Slovenie

Opmerkingen en commentaar over routes en roadbooks.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Vortex2 » Do Nov 18, 2010 12:27 pm

Zalig landje, vriendelijke mensen en knappe vrouwen.

Asfalt was toen ik daar was (2007) niet altijd van goede kwaliteit.
Die tol op de autostrade (die asfalt is wel ok super zelfs) om de 10km wordt je op den duur onozel van, de bergwegen zijn wel mooi van layout, maar achtere ieder bocht ligt een verrassing, don't follow the locals :D

Zat in de savina vallei, laatste dag toen ik daar was, trok er een orkaan door dat gebied,nie normaal.
:s
My talent outweighs my ambition
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Loe » Do Nov 18, 2010 12:53 pm

Ik rij daar altijd door op weg naar Hongarije, niet aan gedacht dat daar iets te zien was.
Maar als ik de foto's hier zo bekijk precies wel de moeite om eens van dichterbij te gaan bekijken.
BandenDepot.be is no more --- but ----> CircuitDepot.be is born!
http://circuitdepot.be/
Gebruikers-avatar
Loe
Sponsor

Berichtdoor W650 » Do Nov 18, 2010 12:57 pm

Vortex2 schreef:Zalig landje, vriendelijke mensen en knappe vrouwen.

Asfalt was toen ik daar was (2007) niet altijd van goede kwaliteit.
Die tol op de autostrade (die asfalt is wel ok super zelfs) om de 10km wordt je op den duur onozel van, de bergwegen zijn wel mooi van layout, maar achtere ieder bocht ligt een verrassing, don't follow the locals :D

Zat in de savina vallei, laatste dag toen ik daar was, trok er een orkaan door dat gebied,nie normaal.
:s

Je moet nu een tolticket kopen zoals in Oostenrijk. Vroeger was dat minstens voor een half jaar, nu kan je ze ook voor kortere periodes kopen (ik dacht dat mijn ticket dit jaar voor 7 dagen was). Maar je kan Slovenie prima bezoeken zonder autosnelwegen te nemen. Best is een centrale verblijfplaats daar te zoeken zodat je alle kanten op kunt.
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

[size=75]
[/SIZE]
Foto's :Navarra 2008-
Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/
Gebruikers-avatar
W650
2fast4u.be pro member

Re: Slovenië

Berichtdoor Dawg » Ma Aug 29, 2011 2:13 pm

inmiddels zijn we terug uit Slovenië...

een paar observaties:
- de hoofdwegen zijn vrijwel altijd van goede kwaliteit (gele wegen in mapsource)
- de binnenwegen zijn vrij vaak van mindere kwaliteit (witte wegen in mapsource)
- ze zijn fan van grind... ze strooien dat vaak direct naast het asfalt en de agressieve rijstijl van de Slovenen zorgt er dan voor dat je als motorrijder ten alle tijde voorbereid moet zijn om je rijlijn aan te passen omdat er ook grind op de baan kan liggen.
- qua natuur is het vergelijkbaar met Noord-Italië, Zwitserland/Oostenrijk en (in iets mindere mate) de Haute Provence
- de grotten van Postonja, het kasteel van Predjama, het meer van Bled & van Bohinje, Ljubljana, watervallen bij Triglav ... allemaal mooie bezienswaardigheden
- van Kranjska gora over Trenta naar Bovec is een mooie route, maar niet zo leuk met de motor
- de garmin kaarten (zowel 2012.2 als 2010.1) bevat véél fouten in Slovenië, veel staat als verhard maar kan kilometers lang onverhard zijn
- een tolticket voor 30 dagen kost €15
- benzine is ietsje goedkoper (niet veel), het leven is er ongeveer even duur als bij ons
- het kan er verdomd warm zijn :P
- van Sloveens verstaat ge de kl*ten :)
- Idrijski Zlikrofi (soort ravioli) en Gibanica (dessert) is een aanrader :)

hier zijn wat ritjes:
slovenie-2011-t42443.html
Dawg
2fast4u.be expert member

Re: Slovenië

Berichtdoor colalight » Do Jan 19, 2012 8:15 pm

@Karl1 Wij zijn ook van plan de Slovenie tour met Thomas Cook Motorreizen te doen het ziet er veelbelovend uit,reden jullie er ook naar toe in 2 dagen ???
colalight
2fast4u.be Newbie

Vorige

Terug naar Routes & Vakanties