Suzuki stopt met de motogp ...

Alles over het internationale racegebeuren in deze disciplines

Moderator: Moderators

Suzuki stopt met de motogp ...

Berichtdoor M@@rt3n » Vr Nov 18, 2011 11:27 am

Gebruikers-avatar
M@@rt3n
2fast4u.be Regelmatig Lid

Re: Suzuki stop met de motogp ...

Berichtdoor realnuts » Vr Nov 18, 2011 11:32 am

ik kan dat wel begrijpen
nu anoniem meerijden achteraan is enkel geldverspilling
realnuts is the realsloef of team trash talk

"Perfection is in the mind that makes mistakes" - Dr. Tenma in "Pluto" from Urazawa x Tezuka
Gebruikers-avatar
realnuts
2fast4u.be pro member

Re: Suzuki stopt met de motogp ...

Berichtdoor Schussboelie » Vr Nov 18, 2011 11:37 am

Da's een ramp!!!
Slechts drie constructeurs in MotoGP???
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schussboelie » Vr Nov 18, 2011 11:44 am

Supersport, Superstock1000 en Superstock600 deden ze ook al niet mee...
Enkel Fabrizio nog dan in WSB?
En zelfs dat is niet zeker...
'09 KTM 990 SMT
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor night devil » Vr Nov 18, 2011 11:52 am

suzuki heeft trouwens ook de fabriekssteun teruggetrokken van het belgische allstare suzuki
deze hebben besloten om de boeken voorlopig dicht te doen

tga precies echt ni goe met suzuki :(
hopelijk zien we ze terug in 2014

gr night devil
2004 - 2006 suzuki bandit 400 (bj 1998)
2006 - 2010 suzuki gsxf 750 (bj 2003)
2010 - 20.. suzuki gsx r 1000 (bj 2002)
Gebruikers-avatar
night devil
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Vr Nov 18, 2011 6:44 pm

Schussboelie schreef:Supersport, Superstock1000 en Superstock600 deden ze ook al niet mee...
Enkel Fabrizio nog dan in WSB?
En zelfs dat is niet zeker...

Fabrizio ga volgend seizoen in de kleuren van BMW rijden naast Badovini (BMW Italia) als vervanger van Toseland!
Ik denk dat er buiten het nieuwe Cressent Suzuki team niet veel Suzuki's zullen rond hossen in de grote kampioenschappen!
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor janbros » Za Nov 19, 2011 3:33 pm

Schussboelie schreef:Da's een ramp!!!

nope, eigenlijk is dat heel goed nieuws.
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Schussboelie » Za Nov 19, 2011 3:41 pm

Huh?
Ligt dat eens toe?
'09 KTM 990 SMT
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Peejt » Za Nov 19, 2011 5:08 pm

janbros schreef:
Schussboelie schreef:Da's een ramp!!!

nope, eigenlijk is dat heel goed nieuws.

Het is NéT DIT wat Dorna wilt voor de toekomst!!! Minder fabrieks teams en méér CRT's. Dan evolueerd de MotoGP in de richting van Moto2 ;) En wat een succes is dat! :duim:
Neem Stoner weg uit de MotoGP en tis één saaie bedoening! In de Moto2 wordt tenminste tot de laatste ronde voor de overwinning gestreden (en wel door een rijder of 8) ;)
Het is langs één kant héél er spijtig dat er fabrieks teams verdwijnen! Maar langs de andere kant komt dat in de toekomst de sport alleen maar tengoede! (denk ik :o ) Dan zien we wrs meer Kalex / Moriwaki / ... frames met GSX-R / FireBlade / R1 / S1000RR/... motorblokken :D & 20 extra rijders die wel een frameke én een BMW blokje ofzo kunnen betalen ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor BloodyRose » Za Nov 19, 2011 7:02 pm

Zie het voordeel er toch niet van in, mss voor Dorna en voor de fans van de races maar toch niet voor de kopers van de motormerken.
De ontwikkeling zal er bijlange niet zo vooruitgaan want ze kunnen het niet zo grondig uittesten.
Onrechtstreeks zullen er minder motoren van het bepaalde merk verkocht worden, want de kopers hebben geen referentie tov andere merken. En dat speelt bij heel wat kopers een grote rol.
R.I.P. Benny aka Hellraiser666

Kawa zx6rr:moto:

ma 13/06 - croix
za 02/07 - zolder (open uitl)
Gebruikers-avatar
BloodyRose
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Peejt » Za Nov 19, 2011 7:17 pm

BloodyRose schreef:Zie het voordeel er toch niet van in, mss voor Dorna en voor de fans van de races maar toch niet voor de kopers van de motormerken.
De ontwikkeling zal er bijlange niet zo vooruitgaan want ze kunnen het niet zo grondig uittesten.
Onrechtstreeks zullen er minder motoren van het bepaalde merk verkocht worden, want de kopers hebben geen referentie tov andere merken. En dat speelt bij heel wat kopers een grote rol.

Ik denk dat je hier de bal mis slaat! CRT's zijn MotoGP machines met een prototype frame en een productie motorblok!!! Er zal dus een grotere link zijn met onze motorfietsen dan NU het geval is! Iedereen die nu met een BMW S1000RR rond sjeezssd zal in 2012 al kunnen zeggen dat niemand minder dan Colin Edwards met "hetzelfde" bmw motorblok raced! Hoe dicht wil je de MotoGP bij onze motokes zien komen? Tis géén sbk he (waar de link met onze straatmotoren ook al ver zoek is op het kuipwerk na!!!)
Voor de "vooruitgang" moet ge ook géén schrik hebben :) 't Blijft MotoGP hé $-
Als Suzuki kosten wil sparen én toch in de MotoGP's willen blijven, kunnen ze dat doen door nu gewoon GSX-R blokken te tunen en die aant te bieden voor CRT teams! Zoals in de formule 1 ;) Mercedes levert blokken aan McLaren, Renault levert blokken aan Red Bull,..
Ik zie (behalve het te loor gaan van een GP team dat geschiedenis schreef) enkel voordelen :duim:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Fixxxer » Za Nov 19, 2011 7:25 pm

Ik vind dat Dorna en Motogp in de goede richting denken, meer crt's, heel verstandig en de koningsklasse bloed niet dood. Vind wel dat SBK verkeerd bezig is,als ge die machines bekijkt, zoals den R1 vorig jaar. Was een artikel aan het lezen ervan in motorwereld: Vijf verschillende frames getest, 7 verschillende achterbruggen... Dat is Motogp!
Daar moeten ze grote kuis maken. Terug naar de roots, zoals BSB dat ook gaat doen met de EVO's.
Ik weet niet of jullie dat gezien hebben hoeveel vaste teams er nog zijn in het SBK: in 2009, meer dan 30 rijders.
2010, max 25. 2011: max 20(!) rijders! Ok, wildcards en alles wat ge wilt, Maar als er 1 tak van de motorsport aan het doodbloeden is...
In ieder geval, Ik blijf alles volgen, Racefan in hart en nieren!
My 2 cents.
Fixxxer

Berichtdoor kawaman25 » Za Nov 19, 2011 8:19 pm

vindt het ook een goed idee van die crt's , als ze maar niet allemaal met zelfde blok moeten rijden .
plus afschaffing van de 1 bandenleverancier , hoe meer concurentie hoe beter .
en inderdaad de sbk zal doodbloeden , zeker als ze zo verder doen .wijken al mijlen af van wat we kopen uit de toonzaal , wat kosten plaatje giganties maakt
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Za Nov 19, 2011 9:21 pm

kawaman25 schreef:vindt het ook een goed idee van die crt's , als ze maar niet allemaal met zelfde blok moeten rijden .
plus afschaffing van de 1 bandenleverancier , hoe meer concurentie hoe beter .
en inderdaad de sbk zal doodbloeden , zeker als ze zo verder doen .wijken al mijlen af van wat we kopen uit de toonzaal , wat kosten plaatje giganties maakt

:agree: SuperStock vind ik ook al jaren mooier om naar te zien dan WSBK zelf! En waarom ze cte de Ducati-regels zitten te maken ipv: Iedereen zelfde cilinder inhoud! Zelfde Gewicht! Zoveel mogelijk standaard houden zoals de productie machine in de showroom staat! Als Ducati met zijn 2 cilinders ni mee kan, moet het OOK maar ne 4 cilinder maken :D of omgekeerd zoals met den Honda SP1 /SP2 :D
Allez, das mijn gedacht!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Fixxxer » Za Nov 19, 2011 11:47 pm

kawaman25 schreef:plus afschaffing van de 1 bandenleverancier , hoe meer concurentie hoe beter

Was ik nog vergeten... ;) Maar er zijn toch nog mensen dat dit vinden, want heb zo den indruk dat voor vele mensen Sbk heilig is. Ook mijn kameraden he...
Fixxxer

Berichtdoor skippy79 » Zo Nov 20, 2011 6:43 am

het enige wat ik spijtig vind van de motogp/crt is dat je volgens mij toch nog grote verschillen gaat zien.
en dat gaat juiste voor nog meer saaie races zorgen, vooraan althans. na de eerste paar zullen er hopelijk mooie gevechten plaats vinden, maar of wij die te zien krijgen op den buis is iets anders.
WSBK mag van mij terug richting showroom moto's, zoals de BSB EVO, minimum blok werk.
Ik ben benieuwd nu dat testing onbeperkt is voor de motogp hoe dicht de CRT team bij stoner en co zullen komen. nog maar 4 maanden wachten :(
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor OPOE » Zo Nov 20, 2011 10:43 am

skippy79 schreef:het enige wat ik spijtig vind van de motogp/crt is dat je volgens mij toch nog grote verschillen gaat zien.
en dat gaat juiste voor nog meer saaie races zorgen, vooraan althans. na de eerste paar zullen er hopelijk mooie gevechten plaats vinden, maar of wij die te zien krijgen op den buis is iets anders.
WSBK mag van mij terug richting showroom moto's, zoals de BSB EVO, minimum blok werk.
Ik ben benieuwd nu dat testing onbeperkt is voor de motogp hoe dicht de CRT team bij stoner en co zullen komen. nog maar 4 maanden wachten :(

:agree:

Zal wel meer volk op de grid staan maar zou me verwonderen of dit een evenwichtige formule zal vormen.
Wil in de MotoGP ook geen straatmachines zien . Daarvoor is er al een groot aanbod in de WSBK ,WSSP, Superstock , Endurance ... .
Net als in de F1 is de kracht van de MotoGP exotishe en hoog technologische machines ten tonele doen te verschijnen . In deze klasse is dat belangrijker dan de close-racing die standard klassen geven .
Bij de Formule 1 hebben ze zelfs terug de spanning er wat ingekregen door massa's , voortdurend veranderende regeltjes in te voeren , maar het werkt blijkbaar.
Gebruikers-avatar
OPOE
2fast4u.be pro member

Berichtdoor janbros » Zo Nov 20, 2011 10:57 pm

Schussboelie schreef:Huh?
Ligt dat eens toe?

meeste is hier al gezegd.

MotoGP is gewoon veel te duur geworden. Volgend jaar zijn er nog maar 6 fabrieksmoto's en 6 satelieten. 12 moto's ... Toen de MSMA hun kontrakt tekenden dat ze zeggenschap hadden over de regels, gingen ze ook de verbintenis aan om voor volle grids te zorgen. "Uiteraard" is het hun schuld niet dat ze teveel vragen om hun moto's te leasen en er daardoor niet genoeg zijn ... :s .
Vermits zij hun deel van het kontrakt niet nakomen, moet DORNA dat ook niet meer, en nu dat bepaalde kontrakt afloopt, zegt Espeleta dat de fabrieken "ze kunnen kussen" . Dorna probeert een show te verkopen, de fabrieken willen enkel hun superioriteit tentoon spreiden. De fabrieken hebben zo'n reglement opgesteld dat een niet-fabrikant onmogelijk kan winnen - de schande voor de fabrieken zou veel te groot zijn.

Nu Suzuki den handdoek werpt, zijn ze nog met 3 ... waaw. Yamaha vindt als wereldkampioen geen sponsors : hoe slecht ben je dan niet bezig als kampioenschap ? Nog een jaar of 2 geen wereldkampioen worden - volgend jaar gaan we alweer een walk-over krijgen van Stoner, en ik denk nog goter dan dit jaar (ik voorspel het nu al, net zoals ik vorig jaar heb voorspelt dat Rossi max 1 podium zal halen.) - en hoe lang gaan ze dat blijven betalen uit eigen zak denk je ? Als de ducati voor volgend jaar een even grote flop wordt als dit jaar, hoe lang gaan zij nog blijven ?

Wat krijg je dan in 2013 of 2014 ? Een "volwaardig" HondaGP kampioenschap ... :s En dat interesseert Honda ook niet, want tov wie gaan ze dan hun superioriteit tonen ?

Ik heb het al dikwijls gezegd (misschien hier niet, zit op een paar fora) : fabrieken verkloten het racen. ALTIJD ! dat is een axioma. eerst lijkt het geweldig : het niveau stijgt, het wordt allemaal professioneler, reglementen worden aangepast om de technische evoluties toch maar niet in de weg te staan en de fabrieken ter wille te zijn, waardoor het niveau nog meer stijgt, ... en zo kom je in een finaciele spiraal terecht waaraan enkel fabrieksteams nog kunnen mee doen. Maar de spiraal blijft maar doorgaan , waardoor de kleinere fabrieken 1 voor 1 afhaken (Aprilia eerst, al lang geleden, nu Kawasaki en Suzuki). Wat blijft er over op het einde ? Stel dat Stoner nooit naar Ducati gegaan was, Ducati zou nu al lang ook eruit gestapt zijn, en een kampioenschap met maar 2 merken stelt echt niets voor hoor.

Racen moet je overlaten aan teams. Fabrieken mogen eventueel onderdelen leveren aan teams, maar daar moet het ophouden. en dat is waar CRT allemaal om draait, en dat is waar Epeletta aan aan het werken is. Met slechts 3 merken meer over en 12 moto's - waarvan "op papier" 6 voor de winst kunnen gaan maar in de praktijk maar 3 (Stoner, Pedrosa en Lorenzo) - moet je een andere weg inslaan voor het te laat.

BloodyRose schreef:Zie het voordeel er toch niet van in, mss voor Dorna en voor de fans van de races maar toch niet voor de kopers van de motormerken.

bullshit.
Door MotoGP wordt er niet 1 moto meer verkocht.
Niemand koopt een bepaalde motor omdat dat merk met X-technologie in de MotoGP zit, of ze nu winnen of niet.
En er zijn betere referenties om een bepaalde moto te kopen hoor. Als je dan toch perse sportieve referenties wil, kijk dan naar IDM/stockraces/BSB EVO : daar wordt tenminste geraced met de moto die je wil kopen.

Peejt schreef:Ik denk dat je hier de bal mis slaat! CRT's zijn MotoGP machines met een prototype frame en een productie motorblok

CRT moet helemaal niet met een produktieblok zijn hoor, dat mag nog "prototyperigger" zijn dan de blokken van de RCV212V. alleen : het MAG afgeleid zijn van een produktieblok. Voorlopig zullen ze wel allemaal zo zijn, maar in de toekomst verwacht ik toch enkele exoten :cool:
de rest van je betoog heb ik niet gecopieerd, maar : volledig akkoord :duim:
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor sipke » Ma Nov 21, 2011 8:49 am

Peejt schreef:Als Ducati met zijn 2 cilinders ni mee kan, moet het OOK maar ne 4 cilinder maken :D of omgekeerd zoals met den Honda SP1 /SP2 :D
Allez, das mijn gedacht!

Dus Honda die met nen 1000cc 2-cilinder raced is niet "t zelfde als Ducati dat met nen 1000cc 2-cilinder raced? :rolleyes:
Ge kunt over dat soort dingen eindeloos discussieren maar uiteindelijk is 't altijd best van te kijken waarom ze die regel ooit uitgevonden hebben en dan zult ge merken dat het dezelfde reden was waarvoor er nu het idee van de CRT teams naar voor wordt geschoven.
The Last Privateers
sipke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Schussboelie » Ma Nov 21, 2011 9:33 am

janbros schreef:MotoGP is gewoon veel te duur geworden. Volgend jaar zijn er nog maar 6 fabrieksmoto's en 6 satelieten. 12 moto's ... Toen de MSMA hun kontrakt tekenden dat ze zeggenschap hadden over de regels, gingen ze ook de verbintenis aan om voor volle grids te zorgen. "Uiteraard" is het hun schuld niet dat ze teveel vragen om hun moto's te leasen en er daardoor niet genoeg zijn ... :s .
Vermits zij hun deel van het kontrakt niet nakomen, moet DORNA dat ook niet meer, en nu dat bepaalde kontrakt afloopt, zegt Espeleta dat de fabrieken "ze kunnen kussen" . Dorna probeert een show te verkopen, de fabrieken willen enkel hun superioriteit tentoon spreiden. De fabrieken hebben zo'n reglement opgesteld dat een niet-fabrikant onmogelijk kan winnen - de schande voor de fabrieken zou veel te groot zijn.

Nu Suzuki den handdoek werpt, zijn ze nog met 3 ... waaw. Yamaha vindt als wereldkampioen geen sponsors : hoe slecht ben je dan niet bezig als kampioenschap ? Nog een jaar of 2 geen wereldkampioen worden - volgend jaar gaan we alweer een walk-over krijgen van Stoner, en ik denk nog goter dan dit jaar (ik voorspel het nu al, net zoals ik vorig jaar heb voorspelt dat Rossi max 1 podium zal halen.) - en hoe lang gaan ze dat blijven betalen uit eigen zak denk je ? Als de ducati voor volgend jaar een even grote flop wordt als dit jaar, hoe lang gaan zij nog blijven ?

Wat krijg je dan in 2013 of 2014 ? Een "volwaardig" HondaGP kampioenschap ... :s En dat interesseert Honda ook niet, want tov wie gaan ze dan hun superioriteit tonen ?

Ik heb het al dikwijls gezegd (misschien hier niet, zit op een paar fora) : fabrieken verkloten het racen. ALTIJD ! dat is een axioma. eerst lijkt het geweldig : het niveau stijgt, het wordt allemaal professioneler, reglementen worden aangepast om de technische evoluties toch maar niet in de weg te staan en de fabrieken ter wille te zijn, waardoor het niveau nog meer stijgt, ... en zo kom je in een finaciele spiraal terecht waaraan enkel fabrieksteams nog kunnen mee doen. Maar de spiraal blijft maar doorgaan , waardoor de kleinere fabrieken 1 voor 1 afhaken (Aprilia eerst, al lang geleden, nu Kawasaki en Suzuki). Wat blijft er over op het einde ? Stel dat Stoner nooit naar Ducati gegaan was, Ducati zou nu al lang ook eruit gestapt zijn, en een kampioenschap met maar 2 merken stelt echt niets voor hoor.

Racen moet je overlaten aan teams. Fabrieken mogen eventueel onderdelen leveren aan teams, maar daar moet het ophouden. en dat is waar CRT allemaal om draait, en dat is waar Epeletta aan aan het werken is. Met slechts 3 merken meer over en 12 moto's - waarvan "op papier" 6 voor de winst kunnen gaan maar in de praktijk maar 3 (Stoner, Pedrosa en Lorenzo) - moet je een andere weg inslaan voor het te laat.

Eigenlijk zeg je gewoon dat het goed is dat de CRT's toegang krijgen, ik zie daar nergens staan waarom het goed zou zijn dat Suzuki stopt.
Ik vind dat nog altijd jammer, net zoals ik het jammer vind dat Aprillia en Kawasaki niet meer meerijden.
En als, zoals je zegt, Yamaha al met moeite sponsors vindt, wat moet dat dan voor de CRT's zijn?
'09 KTM 990 SMT
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar MotoGP/WSBK