garmin nuvi 510 routes opladen

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

garmin nuvi 510 routes opladen

Berichtdoor adam919 » Vr Mrt 19, 2010 8:13 pm

Ben reeds enige tijd bezig met het ondernemen van poging tot een route op het toestel te krijgen, maar het lukt me van geen kanten:@:@:@.
Waarom moeten die gasten da zo ingewikkeld maken.
Hieromtrent heb ik 2 vragen:

1)Een track van een site halen en via roadtrip(mapsource voor apple) iuploaden op het toestel "lukt", in de zin van dat de track op het toestel gecopierd wordt, maar ik vind deze dus niet terug eens ik het toestel opstart.
weet iemand me te vertellen waar ik deze op kan roepen?

2)Hoe krijg ik de gedetailleerde kaart in roadtrip/mapsource geladen? Ik heb reeds het toestel geregistreerd, maar is + 6 mmand in gebruik (dus geen gratis upgrades meer). Ook de kaarten en de nodige codes zijn in roadtrip geladen, maar de gedetaileerde kaart, die op het intern geheugen van de nuvi staat krijg ik niet ingeladen.

K' heb reeds een mail aan garmin gestuurd, maar daar reageren ze niet.

Kan iemand me op weg helpen, t zou interresant zijn mijne gps op de moto te kunnen gebruiken.

grz,

Adam
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Imno » Vr Mrt 19, 2010 8:18 pm

Zeg is van waar je bent. Er zitten hier verschillende nuvi510(en ander Garmin)-eigenaars. Is altijd iets makkelijker te begrijpen als je het effectief ook ziet hoe je die routes moet uploaden.
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor adam919 » Vr Mrt 19, 2010 8:42 pm

zelf ben ik van wevelgem
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor depo » Vr Mrt 19, 2010 8:47 pm

druk op extra ,dan op mijn gegevens en daarna importeer route uit bestand
daarna staat je route bij route's ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor depo » Vr Mrt 19, 2010 8:51 pm

Om een kaart op garmin toestel te zetten
Hoe zet ik de kaart in het toestel?
Nadat de OnRoute kaart op de computer geinstalleerd is moet hij nog in het toestel. Dat gebeurt vanuit MapSource.

In het kort:

•sluit het toestel aan op de computer
•selecteer de kaart die geladen moet worden
•druk op 'verzenden naar apparaat'
Meer uitgebreid:

Start mapsource. Als je meerdere kaarten hebt, selecteer dan linksboven de kaart die je over wilt zetten:

Kies vervolgens voor de kaartknop:

Als je vervolgens op de kaart klikt zie je dat dat vakje rose wordt:

Door, terwijl je de linkermuisknop ingedrukt houdt, met de muis te slepen kun je meerdere delen inééns selecteren.

Door op de rechtermuisknop te klikken kun je een gebied de-selecteren.

Zeker met toestellen met uitbreidbaar (SD)geheugen zul je meestal gewoon de hele kaart willen selecteren. Zoom uit tot je het hele gebied in beeld hebt, klik linksboven, hou de linkermuisknop ingedrukt terwijl je naar rechtsonder sleept. En voila: het hele gebied is rose:

Als je op dat moment aan de linkerzijde het tabje 'kaarten' selecteert, dan zie je daar een lijst met geselecteerde kaarten:

LET OP:

Als de tab 'kaarten' is geselecteerd kun je linksonder een vinkje plaatsen (of weghalen) bij 'gegevens voor routeberekening opnemen':

Zorg dat dat hokje aangevinkt is! Anders zal het toestel straks wel de kaart laten zien, maar vervolgens alleen rechte lijnen trekken!

De te laden kaartenset staat nu klaar. Zorg nu dat het toestel aangesloten is (geef de computer even de tijd het toestel te herkennen) en druk op de knop 'verzenden naar apparaat'.

Wil je de kaart niet in het toestel zèlf zetten maar op een geheugenkaart, kies dan uiteraard de geheugenkaart:
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor adam919 » Za Mrt 20, 2010 1:38 pm

Depo,

via extra , mijn gegevens reeds geprobeerd, maar vind daar niks in terug, het bestand wordt onder een andere naam opgeslagen als ik importeer

wat het opladen van de kaart betreft wens ik dit in omgekeerde richting te doen, de kaart staat op het toestel, maar in roadtrip krijg ik niet voldoende details om een route uit te stippelen, wel is de kaart en de code ingevuld, maar vind niet hoe je zie inlaad.

grz, adam
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Maxxi » Za Mrt 20, 2010 5:02 pm

Kaarten kunnen enkel van PC op gps gezet worden, niet de andere richting.

Heb je in roadtrip geen opties om het detail niveau hoger te zetten? In mapsource kan je het niveau van details zelf kiezen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor adam919 » Za Mrt 20, 2010 7:19 pm

Detail kan ik ook bepalen in road trip, enige probleem is dat het detail niet ver genoeg reikt, maw alle binnenbaantjes zijn niet te zien op de kaart, enkel de grote wegen.
Zou toch raar zijn mocht je geen kaart van gps op pc kunnen laden, hij herkent de kaart, heeft de correcte codes....
Zeker in volgende redenering, je koopt een gps met kaart erop, en als je via de computer wilt navigeren, dan moet je nog een kaart bijkopen???

opladen nogmaals geprobeerd, computer zegt verzonden maar niet terug te vinden in mijn gegevens/importeren.
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Maxxi » Zo Mrt 21, 2010 12:25 am

Ik ken Roadtrip niet maar als ik hier lees is het niet zo uitgebreid als Mapsource.
Op de site stond dat je de mappen rechtsboven kan selecteren. Klaarblijkelijk zie je geen details als je op de basemap kijkt. Heb je geen andere kaarten als de basemap staat je kaartmateriaal niet in de goede directory maar daar kan ik niet mee helpen(heb geen Mac of Apple).
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor adam919 » Zo Mrt 21, 2010 12:22 pm

Maxxi,

merci voor de link, interresant !! maar nog niet gelukt.
Krijg op mac of pc telkens zelfde error, "vind geen geinstalleerde map op de computer.
Kan je mssh kort vertellen hoe en waar je een map op een pc installeerd, wetende dat deze zich enkel op het gps toestel bevind, ook een kaart op de sd aanwezig.
filename van de kaart is: gmapsupp.img (+-1,4Gb)
kaarten staan aangegeven als ontgrendeld met de nodige codes, maar staan aangegeven als niet geinstalleerd.
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor adam919 » Di Mrt 23, 2010 7:50 am

iemand enig idee hoe een map geinstalleerd kan worden? In welk formaat moet deze op mac geplaatst worden?
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor adam919 » Za Mrt 27, 2010 2:09 pm

Heb vorige week een mail aan garmin gestuurd, had gister reactie, mapproducten die op de gps staan kunnen niet op de computer geinstalleerd worden?
Iemand dezelfde ervaring? Aders betekend dit dat je zowel gps als een extra kaart moet aankopen vooraleer je aan de slag kan. Als dit zo is is dit goed gezien van garmin, maar voel ik me een bedrogen koper.

Groet,

Adam
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Maxxi » Za Mrt 27, 2010 5:07 pm

Maxxi schreef:Kaarten kunnen enkel van PC op gps gezet worden, niet de andere richting.

adam919 schreef:Heb vorige week een mail aan garmin gestuurd, had gister reactie, mapproducten die op de gps staan kunnen niet op de computer geinstalleerd worden?
Iemand dezelfde ervaring? Aders betekend dit dat je zowel gps als een extra kaart moet aankopen vooraleer je aan de slag kan. Als dit zo is is dit goed gezien van garmin, maar voel ik me een bedrogen koper.

Groet,

Adam

Volgens mij heb je je niet goed geinformeerd over de mogelijkheden van het pakket dat je kocht en direkt voor de goedkoopste oplossing gekozen.
Er zijn al verschillende topics op dit forum geopend die de voor en nadelen van de nuvi's hebben beschreven en wat je moet bijkopen om (bijna) dezelfde mogelijkheden als bv de Zumo's te hebben.

Bij mijn weten staat nergens op de verpakking van de Nuvi dat er een cd van mapsource(roadtrip) bijzit of dat je de mappen van de gps op de pc kan zetten. Je hebt jezelf dus bedrogen door een verkeerde veronderstelling ;)
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor adam919 » Zo Mrt 28, 2010 1:04 pm

Dus, maw heb mezelf bij mijn pietje!!!
Volgende keer beter uitkijken dus.
Misschien nog volgende vraag, als ik een kaart via internet download, kan ik dan weg met deze te installeren? Of moet ik effectie een kaart op cd kopen?
adam919
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Harley.Driver » Zo Mrt 28, 2010 2:38 pm

wat je kan doen is iemand zoeken hier of op een ander forum, die dezelfde kaarten heeft dan in jou toestel.
NT2008, NT2009, NT2010.X

als die persoon ook de originele mapsourde cd heeft, kan je die op je pc installeren, enventueel update doen naar laatste versie, de kaarten installeren, en dan die kaarten unlocken met de code die in UW gps zit.
op dat moment heb je dezelfde kaarten op pc en gps, je doet niet echt illegaals, daar je betaald hebt voor de code op je gps, en je de kaarten op op meer dan 1 pc mag installeren....
Zeker zien dat de versie die je op pc installeerd identiek is aan die op gps, anders gaat hij reclameren dat de kaarten niet overeen komen bij een route.
Harley-Davidson Road King Classic 2007 ! :duim:
Afbeelding
Een Harley rijder heeft nooit pech, hij doet onderhoud onderweg
Gebruikers-avatar
Harley.Driver
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Hunter Guy » Zo Mrt 28, 2010 11:09 pm

http://www.gps-info.nl/garmin_mapsource.php
heb ik op een pc ook mapsource gekregen zonder een CD, ik heb alles legaal gedownload via garmin.

Download basecamp en installeer deze.
update daarna basecamp met de versie van mapsource.
Daarna werkt mapsource en basecamp beide perfect.
Downloaden van het trainingscenter is dan niet meer nodig. (getest op een schone pc met windows 7)
Basecamp kan ook custom kaarten aan.
Gebruikers-avatar
Hunter Guy
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Hunter Guy » Zo Mrt 28, 2010 11:28 pm

adam919 schreef:iemand enig idee hoe een map geinstalleerd kan worden? In welk formaat moet deze op mac geplaatst worden?

http://www.javawa.nl/macsoftware.html
De Mac-tegenhanger van MapSource
Gebruikers-avatar
Hunter Guy
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor DEN EDDY » Zo Apr 18, 2010 2:30 pm

Bij mij is het gelukt om een bestaande map via basecamp op te laden. Ik heb de update mapsource gedownload, maar lukt niet => iemand oplossing?
Procedure hoe ik het gedaan heb in basecamp:
-importeer bestand in basecamp
-Exporteer bestand
-ga naar deze computer, nuvi, garmin en dan naar map gpx
-verander extentie bestand naar .gpx
-exporteer
-koppel gps af
-ga naar extra, mijn gegevens, importeer route uit bestand
-indien hij de route heeft berekend, ga je naar extra, aangepaste route en selecteer je hem.
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar GPS allerlei