Moderator: Moderators
Barney schreef:Ik heb hier ook zo'n schotelke en ontvanger, maar met een TV-Vlaanderen abonnement. (in totaal zo'n 1000-tal radio en TV zenders)
De zenders die jij nu niet ontvangt, zullen waarschijnlijk gecodeerd zijn en enkel te ontvangen met een geschikte ontvanger die de signalen decodeerd en natuurlijk te betalen.
scorpio schreef:Heb net voor het eerst een schotelantenne geplaatst. Niet hier in de vlaanders, wel op den boerenbuiten waar er geen kabel is.
De schotel is 80 cm en, zoals aangegeven in instructieboekje, gericht naar zzo. Er zijn een tiental satelieten(astra 19; astra 23, turksat; hotbid;enz..) voorgeprogrammeerd en die capteer je idd. Ik bekom zo een zestigtal (niet gecodeerde)tv-posten op 1 satelliet.
Het gekke is welke de posten ik dan heb. De franse wel en arte bv. Heel veel oosterse( russische, arabische zoals iraanse tv zenders , koran-tv:D, ..) maar geen andere die je zou verlangen( belg, bbc, ..). En dit is zo voor alle geprogrammeerde satellieten.
Hoe zit dit in mekaar?
Xsaartje schreef:heb je de astra 1a al geprobeerd?
:zwijg:; heb je daar ander ervaringen mee?

depo schreef:@ scorpio ik denk dat je op de verkeerde sateliet zit,hotbird in plaats van astra
Het scheelt hem maar 2 graden per sateliet en je hebt nogal vlug de verkeerde
Als je de ontvanger op een niet gecodeerde post zet en je draaid dan de schotel tot je beeld hebt dan zit je juist ,heb al meerdere systemen afgesteld
depo schreef:Van 1a tot 1d is allemaal op de zelfde sateliet
)Xsaartje schreef:geen idee, ik zat vroeger altijd op diene en daar te veranderen van schotel na een storm was die enkel nog te vinden met zo een bakje dat je in de mediamarkt te kopen....
Ik had namelijk hetzelfde probleem.
Maar mijn ex moest dat doen (hoogtevrees op een ladder) en een jaar na aankoop wast nog ni orde (en da lag nu ne keer NI aan het gerief)
scorpio schreef:Heb net voor het eerst een schotelantenne geplaatst. Niet hier in de vlaanders, wel op den boerenbuiten waar er geen kabel is.
De schotel is 80 cm en, zoals aangegeven in instructieboekje, gericht naar zzo. Er zijn een tiental satelieten(astra 19; astra 23, turksat; hotbid;enz..) voorgeprogrammeerd en die capteer je idd. Ik bekom zo een zestigtal (niet gecodeerde)tv-posten op 1 satelliet.
Het gekke is welke de posten ik dan heb. De franse wel en arte bv. Heel veel oosterse( russische, arabische zoals iraanse tv zenders , koran-tv:D, ..) maar geen andere die je zou verlangen( belg, bbc, ..). En dit is zo voor alle geprogrammeerde satellieten.
Hoe zit dit in mekaar?
depo schreef:@ scorpio ik denk dat je op de verkeerde sateliet zit,hotbird in plaats van astra
Het scheelt hem maar 2 graden per sateliet en je hebt nogal vlug de verkeerde
Als je de ontvanger op een niet gecodeerde post zet en je draaid dan de schotel tot je beeld hebt dan zit je juist ,heb al meerdere systemen afgesteld
, maar is wel niet in de geburen:D; eerder de geburen van chimay

scorpio schreef:maar hoe moet ik dan hetvolgende verstaan? je kiest de satelliet (één van de tien voorgeprogrammeerde)via dat bakske, dan laat je de ontvangen kanalen binnenlopen(autoscan) en legt ze vast. Hoe moet ik dan verstaan dat je ernaast kan zitten? Bovendien krijg je per satelliet een kwaliteitrsgraadgraad van ontvangst.
Is dat dan bullshit?
Op hotbird en astra's(3) krijg ik quasi dezelfde kanalen binnen.
ik discuteer niet he, tracht maar te verstaan
alle plaatselijk hulp is welkom, maar is wel niet in de geburen:D; eerder de geburen van chimay
btw thx voor de antw. Eerst even alles verwerken
scorpio schreef:maar hoe moet ik dan hetvolgende verstaan? je kiest de satelliet (één van de tien voorgeprogrammeerde)via dat bakske, dan laat je de ontvangen kanalen binnenlopen(autoscan) en legt ze vast. Hoe moet ik dan verstaan dat je ernaast kan zitten? Bovendien krijg je per satelliet een kwaliteitrsgraadgraad van ontvangst.
Is dat dan bullshit?
Op hotbird en astra's(3) krijg ik quasi dezelfde kanalen binnen.
ik discuteer niet he, tracht maar te verstaan
alle plaatselijk hulp is welkom, maar is wel niet in de geburen:D; eerder de geburen van chimay
btw thx voor de antw. Eerst even alles verwerken

depo schreef:Als je op de verkeerde zit kan je ook dezelfde frequentie hebben dan op een andere en dan ben je verkeerd aant zoeken ,kan dit moeilijk uitleggen zo ,voorbeeld ontvanger zoekt op astra en sateliet staat op hotbird dan laad hij die zenders op met de gedachte dat je de astra zenders hebt
En zoals je zegt het aanbod op 28,2° oost Eurobird 1/Astra 2 is:duim:
TV vlaanderen zenderaanbod

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten