Moderator: Moderators

NATAS schreef:rare gedachtenkronkel.
boete gekregen en je aanvaard de minnelijke schikking niet.......hopla, betalen via de personenbelasting zonder kans u te verdedigen in rechtbank![]()
voor alle niet betwiste boetes kan ik daar gerust mee leven.
komt dan een beetje neer op " nu geflitst, volgend jaar betalen "![]()
ik zal wel niet lang genoeg naar het school gegaan zijn om dit te begrijpen 

FourFreak schreef:Je krijgt nog altijd de kans om binnen de maand beroep aan te tekenen bij de politierechtbank. Het enige wat er hiermee wordt vermeden is enerzijds de overbelasting van de politierechtbanken en anderzijds de hoge graad aan seponering die er vandaag de dag is.
Zie het als een extra optie om alsnog de boete te innen en zo 'gestraft' te worden. Nu is dat meestal onmiddellijke inning niet betalen, minnelijke schikking niet betalen en seponering. Nu heeft men nog een optie na minnelijke schikking om alsnog te kunnen straffen en innen.

NATAS schreef:komt dan een beetje neer op " nu geflitst, volgend jaar betalen "![]()

NATAS schreef:.......
voor alle niet betwiste boetes kan ik daar gerust mee leven.
komt dan een beetje neer op " nu geflitst, volgend jaar betalen "![]()

FourFreak schreef:Je krijgt nog altijd de kans om binnen de maand beroep aan te tekenen bij de politierechtbank. Het enige wat er hiermee wordt vermeden is enerzijds de overbelasting van de politierechtbanken en anderzijds de hoge graad aan seponering die er vandaag de dag is.
Zie het als een extra optie om alsnog de boete te innen en zo 'gestraft' te worden. Nu is dat meestal onmiddellijke inning niet betalen, minnelijke schikking niet betalen en seponering. Nu heeft men nog een optie na minnelijke schikking om alsnog te kunnen straffen en innen.

NATAS schreef:FourFreak schreef:Je krijgt nog altijd de kans om binnen de maand beroep aan te tekenen bij de politierechtbank. Het enige wat er hiermee wordt vermeden is enerzijds de overbelasting van de politierechtbanken en anderzijds de hoge graad aan seponering die er vandaag de dag is.
het gaat om een BETWISTE overtreding. dan is er zowiezo geen sprake van minnelijke schikking.
je hebt al aangegeven niet akkoord te zijn met je pv, rechtbank zal het dus moeten beslissen.
Stel hypotetisch
ik wordt geflitst -> ik aanvaard de minnelijke schikking niet.
ik krijg toch een aanmaning tot betalen -> f*ck off ik heb formuliertje mooi ingevuld en teruggestuurd dat ik de overtreding niet begaan heb / niet akkoord ben.
ik krijg een tweede aanmaning -> 2de f*ck off![]()
ik ontvang maaaaaaanden later mijn berekening van de personenbelasting en daar staat die boete toch op![]()
ik dien een bezwaarschrift in
maandjes later tegenbericht van belastingen.....
ik stap naar advokaat, verkeersovertreding is meer dan 12 maand geleden vastgesteld ze is verjaard![]()
advokaten gaan weer lachen en dit trucje gaat misschien nog werken ook.![]()
en ja, die inning gaat op deze manier veel sneller gaan

NATAS schreef:keuze 3 zou enkel mogen na de beslissing van te vervolgen en mij de kans te geven mij te verdedigen he.

chrisvdb schreef:als ge uw gat verbrand moede ma op de blaren zitten...
ik betwist geen enkele boete, want ik weet dak de overtreding gemaakt heb...
zolang ik mijn roos papierke waar opsta me wa ik mag rijden nie moe afgeven trek ik het mij allemaal nie aan...
ma truc om te wachten tot personenbelasting is mss nie slecht... na 1 jaar verjaren inderdaad de boetes... tenzij ze daar binnen de kortste keren ook weer een mouw zullen aan passen (zoals in de tijd met het opvragen van de foto's van camera als ge geflitst waart)...

chrisvdb schreef:na 1 jaar verjaren inderdaad de boetes...
Axe schreef:chrisvdb schreef:na 1 jaar verjaren inderdaad de boetes...
Heb je dat ergens op papier staan of is dat van horen zeggen? Mijn schoonpa is namelijk commissaris en die beweert dat op boetes geen vervaldatum staat. Zelfs al krijg je hem 2 jaar na je overtreding (hoewel dat onwaarschijnlijk is).

chrisvdb schreef:ART. 93
Politiestraffen verjaren door verloop van een jaar, te rekenen van de tijdstippen, in het vorige artikel vastgesteld.
alstublieft

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast