Niveau?

Voor alle toog verhalen

Moderator: Moderators

Niveau?

Berichtdoor Hanzy_s » Di Mei 25, 2010 9:27 pm

Omdat ik mij soms afvraag in welke groep in te schrijven, en dat het niveau van trackday tot trackday nogal wijzigt, dit topic. De bedoeling: eens de tijden opnemen van een volledige dag en samen met de inrichter posten.

Start

Circuitdagen
24/5
Droog op croix

Expert : +/- 1 min en veelal minder
Gevorderden: 1min tot 1.05
Weinig ervaring: 1.05 tot lage 1.10
Beginners : 1.10 tot 1.30 en meer.

Wat opviel.
Bij expert en gevorderden weinig uitschieters.
Bij weinig ervaring een stuk of twee met tijden +/- 1.18
Bij beginners: een redelijk aantal die beter bij weinig ervaring hadden gereden.
Hanzy_s
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor BloodyRose » Di Mei 25, 2010 9:50 pm

m'n eerste dagje croix reed ik bij minder ervaren en had ik die dag een 1.07. Maar ik had meer last van tragere voorrijders dan dat ik vrije baan had.
m'n 2 dag croix ingeschreven bij gevorderen en ik merkte dat ik daar meer op m'n plaats zat, had nog wel last van tragere rijders, maar allesinds veel minder en ik werd die dag ook al eens ingehaald.
Tijd die dag was 1.05 met ne achterband waar het beste al af was.

m'n volgende doelstelling is 1.03 of lager, maar dat zal vrees ik voor volgend jaar zijn.
R.I.P. Benny aka Hellraiser666

Kawa zx6rr:moto:

ma 13/06 - croix
za 02/07 - zolder (open uitl)
Gebruikers-avatar
BloodyRose
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Michiel sv650 » Di Mei 25, 2010 10:17 pm

ikzelf afgelope maandag bij de gevorderde
mijn tijden waren rond de 1.03 met af en toe een snellere ronde of een tragere

maar bij gevorderde was het gemiddelde vooral trager had ik het vermoeden
Michiel sv650

Berichtdoor TRX » Di Mei 25, 2010 10:26 pm

Soms hangt het van dag tot dag af.
Ondertussen zit ik een paar jaar in de crew van Trackdays.be en dus al veeeel mensen zien rijden op diverse circuits.

En sommige dagen ligt het niveau hoog en vallen de tragere op, andere dagen ligt het een stuk lager en zijn het de rappe die er boven uit steken.

Tijden zeggen iets en niets.... een 1.05 op Croix met een 1.000cc hypersport is maar zo-zo. 1:05 met een sv650 of een TRX850 is al goed gereden.
Je kan met die 1.000cc slechte lijnen rijden en toch nog 1:05 halen, doe je dat met een lichte moto lukt dat niet, om dan op Croix 1:05 te rijden moet je al goeie lijnen rijden en de gas weten staan...

't Is allemaal relatief en zo'n topics zijn niet zo heel nuttig denk/vrees ik ;).
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Michiel sv650 » Di Mei 25, 2010 10:28 pm

@TRX
daar heb je een punt ...

ps was je maandag ook in croix ?
Michiel sv650

Berichtdoor TRX » Di Mei 25, 2010 10:42 pm

Michiel sv650 schreef:@TRX
daar heb je een punt ...

ps was je maandag ook in croix ?

Nope, was er niet, heb nog ff zitten twijfelen, ken Marc van circuitdagen ondertussen redelijk goed en kon nog mijn sponsor (Inge van IM-design) meenemen, maar we hebben er vrijdag zelf al een dag met trackdays, dus dan maar gaan rijden op de baan met de KTM ;).
Afbeelding

Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor MotoFodel » Wo Mei 26, 2010 11:38 am

ik heb ook liever ne trage voor mij die zijn lijnen rijdt, dan ne snellere die overal en nergens zit hoor ...
Tijden zijn een goede richtlijn, maar steek maar eens ene voorbij met slechte en/of inconsistente rijlijnen ... die rem ik toch liever uit op't recht stuk ofzo zenne :u
Do not upset the redhead ...
MotoFodel
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Wo Mei 26, 2010 12:42 pm

En als je nu voor de eerste keer op bvb Croix komt hoe moet ge dan uw tijden weten ?
Voor vrijdag rij ik op Croix ook bij de beginners, hoewel het niet mijn eerste circuitdag is.

Weet ik veel waar ik terecht ga komen, mss ga ik wel bij de snellere zijn van de groep maar so what. Zoals Fodel hierboven zegt zijn lijnen ook belangrijk, en liefst ook nog het beetje fatsoen om iemand die sneller is in de bochten door te laten ipv op het recht stuk er elke keer voorbij te vlammen en dan in de weg gaan rijden. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor TRX » Wo Mei 26, 2010 7:17 pm

Tja, op een nieuw circuit ken je natuurlijk je tijden niet maar je kan wel vergelijken met andere circuits é.
Als je op Zolder goed meerijdt in snel zal je in Croix minstens bij gevorderd of expert rijden é.

Maar....
Ik rij normaal bij expert of snel maar stel dat ik nu naar Franco zou gaan zou ik me niet bij de experts inschrijven omdat mijn moto veel te traag is.

Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken en inschatten hé.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor svenneke #46 » Wo Mei 26, 2010 7:29 pm

Ik heb er maandag bij de beginners gereden. (1ste keer Croix)
Criminal heeft mijn tijden eens genomen wel op momenten toen er veel moest ingehaald worden en ik zat op 1.06.
Tell your BOOBS to quit staring @ my eyes!!!!!

http://sven.mijnalbum.be/
http://foto.zita.be/s/a/Overview.aspx
Gebruikers-avatar
svenneke #46
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TRX » Wo Mei 26, 2010 7:34 pm

svenneke #46 schreef:Ik heb er maandag bij de beginners gereden. (1ste keer Croix)
Criminal heeft mijn tijden eens genomen wel op momenten toen er veel moest ingehaald worden en ik zat op 1.06.

Rij maar bij de gevorderden de volgende keer, das al snel genoeg om daar mee te rijden.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor svenneke #46 » Wo Mei 26, 2010 7:43 pm

Ik heb net gereserveerd bij de rookies 23/6.
Dacht dat beter zou zijn volgens de tijden van maandag.

Gebruikers-avatar
svenneke #46
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor brino » Do Mei 27, 2010 6:31 pm

TRX schreef:Tja, op een nieuw circuit ken je natuurlijk je tijden niet maar je kan wel vergelijken met andere circuits é.
Als je op Zolder goed meerijdt in snel zal je in Croix minstens bij gevorderd of expert rijden é.

Maar....
Ik rij normaal bij expert of snel maar stel dat ik nu naar Franco zou gaan zou ik me niet bij de experts inschrijven omdat mijn moto veel te traag is.

Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken en inschatten hé.

uwe moto is misschien traag maar hij kan dan wel een luchtbombardemend aan hé :D
http://www.bikeshop-online.be/

I once prayed to god for a bike, but quickly found out he didnt work that way...so I stole a bike and prayed for his forgiveness
Gebruikers-avatar
brino
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jeroen! » Ma Mei 31, 2010 8:29 am

Mijn vriendin heeft vrijdag mijn tijden zowat bijgehouden, en in de goeie sessies reed ik altijd rond de 1.08, wat dus volgens de topicstarter wil zeggen dat ik niet bij beginners maar bij de volgende groep had moeten zitten.
Mijn tijden waren ook grotendeels dezelfde als die van die volgende groep, maar zoals gezegd is dat moeilijk in te schatten, en zal ik evengoed wel tragere rondjes gedraaid hebben (mss ook wel te wijten aan verkeer).

Dat weten we voor de volgende keer, maar als ik op een nieuw circuit inschrijf zal ik wss wel opnieuw voorzichtig zijn en eerder een groep te laag als te hoog inschrijven.

Hoogmoed komt voor de val, zei mijn grootvader altijd, en ik wil niet vallen. :p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor svenneke #46 » Ma Mei 31, 2010 9:25 am

Jeroen! schreef:, maar als ik op een nieuw circuit inschrijf zal ik wss wel opnieuw voorzichtig zijn en eerder een groep te laag als te hoog inschrijven.

Hoogmoed komt voor de val, zei mijn grootvader altijd, en ik wil niet vallen. :p

:agree:

Gebruikers-avatar
svenneke #46
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar Arena