Welke laptop?

Moderator: Moderators

Berichtdoor Flip CBR » Za Jan 09, 2010 11:21 am

Pcorsa schreef:nen laptop van den aldi ! ben heel content van de mijne

Er is dan ook niemand die beweert dat dat prijs/kwaliteit geen goede laptops zijn ;)
Ik ken verschillende mensen met een Medion laptop en ze klagen volgens mij niet.
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Cisse » Za Jan 09, 2010 12:10 pm

Wel al veel gelezen en gehoord van mensen die niet zo tevreden zijn indien ze een probleem tegenkomen met hun Medion PC/laptop. Maar al evenveel van mensen die er wèl tevreden van zijn.
Ik heb met mijn Targa van de LIDL in het begin ook wat problemen gehad (beschadigd tijdens transport en pas gemerkt bij het uitpakken) maar na enkele maanden staken er bijna allemaal nieuwe stukken in plus nieuwe behuizing, en nu werkt die al lang heel goed.

Voor een goede klantendienst met iets persoonlijker toets moet je natuurlijk niet bij Aldi, Lidl, Fnac of dergelijke gaan, maar naar kleinere winkels. Al kan het daar ook danig fout lopen..

En die videokaart lijkt me dik in orde hoor. Met HDMI uitgang kan je niet mislopen trouwens. 'Moderne' TV's hebben allemaal een HDMI ingang dus dat zit wel snor.

En indien de OpenOffice op Windows 7 wel goed draait dan heb je daar ook al geen problemen meer. Het enige grote verschil tov Microsoft Office is de presentatiesoftware en dat er geen mailprogramma bijzit dacht ik. Maar je kan altijd met een gratis mailprogramma werken waar je een .pst bestand kan importeren, en dan heb je alle mails, contacten en agendapunten van Outlook ook al.

In elk geval veel plezier met je nieuw gerief! :duim:
carpe diem!
insanus sanus est..

Afbeelding

btw, ik rij laag zonder kniekes... :p (ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike :D )
Gebruikers-avatar
Cisse
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dices » Za Jan 09, 2010 8:13 pm

Voor de mail Windows live mail. Gratis te downen bij M$
Gebruikers-avatar
Dices

Berichtdoor Flip CBR » Za Jan 09, 2010 10:56 pm

Mja, van de illegale software ben ook ik al een tijdje geleden afgestapt.
Merci voor de tip, Dices, die windows live mail lijkt me idd interessant.
Lappie valt goed mee, tot nu toe zeker geen klachten over de hardware.

Echter, ik heb vandaag een draadloze router geïnstalleerd, werkt perfect totdat ik hem wil beveiligen, dan staakt de router.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Telenet internet met switch. Route type "n" van Belkin.
Niet dat ik hier directe buren heb, maar toch zag ik het liever beveiligd...
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Zo Jan 10, 2010 9:55 am

Dices schreef:Voor de mail Windows live mail. Gratis te downen bij M$

Is dat geen deel van het Live Bloatware pakket ? Als je dan per se met een client wil werken doe mij dan maar thunderbird, maar verder lees ik mijn mail wel op een webpagina (gmail!).

Ivm die beveiliging, welk type gebruik je ? WEP, WPA, WPA2, ... WEP zou ik niet gebruiken, dan kan je evengoed geen beveiliging zetten, indien je WPA gebruikt moet je zeker zien dat je de 'personal' gebruikt (of PSK), en dan natuurlijk 2x dezelfde key intypen. :D
Hier gebruik ik WPA2-AES encryptie. AES is de standaard die ook de amerikaanse overheid gebruikt, dus als het voor hen goed genoeg is zal het voor mij ook wel goed zijn. :p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Cisse » Zo Jan 10, 2010 12:12 pm

Dices schreef:Voor de mail Windows live mail. Gratis te downen bij M$

Die heb ik idd de laatste keer bij familie ook geïnstalleerd, naast de OpenOffice.
Het importeren van de contacten heeft wat aandacht gevraagd omdat importeren van .pst niet standaard in Windows Live Mail aanwezig is dacht ik. En het onnozelste vond ik dat de contacten in Windows Live Mail eigenlijk gewoon in een folder van Windows zelf bewaard worden...
carpe diem!
insanus sanus est..

Afbeelding

btw, ik rij laag zonder kniekes... :p (ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike :D )
Gebruikers-avatar
Cisse
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dices » Zo Jan 10, 2010 2:37 pm

Tot nog toe gebruikte ik ook thunderbird, maar gek genoeg kreeg ik het nu niet in orde.
Gebruikers-avatar
Dices

Berichtdoor Flip CBR » Zo Jan 10, 2010 6:09 pm

Thx Jeroen, ik ben eruit geraakt, ook de WPA2 werkt nu. Bleek dat de router via de site van Belkin resetten en updaten de oplossing was.
En de naam van het netwerk stond ook verkeerd bij de vaste pc, hetgeen ook voor obstakels zorgde. Soit, is oké nu, laptop en PC kunnen met elkaar babbelen ;)
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar Off-Topic