speciaale heftafel

Rijervaring, foto's en geschiedenis van sport/supersport motoren.

Moderator: Moderators

speciaale heftafel

Berichtdoor loudy condor » Zo Mei 29, 2005 3:27 pm

Na een paar maanden rond gekeken te hebben voor een heftafel heb ik maar besloten om voor iets anders te gaan. (Want heftafel is een duure eengelegenheid en de goedkoope van 250 euro zijn bijna plastiek). Dus na lang nadenken ben ik tot het besluit gekomen om met een elktrische takel te gaan werken. Met behulp van 2 ijzers en 2 touwtje krijg ik mijne nu max 1 m 80 van de grond. Ik moet wel toegeven toen ik dit aan het proberen was heb ik meerdermaals gehoopt van als er maar niks gebeurt? Ik heb het systeem nu een maand en het werkt perfect. Ik heb dit afgekeken bij iemand die zijn racer zo schoon maakte.
“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”
Gebruikers-avatar
loudy condor
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor KOLDARK » Zo Mei 29, 2005 3:31 pm

Ge zou er schrik van krijgen als je dat zie hangen :o
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jax » Zo Mei 29, 2005 3:33 pm

Hoeveel heeft dit systeem je gekost loudy condor?
[url=http://users.telenet.be/Gknot/demon.gif]
[/url]
Gebruikers-avatar
Jax
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor loudy condor » Zo Mei 29, 2005 3:39 pm

geen 50 euro takel voor 45 euro bij van craenenbroek en touw bij de AS adventure gehaald de ijzeren hulpstuken heb ik op het werk gemaakt.
“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”
Gebruikers-avatar
loudy condor
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor beulke » Zo Mei 29, 2005 6:14 pm

zo'n takel is idd een handig HULPmiddel.
Ik zou er echter nooit mijn volledige motor in hangen. Hoe kan je nu stabiel werken aan je motor als tie zo hangt?? Als je eens wat kracht moet stken op een bout loop je wss anderhalve keer een cirkeltje??

Zo'n takel gebruik je vooral om een motorblok te lichten!!

(ik zeg niet dat het niet sterk genoeg is maar handig is wer iets anders)
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor loudy condor » Zo Mei 29, 2005 9:51 pm

daar heb je een beetje gelijk in beulke als je kracht moet doen op een schroef of zo draait hij wel rond. Maar dan zet ik hem affe neer op 2 barkruken ofzo maar voor kleinere dingen en poetsen is het zeer handig
Gebruikers-avatar
loudy condor
2fast4u.be Senior Lid

Even laten drogen.

Berichtdoor TDM » Zo Mei 29, 2005 11:22 pm

Oeps...mijn wielen zijn gevallen.:D
Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.:D
Gebruikers-avatar
TDM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Buske1300 » Ma Mei 30, 2005 9:52 am

TDM schreef:Oeps...mijn wielen zijn gevallen.:D

Allee dat heeft nog lang geduurd se,alvorens die uiteen ging :biggrin: :duim:.TDM al kennende:rolleyes: :D

Grtz,
Philip.
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss:p
Gebruikers-avatar
Buske1300
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor TDM » Di Mei 31, 2005 12:03 am

Ik ben toch al braaf geweest he, op een jaar tijd enkel onderhoud gedaan en nu bandenwissel. Vroeger hadden we hier andere toestanden in de garage(vooral met vierwielers dan). Maar het ziet er goed uit, geen overschot na de montage en na 300km nog ni uit mekaar gevallen.:duim: Als ik aan het motorblok begon te vijzen vroeg ons madam of ik weeral ging beginnen. Ben dan voorlopig maar gestopt, er komen nog dagen (als ik thuis ben en zij ni). Af en toe moet hij toch eens aan de haak hangen om te drogen.;)

Buske1300 schreef:Allee dat heeft nog lang geduurd se,alvorens die uiteen ging :biggrin: :duim:.TDM al kennende:rolleyes: :D

Grtz,
Philip.
Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.:D
Gebruikers-avatar
TDM
2fast4u.be pro member

Terug naar Sport / Supersport