schotelantenne

Moderator: Moderators

schotelantenne

Berichtdoor scorpio » Wo Dec 30, 2009 11:39 am

Heb net voor het eerst een schotelantenne geplaatst. Niet hier in de vlaanders, wel op den boerenbuiten waar er geen kabel is.

De schotel is 80 cm en, zoals aangegeven in instructieboekje, gericht naar zzo. Er zijn een tiental satelieten(astra 19; astra 23, turksat; hotbid;enz..) voorgeprogrammeerd en die capteer je idd. Ik bekom zo een zestigtal (niet gecodeerde)tv-posten op 1 satelliet.

Het gekke is welke de posten ik dan heb. De franse wel en arte bv. Heel veel oosterse( russische, arabische zoals iraanse tv zenders , koran-tv:D, ..) maar geen andere die je zou verlangen( belg, bbc, ..). En dit is zo voor alle geprogrammeerde satellieten.

Hoe zit dit in mekaar?
Gebruikers-avatar
scorpio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Barney » Wo Dec 30, 2009 11:44 am

Ik heb hier ook zo'n schotelke en ontvanger, maar met een TV-Vlaanderen abonnement. (in totaal zo'n 1000-tal radio en TV zenders)
De zenders die jij nu niet ontvangt, zullen waarschijnlijk gecodeerd zijn en enkel te ontvangen met een geschikte ontvanger die de signalen decodeerd en natuurlijk te betalen.
Groeten,
The Bull

"Werken is goed maar het mag niet teveel van je vrije tijd in beslag nemen."
Gebruikers-avatar
Barney
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Xsaartje » Wo Dec 30, 2009 12:00 pm

heb je de astra 1a al geprobeerd?
I'm not 'a' bitch... that's what I am if people judge me
A racer NEVER looks back...
R1 2006 pure black
R6 2004 circuitpony
Gebruikers-avatar
Xsaartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Z146 » Wo Dec 30, 2009 12:18 pm

Stuur eens een pm naar Vortex2, da's daar ne krak in. ;)
Gebruikers-avatar
Z146
2fast4u.be pro member

Berichtdoor scorpio » Wo Dec 30, 2009 12:38 pm

Barney schreef:Ik heb hier ook zo'n schotelke en ontvanger, maar met een TV-Vlaanderen abonnement. (in totaal zo'n 1000-tal radio en TV zenders)
De zenders die jij nu niet ontvangt, zullen waarschijnlijk gecodeerd zijn en enkel te ontvangen met een geschikte ontvanger die de signalen decodeerd en natuurlijk te betalen.

dat zou je denken en lijkt logisch, maar ik capteer wel gecodeerde zenders, dwz ze worden geidentificeerd maar geven geen beeld natuurlijk. Zo heb ik er honderden, maar de vernoemde staan daar zelfs niet tussen. Anders was het duidelijk
Gebruikers-avatar
scorpio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Wolfman » Wo Dec 30, 2009 12:39 pm

Welke zenders verlang je dan ?
Daar zal veel vanaf hangen in de keuze van je satelliet.
BBC dacht ik dat op de astra 23.5° oost zat en zoals Barney al zegt, wil je de vlaamse zenders zien, zal je moeten betalen en over de juiste ontvanger beschikken.
Met de free to air ontvangers kan je al heel wat intressante kanalen ontvangen maar helaas geen gecodeerde kanalen zoals tv vlaanderen enz.
Hier een paar links, tzal je een beetje wegwijzer maken :)
http://www.onastra.nl/Programma_aanbod/Channel-Guide_NL/index.php?action=basicSearch&tvRadio=tv

http://www.eutelsat.com/products/pdf/tvlineup.pdf

http://www.flysat.com/fta.php

scorpio schreef:Heb net voor het eerst een schotelantenne geplaatst. Niet hier in de vlaanders, wel op den boerenbuiten waar er geen kabel is.

De schotel is 80 cm en, zoals aangegeven in instructieboekje, gericht naar zzo. Er zijn een tiental satelieten(astra 19; astra 23, turksat; hotbid;enz..) voorgeprogrammeerd en die capteer je idd. Ik bekom zo een zestigtal (niet gecodeerde)tv-posten op 1 satelliet.

Het gekke is welke de posten ik dan heb. De franse wel en arte bv. Heel veel oosterse( russische, arabische zoals iraanse tv zenders , koran-tv:D, ..) maar geen andere die je zou verlangen( belg, bbc, ..). En dit is zo voor alle geprogrammeerde satellieten.

Hoe zit dit in mekaar?
Member of The Gixxer Gang
Proud member of the Z owners club Belgium
My Photo Album http://photobucket.com/albums/a272/Wolfman-Jack/
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE :moto: :duim:
Gebruikers-avatar
Wolfman
2fast4u.be expert member

Berichtdoor scorpio » Wo Dec 30, 2009 12:42 pm

Xsaartje schreef:heb je de astra 1a al geprobeerd?

nee, er staan drie astra's in de lijst maar deze is er niet bij. Zou ik dan zelf moeten programmeren. Voor ik daaraan begin :D:zwijg:; heb je daar ander ervaringen mee?
Gebruikers-avatar
scorpio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 12:51 pm

Astra 19 oost ,BVN ,DSF EurosportD ENZ
als je naar andere sattelieten wil zal je handmatig of met diseqc motor moeten werken ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 12:52 pm

Xsaartje schreef:heb je de astra 1a al geprobeerd?

Van 1a tot 1d is allemaal op de zelfde sateliet ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 12:56 pm

@ scorpio ik denk dat je op de verkeerde sateliet zit,hotbird in plaats van astra :rolleyes:
Het scheelt hem maar 2 graden per sateliet en je hebt nogal vlug de verkeerde ;)
Als je de ontvanger op een niet gecodeerde post zet en je draaid dan de schotel tot je beeld hebt dan zit je juist ,heb al meerdere systemen afgesteld ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Wolfman » Wo Dec 30, 2009 1:03 pm

Moest het in de buurt zijn zou ik ook een handje komen helpen, is 1 van mijn hobby's ;)
depo schreef:@ scorpio ik denk dat je op de verkeerde sateliet zit,hotbird in plaats van astra :rolleyes:
Het scheelt hem maar 2 graden per sateliet en je hebt nogal vlug de verkeerde ;)
Als je de ontvanger op een niet gecodeerde post zet en je draaid dan de schotel tot je beeld hebt dan zit je juist ,heb al meerdere systemen afgesteld ;)
Member of The Gixxer Gang
Proud member of the Z owners club Belgium
My Photo Album http://photobucket.com/albums/a272/Wolfman-Jack/
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE :moto: :duim:
Gebruikers-avatar
Wolfman
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Xsaartje » Wo Dec 30, 2009 1:22 pm

depo schreef:Van 1a tot 1d is allemaal op de zelfde sateliet ;)

geen idee, ik zat vroeger altijd op diene en daar te veranderen van schotel na een storm was die enkel nog te vinden met zo een bakje dat je in de mediamarkt te kopen....
Ik had namelijk hetzelfde probleem.
Maar mijn ex moest dat doen (hoogtevrees op een ladder) en een jaar na aankoop wast nog ni orde (en da lag nu ne keer NI aan het gerief :D)
I'm not 'a' bitch... that's what I am if people judge me
A racer NEVER looks back...
R1 2006 pure black
R6 2004 circuitpony
Gebruikers-avatar
Xsaartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 1:50 pm

Xsaartje schreef:geen idee, ik zat vroeger altijd op diene en daar te veranderen van schotel na een storm was die enkel nog te vinden met zo een bakje dat je in de mediamarkt te kopen....
Ik had namelijk hetzelfde probleem.
Maar mijn ex moest dat doen (hoogtevrees op een ladder) en een jaar na aankoop wast nog ni orde (en da lag nu ne keer NI aan het gerief :D)

Ik ben al bezig van in 90 met sateliet ,momenteel een schotel van 1.20 M met Technomate HD receiver
Bekijk hier vragen & opmerkingen leer je veel van bij als je niet goed op de hoogte bent
http://www.satellietforum.com/index.php?
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Vortex2 » Wo Dec 30, 2009 2:13 pm

scorpio schreef:Heb net voor het eerst een schotelantenne geplaatst. Niet hier in de vlaanders, wel op den boerenbuiten waar er geen kabel is.

Hoe zit dit in mekaar?

Heb zo'n vermoeden dat je op de foute transponder aan het zoeken bent 13°oost, gezien het zenderaanbod dat je omschrijft.

Persoonlijk vindt ik op dit moment het aanbod van Astra2, zeer de moeite waard en dat staat hier ten huize het meeste op tegenwoordig.
Een stuk of 20 BBC kanalen, 4 ITV's, gratis filmkanalen, 7 BBC isports kanalen en nog een hele resem meer.

Heb volgende config, een 80cm Visio Big sat met drie koppen, zapt lekker snel op mn Rebox PVR met TVV abo. Heb nog geen Hd ontvanger op moment, maar die zal er rap staan op moment dat ik een oLed Flat screen met Hdmi ingangen aanschaf.
Btw vanaf maart 2010 zullen er meer dan 100 full Hd-FTA kanalen op Astra3 beschikbaar komen. Telenet kan die capaciteit nooit bieden en kabel-Tv is eigenlijk hopenloos achterhaald. Het aanbod in Hd zal steeds minder worden omdat de bandbreedte nu al te kort schiet.Trouwens de Hd welk Telenet aanbied is een mager aftreksel van echte full Hd zoals die nu op satelliet gratis uit de ether kan worden geplukt.

Heb mezelf vorig jaar nog wat bezig gehouden met Ucas programmers, Premiere/Absat/Multivision/Canal dig, maar ben er mee gestopt.
Je kan ook starten met card-sharing als je een Dreambox aanschaft, maar da zal je toch iemand moeten kennen die uw binnen loodst en zijn poort open stelt voor jou dreambox. Nederlanders zijn gek op TVV, vanwege het ruime natuurfilm-aanbod :D

Een abo op TVV valt uiteindelijk goedkoper uit.
je kan bijvb, enkel de vlaamse zenders nemen en dan ben je iets van een 3€ kwijt/maand, als je dan een tripple dish set hebt, heb je nog een ruimer aanbod dan wat telenet kan aanbieden.
Pakweg een stuk of 1100 Tv posten, teveel om te zappen.

Btw heb je Dvb-T al overwogen????
is gratis en je kan de VRT/NOS/RTBF en als je dicht bij de Franse grens woonachtig bent meer dan 20kanalen extra uit de lucht plukken. Dit helemaal gratis met een investering van 40€ voor een ontvanger en 25€ voor een actieve Dvb-T antenne. In de meeste moderne flat-screens zit een Dvb-T ontvanger ingebouwd.

VRT zend een,Canvas,een+ en Canvas+ uit via Dvb-T
My talent outweighs my ambition
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor scorpio » Wo Dec 30, 2009 2:17 pm

depo schreef:@ scorpio ik denk dat je op de verkeerde sateliet zit,hotbird in plaats van astra :rolleyes:

maar hoe moet ik dan hetvolgende verstaan? je kiest de satelliet (één van de tien voorgeprogrammeerde)via dat bakske, dan laat je de ontvangen kanalen binnenlopen(autoscan) en legt ze vast. Hoe moet ik dan verstaan dat je ernaast kan zitten? Bovendien krijg je per satelliet een kwaliteitrsgraadgraad van ontvangst.
Is dat dan bullshit?
Op hotbird en astra's(3) krijg ik quasi dezelfde kanalen binnen.

ik discuteer niet he, tracht maar te verstaan ;)

alle plaatselijk hulp is welkom :), maar is wel niet in de geburen:D; eerder de geburen van chimay

btw thx voor de antw. Eerst even alles verwerken

Eerst nog een andere stomme vraag. heeft de tv zelf een invloed? Is maar een klein ,relatief oud bakske.
Gebruikers-avatar
scorpio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Vortex2 » Wo Dec 30, 2009 2:20 pm

Normaal gesproken heb je een spectrometer ingebouwd zitten in je ontvanger.
Je kan de juiste positie zoeken dmv een TV en de sat ontvanger vlak bij je schotel te installeren en vervolgens te zoeken met de meter op je sat-ontvanger. Om eerlijk te zijn vandaag is het daar niet het ideale weer voor, je gaat nat worden en je appartuur kan er ook niet tegen :D
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Vortex2 » Wo Dec 30, 2009 2:22 pm

scorpio schreef:maar hoe moet ik dan hetvolgende verstaan? je kiest de satelliet (één van de tien voorgeprogrammeerde)via dat bakske, dan laat je de ontvangen kanalen binnenlopen(autoscan) en legt ze vast. Hoe moet ik dan verstaan dat je ernaast kan zitten? Bovendien krijg je per satelliet een kwaliteitrsgraadgraad van ontvangst.
Is dat dan bullshit?

alle plaatselijk hulp is welkom :), maar is wel niet in de geburen:D; eerder de geburen van chimay

Jij zou vandaag het snelst gesteld zijn met een simpele Dvb-T ontvanger
Zo dicht bij de Franse grens ga je al vlug meer dan 30 FTA-zenders te pakken hebben gewoon uit de ether geplukt gratis en voor niets.
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Vortex2 » Wo Dec 30, 2009 2:26 pm

om je een idee te geven...
http://www.pixmania.be/be/nl/tv-video/dtt-en-satelliet/269/3/categorie.html

...en als je een flat-screen hebt met build in Dvb-T, hoef je nog maar enkel op zoek te gaan voor een actieve antenne van 25-35€.
je zal nog verbaasd staan van het beeld ook. Is beter dan dat van de kabel, omdat je geen tussenstations en aansluitingen hebt.
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor depo » Wo Dec 30, 2009 2:32 pm

scorpio schreef:maar hoe moet ik dan hetvolgende verstaan? je kiest de satelliet (één van de tien voorgeprogrammeerde)via dat bakske, dan laat je de ontvangen kanalen binnenlopen(autoscan) en legt ze vast. Hoe moet ik dan verstaan dat je ernaast kan zitten? Bovendien krijg je per satelliet een kwaliteitrsgraadgraad van ontvangst.
Is dat dan bullshit?

Als je op de verkeerde zit kan je ook dezelfde frequentie hebben dan op een andere en dan ben je verkeerd aant zoeken ,kan dit moeilijk uitleggen zo ,voorbeeld ontvanger zoekt op astra en sateliet staat op hotbird dan laad hij die zenders op met de gedachte dat je de astra zenders hebt ;)
En zoals je zegt het aanbod op 28,2° oost Eurobird 1/Astra 2 is:duim:
TV vlaanderen zenderaanbod
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Vortex2 » Wo Dec 30, 2009 2:38 pm

depo schreef:Als je op de verkeerde zit kan je ook dezelfde frequentie hebben dan op een andere en dan ben je verkeerd aant zoeken ,kan dit moeilijk uitleggen zo ,voorbeeld ontvanger zoekt op astra en sateliet staat op hotbird dan laad hij die zenders op met de gedachte dat je de astra zenders hebt ;)
En zoals je zegt het aanbod op 28,2° oost Eurobird 1/Astra 2 is:duim:
TV vlaanderen zenderaanbod

Het ruime aanbod muziek en concert zenders is ook de max.

....en last but not least....ITV4 ....live vanuit IOM tijdens de TT een hele week $-

Scorpio zou even een opstelling moeten maken met heel zen apparatuur buiten. Heb dat ook gedaan met het zoeken van de 3 Astra's en het instellen van de koppen op men Visio. Tijdrovend werkje maar het loonde de moeite, zelfs met die sneeuwval van vorige week geen enkele keer uitval gehad.
Natuurlijk is het beter dat je zoiets doet wanneer het +20°C is, nu is het wat te nat en koud om een hele dag buiten naar de juiste transponder te zoeken he ;)
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Off-Topic