Tank uitblutsen?

Problemen, oplossingen, how-to's

Moderator: Moderators

Re: Tank uitblutsen?

Berichtdoor Peejt » Zo Jan 29, 2012 1:15 pm

Ben met mijn benzinetank bezig Zit opt moment aan mijn 2de laag (lak) na 3 lagen primmer
Tot nu toe zonder druipers/ lopers (met spuitbus is da ni zo simpel )
Sebiet nog is een laagske bij kletsen se en zien oft goe is en dan vernissen he
Vond het wél vreemd da de primmer "anders" reageerde op de verschillende ondergronden... Op de randen van de plamuur (100% vlak geschuurd) kromp de originele lak die er nog opzat Heb nog ff moeten "slissen" op die plaatsen voor ik met de lak kon beginnen :D
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor janbros » Zo Jan 29, 2012 5:59 pm

spuitbus verf/lak en benzine gaan niet goed samen ;)
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor LedZep » Zo Jan 29, 2012 11:37 pm

janbros schreef:spuitbus verf/lak en benzine gaan niet goed samen ;)

Niet morsen hé ;) :D
TL1000S kwijler, GS500 rijder
"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo
Gebruikers-avatar
LedZep
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Zo Jan 29, 2012 11:39 pm

De benzine zit er NU niet meer in he (dampen na 3 weken zullen ook wel miniem zijn denk ik :D).
Heb verf (in spuitbus) van Motip gekocht bij VanLooy in Herentals... -> auto-onderdelen handelaar :) Zal toch wel bedoeld zijn voor wagens, moto's,... bij te spuiten?
Btw: de vorige spuitwerken werden uitgevoerd door ne ervaren spuiter (met pistool enzo) met verf van een niet nader genoemd vrachtwagenmerk in de buurt :D en DAT was ook niet Bullet-Proof in combinatie met benzine :? :o We zullen wel zien als de verf er weer afkomt he :D Voorlopig ziet het resultaat er meer dan goed uit voor mijn kunnen (met spuitbus) ;) Moto is ondertussen al dik 10jaar oud, had echt géén goesting om 500euro te betalen om die klus te laten uitvoeren bij een carrossier |(
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ivan » Vr Feb 03, 2012 6:52 pm

Peejt schreef:

De benzine zit er NU niet meer in he (dampen na 3 weken zullen ook wel miniem zijn denk ik :D).
Heb verf (in spuitbus) van Motip gekocht bij VanLooy in Herentals... -> auto-onderdelen handelaar :) Zal toch wel bedoeld zijn voor wagens, moto's,... bij te spuiten?
Btw: de vorige spuitwerken werden uitgevoerd door ne ervaren spuiter (met pistool enzo) met verf van een niet nader genoemd vrachtwagenmerk in de buurt :D en DAT was ook niet Bullet-Proof in combinatie met benzine :? :o We zullen wel zien als de verf er weer afkomt he :D Voorlopig ziet het resultaat er meer dan goed uit voor mijn kunnen (met spuitbus) ;) Moto is ondertussen al dik 10jaar oud, had echt géén goesting om 500euro te betalen om die klus te laten uitvoeren bij een carrossier |(

Der is eem GROOT verschil van verf in een spuitbus en da wa ne carrossier gebruikt
Gebruikers-avatar
ivan
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Peejt » Vr Feb 03, 2012 7:38 pm

ivan schreef:
Peejt schreef:

Der is eem GROOT verschil van verf in een spuitbus en da wa ne carrossier gebruikt

Da wist ik al, maar daar volgt dan ook een groot prijsverschil op he :D Btw: ge kunt (bv bij VanLooy in Herentals) autolak uit de mengmachine (ik dacht van "Dupont") kopen in potten (om met een spuitpistool te spuiten) of diezelfde lak in spuitbussen laten vullen (met drijfgas erbij). Zo een spuitbus kost al rap 25 Euro/stuk en zit minder in dan een spuitbus van Motip (aan 15 Euro/bus). Ik ga ni beweren da ne carrosier zijn verf daar ga kopen, ma in principe is dat wel dezelfde (Dupont :cool: ).
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ivan » Vr Feb 03, 2012 8:14 pm

Bij de meeste autoshops kun ge verf laten mengen, ma der is veel verschil in verf, wa soort enz.
Is da watergedragen lak daar?
Gebruikers-avatar
ivan

Berichtdoor janbros » Vr Feb 03, 2012 11:39 pm

Peejt : 1-component lak en 2-componenten lak ... zegt u niets ?

ik garandeer u nu al dat uwe lak het niet gaat houden vanwege de naft ;)
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Peejt » Za Feb 04, 2012 6:30 pm

janbros schreef:Peejt : 1-component lak en 2-componenten lak ... zegt u niets ?

Nope, ik ben GééN carrossier :D Ik heb ooit wel iets gehoord da ge lak waarmee ge bumpers (onderdelen die wat kunnen vervormen) ga spuiten iets moet bij mengen om elastisch te blijven zodat de verf niet ga "breken". We zien wel of de verf er een beetje op blijft hangen :D Indien niet... |(
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Za Feb 04, 2012 6:34 pm

ivan schreef:Bij de meeste autoshops kun ge verf laten mengen, ma der is veel verschil in verf, wa soort enz.
Is da watergedragen lak daar?

Geen idee :? Ik ken evenveel van verf/lak als van Astro fysics :D Ik dacht dat ze daar verf van Dupont verkochten. Is tegenwoordig omwille van milieu-normen elke auto-lak op waterbasis? Allez, we zien wél ;) De bluts is er uit en de tank gespoten. :rolleyes:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor B-Gone » Zo Feb 05, 2012 12:09 pm

voor de mensen die zelf willen spuiten :zwijg: met pistool of met spuitbus deze week een nieuwsbrief ontvangen van moto.be met daarin ne site waar ge de meeste ori. kleuren van motos kan vinden http://www.motorradlack.de/en/
en word verdeelt door weekend products aan verschillende motowinkels
if you obey all the rules
you miss all the fun
Gebruikers-avatar
B-Gone

Berichtdoor kawaman25 » Zo Feb 05, 2012 1:50 pm

hebt een speciale blanke lak in spuitbussen ( 2 componenten) die olie en benzine bestendig is , kost wel +- 35 euro voor buske ;)
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Do Feb 09, 2012 7:59 pm

kawaman25 schreef:

hebt een speciale blanke lak in spuitbussen ( 2 componenten) die olie en benzine bestendig is , kost wel +- 35 euro voor buske ;)

Vandaag (na mijn werk) is op zoektocht geweest in de omgeving naar dieje fameuze "2 componenten blanke lak, bestand tegen benzine en olie" -> NIETS :o :s
Bij Vanlooy hoorden ze het donderen in Keulen en bij den Bresseleers keken ze ookal zoals een koe die voor het eerst ne elentrieken trein ziet :D Nooit van gehoord, kwas den eerste klant ooit die achter die "onbekende" vernis/ lak vroeg :rolleyes: Da zijn auto-onderdelen (en toebehoren) verkopers en die kennen da blijkbaar niet. Ik ken er ook de botten van (evenveel als een nonneke van een orgie wrs) -> maar weet er iemand waar ik DIE lak dan WéL kan kopen (in de buurt van Herentals)?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kawaman25 » Do Feb 09, 2012 8:41 pm

mijne kameraad heeft er onlangs nog weest halen , in het gentse . ga u maandag keer pm sturen welk merk het is en adres waar het te verkrijgen is.blijkbaar kennen ze daar in herentals nog nie alles :D
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor B-Gone » Do Feb 09, 2012 8:43 pm

nie generen kawaman gooi het op het forum dan hebben we er ook iets aan in geval we het nodig hebben
if you obey all the rules
you miss all the fun
Gebruikers-avatar
B-Gone

Berichtdoor kawaman25 » Do Feb 09, 2012 8:45 pm

B-Gone schreef:nie generen kawaman gooi het op het forum dan hebben we er ook iets aan in geval we het nodig hebben

ge gaat dat zeker te weten komen ;)
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor sipke » Do Feb 09, 2012 9:35 pm

The Last Privateers
sipke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Do Feb 09, 2012 10:53 pm

sipke schreef:http://www.nonpaints.com/contents/nl/d196_2k_spuitbussen.html

Merci voor de link ;) Hebt ge al gewerkt met die spuitbussen? Goede service als ge daar online besteld?
;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor sipke » Vr Feb 10, 2012 7:55 am

Peejt schreef:Merci voor de link ;) Hebt ge al gewerkt met die spuitbussen? Goede service als ge daar online besteld?
;)

Iemand die ik ken heeft er eens een stuk auto mee gespoten. Hij was er precies toch content van. Geen idee waar hij dat gekocht heeft en geen ervaring met de webshop.
The Last Privateers
sipke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kawaman25 » Vr Feb 10, 2012 8:16 pm

dat is het zie :D iemand dat ik ken heeft diene lak gebruikt , en is daar zeer tevreden van .is sterker dan gewone spuitlak
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

VorigeVolgende

Terug naar Sleutelhoek