Tips beginnen circuitrijden

algemene vragen ivm circuitrijden, prijzen, routes, handige weetjes

Moderator: Moderators

Tips beginnen circuitrijden

Berichtdoor HendrikZx6r » Za Mrt 05, 2011 3:28 am

Hey allen,

ik rij sinds kort met een zx6r, en vroeger aantal jaartjes met een cbr 125.

Ik zou graag deze zomer al eens proeven van het circuitrijden...

Wat denken jullie hiervan? te vroeg of zou het mogelijk moeten zijn, enz...

Ik was aant denken aan zolder niv 1?

Meningen en tips zijn welkom!!

grtzz
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DizzySjakie » Za Mrt 05, 2011 3:52 am

Zeker doen! Niveau 1 heb ik ook als allereerst gedaan. En je steekt er veel van op.
On track and beyond
Gebruikers-avatar
DizzySjakie
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor skippy79 » Za Mrt 05, 2011 4:35 am

Probeer eerst eens een dag bij intertrack. De circuits zijn niet zo dichtbij als MSSZ, maar de begeleiding is een stuk beter, op zolder wordt je in een groep of 10 en volg elkaar en thats it, terwijl je bij intertrack in groepen van 3 a 5 zit met een soort prive begeleiding.
En bij intertrack is het altijd tof en gezellig, altijd s'avonds met de mannen :duim:
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Pcorsa » Za Mrt 05, 2011 6:52 am

zeker doen ! ben begonne met niv 1 daarna minder snel 10 keren en in de loop van dit seizoen ga ik proberen bij snel ... dikke fun :duim:
Gebruikers-avatar
Pcorsa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Z146 » Za Mrt 05, 2011 8:17 am

Boek een dagje intertrack en ik leer u met plezier alle knepen van het vak.
In onze beginnersgroep rijden we met max 6 personen per instructeur. Je houdt ook de ganse dezelfde instructeur zodat deze je vorderingen kan zien en waar nodig je kan bijsturen. Tussen elke sessie krijg je telkens ook nog een deeltje theorie. In de namiddag mag je vrijrijden maar staan onze instructeurs nog steeds ter beschikking moest je nog vragen hebben.
Het voordeel is ook dat de grote hoop van de instructeurs hier ook op het forum zit dus je kan ze zelfs na de circuitdag nog altijd contacteren als je nog met iets zit.
Gebruikers-avatar
Z146
2fast4u.be pro member

Berichtdoor HendrikZx6r » Za Mrt 05, 2011 8:37 am

Welk circuit is een aanrader voor beginners? Ziet er wel tof uit!

Grtzz
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor An_ » Za Mrt 05, 2011 8:42 am

Met zo'n goede omkadering als bij Intertrack is elk circuit het geschikte circuit :p

(hoeveel kregen we hier nu weer voor?)
Gebruikers-avatar
An_
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Za Mrt 05, 2011 8:57 am

Enne, is da te doen van daar zelf naartoe te rijden met de motor? Want een remorque heb ik ni znne :-D!!

Voor een beginners cursus, waarop moet ik dan nog bijkomend tellen/voorzien? Want ik veronderstel dat je als beginner niet meteen je banden frut vaneen rijdt? Ma bon, eventueel noodzakelijke vervanging van banden/remblokjes enz kan ter plaatse als ik mij niet vergis?

grtzz
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor brino » Za Mrt 05, 2011 10:00 am

de begeleiding op zolder is nul.
Je fiets moet technisch in orde zijn uiteraard maar verder heb je voor eerte dag niets anders nodig.

Een degelijk pak botten handschoenen en een rugbeschermer zijn wel een aanrader.
http://www.bikeshop-online.be/

I once prayed to god for a bike, but quickly found out he didnt work that way...so I stole a bike and prayed for his forgiveness
Gebruikers-avatar
brino
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Z146 » Za Mrt 05, 2011 1:03 pm

brino schreef:de begeleiding op zolder is nul.
Je fiets moet technisch in orde zijn uiteraard maar verder heb je voor eerte dag niets anders nodig.

Een degelijk pak botten handschoenen en een rugbeschermer zijn wel een aanrader.

:agree:
Gewoon zien dat je motor in goede technische staat verkeerd en zelf uitgerust en ontspannen aan de dag beginnen en meer is er niet nodig.
Zelf met de motor naar daar rijden is te doen maar zou ik niet aanraden. Je doet niet echt veel km's op circuit om moe van te worden maar de concentratie en al de al dan niet nieuwe dingen die ze je gaan vertellen gaan je wel mentaal moe maken. Een ritje huiswaarts zal dus geen pretje zijn. Ook is het moeilijk om u aan de legale snelheden te houden wanneer je een ganse dag op circuit hebt gereden en dit in combinatie met de vermoeidheid zou wel eens nare gevolgen kunnen hebben.
Doe hier eens een oproep voor een plaatsje op de remorque bij iemand en er is veel kans dat je kan meerijden en zo nog wat nieuw volk leert kennen.
Gebruikers-avatar
Z146
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Kiekeboe » Za Mrt 05, 2011 7:40 pm

http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=37493

hier heb je al iets om mee te starten...:duim:
.........................Afbeelding...................
Gebruikers-avatar
Kiekeboe
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Fazy » Zo Mrt 06, 2011 10:33 am

HendrikZx6r schreef:Welk circuit is een aanrader voor beginners? Ziet er wel tof uit!

Grtzz

Croix, Mettet en Folembray imho. Voor sommigen is Zolder net iets te lang en te moeilijk.
Beter begin je op de iets kleinere circuits. Zo heb je al wat minder werk om alle bochten te memoriseren.

Veel plezier. Het is nooit te vroeg om met circuitrijden te beginnen :duim:
You where really going fast when I passed you.

www.inter-track.be
Gebruikers-avatar
Fazy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Zo Mrt 06, 2011 11:02 am

Wordt er bij een beginners cursus al gewerkt op knietje leggen, of is dat nog volledig "out of the question" :D

Fazy schreef:Croix, Mettet en Folembray imho. Voor sommigen is Zolder net iets te lang en te moeilijk.
Beter begin je op de iets kleinere circuits. Zo heb je al wat minder werk om alle bochten te memoriseren.

Veel plezier. Het is nooit te vroeg om met circuitrijden te beginnen :duim:

Ja, ik dacht in eerste instantie aan Zolder omdat ik het al goed ken (denk dak paar duizend rondjes heb gereden met wielrennen), dat geeft wel een rustgevend gevoel, MAAR ben begonnen met filmpjes Mettet te bestuderen, ik denk dat dit de eerste wordt!!

grtzzz
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Zo Mrt 06, 2011 11:03 am

Kiekeboe schreef:http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=37493

hier heb je al iets om mee te starten...:duim:

Geweldig, thx!! daar ben ik ff zoet mee :p
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor B-Gone » Zo Mrt 06, 2011 12:26 pm

[quote="HendrikZx6r"]Wordt er bij een beginners cursus al gewerkt op knietje leggen, of is dat nog volledig "out of the question" :D

knietje is nie noodzakelijk voor hard rond te gaan op circuit maar oogt wel cool natuurlijk. ben er zelf ook nog niet gaat nu mijn2de jaar zijn op circuit mss dit keer .kweet dat aan mijn zithouding ligt dus komt wel goe
if you obey all the rules
you miss all the fun
Gebruikers-avatar
B-Gone
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor DME3 » Wo Mrt 09, 2011 4:58 pm

Gewoon boeken voor de 11e augustus bij beginners! Wordt ook mijn eerste circuitdag :)
Zolder is voor u wel dichter, maar kost ook een stuk meer dan de 2F4U circuitdag ;)
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TPX01 » Wo Mrt 09, 2011 5:05 pm

Sounds like a good plan! Kga ook proberen deze zomer toch minstens 1 keer op circuit te gaan. Effe geabonneerd op deze topic cet :D
Afbeelding
////Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
////
Gebruikers-avatar
TPX01
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor DME3 » Wo Mrt 09, 2011 5:07 pm

Gewoon doen!
Wat ik wil bijleren op m'n eerste circuitdag: meer vertrouwen krijgen in m'n banden en motorfiets! De rest volgt later :)
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Suzukiboy15 » Wo Mrt 09, 2011 5:28 pm

HendrikZx6r schreef:Wordt er bij een beginners cursus al gewerkt op knietje leggen, of is dat nog volledig "out of the question" :D

Ja, ik dacht in eerste instantie aan Zolder omdat ik het al goed ken (denk dak paar duizend rondjes heb gereden met wielrennen), dat geeft wel een rustgevend gevoel, MAAR ben begonnen met filmpjes Mettet te bestuderen, ik denk dat dit de eerste wordt!!

grtzzz

Ik ben verleden jaar ook voor de eerste keer op cicuit gegeaan en dat was op Mettet, eneuh :duim: zo hé. Klein en technisch, waar je veel leert aan je houding en al de rest:D.
Ik moet nog enorm veel leren en rij van de jaar terug op mettet en ga eens proberen met zolder ook, wat volledig het omgekeerde is van Mettet:? Mettet bijna allemaal linkse bochten en zolder grotendeels rechts denk ik, mettet is klein en minder snel circuit terwijl zolder langer en de snelheid ligt daar hoger. ( allemaal van horen zeggen hé:rolleyes: )
Ik heb enkel nog maar met Eybis gereden en vond dit wel ok. Maar van de jaar rij ik met eybis, inter track & motorsportschool. Nu ga ik pas kunnen vergelijken hé :D.
Succes en misschien tot op circuit :duim:
2012 : 2/4 Croix , 23/4 Croix, 28/5 Croix, 17/6 Croix, 16/7 Mettet, 13/8 Zolder,.............17/9 Mettet , ......VOLLENBAK GAAAZZZZZZZZZZ!!!
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Suzukiboy15
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Wo Mrt 09, 2011 5:30 pm

DME3 schreef:Gewoon doen!
Wat ik wil bijleren op m'n eerste circuitdag: meer vertrouwen krijgen in m'n banden en motorfiets! De rest volgt later :)

idd, das ook wat ik in de eerste plaats wil bijleren!!
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Volgende

Terug naar Practische info