Moderator: Moderators
Circuit Maniac schreef:Vortex2 schreef:Odan schreef:Of het beter is weet ik niet.
Bij een tuneboy wordt je ECU geflashed, en dus de originele software overschreden.
Dit impliceert dat je dus geen "hard ware" moet kopen want die heeft de Tuner al gekocht , en je betaald eigenlijk zijn "denk werk" Je kan al de software en kabeltjes van Tune boy kopen om het zelf te doen.. maar dat is 1 veel duurder en 2 vereist kennis van zaken.
Bij een power commander of dergelijke andere toestellen (Rapid bike) Plaats je eigenlijk een unit tussen je ECU en Motor, die de signalen komende van u ECU omvormt. Dit impliceert dat je ECU onveranderd blijft en dat je enkel de gegevens op de powercommander aanpast. Gaat er ooit iets mis met die Unit , dan haal je hem er gewoon uit.. en heb je nog steeds je originele mapping.
Met een Tuneboy moet ge in geval van problemen met de sturing, heel uw motor terug naar den Tuner doen om den ECU terug naar standaard waarden te flashen
Ook is het voor beiden nodig om ze af te stellen op een vermogensbank. Blijf weg van standaard mappings die je vind op het internet e.d. Wat voor de ene motor werkt is niet altijd goed voor de andere.
Dus bij de kost van de power commander of Tuneboy dien je ook nog altijd een bedrag te betalen voor het afstel werk op de vermogensbank.
Bv Ruud frederiks ( NL) is een redelijk gekend Afsteller van zo een dingen en biedt beide opties aan
Als je het niet beter weet, moet je ook geen comment geven over ECU flashers.
Heb mijn kabel zelf gemaakt en de meeste problems welke ik met mijn motorfiets had zelf opgelost.
De finetunig heb ik achteraf laten doen bij AVR-acing in Destelbergen, een aanrader en eerlijke service voor eerlijke prijs.
Power commanders en rapid bikes zijn inferieur tov TuneECU, het enige wat echt goed is, is de bazzaz kit, je kan deze enorm opwaarderen met oa Traction Control system,data logging, direct fuel mapping etc etc, maar installatie en afstelling gaat een aardige cent kosten.
TuneECU is de beste deal, software is free, de kabel kost je iets van een 20€ aan materiaal.
Je zal het meeste in het buitenland dienen te bestellen om dat haast geen enkele elektronica shop hier dat materiaal leverd. Op ebay.de zit een Duitser welke tracht munt te slaan en cd en kabel aanbied voor 129€.
redelijk duur maar je hebt dan wel een kant en klaar werkend product voor het geval je niet handig bent met soldeer bout en elektr. schemas.
ik heb voor mijn daytona ook tune-ecu gebruikt voor mijn exup klep uit te schakelen, kabel heb ik in china gekocht voor 7€ met verzending bij, od2 kabel ofzoiet
als het dit is wat ge nodig hebt zal ik de link hier zetten
yegrasil schreef:350 euro voor een groot onderhoud.
- kleppen afstellen
- vloeistoffen vervangen
- ketting bijspannen
duur of ok?
superduke 2006, 30 000 km
grtz
Clercqie schreef:
2013.....?????? Ziet er gewoon de MAX uit en dan nog 1090. JiHaaaaa Grtz Clercqie

Clercqie schreef:
Goeie keuze, daar ga je veel plezier mee hebben geloof me.
Nice bike, veel veilige km gewenst.
Greetz Clercqie

Clercqie schreef:Ja zo'n moto is gewoon niet te doen kzou niet weten wat nog beter is. This bike is just FUN (alleen jammer dat het zoveel drinkt, maar ja voor wat hoort wat).
Greetz

Clercqie schreef:Ik doe momenteel ongeveer tussen de 95 a 105 km met een volle tank (redelijk sportief gereden)
ik heb zondag goe doorgeblazen en kom niet voorbij de 8 literG-smack schreef:Clercqie schreef:Ik doe momenteel ongeveer tussen de 95 a 105 km met een volle tank (redelijk sportief gereden)
wil je zeggen dat je superduke 14 liter zuipt?ik heb zondag goe doorgeblazen en kom niet voorbij de 8 liter

Axe schreef:G-smack schreef:Clercqie schreef:Ik doe momenteel ongeveer tussen de 95 a 105 km met een volle tank (redelijk sportief gereden)
wil je zeggen dat je superduke 14 liter zuipt?ik heb zondag goe doorgeblazen en kom niet voorbij de 8 liter
Constant 2de versnelling gereden of wa?![]()

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten