hieronder bemerkingen gekleurd door men ervaringen met de F800S, niet hetzelfde als een GS natuurlijk, maar toch hetzelfde blok en een groot aantal gelijke onderdelen.
DirkMan schreef:Ik herinner me van een testritje dat de gas nogal kort oppikt en dat het moeilijk is om met een rustige constante snelheid te rijden. Betert dat?
mijn F800S bokt niet en rijdt goed op lagere snelheden. ik kwam van een andere tweecilinder die wel wat durfde te bokken, dus was dat een aangename vaststelling.
wat je wel kan hebben bij een testrit is dat de motor zijn eerste onderhoud nog niet gehad heeft en dat de koppeling nog niet goed afgesteld was! de F800tjes komen meestal echt met een klote afstelling uit de fabriek en ik zou vermoeden dat de dealers dit zouden moeten afstellen voor te verkopen. dat doen ze echter blijkbaar niet veel, waardoor hij echt niet zo aangenaam gaat rijden.
DirkMan schreef:Bochtengedrag bij vlottere snelheden?
de vering is niet gigantisch optimaal, maar zeker niet slecht. is iets dat op men shortlist staat om te vervangen als ie wat meer kilometertjes heeft.
DirkMan schreef:Windbescherming zou wel erg beperkt zijn?
redelijk wat turbulentie op een F800GS op de autosnelweg naar wat ik lees, maar er is ook een groter scherm waarbij het best meevalt (nog altijd wel turbulentie wel).
DirkMan schreef:Zadelcomfort?
zadel is deftig, maar wat te zacht voor de echt lange ritten. is echter wel ok als je actief rijdt. als je lang op de zelfde manier blijft zitten ga je het wel verdomd goed voelen achteraf.

Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...