Wat denken jullie => Kleuterjuf (neen ikke ni ;-))

Moderator: Moderators

Wat denken jullie => Kleuterjuf (neen ikke ni ;-))

Berichtdoor stef » Wo Feb 27, 2008 8:58 pm

Mijn vrouwke heeft enkele jaren geleden haar graduaat marketing behaald aan groep T en zou opnieuw willen studeren in avondschool of electronisch afstandsstuderen voor kleuterjuf. Ze wil dus echt een kleuterjuf worden vooral om dan het werk te kunnen kombineren met thuis zijn tijdens het schoolverlof.
Mieke is een dertiger (nog altijd geen 40) en de studies duren drie jaar. Denken jullie dat ze na het betalen van de studies gemakkelijk aan werk gaat geraken en zelfs vast benoemd worden ? Zijn er mensen die in deze richting werken en advies kunnen geven ? Is het sop de kolen waard als je weet dat ze geen jonge schoolverlater is ?
Heeft iemand ervaring met dat afstandstuderen dwz dat ze ongeveer maar 2 dagen per maand op de campus moeten zijn voor de theorie ?

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kay » Wo Feb 27, 2008 9:03 pm

gewoon effie zeggen, is gans niet gemakkelijk om snel vastbenoemd te geraken in het onderwijs :s
Gebruikers-avatar
kay
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Liezebies » Wo Feb 27, 2008 9:08 pm

kleuterleidster is ook ni enkel blokken he...

komt hééél veel praktische dingen bij kijken, veel lesmateriaal moet zelf gemaakt worden, stages voorbereiden, stageverslagen maken; per dag, per week, per kind, per klas... enz.... 't is eigenlijk meer knutselen dan dat de kindjes moeten knutselen..
Ik heb het 1 jaar uitgehouden :s
De Pistonnekes
2Fast Concept Racing Team #96
Gebruikers-avatar
Liezebies
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Wo Feb 27, 2008 9:11 pm

Euhm,

Zou haar dat ten strengste afraden. Heb reeds een jarenlange relatie gehad met een kleuterleidster en opmerkelijk was dat de meeste van haar collega's gescheiden of alleenstaand waren. Reden daarvoor is dat die nooit tijd hebben voor hun gezin.

Eveneens een probleem is, dat het moeilijk is om werk te vinden en dus een vrije plaats, dus laat staan een benoeming.

Heb nog regelmatig contact met haar en zij is nu al 2 jaar avondschool aan het doen om uit het onderwijs weg te geraken. Mickje haar zus is onderwijzeres en die begint ook al te praten om eruit te stappen. Een goede vriendin van mij eveneens.

Ze weet echt niet waar ze aan begint. Mijn ex was om 16.00u elke dag thuis en 's woensdags wat vroeger. Dan was het ff tv zien, eten en beginnen werken voor school tot 22.00-23.00u, ELKE dag. Zaterdags deden we zowat onze dingen en dan de hele zondag was ze weer bezig met lesvoorbereidingen voor door de week. Het is niet dat die kids elke dag spelen en dat die juf erop let. Neen, ze moet elke dag 5 dingen doen met die kids. Dit alles moet uitgebreid in een agenda opgemaakt worden en de agenda alleen is elke dag al 1 tot 1.5 u werken na school :s . Is niet gewoon invullen wat ge gedaan hebt, maar ook de doelen, effecten,..... erbij vermelden. Elke schoolvakantie moet ge door 2 delen, want de helft ervan zijt ge bezig met uw klas terug in orde te zetten en uw voorbereidingen te doen.

Het is wel zo dat ge ongeveer na 5 jaar het ietske lichter gaat krijgen, omdat ge veel thema's en zo al hebt gehad die terug komen. Maar dan moet ge elk jaar hetzelfde klasje hebben, wat nagenoeg nooit is.

Als Mieke wil, kan ze het msn adres van haar hebben en het allemaal uitvoerig vragen, dan weet ze meteen alles in detail. Ze zal zien dat de meeste kleuterleidsters het haar zullen afraden. De mensen die niet in het onderwijs staan zien dat allemaal niet en denken alleen maar dat die 24 u werken en veel vakantie hebben. Maar de uren die ze ermee bezig zijn na de school, komt ge in totaal niet toe met 40 uren per week :s . Dus in het bedrijfsleven is veel meer te verdienen voor minder uren. ;)
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor W650 » Wo Feb 27, 2008 9:12 pm

Studies zeker niet onderschatten, mijn dochter zit in haar 2de jaar (wel hoge school overdag). Komt heel veel knutselwerk bij te pas.

Ivm werkzekerheid, da's altijd nen gok. Maar als je hoort dat ze kleuterklasjes terug willen verkleinen, en het feit dat er weer meer kindjes geboren worden, dan vermoed ik toch dat er een zekere werkzekerheid op komst is.
Als ze eventueel meer info wenst over de studies, mag ze gerust mijn dochter contacteren. Zal je dan haar telnr geven :duim:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

[size=75]
[/SIZE]
Foto's :Navarra 2008-
Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/
Gebruikers-avatar
W650
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kay » Wo Feb 27, 2008 9:17 pm

misschien een ideetje om na de studies in de Walen te werken, daar zoeken ze dat toch wel meer denk ik voor zo tweetalig onderwijs???
Gebruikers-avatar
kay
2fast4u.be expert member

Berichtdoor G-soes » Wo Feb 27, 2008 9:21 pm

W650 schreef:Studies zeker niet onderschatten, mijn dochter zit in haar 2de jaar (wel hoge school overdag). Komt heel veel knutselwerk bij te pas.

Ivm werkzekerheid, da's altijd nen gok. Maar als je hoort dat ze kleuterklasjes terug willen verkleinen, en het feit dat er weer meer kindjes geboren worden, dan vermoed ik toch dat er een zekere werkzekerheid op komst is.
Als ze eventueel meer info wenst over de studies, mag ze gerust mijn dochter contacteren. Zal je dan haar telnr geven :duim:

Mijn Ex was kleuterjuf en was dagelijk laat bezig met knutsellen en voorbereiden voor de dag nadien, studie's zijn inderdaad niet te onderschatten.
Wat benoeming betreft, moet je eerste ergens binnen geraken waar een plek open komt en dan nog kan die door andere worden ingepalmd met een benoeming.
Je bent eerst andere dan tijdelijke met TADD en dan pas kan je je benoeming indienen, dus moet je al bijna 5 jaar op de zelfde plaats staan of in de zelfde zone kunnen te werk gesteld worden.
GSXR 750 97'/99', TL1000R 00'/01', GSXR 1000 K5
Fuifnummer van de A-[font=Verdana]GANG :D[/font]
Member of the gixxer's gang:rolleyes:

[size=84]Zolder; 8/8 Snel, [/SIZE]METTET 12/8 snel
RIP: CHL en DIMI
Gebruikers-avatar
G-soes
2fast4u.be pro member

Berichtdoor G-soes » Wo Feb 27, 2008 9:22 pm

kay schreef:misschien een ideetje om na de studies in de Walen te werken, daar zoeken ze dat toch wel meer denk ik voor zo tweetalig onderwijs???

:agree: das een optie.:duim:

Gebruikers-avatar
G-soes
2fast4u.be pro member

Berichtdoor BloodyRose » Wo Feb 27, 2008 9:30 pm

de eerste jaren zal dat toch als invaller gebeuren, hierdoor kan het soms zijn dat je buiten de schoolvakanties regelmatig zonder werk komt te staan.

De vriendin van een collega is kleuterleidster, maar dan vervangster, en die heeft me verteld dat ze soms 3 weken thuis zit omdat er geen werk is. Als ge geluk hebt is er 1tje in zwanderschapsverlof en kunt ge een paar maanden op de zelfde plaats blijven, maar meestal is het om de paar weken veranderen van locatie.
R.I.P. Benny aka Hellraiser666

Kawa zx6rr:moto:

ma 13/06 - croix
za 02/07 - zolder (open uitl)
Gebruikers-avatar
BloodyRose
2fast4u.be expert member

Berichtdoor G-soes » Wo Feb 27, 2008 9:32 pm

BloodyRose schreef:de eerste jaren zal dat toch als invaller gebeuren, hierdoor kan het soms zijn dat je buiten de schoolvakanties regelmatig zonder werk komt te staan.

De vriendin van een collega is kleuterleidster, maar dan vervangster, en die heeft me verteld dat ze soms 3 weken thuis zit omdat er geen werk is. Als ge geluk hebt is er 1tje in zwanderschapsverlof en kunt ge een paar maanden op de zelfde plaats blijven, maar meestal is het om de paar weken veranderen van locatie.

:agree: Da was bij mijn ex ook...:@ :s

Gebruikers-avatar
G-soes
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stef » Do Feb 28, 2008 7:08 pm

Amai al bij al niet zo'n positieve reakties. Komt er nog bij dat ik in feite ook nog 3 jaar mij zal moeten aanpassen aan de lessen die ze wil volgen en ondertss moeten s' avonds en woensdags onze eigen kinderen geholpen worden ed .... :u

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Do Feb 28, 2008 9:40 pm

steffz1 schreef:Amai al bij al niet zo'n positieve reakties. Komt er nog bij dat ik in feite ook nog 3 jaar mij zal moeten aanpassen aan de lessen die ze wil volgen en ondertss moeten s' avonds en woensdags onze eigen kinderen geholpen worden ed .... :u

mvg

Stef

Geloof me, alle reacties zijn niet overdreven. Het is raar dat die studies nog volk trekken, met alle verhalen die er rond zijn. En ze zijn dus waar, want zelfs velen stoppen al tijdens de opleiding. Denk als ge éénmaal vast benoemd zijt, altijd het zelfde klasje krijgt en enkele jaren verder zijt, dat het dan goed mee valt. Maar het is ne zure appel waar ge door moet, en dan zijt ge al snel 10 jaar verder.

Dat ze maar eens goed gaat informeren bij voldoende kleuterjuffen. ;)
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor tigereye » Do Feb 28, 2008 10:08 pm

Hoi hoi,

ik zou zeggen GA ERVOOR!!!
zelf ben ik na mijn studies als kinesist ( afgestudeerd) nog verder gegeaan na enkele jaren voor onderwijzeres en ik kan alleen maar zeggen dat dat een enorme voldoening geeft. Je kan nu ook op verschillende manieren dat diploma binnen halen, ik ben gewoon terug 3 jaar op de schoolbanken gaan zitten met medestudenten die ongeveer 10 jaar jonger waren en ik heb er geen slechte ervaringen mee gehad!

Volgend jaar wil ik nog het post-graduaat autisme volgen........ als je het virus van de lettertjes te pakken hebt he!!

dus SUCCES GEWENST en als je dat echt wil, gewoon doen!!!:moto:
Gebruikers-avatar
tigereye
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor tigereye » Do Feb 28, 2008 10:10 pm

REACTIE OP BERICHT VAN KAY OVER 'IN DE WALEN WERKEN'

Hier moet je wel opletten want als je in de Walen gaat werken telt dat niet mee voor ancieniteit, aleee dat was een paar jaar geleden toch zo, dus toch opletten hiermee!
Gebruikers-avatar
tigereye
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor roosje62 » Do Feb 28, 2008 10:13 pm

moet doen wat je graag doet....ik sta in volwassenonderwijs ....kunde soms vergelijken met kleuter :-)lol....:D ma doe da graag en da telt
Gebruikers-avatar
roosje62
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KOLDARK » Do Feb 28, 2008 10:26 pm

Studeren wat je graag doet of intresse in hebt.
Niet waar je geld of werkzekerheid zou mee hebben.
Dan ga je later nooit spijt hebben van uw studies.
Zeg ik ook altijd aan mijn kinderen.

:moto:

Oja, een van mijn leuze is "zolang je bijleerd ben je niet dom" :D
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Kraaknagel » Do Feb 28, 2008 11:18 pm

De studies zullen heel wat makkelijker zijn dan haar studies marketing. Ze zal wel veel tijd moeten stekend in werkjes en stages. Om werk te vinden moet je wat geluk hebben. Een goede kennis van me is nu toch al een tweetal jaren uit en ze heeft het niet makkelijk om vastbenoemd te raken enz enz.

In het begin is het vaak uren sprokkelen en hopen dat je zo rap mogelijk aan X aantal ononderbroken werk komt. Dat zou nodig zijn voor de kans op vaste benoeming ofzo. Ik ken er ook niet echt het fijne van :u .

Ps: Is ze echt wild van klein mannen? Kan ze anders niet halftime gaan werken of van huis uit ipv in het onderwijs te stappen?
Don't get mad, get even!
Gebruikers-avatar
Kraaknagel
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Olsene Boy » Vr Feb 29, 2008 11:03 am

mijn vriendin studeert voo kleuterleidster, nie evident, veel werk

dat plusge zult verzuipen in de WC-rollekes en eierdozen :D

kan mcdaddy nog niet beamen in die naschoolse uren, zal wel waar zijn :duim: ('je bent bezig met je voorbereidingen? ik zal ondertussen toerke doen met de moto' :cool: )
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stef » Vr Feb 29, 2008 12:56 pm

Daar is het grote verschil juist => Mieke wil die studies doen om dat we werkdagen overeen komen met de dagen dat de kinderen naar school gaan en dat ze dan thuis is als de kinderen thuis zijn ...

mvg

Stef
KOLDARK schreef:Studeren wat je graag doet of intresse in hebt.
Niet waar je geld of werkzekerheid zou mee hebben.
Dan ga je later nooit spijt hebben van uw studies.
Zeg ik ook altijd aan mijn kinderen.

:moto:

Oja, een van mijn leuze is "zolang je bijleerd ben je niet dom" :D
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Vr Feb 29, 2008 1:00 pm

Mieke is viertalig - graduaat marketing met een hele berg ervaring. In Brussel is werk genoeg maar daar verlies je enorm veel tijd mee om in de file te gaan staan dus das geen oplossing. Nu heeft ze werk op 15 minuten van thuis maar mag ochottekes 2 dagen verlof kiezen. De rest van de dagen worden bepaald door de firma zelf ... ik vind dat persoonlijk een groot probleem :u en zei ook trouwens. Dus als er iemand iets moest weten op 20 a 30 minuten van Scherpenheuvel met vrij te kiezen verlof dagen en dat betaald naargelang ervaring let me know, 4/5 mag ook :duim:

mvg

Stef

Kraaknagel schreef:De studies zullen heel wat makkelijker zijn dan haar studies marketing. Ze zal wel veel tijd moeten stekend in werkjes en stages. Om werk te vinden moet je wat geluk hebben. Een goede kennis van me is nu toch al een tweetal jaren uit en ze heeft het niet makkelijk om vastbenoemd te raken enz enz.

In het begin is het vaak uren sprokkelen en hopen dat je zo rap mogelijk aan X aantal ononderbroken werk komt. Dat zou nodig zijn voor de kans op vaste benoeming ofzo. Ik ken er ook niet echt het fijne van :u .

Ps: Is ze echt wild van klein mannen? Kan ze anders niet halftime gaan werken of van huis uit ipv in het onderwijs te stappen?
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar Off-Topic