wat te kopen???

Rijervaring, foto's en geschiedenis van sport/supersport motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor guido » Ma Mrt 06, 2006 11:19 am

Het zijn alletwee goede moto's maar persoonlijk vind ik de Honda (zaols alle Honda's) beter afgewerkt en makkelijker te berijden,wat niet wil zeggen dat het niet vooruit gaat.Best met alletwee een testrit doen,wat je eigenlijk altijd zou moeten doen met een tweedehands motor.
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Buske1300 » Ma Mrt 06, 2006 11:27 am

Grunt schreef:Amai die R1 verbruikte weinig naft! :D Dan zou ik daar toch zeker voor gaan.
Zou echt afgaan op de staat van de motos en het rijgevoel die ze geven. Ik zou denken dat de Blade iets minder extreem zal zijn.

Hehe nu dat ik het terug lees:engel: :p
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss:p
Gebruikers-avatar
Buske1300
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor RACERKE » Ma Mrt 06, 2006 12:17 pm

zou voor de blade gaan :moto:

[size=167]Afbeelding
[/size]
Gebruikers-avatar
RACERKE
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kraaknagel » Ma Mrt 06, 2006 1:10 pm

Ik zou voor de R1 gaan. Waarom? Omdat je ook af en toe een circuitdagje wil meepikken zeg je. De R1 is toch wat agressiever. Zoals hier al is gemeld moet je wel opletten voor "tankslappers" (de kop durft nog al wat te schudden). Door een stuurdemper te plaatsen los je dit wel op. Ook vind je voor de R1 massa's onderdelen, doordat hij vlot over de toonbank is gegaan. Dus als je eens iets stukrijdt of crashet dan vind je veel tweedehands. De R1 gaat ook zeer vlot omhoog. Een kameraad van mij heeft er vroeger eentje gehad en vond het toch een zeer fijne moto.
Don't get mad, get even!
Gebruikers-avatar
Kraaknagel
2fast4u.be expert member

Berichtdoor nr17 » Ma Mrt 06, 2006 2:04 pm

Welke ik persoonlijk zou kiezen, moeilijk. Grotendeels vind ik de R1 mooier qua styling, maar als de Blade de zwart-zilver-spiegel kleurstelling :duim: heeft, dan is dit echt een vette bike. De R1 is volgens mij iets krachtiger, maar een vlotte rijstijl van het manneke dat erop zit, zal meer verschil maken. 'k Dacht ook dat model '00 van de Fireblade ook wat last had van on-offreactie.
De R1 is dan mss wel wat nerveuzer op de kop, maar als ge met een Fireblade (op een niet effen baan) doordraait, gaat ge dat ook hebben. Maw, een stuurdemper is op beide welkom.

Ik denk toch dat ik voor de Blade zou gaan, en dan vooral voor de toch iets comfortabelere zithouding, en de spirit van "control is everything" :moto:.
Bandit 12+5+0 = 17 :moto: The road's no place to race.
Gebruikers-avatar
nr17
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor depo » Ma Mrt 06, 2006 3:20 pm

nr17 schreef:Welke ik persoonlijk zou kiezen, moeilijk. Grotendeels vind ik de R1 mooier qua styling, maar als de Blade de zwart-zilver-spiegel kleurstelling :duim: heeft, dan is dit echt een vette bike. De R1 is volgens mij iets krachtiger, maar een vlotte rijstijl van het manneke dat erop zit, zal meer verschil maken. 'k Dacht ook dat model '00 van de Fireblade ook wat last had van on-offreactie.
De R1 is dan mss wel wat nerveuzer op de kop, maar als ge met een Fireblade (op een niet effen baan) doordraait, gaat ge dat ook hebben. Maw, een stuurdemper is op beide welkom.

Ik denk toch dat ik voor de Blade zou gaan, en dan vooral voor de toch iets comfortabelere zithouding, en de spirit van "control is everything" :moto:.

met andere uitlaat heeft men geen probleem met on-offreactie en is de dip ook weg :duim:
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Thinluni » Ma Mrt 06, 2006 6:15 pm

Mijn voorkeur gaat uit naar de Fireblade ,er zijn veel Yamaha R1's van dat bouwjaar die olie verbruiken en dat is ondertussen wel algemeen bekend.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Thinluni
2fast4u.be expert member

Berichtdoor simba » Ma Mrt 06, 2006 6:18 pm

Ik zou ook voor den blade gaan, fijne machienekes :duim:

Afbeelding

R.I.P. Bartje

R.I.P. Hellraiser666
Gebruikers-avatar
simba

Berichtdoor Bartje » Ma Mrt 06, 2006 6:39 pm

Voor degelijkheid de Honda , maar veel hangt af van hoe hij onderhouden is door de vorige eigenaar !

Persoonlijk zou ik voor de R1 gaan , omdat ge spreekt over 't ciruit , is toch juist dat ietsje agressiever ! En zoals kraaknagel al vermelde , er zijn veel meer stukken van te vinden voor na een eventuele schuiver , juist doordat 't een moto is die zoveel verkocht is (voor sommigen een minpunt :? ) ! En met een juiste afstelling (van de vering) , juiste bandendruk en eventueel een stuurdempertje is dat gevaar van tankslapper uitgesloten (als ge binnen de grenzen blijft) ! Met een slecht afgestelde blade kunt ge ook een tankslapper krijgen , of door over de grens te gaan , denk dat bijna iedereen dat filmpje van die tankslapper tijdens de ManTT wel al gezien heeft , was ook een blade !
You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!
Gebruikers-avatar
Bartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor motovoske » Ma Mrt 06, 2006 9:08 pm

Mijn ervaring 2 blades & 2 R1
Afwerking gelijkwaardig maar dat de honda makkelijker te berijden is moet ik je tegen spreken, ik geloof dat jij een echte hondafreak bent en honda aan de top zet, maar mijn ervaring met 14 moto's, wel op 30 jaar, is de nummer 1 met een grote R voor.

guido schreef:Het zijn alletwee goede moto's maar persoonlijk vind ik de Honda (zaols alle Honda's) beter afgewerkt en makkelijker te berijden,wat niet wil zeggen dat het niet vooruit gaat.Best met alletwee een testrit doen,wat je eigenlijk altijd zou moeten doen met een tweedehands motor.
Gebruikers-avatar
motovoske

Berichtdoor Capitol » Ma Mrt 06, 2006 9:13 pm

Afwerking gelijkwaardig maar dat de honda makkelijker te berijden is moet ik je tegen spreken, ik geloof dat jij een echte hondafreak bent en honda aan de top zet, maar mijn ervaring met 14 moto's, wel op 30 jaar, is de nummer 1 met een grote R voor.

@motovoske:
Ik spreek niet uit ervaring, maar in de meeste vergelijkende testen lees je dat de R1 toch bruter is dan de Fireblade, de krachtontplooing zou bij een Fireblade geleidelijker zijn.
Het hangt dus puur een beetje van de persoonlijk smaak af.
Bij F&J hebben we die vraag ook eens gesteld: "Wat raden jullie aan: Fireblade of R1" (en zijn zijn zowel verdeler van Yamaha als Honda), het antwoord: kwalitatief is de Honda beter, maar op gebied van rijden verkozen zij de R1 (dit ging over de 2005 modellen). Voor 2006 model is dit misschien weer anders...
Gebruikers-avatar
Capitol

Berichtdoor depo » Ma Mrt 06, 2006 9:19 pm

Bartje schreef:Voor degelijkheid de Honda , maar veel hangt af van hoe hij onderhouden is door de vorige eigenaar !

Persoonlijk zou ik voor de R1 gaan , omdat ge spreekt over 't ciruit , is toch juist dat ietsje agressiever ! En zoals kraaknagel al vermelde , er zijn veel meer stukken van te vinden voor na een eventuele schuiver , juist doordat 't een moto is die zoveel verkocht is (voor sommigen een minpunt :? ) ! En met een juiste afstelling (van de vering) , juiste bandendruk en eventueel een stuurdempertje is dat gevaar van tankslapper uitgesloten (als ge binnen de grenzen blijft) ! Met een slecht afgestelde blade kunt ge ook een tankslapper krijgen , of door over de grens te gaan , denk dat bijna iedereen dat filmpje van die tankslapper tijdens de ManTT wel al gezien heeft , was ook een blade !

was ne 98 /99 ;) maar kunde mee allemaal voor hemme ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor waps » Ma Mrt 06, 2006 10:46 pm

iedereen weet toch dat honda's mechanisch veel sterker zijn. daarom hebben ze ook een beetje minder vermogen dan bv suzuki of kawa of yamaha. dus wil je vermogen = r1. wil je betrouwbaarheid = honda. iemand die dit tegenspreekt is ene leugenaar.
waps
2fast4u.be Lid

Berichtdoor motovoske » Ma Mrt 06, 2006 11:15 pm

waps schreef:iedereen weet toch dat honda's mechanisch veel sterker zijn. daarom hebben ze ook een beetje minder vermogen dan bv suzuki of kawa of yamaha. dus wil je vermogen = r1. wil je betrouwbaarheid = honda. iemand die dit tegenspreekt is ene leugenaar.

Hahaha, lol :D
Gebruikers-avatar
motovoske

Berichtdoor Schussboelie » Di Mrt 07, 2006 12:39 pm

Hoe meer ze hier met argumenten naar elkaars gooien smijten hoe moeilijker het lijkt te worden om te kiezen.

Eigenlijk wordt het net makkelijker :)

Blijkbaar zijn 't alletwee zeer goede moto's en hebben ze allebei voor- en tegenstanders.
Wat tests en dergelijke in boekjes betreft, niet teveel naar kijken tenzij er echt grote gebreken of supervoordelen in staan. Mijne moto is door alle tests gekraakt en 't zal misschien zelfs geen goeie zijn maar ik ben er zot op!!!

Er blijven maar vier criteria over om je keuze op te baseren, twee daarvan zijn:
- Algemeen staat van de moto, alhoewel daar waarschijnlijk niet al teveel verschil op zal zitten gezien de jaartallen en kms
- Prijs, die liggen waarschijnlijk ook in elkaars buurt anders zou je niet zo twijfelen

Resten nog:
- Gevoel, ga er op zitten, rij er even mee en bepaal dan welke moto het best aansluit bij jouw lichaam en jouw manier van rijden
- Look, heel simpel, welke vind je de mooiste.

Het komt dus neer op de laatste twee criteria, heel persoonlijke ervaringen. Mijn advies? Kijk er goed en lang naar, ga er op zitten en beweeg wat heen en weer, ga er mee rijden en laat je leiden door je gevoel, niet door wat een ander zegt.

En veel plezier met je uiteindelijke keuze!!! :duim:
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor waps » Vr Mrt 17, 2006 11:47 pm

motovoske schreef:Hahaha, lol :D

snul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
waps
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Sid » Di Jan 09, 2007 10:13 pm

Die dat het meeste keren de superbike wint heeft het beste machien zeker :)
Dat zouden ze bij Yamaha nog eens moeten nazien :D
Gebruikers-avatar
Sid
2fast4u.be Lid

Vorige

Terug naar Sport / Supersport