Welk pak???

Alles in verband met de officiële motorsportwereld, en circuitrijden van de leden.

Moderator: Moderators

Welk pak???

Berichtdoor ktmracer » Vr Jan 27, 2012 11:32 am

Iemand ervaring met lederen overal van Probiker (PRX-4)?
Ik zoek nl een raceoverall te kopen enkel voor op circuit en wil daar niet veel geld aan geven.
ktmracer
2fast4u.be Newbie

Re: Welk pak???

Berichtdoor Circuit Maniac » Vr Jan 27, 2012 11:47 am

geen idee of ze goed zijn maar besparen op veiligheid op een circuit lijkt me geen goed plan (slecht gestikte naden en u pak kan helemaal openscheuren bijvoorbeeld)
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Rakkabusa » Vr Jan 27, 2012 7:06 pm

kijkt is op de site van FC-moto.
Gebruikers-avatar
Rakkabusa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor skippy79 » Vr Jan 27, 2012 8:23 pm

zou je ook een helm van de lidl gebruiken voor op circuit :?
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor HendrikZx6r » Vr Jan 27, 2012 8:48 pm

Beter ergens een promo afwachten dan denk ik...
Beetje in het oog houden, dan kan je zeker wel een goeie koop doen
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Vr Jan 27, 2012 9:03 pm

http://www.motorsportshop.nl/index.php? ... 1&Itemid=2 Ixon is niet slecht denk ik ;) Xavier Simeon rijdt er mee :D Maar besparen op veiligheid is een slecht plan :s Ge kunt nog is gaan zien bij de solden (al zijn die nu wel al voorbij denk ik). Ik heb bv vorig jaar een Alpinestars eendelig pak gekocht bij F&J voor 500 Euro ;) Was ne einde reeks en de nieuwe collectie kwam eraan :)
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ralph » Vr Jan 27, 2012 9:42 pm

Binnenkort heeft RAD nieuwe 1-delig pakken van IXS in de rekken hangen.
Voorlopig zijn er al een paar binnen.

http://rad.eu/nl/c/x/122-leder-motorcom ... torkleding (het zijn de laatste 4, de Albacete en de Alcarras.)

greets
Triumph Bonneville T100
ONLY THE GOOD DIE YOUNG!
Gebruikers-avatar
Ralph
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Vr Jan 27, 2012 10:26 pm

Ik ben géén fan meer van IXS! Heb een vest van IXS (Corbin geloof ik) en 2 jaar terug bij een val partij gewoon los door het strechtstof (binnenkant armen) geschuurd aan +- 70km/h! Gat in mijn arm tot op het bot!!! Uiteraard met een bezoek aan het ziekenhuis en 4 weken werkonbekwaam (da was altijd al zo hoor :D ) tot gevolg! Heb de vest nog steeds, maar heb AL het stretchstof laten verweideren en vervangen door leer!!! Als ik nog eens iets van IXS koop, ist omdat ze er mij voor betalen ipv andersom! 'Slijtvaste stretch inzet stukken" noemen ze dat dan! Het enige wat daar slijtvast aan is, is ze in de kast laten hangen en hopen dat ge ze nooit hoeft aan te doen :D -> Dan gaat ze langer mee ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Xsaartje » Za Jan 28, 2012 1:25 am

IXS hun naden houden ook niet echt....
Probiker is bij Louis te koop denk ik ;)

maar idd zoals hierboven: niet besparen op veiligheid.... er zijn genoeg afprijzingen, promo's en outlets

en ja kheb me vandaag ook maar achter een pak geweest voor op circuit :u
I'm not 'a' bitch... that's what I am if people judge me
A racer NEVER looks back...
R1 2006 pure black
R6 2004 circuitpony
Gebruikers-avatar
Xsaartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor podo » Za Jan 28, 2012 2:28 am

Peejt schreef:Ik ben géén fan meer van IXS! Heb een vest van IXS (Corbin geloof ik) en 2 jaar terug bij een val partij gewoon los door het strechtstof (binnenkant armen) geschuurd aan +- 70km/h! Gat in mijn arm tot op het bot!!! Uiteraard met een bezoek aan het ziekenhuis en 4 weken werkonbekwaam (da was altijd al zo hoor :D ) tot gevolg! Heb de vest nog steeds, maar heb AL het stretchstof laten verweideren en vervangen door leer!!! Als ik nog eens iets van IXS koop, ist omdat ze er mij voor betalen ipv andersom! 'Slijtvaste stretch inzet stukken" noemen ze dat dan! Het enige wat daar slijtvast aan is, is ze in de kast laten hangen en hopen dat ge ze nooit hoeft aan te doen :D -> Dan gaat ze langer mee ;)

mijne ixs heeft men crash toch goe overleeft
podo
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor rossifan46 » Za Jan 28, 2012 8:08 am

kijkt eens bij jantje van wheelieworld,ge kunt daar altijd solden doen,voor een goei prijske zal je daar wel een goeie A* vinden...ik zou nog liever een degelijk roze pak dragen dan een stijlvol kutpak...
one life,ride it...!!!
rossifan46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor HendrikZx6r » Za Jan 28, 2012 9:29 am

Ik heb ne combi van Berik,
nog niet mee gevallen ma het leer voelt toch degelijker aan dan da pak van probiker en er zit goeie bescherming in! (jaar geleden ook gepast).
Heb de combi nu 1 jaar (9500km) is als nieuw, op de kop getikt bij GSM voor €500
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stevaert » Za Jan 28, 2012 9:58 am

Peejt schreef:Ik ben géén fan meer van IXS! Heb een vest van IXS (Corbin geloof ik) en 2 jaar terug bij een val partij gewoon los door het strechtstof (binnenkant armen) geschuurd aan +- 70km/h! Gat in mijn arm tot op het bot!!! Uiteraard met een bezoek aan het ziekenhuis en 4 weken werkonbekwaam (da was altijd al zo hoor :D ) tot gevolg! Heb de vest nog steeds, maar heb AL het stretchstof laten verweideren en vervangen door leer!!! Als ik nog eens iets van IXS koop, ist omdat ze er mij voor betalen ipv andersom! 'Slijtvaste stretch inzet stukken" noemen ze dat dan! Het enige wat daar slijtvast aan is, is ze in de kast laten hangen en hopen dat ge ze nooit hoeft aan te doen :D -> Dan gaat ze langer mee ;)

Damn,heb een vest van ixs en ging bijpassende broek kopen voor circuit,je doet me twijfelen.
Ben geen fan van ixs,de enige reden dat ik dat gekocht heb is dat zij maten hebben voor mensen met wat langere armen en dat de protectiestukken hierdoor bij mij als gegoten zitten,
Denk ik toch zal uitkijken naar een goede overall i.p.v broek van ixs bij te kopen.
Probleem is dan weer dat de meeste merken hun mouwen iets te kort zijn voor mij,of zijn er nog merken die ook maten hebben met langere mouwen?

Btw beparen op veiligheid op circuit is idd zoals reeds aangehaald een zeer slecht idee,
Andere dingen genoeg die kunnen wachten als je wilt besparen,vb. camera's,laptimer... leuke gadgets maar veiligheid is toch belangrijker.
Gebruikers-avatar
stevaert

Berichtdoor XIII » Za Jan 28, 2012 10:29 am

Het is uitverkoop bij depot Richa in Gent. Mijn vader heeft er net leren pak + botte gekocht voor 320€!!
Z750 '09 SOLD
Z1000SX '11
Gebruikers-avatar
XIII

Berichtdoor Ziax » Za Jan 28, 2012 11:20 am

XIII schreef:Het is uitverkoop bij depot Richa in Gent. Mijn vader heeft er net leren pak + botte gekocht voor 320€!!

en waar is dat precies gelegen? :p. Via google vindt ik enkel de officiële winkel in brakel en track motorkledij in waasmunster..
Gebruikers-avatar
Ziax

Berichtdoor janbros » Za Jan 28, 2012 12:39 pm

en zoals altijd zijn er mensen met positieve en negatieve ervaringen. Kijk maar naar Podo.

Ik heb al bijna 20 jaar een pak van Lookwell, en hetgeen dat al heeft meegemaakt ... :D
Op mijn gat is alle kleur er al vanaf geschuurt, om maar iets te zeggen :D Het is echt wel een heel stevig pak :duim:
Wel : ik heb ook reeds een gat in mijn ellenboog gehad , ook tot op het bod, je kon de ellenboog zien scharnieren :D ) en toch zijn mijn armen volledig in het leer .

Als je slecht neerkomt heb je pech, maar dat wil niet zeggen dat je pak slecht is.

En komen zeggen (niet persoonlijk op u, maar in't algemeen) dat je niet mag besparen op veiligheid, maar toch een pak kopen met stretch, raakt kant nog wal ;)
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TRX » Za Jan 28, 2012 5:47 pm

Tja, ik ben altijd content geweest van IXS, had vroeger een combi, paar keer op mijn doos gegaan, vooral de broek is ook serieus gesleten (gelijk de Jan, ook op het gat :D ) en der nooit doorgegaan.

Mijn Dainese mocht ik bij mijn eerste val al laten herstellen, gat in het leer. Slecht pak? Bahnee, just slecht geland ;) .

Die pakken die zonder solden ofzo al supergoedkoop zijn zou ik laten liggen, meestal zijn de naden enzo maar enkel gestikt ipv dubbel en dat is niet geheel onbelangrijk :zwijg: .
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Peejt » Za Jan 28, 2012 7:31 pm

Mijn IXS vest (in combinatie met een Richa broek) gebruik ik NOG steeds he. Heb gewoon het stretch stof laten weghalen en vervangen door LEER. Ben over het algemeen wel tevreden van mijn pak/vest van IXS (nadat ik de aanpassingen heb laten doen), maar voel me toch veiliger met mijn eendelig Alpinstars pak. De vest heeft ondertussen toch al ne keer of 5 het asfalt gezien en het leer is nog steeds dik genoeg en zonder gaten. Vind gewoon dat strecht stof (wat OOK op een Alpinstars,... enzo wordt gebruikt op de binnen zijde van de armen, achterkant knieën...) ook bestand moet zijn tegen doorschuren! Ge kunt al eens pech hebben (zoals ik wellicht had), maar heb ook al 2 keer handschoenen van IXS gehad en die waren ook véél te snel versleten in vergelijking met andere handschoenen die ik al heb gehad (of nog steeds heb)!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TRX » Za Jan 28, 2012 7:58 pm

Die IXS van mij waren zonder stretch, of toch met minder dan een echt circuitpak.
Maar zit dat dan wel nog comfortabel zonder stretch? Das het voordeel van mijn 1delige pakken, door dat er vrij veel stretch in verwerkt is zitten die perfect...
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Circuit Maniac » Za Jan 28, 2012 8:01 pm

we zulle de discussie eens rap laten stoppen
world sbk niveau:
Afbeelding
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar Motorsport & Circuitrijden