schotelantenne

Moderator: Moderators

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 2:43 pm

Vortex2 schreef:Het ruime aanbod muziek en concert zenders is ook de max.

....en last but not least....ITV4 ....live vanuit IOM tijdens de TT een hele week $-

Scorpio zou even een opstelling moeten maken met heel zen apparatuur buiten. Heb dat ook gedaan met het zoeken van de 3 Astra's en het instellen van de koppen op men Visio. Tijdrovend werkje maar het loonde de moeite, zelfs met die sneeuwval van vorige week geen enkele keer uitval gehad.
Natuurlijk is het beter dat je zoiets doet wanneer het +20°C is, nu is het wat te nat en koud om een hele dag buiten naar de juiste transponder te zoeken he ;)

Of iemand draait aan de schotel en de andere kijkt op de ontvanger ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Vortex2 » Wo Dec 30, 2009 6:01 pm

depo schreef:Of iemand draait aan de schotel en de andere kijkt op de ontvanger ;)

dat signaal is zo gevoelig tegen dat andere persoon roept, stop nu ist goe, ben je er vaak al voorbij.
Je kan ook een sat-finder kopen, maar dan weet je nog steeds niet welke sateliet je nu te pakken hebt. Die spectormeter (of hoe je dat noemt??) in elke fatsoenlijke sat reciever ingebouwd is het handigst geloof mij, deze duidt enkel maar aan als je op de juiste satelliet zit.
My talent outweighs my ambition
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 6:29 pm

Vortex2 schreef:dat signaal is zo gevoelig tegen dat andere persoon roept, stop nu ist goe, ben je er vaak al voorbij.
Je kan ook een sat-finder kopen, maar dan weet je nog steeds niet welke sateliet je nu te pakken hebt. Die spectormeter (of hoe je dat noemt??) in elke fatsoenlijke sat reciever ingebouwd is het handigst geloof mij, deze duidt enkel maar aan als je op de juiste satelliet zit.

Sat finder
Afbeelding
Een voorbeeld van een signaalzoeker op receiver , een geeft de sterkte van sateliet aan de tweede sterkte van de zender
Eerste gewoonlijk 98 %
Zenderontvangst ongeveer 82 % afhankelijk van schotelgrote ,weer en welke zender
Om een draaibaar systeem af te stellen gaat men er van uit dit op de siruis te doen ,zo heb ik het ook gedaan
Afbeelding
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 6:37 pm

Hoe moet je nu jouw schotel goed afstellen op de satelliet:

is zo een beetje de manier zoals ik gezegd heb ;)
je kan ook zoals Vortex2 hier al aangegeven heeft met een klein draagbaar TV toestel buiten naast de schotel alles afstellen dat door sommige installateurs vroeger werd gedaan
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor snelle eddy » Wo Dec 30, 2009 9:37 pm

vraagske , ik heb hier ook eene van "tv vlaanderen" tegen mijne gevel gehangen . da spel kost me 10 euro per maand , ons telenet aboke kost ook 42 euro zeker die twee samen is ergens rond de 50 euro . nu wilde ik tv vlaanderen de teen geven en alles via telenet laten te gaan . da's dan tv coputer en een vaste liijn voor't zelfde bedrag . maar als ik zo in de vlucht lees zou da ne stomme zet zijn . ik ben eigenlijk wel content van die schotel tegen mijne muur , maar als ge iets wilt opnemen kunt ge geen ander program op zetten of hij neemt dat op . beetje belachelijk vind ik . ander grapje ; bij het in schakelen van de tv moet ik teklens naar ext 1 cvbs gaan of noppes van beeld .
is hier mischien iets aan te doen ?????
als het buiten regend , op mijn fjr is een en al zonneschijn .
Gebruikers-avatar
snelle eddy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor ggfh666 » Wo Dec 30, 2009 10:01 pm

Als je telenet TV neemt moet je ook een kabel-TV abonnement hebben. Nog eens 130€ of zoiets per jaar bovenop (eigenlijk onder) je digitaal TV abonnement.

Heb zelf een 45cm multitech (zoals ze nu bij TVV ook aanbieden) sinds paar jaar met dreambox met HD. Enige nadeel is slechte ontvangst bij slecht weer, door de kleine schotel
Al mijn muziek staat ook op de DB.
http://www.balozi.be

lokale gids Malindi, Kenia
ggfh666
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor snelle eddy » Wo Dec 30, 2009 10:19 pm

@ggfh666 , Ooh da's weer extra kost dan . ik ga me is zo ne verkoper moeten lastig vallen en zien wat die me op papier kan zetten . (waarschijnlijk gaat der niks veranderen zulle)
als het buiten regend , op mijn fjr is een en al zonneschijn .
Gebruikers-avatar
snelle eddy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 10:26 pm

snelle eddy schreef: ik ben eigenlijk wel content van die schotel tegen mijne muur , maar als ge iets wilt opnemen kunt ge geen ander program op zetten of hij neemt dat op . beetje belachelijk vind ik . ander grapje ; bij het in schakelen van de tv moet ik teklens naar ext 1 cvbs gaan of noppes van beeld .
is hier mischien iets aan te doen ?????

Ik neem alles op USB stick ;)
Dus je ontvanger heeft geen harde schijf zoals ik uit je post lees
Je kan de receiver rechtstreeks verbinden met de video scartkabel ,als je geen aansluitingen genoeg hebt voor scartkabels kun je er een schakelkast tussenzetten ;)
Ik heb deze
Afbeelding
depo
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar Off-Topic