Tom Tom

Alle info betreffende de GPS toestellen.

Moderator: Moderators

Tom Tom

Berichtdoor stef » Za Jun 27, 2009 9:43 pm

Tom Tom mag natuurlijk ook niet ontbreken nietwaar :duim:

Post hier je Tom Tom info :duim:

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

problemen opladen tom tom rider op de motor

Berichtdoor Dragman » Do Jul 02, 2009 6:50 pm

Hallo,
M'n tom tom rider laadt niet meer op tijdens het rijden.
Maw op zijn speciale houder laadt hij niet meer.
Op de voedingskabel is er wel nog spanning.
Zou het de contactpunten zijn op het toestel zelf,of het transfo gedeelte in het opzetstuk die defect is.Kan ik een ander systeem gebruiken om op te laden tijdens het rijden?Die ook nog waterdicht is.
:moto: life can be so easy:moto:
Gebruikers-avatar
Dragman
2fast4u.be Lid

problemen opladen tom tom rider op de motor

Berichtdoor Kaelixke » Za Sep 05, 2009 11:49 pm

Ik gebruik mijne TomTom One XL van mijne auto ook op mijne motor (enduro KLX250) met de stuurbevestiging van Ram Mount en de speciale ladervoet Power Light en heb nog nooit problemen gehad.
Er is op het internet een internetshop van Ram Mount Belgium en die zitten met ne winkel in Gent.
Toffe zaak :duim: en ze zijn graag bereid technisch advies te geven (telefonisch en per email). Een aanrader om je probleem op te lossen.

Groetjes

KLXke
Enjoy maxiscootering., but ride safe ! :moto:
Kaelixke
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Visio » Do Sep 10, 2009 2:39 pm

't mag dan alleen niet regenen als je onderweg bent
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kaelixke » Zo Sep 13, 2009 3:08 pm

Haaa, maar daar zijn praktische plastieken oplossingskes voor, hé .... :)...
maar liefst géén condoompje (al of niet met aardbeiensmaak) gebruiken, hé ... :D

Natuurlijk kan je ook niks gebruiken, maar dan moet je wel uitkijken naar de weersvoorspellingen van vast en droog weer ... ;) ... tenzij je buurvrouwke Jill of Sabine heet ... :cool:

Voor alles is er een oplossing :engel:

Greetz
Enjoy maxiscootering., but ride safe ! :moto:
Kaelixke
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor W650 » Ma Sep 14, 2009 8:17 pm

Dragman schreef:Hallo,
Zou het de contactpunten zijn op het toestel zelf,of het transfo gedeelte in het opzetstuk die defect is.Kan ik een ander systeem gebruiken om op te laden tijdens het rijden?Die ook nog waterdicht is.

Contact opnemen met TomTom via hun site. Komen die dan ophalen en nadien krijg je een nieuwe. Heb dat ook voor gehad en heeft me niks gekost. Ondertussen heeft deze houder ook weeral zijne geest gegeven :(
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

[size=75]
[/SIZE]
Foto's :Navarra 2008-
Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/
Gebruikers-avatar
W650
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Ducatiwitch » Di Sep 29, 2009 8:39 pm

oeps, precies niet veel tomtommekes hier hé :D

Kan dus veranderen:
Uit england aan de prijs geleverd hier in den Belgique: 375€ ;)
[font=Verdana]TOMTOM RIDER 2ND EDITION
STREET LEVEL [color=#870052]
UK & EUROPE MAPS
[/color]
[font=Verdana][font=Verdana][font=Verdana][font=Verdana][font=Verdana][color=#333333]
[font=Verdana]PRE INSTALLED TOMTOM

SPEED CAMERA DATABASE

[/font][/font][/font][/font][/font][/font][/color][/font]
[font=Verdana]SIRFSTAR III GPS
INCLUDES SCALA RIDER HEADSET
BLUETOOTH
[/font]

[font=Verdana][/font]

[font=Verdana]

[align=left]
[/align]
[align=left][size=84]Interesse?
[/align]
[align=left]
[/align]
http://cgi.ebay.co.uk/TOMTOM-RIDER-UK-EUROPE-2ND-EDITION-V2-TOM-TOM-RIDER_W0QQitemZ360191936881QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems?hash=item53dd1cc971&_trksid=p3286.c0.m14

[/SIZE]
[/font]

I once had 1 American Paint horse between my legs, now... 97 Italian Desmo Stallions

Miss you X4
Gebruikers-avatar
Ducatiwitch
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stofi » Di Sep 29, 2009 9:33 pm

Dragman schreef:Hallo,

dat ook voorgehad bij men vader zijn moto... was de houder die lichtjes gebarsten was, waardoor de contactpunten tss houder en tom tom niet goed samenkwamen. Als hij hem er goed tegenduwde laade hij wel. Nieuwe houder geplaatst en het spel is weer dik in orde.
If sex was a Fireblade ...no one would ever worry about performance !

Gebruikers-avatar
stofi
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Wo Sep 30, 2009 6:36 am

Conny 696+ schreef:oeps, precies niet veel tomtommekes hier hé :D

Kan dus veranderen:
Uit england aan de prijs geleverd hier in den Belgique: 375€ ;)

Voor dat geld is de mijne voorlopig ook nog beschikbaar: http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?p=876842#post876842
:D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Goris Jan » Di Apr 06, 2010 2:46 pm

Bij mij altijd van 't zelfde met die fucking Tom Tom. Qua apparaat alles oké, maar die houder...

Heb die geplaatst op de clip-on en 't kliksysteem is nu stuk... Dus je kan de gps niet meer vastklikken. S dus zo goed als onbruikbaar.
[SIGPIC][/SIGPIC]Suzuki SV-1000S
Goris Jan
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Jawatte » Zo Nov 21, 2010 1:11 am

op de moto van mn vrouw heb ik een TT Rider 2 gezet vorig jaar.
We zijn gewend om met TT te rijden in de auto, vandaar de aankoop van de Rider. Rijd goed, snelle ontvangst, duidelijk.
Samen met de Scala Rider duidelijk verstaanbaar wat de 'dame' vertelt, en de weg makkelijk te volgen.
Ook te gebruiken met je Bluetooth telefoon, je kan er zelfs mee bellen dus :-)
Te bedienen met je handschoenen aan, hoewel het soms toch een paar keer tikken is voor je het juist hebt... ofwel heb ik dikke vingers :-p

Ik heb 1x (tot hiertoe) gehad dat de TT niet meer opgeladen werd.
bij nazicht bleek dat de cradle geen contact meer gaf.
Ik heb dit via TomTom aangegeven en onder garantie een andere kosteloos thuis aangekregen. vervangen en klaar.
Blijkbaar is dit toch een gekend kwaaltje.
Behalve dat vind ik het een super toestel.

Nu ik zelf ook een Tourder heb ben ik nog aan't twijfelen...
Ofwel die TT overzetten naar de mijne en mn vrouw een Garmin kado doen (waarom een Garmin, das een ander verhaal), ofwel 2 Garmin's aanschaffen...

Mn vrouwke heeft dit jaar een toer mee gedaan naar de Moesel.
Dezelfde ingegeven routes geven op een TT blijkbaar hier en daar andere wegen aan dan op een Garmin. en als de anderen met Garmin rijden, en jij als enigste met TT... dan kan het wel is zijn dat ge ineens ergens anders zit en alleen staat :-p
Gebruikers-avatar
Jawatte
2fast4u.be Regelmatig Lid

Re: Tom Tom

Berichtdoor S2Ralf » Do Apr 28, 2011 7:20 pm

Gebruik de tomtom one, ouder model en heb daar een kaart van duitsland opstaan, zou hier graag eens ne update van hebben omdat er veel wegen veranderd zijn, waar kan ik zoits vinden voor te downloaden ?
S2Ralf
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc » Vr Jul 15, 2011 6:58 pm

Ben nog maar net van TomTomRider 1st (jawel) overgeschakeld naar TomTomRider 3rd via de Makro. Het viel mij meteen op dat... de lader NIET inbegrepen was. Besteld en extra 70 EUR betaald want enkel verkrijgbaar via website TomTom in Nederland maar meteen besteld.

Ja, ALLE TTR's hadden dat probleem al snel, en het ging enkel over het contact achteraan. Bij makkers heb ik gezien dat er zelfs onderaan met een boormachine de gewone 12-volt lader aansloten en dat werkte perfect, zelf had ik die beveiligde houder, en bij mij ging het goed, maar mijn TTR 1 was zo oud dat de beschermfolie helemaal kapot aan het gaan was en het contrast zo triestig was dat het almaar minder leesbaar was.

Maar ik heb hem dan eigenlijk ook op drie moto's gewoon zelf versleten en noem ik het wel gebruiksschade.

Nu de nieuwe dus, en ik ben er heel blij mee, al mis ik de mogelijkheid opnieuw om in te stellen om hem via de display te laten uitgaan door het batterijcontact te verbreken.

Omgekeerd kreeg ik upgedate kaarten (inclusief flitscontroles) en gaat de bluetooth-verbinding zeker even goed (maar nu met Star Wars stemmen die ik meekocht) naar zowel mijn Nokia E71 als naar zowel mijn zomer-Interphone F4 als naar mijn winterhelm Nolan met N-com systeem en werkt alles mooi in harmonie.

Zeker leuk blijft ook het getuut dat ik inschakel als ik boven de 132 km/h, maar het is leuk dat je nu ook op de display de maximale snelheid al op heel veel plaatsen ziet (al moet je iets beter kijken).

En tot slot: straks gebruik ik zeker ook de nieuwe optie van tracering om een route gewoon op te slaan (menu zit wel erg ver, en klavierfunctie zette ik terug op AZERTY ipv dat handschoenvriendelijk gedoe), en als je GPX-routes in de ITN-converter map smijt via je PC worden ze nog eens vanzelf geconverteerd, dus nu kun je alle Garmin-routes gebruiken zonder extra werk op je PC met tools waarvan je niet altijd weet of ze spyware bevatten.

Voor mij blijft TomTom en ook de Rider 3rd (Urban Europe) nog altijd absoluut en veruit de beste. Maar ik ben altijd reactionair (let op: lees dus behoudsgezind) geweest, dus misschien ligt het ook deels daaraan.

Nog een opmerking: Bij de eerste gratis kaartupdate, kreeg ik meteen de melding dat de nieuwe kaarten er niet meer op konden en moest ik een aantal Europese landen laten vallen. Dat vind ik wel straf en ongehoord eigenlijk. Ze hadden minimaal toch in huidige tijden toch zo'n ruime 264 MB tot 1 GB reserveruimte kunnen voorzien voor extra fotootjes bij opstarten en stoppen (Kawasaki bij mij)...
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Gebruikers-avatar
VAN BELLE Jean Marc

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc » Vr Jul 15, 2011 6:58 pm

PS: Bij een vriend, kreeg ik de contacten weer goed met een tandenstokertje vooraan in de houder!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Gebruikers-avatar
VAN BELLE Jean Marc

Berichtdoor Michy » Ma Aug 22, 2011 9:25 pm

Ik heb gisteren ontdekt dat het geluid van mijn auto tomtom go 750 via bluetooth kan doorgestuurd worden naar mijn interphone F4.

Niet via de bluetoothoptie om een telefoon te koppelen maar via de geluidsoptie naar een externe bluetoothspeaker.

Heb er zelf lang op gezocht tot ik eindelijk eens de handleiding had gelezen :p
Ik rij Sooooeeeezzzoooeeeekiiieeee :moto:
Gebruikers-avatar
Michy

Berichtdoor TomW » Di Aug 23, 2011 8:33 am

En zeg nu eerlijk... eigenlijk is het ook logisch op die manier :rolleyes:
Gebruikers-avatar
TomW
2fast4u.be Lid

Tom Tom