TomTom Urban Rider

Alle info betreffende de GPS toestellen.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Jean Blade » Za Jul 24, 2010 11:39 am

DME3 schreef:Staat ook al op de site van point2 Leuven. Als ik ga informeren voor de Zumo220 toch ook eens op deze bevragen.
Enige wat me tegen houdt is 't beperkte aantal waypoints (maar is denk ik te omzeilen door de route op te splitsen) en geen autosteun inbegrepen.

Lees topic nog es tegoei ;)
Gebruikers-avatar
Jean Blade
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DME3 » Ma Jul 26, 2010 10:30 am

Mja, de 1 zegt 48 waypoints en de ander zegt dat 't er meer zijn :P

Las net wat op internet dat de TT een onbeperkt aantal routes kan inladen en een zumo maar 20. Dus op die manier kan 't 'probleem' van 't beperkter aantal waypoints opgelost worden.
Wat ik wel jammer vind is dat de TT maar 32MB geheugen heeft en niet uit te breiden is met bv. een SD kaart zoals bij de Zumo.

Of is 32MB meer dan genoeg om bv. een route of 50 in te steken? Geen idee hoeveel geheugen een route inneemt...

Wel jammer dat de autosteun voor de TT bijna 100 euro kost... zou dus uiteindelijk evenveel als de Zumo220 kosten. Kiezen is moeilijk... :)

edit: wel een voordeel van de nieuwe TT is de optie 'kronkelwegen'. Die aanvinken en je rijdt de leuke binnendoorwegen volgens de revieuws :)
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TooTall » Ma Jul 26, 2010 11:41 am

DME3 schreef:Kiezen is moeilijk... :)

Idd. Maar bekijk het zo, vroeger was het of de TomTom of de Zumo 550. Nu hebt ge ineens een hoop meer keus. En de tijd dat ge minimum 500€ moest neertellen is gelukkig ook gedaan, nu zijt ge voor heel wat minder al onderweg :duim:
Gebruikers-avatar
TooTall
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor De Lorre » Zo Aug 15, 2010 6:06 pm

NATAS schreef:trust me ge zult wel zien eens we mid augustus zijn;)

We zijn nu medio augustus maar toch nog niks gevonden ivm die 48 punten:(. Er is inderdaad een software update beschikbaar, maar die biedt enkel 2 nieuwe functionaliteiten, waaronder een logbestand van de gereden route. Da's al iets...., maar ik blijf in spanning afwachten:D
Gebruikers-avatar
De Lorre
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor T_2_The_Bar » Wo Aug 18, 2010 4:00 pm

Hallo,

Ik heb vrijdagavond na 6 uur de TOM TOM Urban Rider besteld bij
http://www.bluemax.eu/1GC0.002.00
Het gaat hier om de versie met 45 landen. dit kwam op 276,67€ + 5€ verzendingskosten.

Deze is nu woensdag toegekomen (Maandag was een feestdag) in perfecte staat. Ik vertrek 4 september naar Engeland voor een week met de moto. Ik laat mijn bevindingen dan weten. Het is mijn 1ste GPS dus ken er niet veel van.

Groeten,
Bart
T_2_The_Bar
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor msxx » Do Aug 19, 2010 12:48 pm

Hoe zit het met de uitwisselbaarheid met de gekende Garmin files?

Uiteindelijk zijn de meeste routes die je op het net vindt toch in dat formaat? Die kunnen ingelezen worden? of zijn daar extra handelingen voor noodzakelijk?

Eindelijk lijkt er een GPS te zijn die prijstechnisch wat dichter tegen de gebruikelijke automodellen aanleunt... :duim:
Aprilia Futura + Suzuki GSX-R750 K4
Gebruikers-avatar
msxx
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Jean Blade » Zo Aug 22, 2010 8:50 am

NATAS schreef:trust me ge zult wel zien eens we mid augustus zijn;)

You where right ;)

Nieuwsbrief met de Urban Rider zat vandaag in men mailbox...
Gebruikers-avatar
Jean Blade
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor De Lorre » Zo Aug 22, 2010 10:38 am

Jean Blade schreef:You where right ;)

Nieuwsbrief met de Urban Rider zat vandaag in men mailbox...

Ja, en .... Ik heb van de week ook ne mail van tomtom in m'n bus gehad, maar da was enkel de voorstelling van de nieuwe Rider. Niks nieuws dus:s Of heb ik nu zo slecht gelezen?

In de handleiding staat wel een paragraaf over het inlezen van GPX bestanden, maar duidelijk is het niet. Kan dat is iemand proberen:

"Informatie over GPX-bestanden
Inhoud
Een zeer gedetailleerde registratie van waar je op je route bent geweest, inclusief locaties
die niet op de route liggen.
Het bestand gebruiken
Met je GPX-bestand kun je verschillende dingen doen:
• Sluit je Rider aan op je computer en bekijk het bestand met behulp van software zoals
Google Earth.
Opmerking: bij het bekijken van je opname kan het zijn dat je geregistreerde GPS-locaties
niet altijd overeenkomen met de wegen. Dit kan verschillende redenen hebben. Ten eerste
probeert je navigatiesysteem de bestanden klein te houden waardoor er een klein verlies
aan gegevensnauwkeurigheid kan ontstaan. Ten tweede registreert je
navigatiesysteem de daadwerkelijke gegevens van de GPS-chip voor een nauwkeurige
weergave van waar je bent geweest, en niet wat je op je scherm te zien krijgt. Ten derde
kan het zijn dat de software waarmee je de registratie bekijkt de kaarten onjuist interpreteert.
• Deel het bestand met vrienden door het via e-mail of internet op je computer te versturen.
Een GPX-bestand ontvangen
Als je een GPX-bestand van een vriend ontvangt of er een downloadt via internet, kun je
Rider dit omzetten in een Reisplan. Vervolgens kun je het Reisplan gebruiken om de route
te volgen inclusief navigatie-instructies.
Een GPX-bestand in een reisplan omzetten
Om een GPX-bestand in een reisplan om te zetten, doe je het volgende:
1. Sluit je Rider aan op je computer
2. Plaats je GPX-bestanden in de map GPX2ITN op je navigatiesysteem.
3. Koppel je navigatiesysteem los van je computer.
4. Schakel je navigatiesysteem in.
Vervolgens worden alle bestanden in een ITN-bestand omgezet. Je kunt tot vijftig
bestanden tegelijk omzetten.
5. Wanneer het omzetten is voltooid, kun je je reisplan laden. Raak in het Hoofdmenu eerst
Reisplanner aan gevolgd door Opties en Laad reisplan.
Informatie over ITN-bestanden
Inhoud
Dit bestand is minder gedetailleerd dan het GPX-bestand, maar stelt je wel in staat je route
te herleiden via de functie Reisplan op je navigatiesysteem. Het ITN-bestand kan maximaal
48 locaties
bevatten, maar dat is voldoende om een route nauwkeurig opnieuw te creëren. "
Gebruikers-avatar
De Lorre
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jean Blade » Zo Aug 22, 2010 4:26 pm

De Lorre schreef:Ja, en .... Ik heb van de week ook ne mail van tomtom in m'n bus gehad, maar da was enkel de voorstelling van de nieuwe Rider. Niks nieuws dus:s Of heb ik nu zo slecht gelezen?

:o:s

Tgaat hier over de nieuwen tomtom urban rider, iemand kondigt aan dat we mid augustus meer gaan te weten komen, ik post hier dat het zover is, en gij typt ja en...?? Daar gaat dit hele topic toch over??

voorstelling nieuwe rider = niks nieuws??

Man spreekte gij hetzelfde vlaams als de rest hier??
Gebruikers-avatar
Jean Blade
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor De Lorre » Vr Sep 24, 2010 8:47 pm

kleine up!
Gebruikers-avatar
De Lorre
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor NATAS » Vr Sep 24, 2010 9:21 pm

De Lorre schreef:We zijn nu medio augustus maar toch nog niks gevonden ivm die 48 punten:(. Er is inderdaad een software update beschikbaar, maar die biedt enkel 2 nieuwe functionaliteiten, waaronder een logbestand van de gereden route. Da's al iets...., maar ik blijf in spanning afwachten:D

jups jups I know:u

vandaag nog effe samen gezeten met mensen van TomTom.
hun software is nog altijd niet af:zwijg:

wel te horen gekregen dat de waypoints enkel en alleen beperkt zijn door de software en dat ze " aan de software aan het werken" zijn.

vrees dat met hun late release van de urban, en de winter nu het voor tomtom ook niet echt prioriteit is.

zit er binnen 3 weken terug mee samen, als ik meer nieuws heb.........dan jullie ook.
There are no speed limits on the road to excellence.
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Berichtdoor De Lorre » Zo Nov 28, 2010 8:52 pm

M'n one'ke heeft het dan toch begeven:( (wellicht toch iets te veel trillingen en regen geslikt dees jaar), dus wellicht met de feesten een Urban Rider aanschaffen, een nog ergens een actieve dock vinden ook.

Maar vanaf wanneer zal de actieve dock beschikbaar zijn? Ik lees trouwens tegenstrijdige berichten ove de compatibiliteit met de actieve dock voor Rider V2. Volgens de tomtom site is deze compatibel (maar waarom kan je hem dan nog niet kopen in de TT winkel/ of nie meer). Mensen die het al getest hebben zeggen dan weer dat het wel 'lukt', maar dat het wringen is om deftig contact te maken. Wie moet ge nu geloven?
Gebruikers-avatar
De Lorre
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor BertAdventure » Zo Nov 28, 2010 9:16 pm

De Lorre schreef:M'n one'ke......een Urban Rider aanschaffen, een nog ergens een actieve dock vinden ook.

http://www.louis.de/_20b47e90bcba823a76339c43b8596c20d2/index.php?topic=search&searchterm=tomtom

Grtjs, Bert :duim:
Gebruikers-avatar
BertAdventure
2fast4u.be Newbie

Vorige

Terug naar GPS Toestellen