Moderator: Moderators

Schussboelie schreef:Supersport, Superstock1000 en Superstock600 deden ze ook al niet mee...
Enkel Fabrizio nog dan in WSB?
En zelfs dat is niet zeker...
Schussboelie schreef:Da's een ramp!!!
Slechts drie constructeurs in MotoGP???
janbros schreef:Schussboelie schreef:Da's een ramp!!!
Slechts drie constructeurs in MotoGP???
nope, eigenlijk is dat heel goed nieuws.
En wat een succes is dat! 

) Dan zien we wrs meer Kalex / Moriwaki / ... frames met GSX-R / FireBlade / R1 / S1000RR/... motorblokken
& 20 extra rijders die wel een frameke én een BMW blokje ofzo kunnen betalen 
BloodyRose schreef:Zie het voordeel er toch niet van in, mss voor Dorna en voor de fans van de races maar toch niet voor de kopers van de motormerken.
De ontwikkeling zal er bijlange niet zo vooruitgaan want ze kunnen het niet zo grondig uittesten.
Onrechtstreeks zullen er minder motoren van het bepaalde merk verkocht worden, want de kopers hebben geen referentie tov andere merken. En dat speelt bij heel wat kopers een grote rol.
't Blijft MotoGP hé
Mercedes levert blokken aan McLaren, Renault levert blokken aan Red Bull,..
kawaman25 schreef:vindt het ook een goed idee van die crt's , als ze maar niet allemaal met zelfde blok moeten rijden .
plus afschaffing van de 1 bandenleverancier , hoe meer concurentie hoe beter .
en inderdaad de sbk zal doodbloeden , zeker als ze zo verder doen .wijken al mijlen af van wat we kopen uit de toonzaal , wat kosten plaatje giganties maakt
SuperStock vind ik ook al jaren mooier om naar te zien dan WSBK zelf! En waarom ze cte de Ducati-regels zitten te maken ipv: Iedereen zelfde cilinder inhoud! Zelfde Gewicht! Zoveel mogelijk standaard houden zoals de productie machine in de showroom staat! Als Ducati met zijn 2 cilinders ni mee kan, moet het OOK maar ne 4 cilinder maken
of omgekeerd zoals met den Honda SP1 /SP2 
kawaman25 schreef:plus afschaffing van de 1 bandenleverancier , hoe meer concurentie hoe beter
Maar er zijn toch nog mensen dat dit vinden, want heb zo den indruk dat voor vele mensen Sbk heilig is. Ook mijn kameraden he...
skippy79 schreef:het enige wat ik spijtig vind van de motogp/crt is dat je volgens mij toch nog grote verschillen gaat zien.
en dat gaat juiste voor nog meer saaie races zorgen, vooraan althans. na de eerste paar zullen er hopelijk mooie gevechten plaats vinden, maar of wij die te zien krijgen op den buis is iets anders.
WSBK mag van mij terug richting showroom moto's, zoals de BSB EVO, minimum blok werk.
Ik ben benieuwd nu dat testing onbeperkt is voor de motogp hoe dicht de CRT team bij stoner en co zullen komen. nog maar 4 maanden wachten
Schussboelie schreef:Huh?
Ligt dat eens toe?
.
En dat interesseert Honda ook niet, want tov wie gaan ze dan hun superioriteit tonen ?BloodyRose schreef:Zie het voordeel er toch niet van in, mss voor Dorna en voor de fans van de races maar toch niet voor de kopers van de motormerken.
De ontwikkeling zal er bijlange niet zo vooruitgaan want ze kunnen het niet zo grondig uittesten.
Onrechtstreeks zullen er minder motoren van het bepaalde merk verkocht worden, want de kopers hebben geen referentie tov andere merken. En dat speelt bij heel wat kopers een grote rol.
Peejt schreef:Ik denk dat je hier de bal mis slaat! CRT's zijn MotoGP machines met een prototype frame en een productie motorblok

Peejt schreef:Als Ducati met zijn 2 cilinders ni mee kan, moet het OOK maar ne 4 cilinder makenof omgekeerd zoals met den Honda SP1 /SP2
Allez, das mijn gedacht!
janbros schreef:MotoGP is gewoon veel te duur geworden. Volgend jaar zijn er nog maar 6 fabrieksmoto's en 6 satelieten. 12 moto's ... Toen de MSMA hun kontrakt tekenden dat ze zeggenschap hadden over de regels, gingen ze ook de verbintenis aan om voor volle grids te zorgen. "Uiteraard" is het hun schuld niet dat ze teveel vragen om hun moto's te leasen en er daardoor niet genoeg zijn ....
Vermits zij hun deel van het kontrakt niet nakomen, moet DORNA dat ook niet meer, en nu dat bepaalde kontrakt afloopt, zegt Espeleta dat de fabrieken "ze kunnen kussen" . Dorna probeert een show te verkopen, de fabrieken willen enkel hun superioriteit tentoon spreiden. De fabrieken hebben zo'n reglement opgesteld dat een niet-fabrikant onmogelijk kan winnen - de schande voor de fabrieken zou veel te groot zijn.
Nu Suzuki den handdoek werpt, zijn ze nog met 3 ... waaw. Yamaha vindt als wereldkampioen geen sponsors : hoe slecht ben je dan niet bezig als kampioenschap ? Nog een jaar of 2 geen wereldkampioen worden - volgend jaar gaan we alweer een walk-over krijgen van Stoner, en ik denk nog goter dan dit jaar (ik voorspel het nu al, net zoals ik vorig jaar heb voorspelt dat Rossi max 1 podium zal halen.) - en hoe lang gaan ze dat blijven betalen uit eigen zak denk je ? Als de ducati voor volgend jaar een even grote flop wordt als dit jaar, hoe lang gaan zij nog blijven ?
Wat krijg je dan in 2013 of 2014 ? Een "volwaardig" HondaGP kampioenschap ...En dat interesseert Honda ook niet, want tov wie gaan ze dan hun superioriteit tonen ?
Ik heb het al dikwijls gezegd (misschien hier niet, zit op een paar fora) : fabrieken verkloten het racen. ALTIJD ! dat is een axioma. eerst lijkt het geweldig : het niveau stijgt, het wordt allemaal professioneler, reglementen worden aangepast om de technische evoluties toch maar niet in de weg te staan en de fabrieken ter wille te zijn, waardoor het niveau nog meer stijgt, ... en zo kom je in een finaciele spiraal terecht waaraan enkel fabrieksteams nog kunnen mee doen. Maar de spiraal blijft maar doorgaan , waardoor de kleinere fabrieken 1 voor 1 afhaken (Aprilia eerst, al lang geleden, nu Kawasaki en Suzuki). Wat blijft er over op het einde ? Stel dat Stoner nooit naar Ducati gegaan was, Ducati zou nu al lang ook eruit gestapt zijn, en een kampioenschap met maar 2 merken stelt echt niets voor hoor.
Racen moet je overlaten aan teams. Fabrieken mogen eventueel onderdelen leveren aan teams, maar daar moet het ophouden. en dat is waar CRT allemaal om draait, en dat is waar Epeletta aan aan het werken is. Met slechts 3 merken meer over en 12 moto's - waarvan "op papier" 6 voor de winst kunnen gaan maar in de praktijk maar 3 (Stoner, Pedrosa en Lorenzo) - moet je een andere weg inslaan voor het te laat.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten