Veeeeel te snel

Moderator: Moderators

Berichtdoor beulke » Do Aug 12, 2004 10:59 pm

niekes schreef:
Ik vind dat er voor motor rijders andere wetten moeten komen want het is nu eenmaal anders rijden en reageren met een motor.

gen goed idee!

ooit hebben ze eens aparte wetten voor fietsers wille maken.
1 van de voorstellen was dat fietsers door het ROOD licht zouden mogen rijden om rechts af te slaan) om zo de verkeersveiligheid te verhogen????????????

gelukkig is dat voorstel er nooit doorgekome, (al hebben ze er wel een weeek over onderhadeld!!! politiek correct heet zoiets:s )
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Paco » Vr Aug 13, 2004 12:02 am

niekes schreef:

Ik vind dat er voor motor rijders andere wetten moeten komen want het is nu eenmaal anders rijden en reageren met een motor.

Ze zouden gewoon iedereen die het rijbewijs van de auto haalt, ook op de moto moeten zetten zodat ze weten hoe ne moto reageert en dergelijke.
Suzuki rules :duim:
“Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”
Gebruikers-avatar
Paco
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor the devil's own racer » Vr Aug 13, 2004 6:10 am

ik heb voor 161 te rijden waar ge 90 moogt (met de auto)

5 maand en 2138e boete gekregen
dus wees ma blij da je er zo gemakkelijk van afgekomen zijt !
yzf 1000 RR 'red devil'
Gebruikers-avatar
the devil's own racer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor roosje62 » Vr Aug 13, 2004 8:36 am

amaaidas verdoeme veel, k zal iets aan mijne pedaal moeten doen dan denk ik :-)
Gebruikers-avatar
roosje62
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Niekes & Gitte » Vr Aug 13, 2004 9:24 am

Dan moet men maar dringend van al het geld dat ze verdienen aan de flitspalen en andere flits toestellen een goed en goedkoop circuit maken want er word toch hard gereden met race machines,daar zijn ze zelfs voor gemaakt.Hoeveel houden zich aan de wet???
Veel mensen werken zich uit de naad om hun droom machine te kunnen kopen en als ze dan in de fout gaan door te snel te rijden word dit altijd direct afgestraft met een geld boete.Als iemand pakweg 1000€ als maandloon verdiend en hij rijd met een colega motorrijder(ster) die pakweg 3000€ per maand verdiend er samen op uit.Ze worden geflitst tegen hoge snelheid.Wie word er dan uiteindelijk echt gestraft?:? Men straft ons wel,en terecht,maar men bied ons niet genoeg alternatieven aan.Hoeveel jonge 20gers die net een motor,pak,handschoenen,botten,enz..hebben gekocht,hebben nog geld over om het circuit te betalen?
Gebruikers-avatar
Niekes & Gitte
2fast4u.be pro member

Berichtdoor belle » Vr Aug 13, 2004 9:29 am

beulke schreef:gen goed idee!

ooit hebben ze eens aparte wetten voor fietsers wille maken.
1 van de voorstellen was dat fietsers door het ROOD licht zouden mogen rijden om rechts af te slaan) om zo de verkeersveiligheid te verhogen????????????

gelukkig is dat voorstel er nooit doorgekome, (al hebben ze er wel een week over onderhadeld!!! politiek correct heet zoiets:s )

Ze hebben er zelfs ooit heel even aan gedacht om de gordel te verplichten op de moto:biggrin: , dat voorstel is gelukkig ook zeer vlug afgevoerd. Stel je voor.... :rolleyes:
Gebruikers-avatar
belle
2fast4u.be Lid

VERKEERINDUSTRIE

Berichtdoor snelheidsduivel » Vr Aug 13, 2004 10:36 am

:duim: :duim:
belle schreef:Ze hebben er zelfs ooit heel even aan gedacht om de gordel te verplichten op de moto:biggrin: , dat voorstel is gelukkig ook zeer vlug afgevoerd. Stel je voor.... :rolleyes:
In belgie zijn de politiekers zo' n zot as iets.:@ Het ergste is dat er nu ze ne nieuwe industrie hebben gevonden. DE VERKEERSINDUSTRIE.:@ Massa s' geld te verdienen,ze weten goed genoeg moe ze het geld gan halen.aAllemaal zo gezegd,onder hetverdikt van de verkeersveiligheid:u :u :u :u :u :u
Gebruikers-avatar
snelheidsduivel
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor DJ_Scorpio » Vr Aug 13, 2004 11:18 am

Ze zouden beter de boetes in functie van je inkomen opstellen zoals in Zweden. Een kameraad van mij was daar eens voor zijn werk, en die hoorde zeggen dat er daar iemand een boete had gekregen van rond de 12500€ omdat hij iets te snel had gereden, hij schrok daar wel eventjes van tot zijn zweedse collega vertelde dat die persoon veel geld had en de boete daarom aangepast was aan zijn financieel vermogen anders heeft zo'n boete toch geen effekt.

Iemand met veel geld trekt zich hier in ons belgenlandje toch niets aan van die superboetes zolang hij zijn rijbewijs maar niet kwijtraakt. Voor ge gewone man is een boete van 200 à 300 € zwaar om te dragen maar het rijk volk lacht daar eens mee. Helaas zitten degenen die de wetten opstellen meestal ook in de rijkere klasse dus die zullen zo'n maatregel zeker niet goedkeuren.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DJ_Scorpio
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Niekes & Gitte » Vr Aug 13, 2004 5:31 pm

SNELHEIDSDUIVEL en DJ SCORPIO gelle hé groot gelijk.
Gebruikers-avatar
Niekes & Gitte
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TDM » Vr Aug 13, 2004 9:47 pm

DJ_Scorpio schreef:Ze zouden beter de boetes in functie van je inkomen opstellen zoals in Zweden. Een kameraad van mij was daar eens voor zijn werk, en die hoorde zeggen dat er daar iemand een boete had gekregen van rond de 12500€ omdat hij iets te snel had gereden, hij schrok daar wel eventjes van tot zijn zweedse collega vertelde dat die persoon veel geld had en de boete daarom aangepast was aan zijn financieel vermogen anders heeft zo'n boete toch geen effekt.

Iemand met veel geld trekt zich hier in ons belgenlandje toch niets aan van die superboetes zolang hij zijn rijbewijs maar niet kwijtraakt. Voor ge gewone man is een boete van 200 à 300 € zwaar om te dragen maar het rijk volk lacht daar eens mee. Helaas zitten degenen die de wetten opstellen meestal ook in de rijkere klasse dus die zullen zo'n maatregel zeker niet goedkeuren.
:? Volgens het inkomen??? En iemand die met een dikke bak bolt van het venootschap waar hij hoofd van is en zichzelf maar een kleine 500E uitbetaalt? Ik ken er zelfs zo eentje die het heeft klaargespeeld om bonnetjes te krijgen voor zijn stookolie op het moment dat de prijs hoog lag. Als je een rechtvaardige boete wil zijn er maar twee goede voorstellen.
1) Te snel=rijbewijs weg voor een bepaalde periode.
2) Houd niet zuiver rekening met het inkomen, maar ook met het vermogen en de aankoopprijs(nieuwprijs) van het voertuig waar de overtreding mee gedaan is (denk aan venootschappen). Het aantal ongevallen die door deze bestuurders zijn veroorzaakt mag zeker ook mee tellen. Zo haal je de verkeershooligans die ons alle dagen van de weg proberen te rijden ook van de straat!
Vergeet niet, mensen met centjes maken de wetjes. En voorzien de nodige achterpoortjes.
Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.:D
Gebruikers-avatar
TDM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor daytonamike » Za Aug 14, 2004 10:05 am

ik had bij de eerste overtreding zelfs meer moeten hebben, mijne maat is geflitst met de moto tegen 178 en had 2 weken rijverbod en een boeten van 580 , ik weet het wel dat ik de eerste keer chance had, maar die 2de keer was volgens mij ne gefrustreerde mens da al heel den dag niks had kunnen schrijven...
het is makkelijker gaas te geven dan een kader uit te blutsen:duim:
Gebruikers-avatar
daytonamike
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor DJ_Scorpio » Wo Aug 18, 2004 12:15 pm

Voila den Landuyt heeft mijn vorige post ook gelezen blijkbaar. Ik wist niet dat die hier ook op het forum zat :p

18/08 Landuyt voor inkomensafhankelijke verkeesboetes

De federale minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (sp.a) is voorstander van de invoering van verkeersboetes die afhangen van het inkomen van de overtreder. Hij onderzoekt de maatregel in het kader van de evaluatie van de nieuwe verkeerswet.

Landuyt vervroegt deze evaluatie met een jaar. Zo schrijft De Tijd woensdag. Landuyt popelt om te bestuderen hoe hij de inkomensgerelateerde verkeersboetes kan introduceren. Landuyt verwijst naar de Zweedse regeling. Daar moeten overtreders hun boete betalen met hun belastingsaangifte in de hand. De boete wordt dan omhoog of omlaag aangepast. De VLD is wel principieel tegen een inkomensafhankelijk boetesysteem.

De federale overheidsdienst Justitie bestelde al een studie bij de criminologe Christine Denis van de Luikse universiteit, naar de toepassing van het systeem in Frankrijk, Duitsland en Zweden. Minister van Justitie Laurette Onkelinx wil die studie grondig bekijken vooraleer ze het systeem verandert, maar is volgens woordvoerster Saar Vanderplaetsen in principe voorstander van "variabele boetes". Zo staat te lezen in De Standaard.

Bron: www.hbvl.be
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DJ_Scorpio
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor beulke » Wo Aug 18, 2004 12:58 pm

om precies te zijn: hij wil boetes die 1 of enkele dagen loon zijn. nu afwachten of dat bruto of netto wordt?

stel: je verdiend netto 40000 bef met gemiddeld 20 werkdagen verdien je dus 2000 bef/dag. Als je nu 3 werkdagen loon moet betalen is dat 6000bef.
Als ze op bruto rekenen wordt dat ongeveer (snel en ruw gerekend: 11000 bef. (das dus meer dan 1/4e van datzelfde nettoloon!
Als je een beetje zelf rekend zal je merken dat ze die boetes ook zo associaal kunnen maken als ze willen
Maw: hou maar rekening dat de boetes zullen stijgen.
(al ben ik wel een voorstander van dit systeem maar niet zonder meer!)
(ben, trouwens benieuwd wat een zelfstandige dan moet betalen? die mannen zorgen wel dat ze officieel niks of bijna niks verdienen!)
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kcyrt » Wo Aug 18, 2004 9:48 pm

beulke schreef:om precies te zijn: hij wil boetes die 1 of enkele dagen loon zijn. nu afwachten of dat bruto of netto wordt?

stel: je verdiend netto 40000 bef met gemiddeld 20 werkdagen verdien je dus 2000 bef/dag. Als je nu 3 werkdagen loon moet betalen is dat 6000bef.
Als ze op bruto rekenen wordt dat ongeveer (snel en ruw gerekend: 11000 bef. (das dus meer dan 1/4e van datzelfde nettoloon!
Als je een beetje zelf rekend zal je merken dat ze die boetes ook zo associaal kunnen maken als ze willen
Maw: hou maar rekening dat de boetes zullen stijgen.
(al ben ik wel een voorstander van dit systeem maar niet zonder meer!)
(ben, trouwens benieuwd wat een zelfstandige dan moet betalen? die mannen zorgen wel dat ze officieel niks of bijna niks verdienen!)

Was volgens mij BELASTBAAR inkomen, dus na aftrek van allerhande slimme onkosten.
Waar ben je voor? --positive thinking--
Gebruikers-avatar
kcyrt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor beulke » Do Aug 19, 2004 7:23 am

kcyrt schreef:Was volgens mij BELASTBAAR inkomen, dus na aftrek van allerhande slimme onkosten.
Dat was het eerse idee, in ht nieuwsblad van gisteren stond dat ze het zouden berekenen aan de hand van loon per dag.
anyway, speelt eigenlijk geen rol, het punt is dat ze deze boetes sociaal kunnen laten overkomen maar ze deze associaal duur kunnen maken hiermee, zie vorige berekening
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Vorige

Terug naar Off-Topic