door VAN BELLE Jean Marc » Vr Jul 15, 2011 6:58 pm
Ben nog maar net van TomTomRider 1st (jawel) overgeschakeld naar TomTomRider 3rd via de Makro. Het viel mij meteen op dat... de lader NIET inbegrepen was. Besteld en extra 70 EUR betaald want enkel verkrijgbaar via website TomTom in Nederland maar meteen besteld.
Ja, ALLE TTR's hadden dat probleem al snel, en het ging enkel over het contact achteraan. Bij makkers heb ik gezien dat er zelfs onderaan met een boormachine de gewone 12-volt lader aansloten en dat werkte perfect, zelf had ik die beveiligde houder, en bij mij ging het goed, maar mijn TTR 1 was zo oud dat de beschermfolie helemaal kapot aan het gaan was en het contrast zo triestig was dat het almaar minder leesbaar was.
Maar ik heb hem dan eigenlijk ook op drie moto's gewoon zelf versleten en noem ik het wel gebruiksschade.
Nu de nieuwe dus, en ik ben er heel blij mee, al mis ik de mogelijkheid opnieuw om in te stellen om hem via de display te laten uitgaan door het batterijcontact te verbreken.
Omgekeerd kreeg ik upgedate kaarten (inclusief flitscontroles) en gaat de bluetooth-verbinding zeker even goed (maar nu met Star Wars stemmen die ik meekocht) naar zowel mijn Nokia E71 als naar zowel mijn zomer-Interphone F4 als naar mijn winterhelm Nolan met N-com systeem en werkt alles mooi in harmonie.
Zeker leuk blijft ook het getuut dat ik inschakel als ik boven de 132 km/h, maar het is leuk dat je nu ook op de display de maximale snelheid al op heel veel plaatsen ziet (al moet je iets beter kijken).
En tot slot: straks gebruik ik zeker ook de nieuwe optie van tracering om een route gewoon op te slaan (menu zit wel erg ver, en klavierfunctie zette ik terug op AZERTY ipv dat handschoenvriendelijk gedoe), en als je GPX-routes in de ITN-converter map smijt via je PC worden ze nog eens vanzelf geconverteerd, dus nu kun je alle Garmin-routes gebruiken zonder extra werk op je PC met tools waarvan je niet altijd weet of ze spyware bevatten.
Voor mij blijft TomTom en ook de Rider 3rd (Urban Europe) nog altijd absoluut en veruit de beste. Maar ik ben altijd reactionair (let op: lees dus behoudsgezind) geweest, dus misschien ligt het ook deels daaraan.
Nog een opmerking: Bij de eerste gratis kaartupdate, kreeg ik meteen de melding dat de nieuwe kaarten er niet meer op konden en moest ik een aantal Europese landen laten vallen. Dat vind ik wel straf en ongehoord eigenlijk. Ze hadden minimaal toch in huidige tijden toch zo'n ruime 264 MB tot 1 GB reserveruimte kunnen voorzien voor extra fotootjes bij opstarten en stoppen (Kawasaki bij mij)...
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.