Moderator: Moderators
Honda VFR 800 

VAN BELLE Jean Marc schreef:Een drie cylinder, dat leek me eerst wat raar. Maar dat remt wellicht veel beter op de motor en heb je dan niet minder 'fietsremblokjeskosten'?
De V-rod van HD was een twee cylinder en die sleurt gigantisch qua motor, zeker in eerste drie versnellingen, maar remt ook gigantisch af op die manier. Is het ook eigen dat die twee en driecylinders moeilijker in Neutre te krijgen zijn als ze draaien versus de 4-cylinders (niet als je het contact af zet) of is dat toeval door de modellen waar ik totnogtoe te maken mee kreeg?
VAN BELLE Jean Marc schreef:Aan wat ligt het dan? Een honda-motor lijkt mij een zodanige automotor dat ik achteraan veel meer remmen verslijt en je voelt ook weinig afremmingsvermogen doordat hij zo 'zacht' zijn toerental haalt. De Kawasaki lijkt ook die richting uit te gaan. Toen ik ooit even een Triumph-rocket (voor de III hoor) reed, voelde ik die wel zwaarder op zijn gigantische inhoud remmen.
Waar heeft die soepelheid versus krachtig kunnen remmen op de motor dan WEL mee te maken? Merk motor? Ouderdom? Rodage? Rijstijl? Toeval staat hierbij NIET in het rijtje, want het is ongeveer het enige waar ik niet in geloof...
Liefs en laat maar de gedachten en zelfs fantasietjes rollen!
) en die remmen misschien iets beter af op de motor dan viercilinders maar echt groot vond ik dat verschil niet.Volgens de spypics is een nieuwe in de maak.blueflyer schreef:Heb de Sprint St 3jaar in mijn bezit gehad, 31.000km op de teller.
Na vorige Blackbirds en oa Fazer 1000 zijn mijn bevindingen de vgl. Prachtige motor,sound,koppel en idd goede motorrem.Wat achterhaald en mijn inziens totaal niet voldoet zijn de remmen en ophanging.Moest Triumph hier de rem-en ophangingwinkel van de Streed toepassen dat zou een ander verhaal zijn.Uitspraak van een Triumph dealer : als je voorvorkveren en achterveer veranderd (bv WP)dan heb je een totaal andere motor....(dan geef je nog is een dikke 1000 euro uit)en dan de remmen nog. Als je met belading(koffers)en duo gaat rijden zou je wel is niet gestopt kunnen raken.Zonde dat ze hem niet opwaarderen,en laat ons eerlijk zijn, dikke 13000 euro is niet niks hè.

.Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten