Moderator: Moderators
Grunt schreef:Amai die R1 verbruikte weinig naft!Dan zou ik daar toch zeker voor gaan.
Zou echt afgaan op de staat van de motos en het rijgevoel die ze geven. Ik zou denken dat de Blade iets minder extreem zal zijn.

heeft, dan is dit echt een vette bike. De R1 is volgens mij iets krachtiger, maar een vlotte rijstijl van het manneke dat erop zit, zal meer verschil maken. 'k Dacht ook dat model '00 van de Fireblade ook wat last had van on-offreactie.
.
The road's no place to race.nr17 schreef:Welke ik persoonlijk zou kiezen, moeilijk. Grotendeels vind ik de R1 mooier qua styling, maar als de Blade de zwart-zilver-spiegel kleurstellingheeft, dan is dit echt een vette bike. De R1 is volgens mij iets krachtiger, maar een vlotte rijstijl van het manneke dat erop zit, zal meer verschil maken. 'k Dacht ook dat model '00 van de Fireblade ook wat last had van on-offreactie.
De R1 is dan mss wel wat nerveuzer op de kop, maar als ge met een Fireblade (op een niet effen baan) doordraait, gaat ge dat ook hebben. Maw, een stuurdemper is op beide welkom.
Ik denk toch dat ik voor de Blade zou gaan, en dan vooral voor de toch iets comfortabelere zithouding, en de spirit van "control is everything".

) ! En met een juiste afstelling (van de vering) , juiste bandendruk en eventueel een stuurdempertje is dat gevaar van tankslapper uitgesloten (als ge binnen de grenzen blijft) ! Met een slecht afgestelde blade kunt ge ook een tankslapper krijgen , of door over de grens te gaan , denk dat bijna iedereen dat filmpje van die tankslapper tijdens de ManTT wel al gezien heeft , was ook een blade !guido schreef:Het zijn alletwee goede moto's maar persoonlijk vind ik de Honda (zaols alle Honda's) beter afgewerkt en makkelijker te berijden,wat niet wil zeggen dat het niet vooruit gaat.Best met alletwee een testrit doen,wat je eigenlijk altijd zou moeten doen met een tweedehands motor.
Afwerking gelijkwaardig maar dat de honda makkelijker te berijden is moet ik je tegen spreken, ik geloof dat jij een echte hondafreak bent en honda aan de top zet, maar mijn ervaring met 14 moto's, wel op 30 jaar, is de nummer 1 met een grote R voor.
Bartje schreef:Voor degelijkheid de Honda , maar veel hangt af van hoe hij onderhouden is door de vorige eigenaar !
Persoonlijk zou ik voor de R1 gaan , omdat ge spreekt over 't ciruit , is toch juist dat ietsje agressiever ! En zoals kraaknagel al vermelde , er zijn veel meer stukken van te vinden voor na een eventuele schuiver , juist doordat 't een moto is die zoveel verkocht is (voor sommigen een minpunt) ! En met een juiste afstelling (van de vering) , juiste bandendruk en eventueel een stuurdempertje is dat gevaar van tankslapper uitgesloten (als ge binnen de grenzen blijft) ! Met een slecht afgestelde blade kunt ge ook een tankslapper krijgen , of door over de grens te gaan , denk dat bijna iedereen dat filmpje van die tankslapper tijdens de ManTT wel al gezien heeft , was ook een blade !
maar kunde mee allemaal voor hemme 
waps schreef:iedereen weet toch dat honda's mechanisch veel sterker zijn. daarom hebben ze ook een beetje minder vermogen dan bv suzuki of kawa of yamaha. dus wil je vermogen = r1. wil je betrouwbaarheid = honda. iemand die dit tegenspreekt is ene leugenaar.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast