Ralenti en gasprobleem met Ducati 848

Problemen, oplossingen, how-to's

Moderator: Moderators

Re: Ralenti en gasprobleem met Ducati 848

Berichtdoor Circuit Maniac » Ma Jan 16, 2012 12:30 pm

Road_devil schreef:heb jij ook als die koud staat en je vertrekt dat die dan redelijk veel knallen geeft bij gas lossen? Als hem warm stond had ik geen last meer van die problemen, maar als ik net wou vertrekken geregeld stilgevallen en de eerste honderd meter afremmen en viel hem ook uit.

jups de 696 had dit ook bij koud blok: viteske willen terugschakelen voor bocht, koppeling pakken, koppeling terug laten opkomen en dan merken dat de motorrem nogal heel heftig is, kijk naar dashboard, 0 toerental
alleen da knalle had ik altijd en heel zwaar af en toe (schokgolf voelen in rug :D )
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Pikey » Ma Jan 16, 2012 4:12 pm

@ Maxxi: ik wist het dat ik die uitspraak eens had gelezen van u in een ander topic ivm die ECU. Nuja, ik heb mijne 848 gekocht met alle opties erbij, anders had ik er wel rekening mee gehouden.

@ Road_devil: ik denk niet dat het 100% hetzelfde is. Bij mij maakt het niet uit koud of warm, koud heeft hij het altijd, warm soms ook nog.
Het is ook niet dat de motor "afremt". ALs ik gas bijgeef, dan reageert hij simpelweg niet maar na een paar seconden dan weer wel zodat je kan zorgen dat je uw handvaten goed mag vasthebben of de moto is alleen weg.
Knallen heb ik niet echt als hij koud staat. Je ruikt wel benzine en je hoort hem onregelmatig draaien maar geen knallen.

Ik denk nog altijd dat het met de bougies te maken heeft. Het fenomeen van de benzine die je ruikt is volgens mij toch "onverbrande" benzine dus denk ik dat 1 van de 2 bougies soms geen vonk geeft en dat kan mogelijks ook het onregelmatig toerental verklaren.
Gebruikers-avatar
Pikey
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Pikey » Zo Jan 22, 2012 3:26 pm

Moto is gisteren afgeleverd in de garage.

Hopelijk heb ik hem terug tegen woensdag en laat ik zeker nog weten wat het probleem en wat de oplossing is.
Gebruikers-avatar
Pikey

Berichtdoor Pikey » Di Jan 31, 2012 7:29 am

Ik ben dit weekend mijn Ducati terug gaan halen bij de dealer. Zoals hier onder andere ook reeds werd vermeld, bleek de oorzaak van het probleem een defecte bougie te zijn.

Twee nieuwe bougies erin en hij rijdt weer als nieuw :-)

Bedankt iedereen voor de tips!
Gebruikers-avatar
Pikey

Berichtdoor Circuit Maniac » Do Feb 02, 2012 1:40 pm

:duim:
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar Sleutelhoek