Welke circuitmotor?

Alles in verband met de officiële motorsportwereld, en circuitrijden van de leden.

Moderator: Moderators

Welke circuitmotor?

Berichtdoor kunta » Zo Nov 13, 2011 7:07 pm

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 circuitmotors:

een GSXR 1000 of CBR 1000 beide van 2007.

De opties zijn zowat dezelfde, km's liggen beide rond 10.000.

Wat zijn jullie ervaringen? Of wat raden jullie me aan?
Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gebruikers-avatar
kunta
2fast4u.be Regelmatig Lid

Re: Welke circuitmotor?

Berichtdoor haga46 » Zo Nov 13, 2011 8:38 pm

Beide zijn degelijke bakken en voor beide zijn veel 2dehands stukken verkrijgbaar, dus zal het eerder van uw persoonlijke smaak afhangen ;)
Gebruikers-avatar
haga46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kunta » Ma Nov 14, 2011 3:14 pm

Bedankt!

Qua betrouwbaarheid qua blokken geen verschil?
Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor skippy79 » Ma Nov 14, 2011 4:07 pm

mijn 07 blade was nog betrouwbaar na 6000 circuit km
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jurgens » Ma Nov 14, 2011 4:32 pm

Heb je al circuit ervaring? Indien niet waarom dan een 1000? Akkoord je gaat waarschijnlijk wel sneller rond rijden dan op een 600 maar der misschien ook eens zo snel afliggen....
Jurgens

Berichtdoor chris_lbr » Ma Nov 14, 2011 5:52 pm

De kunst is om geduld te hebben en niet rapper te willen gaan dan je aankan.
Ik had ook 0,0 circuit-ervaring met de motor maar ik ben er van in het begin met een 1000 op gaan rijden.
Na 7 jaar nog maar 1 keer gevallen en dan was het nog te wijten aan een technisch mankement.

B.t.w. welken Blade hedde gij op 't oog... :D
Gebruikers-avatar
chris_lbr
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Dawg » Ma Nov 14, 2011 5:58 pm

Jurgens schreef:Heb je al circuit ervaring? Indien niet waarom dan een 1000? Akkoord je gaat waarschijnlijk wel sneller rond rijden dan op een 600 maar der misschien ook eens zo snel afliggen....

ook met een 600 kunde een highsider krijgen (spreek helaas uit ervaring), maar persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen om als rookie op een recente 1000 te beginnen. Maar dat geldt (vind ik) zowel voor straat als circuit.
Betrouwbaarheid van recente motos, 't zal geen groot verschil malen denk ik. Mijn '05 blade is net over de 50k gegaan :moto:
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kunta » Ma Nov 14, 2011 6:04 pm

Ela,

mijn profielfoto is niet op de baan getrokken he jongens ;)
Heb ondertussen 6 tal jaar ervaring, steeds tussen 750 en 1000.

Het gaat hem hier enkel over het verschil tussen beide motoren.
Ik heb met geen van beiden ervaring vandaar dat ik dit hier eens aan mederijders vraag....

Dus laat maar komen hé...
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor kunta » Ma Nov 14, 2011 6:06 pm

Jurgens schreef:Heb je al circuit ervaring? Indien niet waarom dan een 1000? Akkoord je gaat waarschijnlijk wel sneller rond rijden dan op een 600 maar der misschien ook eens zo snel afliggen....

Heb al verschillende jaren ervaring ja...
En ben zelf ook gestart met 750, ik zou niet met die fietsen beginnen hoor!
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor Ward » Ma Nov 14, 2011 7:36 pm

Als je een blade zou zoeken, ik heb er twee van model 2006-2007 staan. Eén circuitmotor en één straatmotor.
All u need @ http://www.bikeshop-online.be
Sponser 2fast4u
Gebruikers-avatar
Ward
Sponsor

Berichtdoor Jurgens » Ma Nov 14, 2011 7:39 pm

Dawg schreef:ook met een 600 kunde een highsider krijgen (spreek helaas uit ervaring), maar persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen om als rookie op een recente 1000 te beginnen. Maar dat geldt (vind ik) zowel voor straat als circuit.
Betrouwbaarheid van recente motos, 't zal geen groot verschil malen denk ik. Mijn '05 blade is net over de 50k gegaan :moto:

Ik had het niet eens over highsiders.... Ik denk nog steeds dat wanneer je geen circuit ervaring hebt beter met minder cc's begint. Niet om het hoge vermogen wat voor verassingen kan zorgen als je er wat bruusk aan draait maar wel omdat je met minder vermogen beter leert om je versnellingen te benutten. Als je met een 1000cc een keer met een vitesse te hoog door de bocht gaat ga je daar weinig van merken aan je rondetijden want die is krachtig genoeg om je daar door te trekken. Met weinig cc/vermogen ga je direct een paar seconden kwijt zijn.

Enfin mijn redenering gaat niet op voor kunta gezien die al wat jaren rijdt (op circuit).

By the way, ik ben begonnen met een fzr 400rr, meer dan 15 jaar geleden ondertussen :moto:
Jurgens

Berichtdoor kunta » Ma Nov 14, 2011 11:43 pm

Ok,
dus uit jullie reacties kan ik begrijpen dat er tussen de Suzuki en Honda 2007 weinig verschil zit qua vertrouwen op de blok?

Ik heb qua tijden al tegenstrijdigheden gehoord, zowel over gsxr als cbr.
Enkel dat gsxr misschien bruter rijdt en cbr het vermogen in een mooier verdeelde curve het vermogen los laat...

De reden dat ik het vraag (ook al weet je dat nooit) is dat ik zo een 'zeker' mogelijk blok vind, nog belangrijker dan de snelste motor te kopen....
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor haga46 » Do Nov 17, 2011 2:36 am

bijde blokken zijn oersterk mijn gixxer 1000 K3 had 48dkm voor ik hem verkocht heb zowel straat als track kms en was nog steeds nieuw ;)
honda blokken hebben ook een reputatie al hebben ze wel een slechte reeks gehad die veel olie verbruikte ik dacht dat het het '08 model was die met de eerste korte uitlaat opzij als ik me niet vergis !
Gebruikers-avatar
haga46
2fast4u.be pro member

Terug naar Motorsport & Circuitrijden