Een ritje naar het circuit kan je hier wel versieren. Uitleg kan je altijd aan de anciens vragen eens je daar bent.

Het kan natuurlijk altijd geen kwaad dat je leert vertrekken en stoppen en schakelen op en rond de padock.
http://www.bikeshop-online.be/

I once prayed to god for a bike, but quickly found out he didnt work that way...so I stole a bike and prayed for his forgiveness
Gebruikers-avatar
brino
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 1:51 pm

friendofstarfish schreef:Heb je geen oma/opa/broer/nokel/zus/kammeraad waar je je moto mag gaan afkappen?

Een ritje naar het circuit kan je hier wel versieren. Uitleg kan je altijd aan de anciens vragen eens je daar bent.

Het kan natuurlijk altijd geen kwaad dat je leert vertrekken en stoppen en schakelen op en rond de padock.

Goh, neen niet echt, denk niet dat ze me gaan helpen iets te doen wat mijn ouders afkeuren, en ik zou ook geen gedoe in de familie enzo willen starten ;)
tis mijn keuze en ik wil daar niemand anders kwaad mee doen.

Vertrekken en stoppen en schakelen enzo heb ik al een beetje gedaan toen we een moto die ik samen met een mat restaureerde aan het testen waren (had 20 jaar stil gestaan)
Maar ik weet dat dat belange niet voldoende is, daar maak ik me geen illusies in, wil gewoon effe duidelijk maken dat ik niet zo een dromertje ben dat nog nooit een moto van dichtbij heeft gezien en de gevaren en moeilijkheid van die machines totaal onderschat.
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Kiekeboe » Do Feb 25, 2010 1:52 pm

ik heb er 2 staan ne f2 en ne f3 om op te lapen voor circuit ...je lap ze alle 2 op ,1 met alle dure spullen die je zelf wilt,en 1 gewoon ,vering en kuip neem ik zelf voor mijn rekening ,in ruil mag je er 1 van hebben...
Gebruikers-avatar
Kiekeboe
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sonar » Do Feb 25, 2010 1:57 pm

Kiekeboe schreef:ik heb er 2 staan ne f2 en ne f3 om op te lapen voor circuit ...je lap ze alle 2 op ,1 met alle dure spullen die je zelf wilt,en 1 gewoon ,vering en kuip neem ik zelf voor mijn rekening ,in ruil mag je er 1 van hebben...

Wauw, dit toppic neemt een heel onverwachte wending :)
Dat is buitengewoon vriendelijk aanbod van je, en eentje dat ik heel heel serieus wil overwegen. Ik denk dat het goed zou zijn miss eens met elkaar af te spreken dan om te zien op welke mannier dat mogelijk zou zijn, en de verdere details te bespreken.
I'll Pm you
Sonar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Liezebies » Do Feb 25, 2010 2:26 pm

Ik denk dat er wel mensen zijn die een plaatsje in hun garage kunnen / willen afstaan of verhuren, je kan bijvoorbeeld ook in plaats van een garage een motostaanplaats huren, in het antwerpse weet ik er zo een paar voor rond de 20€ per maand ;)

Good luck!
De Pistonnekes
2Fast Concept Racing Team #96
Gebruikers-avatar
Liezebies
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Arena