iemand ervaring met thunderace ?

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

iemand ervaring met thunderace ?

Berichtdoor bastra » Wo Mrt 22, 2006 12:57 am

zijn er mensen die meer weten of zelf ene hebben van een yamaha thunderace en het rijgedrag hierover (wendbaarheid , acceleratie , enz... )
deze zijn naar het schijnt wel ideaal om langere afstanden mee te doen wa dus ook mijn bedoeling is
Gebruikers-avatar
bastra
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Dieterke750 » Wo Mrt 22, 2006 1:00 am

bastra schreef:zijn er mensen die meer weten of zelf ene hebben van een yamaha thunderace en het rijgedrag hierover (wendbaarheid , acceleratie , enz... )
deze zijn naar het schijnt wel ideaal om langere afstanden mee te doen wa dus ook mijn bedoeling is

enige wa ik daarover weet is da da nen 2cilinder is :moto:

edit: ok dus net ontdekt dat da ne 4cil. is :rolleyes: , kdacht al omdat je "145pk" zei.
http://www.joppen.nl/motoren/motorspecs.php?stocknr=MGZT06&PHPSESSID=44784143c3552fc6aeb360b51f9250ab
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor bastra » Wo Mrt 22, 2006 1:08 am

ah da wist ik nog niet , die zouden wel iets van een 145 pk hebben
Gebruikers-avatar
bastra

Berichtdoor nr17 » Wo Mrt 22, 2006 9:30 am

Als ge nu iets zou vragen over de thundercat, dan wist ik wel meer te vertellen, nl 4 jaar meegereden.

Enkele getalletjes van de thunderace: 145pk, 108Nm, 198kg

Naar sportnormen heeft de ace een comfortabele zithouding, zowel voor bestuurder als passagier, is (ivg met de hedendaagse 1000'den) niet zo soepel van het ene oor op het ander te leggen, maar daartegen staat dan wel dat hij over rails rijdt maw zowel rechtdoor als in de bochten heel stabiel. De remmen zijn, voor een motor uit die tijd, heel goed. Zijn trouwens dezelfde als die van m'ne catteke, en daar had ik geen klagen over.

Waarschijnlijk hebben ze er niet allemaal last van, maar een groot minpunt van de thunderace zou wel het grote olieverbruik zijn, en in sommige gevallen zelfs problematisch.
Bandit 12+5+0 = 17 :moto: The road's no place to race.
Gebruikers-avatar
nr17
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor bastra » Wo Mrt 22, 2006 1:24 pm

dat olie verbruik ,hebben wel meerdere yamaha's last van hé maar een motor om toch aan te raden dan
Gebruikers-avatar
bastra

Berichtdoor stef » Wo Mrt 22, 2006 1:32 pm

bastra schreef:dat olie verbruik ,hebben wel meerdere yamaha's last van hé maar een motor om toch aan te raden dan

Olieverbruik in de mate van 0,75 liter op 10.000 km is doenbaar en geen olie verbruik te noemen maar ik heb al thunderace eigenaars gehoord die spreken van 1 liter op 1000 km => mijn advies ... afblijven.

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kiki en Mr. White » Wo Mrt 22, 2006 2:55 pm

hoe bereken je dat normaal gaat hij na 4000 a 5000 km al binnen voor olie en olie filter.

tis al een iets oudere tip en weegt wel wat meer dan de nieuwe machienen.
zit inderdaad wel beter dan een super sport dus lange afstanden zal wel gaan.

nu als hij 1 liter drink op 1000 km blijf er dan maar af.
http://www.motorbikes.be/en/compare/252/2726/

greetz Mr.White
steffz1 schreef:Olieverbruik in de mate van 0,75 liter op 10.000 km is doenbaar en geen olie verbruik te noemen maar ik heb al thunderace eigenaars gehoord die spreken van 1 liter op 1000 km => mijn advies ... afblijven.

mvg

Stef
R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
maar hou het daar wel proper he mannen.
Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back
Gebruikers-avatar
kiki en Mr. White
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Buske1300 » Wo Mrt 22, 2006 3:10 pm

Euh de onderhouden zijn toch om de 6000km.:cool: Al wat vroeger gebeurd is volgens mij geldklopperij;) .

9/10 ga je met die modellen olieverbruik hebben dus mijn advies is ook afblijven:u
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss:p
Gebruikers-avatar
Buske1300

Berichtdoor Sanka » Wo Mrt 22, 2006 3:25 pm

Buske, na al wat ik de laatste weken en maanden gehoord hebt kan je beter wat vroeger dan te laat nieuwe olie indoen. We zijn hier samen met enkele 2fast4leden avondschool motortechniek aan het volgen en wat we daar al tot nu toe gehoord hebben zijn onze ogen serieus van open gegaan. Dus indien je wat sportief rijdt zou ik em al om de 5000 en als je het zelf doet al om de 4000 km vervangen, zéker als daar een circuitstage of 2 inzit!

@bastra: bestaat er niet een club of een forum van thunderace-rijders? Anders kan je daar eens je oor te luisteren leggen...

Greetzzz

Sanka

[quote="Buske1300"]Euh de onderhouden zijn toch om de 6000km.:cool: Al wat vroeger gebeurd is volgens mij geldklopperij]
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stef » Wo Mrt 22, 2006 3:42 pm

kiki & Mr. White schreef:hoe bereken je dat normaal gaat hij na 4000 a 5000 km al binnen voor olie en olie filter.

tis al een iets oudere tip en weegt wel wat meer dan de nieuwe machienen.
zit inderdaad wel beter dan een super sport dus lange afstanden zal wel gaan.

nu als hij 1 liter drink op 1000 km blijf er dan maar af.
http://www.motorbikes.be/en/compare/252/2726/

greetz Mr.White

Mr White,

mijn Fazer moest binnen om de 10.000 km vandaar dat ik het zo goed wist...
Ik kwam steeds teo met met bijvullen met mijn busje van 1 liter

greetzzz

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor bastra » Wo Mrt 22, 2006 11:08 pm

da lijkt mij precies ook het beste dan om mijn handjes daar af te houden om de 1000 km olie bijdoen zien ik nu niet direkt zitten precies , ma ik ga daar idd wel is achter zoeken naar een forum van thunderace rijders
Gebruikers-avatar
bastra

Berichtdoor RunnerX » Do Mrt 23, 2006 12:58 am

145pk :o , ah dermee da'k die toen ma net kon volgen met m'n cb'ke (en andersom ook) in de ardennen :zwijg: (fasthighsider)
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor bastra » Do Mrt 23, 2006 1:08 am

ik heb het eens opgezocht en ze zouden dus wel degelijk een hoog olie verbruik hebben hé , enkel kan het geen kwaad als je het weet en maar op tijd bijvult

verder zouden deze moto's geen problemen hebben

heeft de thundercat dan ook een hoger olieverbruik ?
Gebruikers-avatar
bastra

Berichtdoor stef » Do Mrt 23, 2006 1:13 am

bastra schreef:ik heb het eens opgezocht en ze zouden dus wel degelijk een hoog olie verbruik hebben hé , enkel kan het geen kwaad als je het weet en maar op tijd bijvult

verder zouden deze moto's geen problemen hebben

Bastra, het is idd niet echt een probleem dat olieverbruik als je het goed in het oog houd maar ge moogt er zeker van zijn dat dit niet zo plezant is om elke maal het lichtje te zien oplichten tijdens het rijden.
Ik denk dat de thundercat daar minder problemen mee heeft maar kan dit niet staven met zekerheid.

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor bastra » Do Mrt 23, 2006 1:18 am

nee idd leuk is dat natuurlijk niet , maar heb ook op één van de nederlandse forums gelezen dat er net een 1 liter bus onder de duozit past dus kan je altijd bijvullen hé

in ieder geval ik ga vandaag (lees morgenvroeg) als het weer een beetje meezit er is een testritje mee doen en dan weet ik toch al iets meer wss hé
Gebruikers-avatar
bastra

Berichtdoor stef » Do Mrt 23, 2006 1:24 am

bastra schreef:nee idd leuk is dat natuurlijk niet , maar heb ook op één van de nederlandse forums gelezen dat er net een 1 liter bus onder de duozit past dus kan je altijd bijvullen hé

in ieder geval ik ga vandaag (lees morgenvroeg) als het weer een beetje meezit er is een testritje mee doen en dan weet ik toch al iets meer wss hé

Ge hebt er idd een zwak voor he anders zou dat olie zuipen toch wat meer effect op je hebben. Het is een mooie en zelf aangename motor daar zal ik nooit iets verkeerd over zeggen. Veel succes met je testrit.

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor bastra » Do Mrt 23, 2006 1:29 am

idd ik vindt het een mooie sportieve moto :p en toch wel een ook ideaal om langere afstanden te doen
Gebruikers-avatar
bastra

Berichtdoor the devil's own racer » Do Mrt 23, 2006 6:42 am

de thunderace is een overgangsmodel tss de fzr1000 en de R1

het is dan ook in grote lijnen een fzr1000 ( die graag wat olie verbruikt) met wat 'accesoires ' op van de R1 zoals de 1-delige 4zuigerremmen vooraan ( de zogenaamde blue-spots)
als je gaat proefrijden zorg dan dat de motor koud heeft als je start , zodat je het hele opwarmproces kan volgen
als je bij het starten al een blauwe wolk krijgt zeker afblijven !!
krijg je onder het (goed door)rijden een baluw wolkje bij het opschakelen dan is het minder erg
als je budget groot genoeg is zou ik er 1 kopen , een big bore kit van wiseco op laten plaatsen en dan heb je nooit geen olieverbruik meer
als er al olieverbruik is is het meestal de schuld van de 1e eigenaar die zijn 145pk te vroeg heeft willen proberen
yzf 1000 RR 'red devil'
Gebruikers-avatar
the devil's own racer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor nr17 » Do Mrt 23, 2006 8:55 am

bastra schreef:

M'n catteke kreeg om de 6000km een onderhoud, en dan moest ik een half litertje bijvullen, dus problematisch was dit niet.

Je oog is mss gevallen op de ace omdat die een stuk goedkoper te vinden is dan bv een fireblade van hetzelfde jaar. Maar die lagere prijs zal wel ergens z'n reden hebben (lees hoog olieverbruik).
Maar volgens mij kan je vallen op een exemplaar waarbij die slechte reputatie onterecht is.

Hopelijk vind je zo een moto.
Bandit 12+5+0 = 17 :moto: The road's no place to race.
Gebruikers-avatar
nr17
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor bastra » Do Mrt 23, 2006 12:27 pm

nr17 schreef:
Je oog is mss gevallen op de ace omdat die een stuk goedkoper te vinden is dan bv een fireblade van hetzelfde jaar. Maar die lagere prijs zal wel ergens z'n reden hebben (lees hoog olieverbruik).

ik heb men oog op 2 moto's laten vallen deze die is van 97 dan die 2de een fireblade van 99 omdat die kwa vermogen bijna het zelfde zullen zitten denk ik
den blade ga ik zaterdag een kijkje naar nemen
Gebruikers-avatar
bastra

Volgende

Terug naar Tour motoren