Vrij rijden op Zolder

Voor alle toog verhalen

Moderator: Moderators

Vrij rijden op Zolder

Berichtdoor gijook » Vr Apr 02, 2010 8:35 pm

Hoi,

iemand vandaag op Zolder gaan rijden?
gijook
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor MotoFodel » Vr Apr 02, 2010 8:37 pm

mijne wederhelft, minder snel (nummerke 7), met ne 'nieuwe' brommer (rode CBR600RR05) en was 2 jaar geleden dat 'm zich nog op't circuit begeven had :)
Do not upset the redhead ...
MotoFodel
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor gijook » Vr Apr 02, 2010 8:46 pm

Mijn tweede keer vandaag op Zolder (minder snel) en al in de opwarmronde van de eerste sessie een zware crasch waardoor we na 3 ronden de rode vlag kregen. Gelukkig heb ik de onfortuinlijke piloot van de Honda SP terug zien rechtkruipen. En ondanks slecht weer in 't vooruitzicht een schitterende zonvolle dag gehad.
Oh ja, ik was die kerel met die half omgebouwde SP1, rood kontje, rode tank en grijze kuip.
gijook

Berichtdoor chris_lbr » Za Apr 03, 2010 6:31 am

Weer ene die waarschijnlijk vergeten was of 't nog niet wist of niet naar de briefing geweest is waar ze normaal zeggen dat den tarmak in 't begin van de dag vrij koud is en weinig grip oplevert en dat je de eerste ronden je banden deftig moet warm rijden...

Zonde dat je het zo moet leren maar sommige hebben soms toch echt het verstand van een...

't Kan natuurlijk ook altijd een technisch mankement of door een onoplettendheid geweest zijn. Maar 't merendeel van die ongevallen komt wel door wat ik heb aangehaald.
Gebruikers-avatar
chris_lbr
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor akira » Za Apr 03, 2010 8:07 am

chris_lbr schreef:Weer ene die waarschijnlijk vergeten was of 't nog niet wist of niet naar de briefing geweest is waar ze normaal zeggen dat den tarmak in 't begin van de dag vrij koud is en weinig grip oplevert en dat je de eerste ronden je banden deftig moet warm rijden...

Zonde dat je het zo moet leren maar sommige hebben soms toch echt het verstand van een...

't Kan natuurlijk ook altijd een technisch mankement of door een onoplettendheid geweest zijn. Maar 't merendeel van die ongevallen komt wel door wat ik heb aangehaald.

om te beginnen was dat ne maat van mij met een sp 1 en wat er gebeurd is weten we en hij zelf nog niet.
al goed dat hij zelf niets heef behalve een paar gekneusde ribben
@chris
mijne maat rijd al meer dan 20jaar op circuits in binnen en buitenland en dat met al verschillende motoren.
Dus ik denk dat hij perfekt weet wat je kan en niet kan met koude banden of met koude tarmac temperaturen op dagen zoals gisteren.
en voor je je afvraagt waarom hij dan in minder snel meereed...we zijn niet meer van de jongsten en voor ons is circuitrijden fun geworden...snelle tijden neerzetten is niet meer aan ons besteed.
Bovendien je kommentaar van"weer ene die niet naar de briefing is geweest" klopt ook niet want niet naar de briefing gaan en je komt niet meer op het circuit(nieuwe regel)
blijkbaar is iemand anders zijn rekening maken hier heel gemakkelijk als je de ware toedracht of de persoon niet kent
no hard feelings chris maar hoe zou jij je voelen als je gecrasht was op het circuit en iemand zou zulke opmerkingen
(Zonde dat je het zo moet leren maar sommige hebben soms toch echt het verstand van een...)
over je neerschrijven op een motorforum???
you take the blue pil and wake up.
[color=black]you take the red pil and i show you how fast this bike goes.:D [/color]
Gebruikers-avatar
akira
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor chris_lbr » Za Apr 03, 2010 1:22 pm

Je moet eens goed lezen wat ik onder die opmerking heb geschreven. Ik had het duidelijk over het merendeel maar niet over iedereen. Dat uwe maat dikke tegenslag heeft gehad door iets anders - en dat betwijfel ik nu zeker niet gezien al zijn ervaring - klasseert hem onder de uitzonderingen die ik duidelijk heb vernoemd.

Behalve dat ik ondertussen nog niet wist dat je vanaf nu echt moet naar de briefing komen (en dat werd hoog tijd dat men daar eindelijk iets op gevonden heeft), zijn mijn opmerkingen verder nochtans dik terecht. Ik wens het niemand toe om op zijn gezicht te gaan. Maar we zijn er al genoeg tegengekomen die niet beseffen wat ze op circuit aan het doen zijn en die schijnbaar alleen maar kunnen leren als het te laat is. Het resultaat is dan ook niet plezant voor de rest want die wordt door zo'n gedrag dan ook nog eens afgestraft (rode vlag en in 't ergste geval heeft em er nog ene bij onderuit gereden).
Onlangs was er nog zo'n topic waar iemand bijna kompleet door z'n remmen zat maar toch nog niet wou binnenkomen. 3-4 bochten later lag em in de grindbak. Ik heb er toen niet op gereageerd - hij had zijn fout ook duidelijk (maar helaas te laat) ingezien en toegegeven - maar ik had er mijn bedenkingen bij. Als men het 'the hard way' moet leren, dan is het maar zo, kan je weinig aan veranderen. Maar als je door zo iemand dan nog eens onderuit gereden wordt, wat moet je daar dan niet van vinden ???
Gebruikers-avatar
chris_lbr
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor gijook » Za Apr 03, 2010 1:37 pm

Ik reed in dezelfde klasse als de onfortuinlijke sp1-piloot op ongeveer 250m achter hem toen ik net voor de chicane van de Sacramentsheuvel een grote stofwolk zag. Onmiddelijk wist ik dat dit iets ernstig was en stak mijn linker hand uit. Toen ik aan matige snelheid naar die chicane reed zag ik in de remzone voor die chicane dat die sp1-rijder naast de baan in het gras was gekomen in de remzone op het rechte stuk. Daarom denk ik eerder aan een mechanische fout (motor die plots naar rechts trok tijdens het remmen) dan aan een menselijke fout. In ieder geval wens ik de bewuste piloot een spoedig herstel en dat het oplappen van zijn sp1 niet te duur en snel zal verlopen zodat ik tegen een andere sp1 rijder kan rijden en ervaring kan uitwisselen.
Was ik vergeten, ik reed met het nummer 41 bij "minder snel".

Groetjes,
Rudi
gijook

Terug naar Arena