volledige akrapovic-lijn toegelaten?

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

volledige akrapovic-lijn toegelaten?

Berichtdoor Kik0 » Ma Feb 12, 2007 3:52 pm

ik kan voor mijn r1 -voor een appel en een ei- een volledige akrapovic kopen (einddemper + titanium voorbochten.) de demper is E-gehomologeerd. daarbij krijg ik ook zo een teut voor er vanachter op te zetten (=decibelkiller??). mijn vraag is nu of ik met deze wel op zolder circuit mag gaan rijden? zou jammer zijn als dat niet mocht aangezien ik er maar op 20min vanaf woon. is er mss ergens waar ik mn decibels kan gaan testen? zou ook altijd handig zijn.
greetz kiko
Gebruikers-avatar
Kik0
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Sw@tLorD » Ma Feb 12, 2007 4:00 pm

In het Eifelgebied. De lokale politie zal je daar meteen kunnen zeggen hoevel dB jouw uitlaat produceert :rolleyes:

Ik denk daar waar je een uitdraai kan laten maken van je moto.
* 3BY3 door Europa *
http://users.skynet.be/3by3
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Ma Feb 12, 2007 4:05 pm

Met die db-killer zou dat moeten lukken, nee, 't is toch waar dat spel voor gemaakt is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Kraaknagel » Ma Feb 12, 2007 4:07 pm

Kik0 schreef:ik kan voor mijn r1 -voor een appel en een ei- een volledige akrapovic kopen (einddemper + titanium voorbochten.) de demper is E-gehomologeerd. daarbij krijg ik ook zo een teut voor er vanachter op te zetten (=decibelkiller??). mijn vraag is nu of ik met deze wel op zolder circuit mag gaan rijden? zou jammer zijn als dat niet mocht aangezien ik er maar op 20min vanaf woon. is er mss ergens waar ik mn decibels kan gaan testen? zou ook altijd handig zijn.
greetz kiko

Voor in de Eifel:
Als je demper gekeurd is, dus voorzien is van het E-keurmerk, ben je inorde. Zie wel dat je steeds je DB-killer plaats.

Voor op Zolder:
Men gaat steeds je DB's meten. Het maakt niet uit of je met een orginele of met een andere uitlaat rijdt. Je mag gewoon niet boven de x aantal DB komen (97db ongeveer). Als je dus op Zolder gaat rijden, zal je je DB-killer moeten plaatsen. Als je toch eens met openen uitlaat wil rijden dan kan dat op de daarvoor voorziene dagen (meer info @ www.motorsportschool.be)
Don't get mad, get even!
Gebruikers-avatar
Kraaknagel
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Kik0 » Ma Feb 12, 2007 4:08 pm

normaal wel ja,maar ge weet maar nooit met die strenge voorwaarden op zolder. zou zonde vh geld zijn moest ik drek bij de 1e ronde eraf moeten :s @ swatlord : kheb juist op 2ehands.be een decibelmeter te koop zien staan. zou ook wel een oplossing kunnen zijn...nu nog uitvissen hoeveel db ik mag hebben op zolder :D
Gebruikers-avatar
Kik0
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kik0 » Ma Feb 12, 2007 4:11 pm

Kraaknagel schreef:Voor in de Eifel:
Als je demper gekeurd is, dus voorzien is van het E-keurmerk, ben je inorde. Zie wel dat je steeds je DB-killer plaats.

Voor op Zolder:
Men gaat steeds je DB's meten. Het maakt niet uit of je met een orginele of met een andere uitlaat rijdt. Je mag gewoon niet boven de x aantal DB komen (97db ongeveer). Als je dus op Zolder gaat rijden, zal je je DB-killer moeten plaatsen. Als je toch eens met openen uitlaat wil rijden dan kan dat op de daarvoor voorziene dagen (meer info @ www.motorsportschool.be)

en als de mijne drek afgekeurd wordt...bye bye money of krijgen we een tegoedbon ofzo? en euhm, wat is nu het verschil tss een volledige lijn en een open uitlaat?:u
Gebruikers-avatar
Kik0
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Rataplan » Ma Feb 12, 2007 4:55 pm

volledige lijn heeft geen db killer dacht ik

kijk is op de site van akra

dan weet je het direct
WCS
Gebruikers-avatar
Rataplan
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Triplesec » Ma Feb 12, 2007 5:07 pm

Als je zo een volledige lijn goedkoop kan kopen gewoon doen, zeker met dat e-keur!!!

Met dat E keur zit je veilig als je naar Duitsland gaat mits een db-killer te steken natuurlijk. Voor op Zolder idemdito, volledige lijn met db-killer is prima. Je gaat mss nog teveel lawaai maken maar da speelt geen rol als je maar ver genoeg van de geluidsmeting bold. ( je bent voor de organisatie in regel omdat je een db killer hebt) Je mag maar 2x boven de geluidslimiet zitten op 1 dag en dan is u dag voorbij. Niks te vergoeding ofzo! Maar....of je nu met een open uitlaat bold of een originele pot, dan nog kan je eraf vliegen. Ik heb met mijn standaard R6 een zwarte vlag of 5 gehad op een gans jaar. Altijd veel geluk gehad om der ni af te vliegen. 't Was ook deels mijn fout, als je die meetpunten passeerd aan +10000 tpm dan heb je sowiso teveel db's.
Ik heb veel gasten met compleet open dempers horen en zien rijden die nooit geen last hadde.... Juist veel comentaar van motorsportschool zelf. Ma zolang de meter u der ni uithaald ist inorde. Ma kben geen voorstander voor zo een personen want die maken het nog meer naar de kloten ( door truckskes met den transponder enzo)

Greezt :moto:
Kawasaki KLV1000 ... Ducati 749S Fila replica
Gebruikers-avatar
Triplesec
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Dawg » Ma Feb 12, 2007 5:19 pm

Kik0 schreef:en als de mijne drek afgekeurd wordt...bye bye money of krijgen we een tegoedbon ofzo? en euhm, wat is nu het verschil tss een volledige lijn en een open uitlaat?:u

das toch vrij logisch lijkt me?
een volledige lijn is een acra bochtenset met acra demper (al dan niet met db-killer)
een open demper kan op de originele bochtenset gezet worden.

verschil is de grotere doorstroming, en dus meer vermogenswinst.
Kawa ER5 '99 > Kawa ZX-6R '95 > Kawa ZX-6R '00 > Honda CBR1000RR 2005 & Honda CBR600F '95
Gebruikers-avatar
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Thinluni » Ma Feb 12, 2007 6:10 pm

Er zijn er die met originele uitlaten in zolder eraf worden gehaald omdat ze de normen overschrijden.:o .Als het echt een koopje is zou ik het zeker doen.:duim:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Thinluni
2fast4u.be expert member

Berichtdoor herbaliser » Di Feb 13, 2007 4:46 pm

mannen van motorsportschool zolder verkochten vorig jaar zelf db-killers voor wie met open uitlaat reed,heb da daar toen gevraagd,en als de opening van uw db-killer 27 mm is is da in orde voor op zolder
--->> yam
herbaliser
2fast4u.be Regelmatig Lid

Terug naar Anderen & Ombouw