welke remblokken

algemene vragen ivm circuitrijden, prijzen, routes, handige weetjes

Moderator: Moderators

Re: welke remblokken

Berichtdoor chris46R1 » Za Dec 31, 2011 2:21 pm

black-devil schreef:
chris46R1 schreef:
dimitri schreef:@beegeegerrit heb jij al stalenremleidingen?
dan is dat ook wel een aanrader voor je.

hangt van motor tot motor af.
op een suzuki heb je die idd nodig, op een yamaha zeker niet als je vrij rijden sessies niet langer duren dan 20 a 25 min

Bij een nieuwere motor mss niet echt direkt nodig stalen remleidingen
maar bij een ouder model waar de rubberenleidingen al eens aan een vervangbeurt toe zijn
kun je ze evengoed vervangen door stalenremleidingen.
En als je vooral op de technische circuits gaat rijden waar je bijna evenveel remt
als gas geeft mss wel geen overbodige luxe.

heb mi mijne 2004 R1 altijd mi de originele remleidingen gereden nooit last gehad van fading. ik spreek wel over 20a25 min vrij rijden. merendeels op zolder gereden waar toch een paar zwaar rempunten zijn.toen ik endurance ging rijden heb ik pas stalen remleidingen gestoken omdat er toen stints moesten gereden worden van circa 50min.
voor een groot deel van de circuitrijders oogt het gewoon stoer stalen remleidingen maar zijn ze totaal overbodig.
Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!
chris46R1
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor vieux_bleu » Wo Jan 04, 2012 11:42 am

chris46R1 schreef:heb mi mijne 2004 R1 altijd mi de originele remleidingen gereden nooit last gehad van fading. ik spreek wel over 20a25 min vrij rijden. merendeels op zolder gereden waar toch een paar zwaar rempunten zijn.toen ik endurance ging rijden heb ik pas stalen remleidingen gestoken omdat er toen stints moesten gereden worden van circa 50min.
voor een groot deel van de circuitrijders oogt het gewoon stoer stalen remleidingen maar zijn ze totaal overbodig.

In de 3 keren dat ik tot nu toe op circuit gaan rijden ben heb ik met mijn '99 R6 ook nog nooit last van fading gekregen met originele remleidingen. Maar tegen volgend seizoen gaan er toch stalen leidingen op staan.
Heb ik die nodig? Waarschijnlijk niet, maar het gaat wel over remmen hé. En dan is mijn motto toch "liever het hebben als het niet nodig is dan het niet hebben als het wel nodig is".
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"
Gebruikers-avatar
vieux_bleu
2fast4u.be Lid

Berichtdoor black-devil » Wo Jan 04, 2012 12:30 pm

vieux_bleu schreef:
chris46R1 schreef:heb mi mijne 2004 R1 altijd mi de originele remleidingen gereden nooit last gehad van fading. ik spreek wel over 20a25 min vrij rijden. merendeels op zolder gereden waar toch een paar zwaar rempunten zijn.toen ik endurance ging rijden heb ik pas stalen remleidingen gestoken omdat er toen stints moesten gereden worden van circa 50min.

In de 3 keren dat ik tot nu toe op circuit gaan rijden ben heb ik met mijn '99 R6 ook nog nooit last van fading gekregen met originele remleidingen. Maar tegen volgend seizoen gaan er toch stalen leidingen op staan.
Heb ik die nodig? Waarschijnlijk niet, maar het gaat wel over remmen hé. En dan is mijn motto toch "liever het hebben als het niet nodig is dan het niet hebben als het wel nodig is".

zo denk ik er ook over liever een remleiding dat mss wat stoer overkomt maar vertrouwen geeft
dan een originele remleiding van meer dan 10 jaar oud ( hier ook r6 99 ) waarvan je pas merkt
dat er toch iets niet goed aan was als het al te laat is.
:moto: I feel the need 4 the speed :moto:
speedtriple 2008 + r6 '99
Gebruikers-avatar
black-devil

Berichtdoor HendrikZx6r » Wo Jan 04, 2012 2:12 pm

Ik rij sinds vorige zomer met ebc HH, met originele remleidingen
Ben er zeker content van, remt goed zowel op circuit als op de baan.
Ben nu wel nog nie zo super snel :rolleyes:

Op termijn ga ik wel stalen remleidingen steken denk ik want na kleine 15 min op Zolder of Mettet trek ik de hendel gwn tegen de stuit... (zx6r 06)
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Speedofiel » Do Jan 05, 2012 9:48 am

Ik heb nog nooit met originele gereden op circuit, maar zou die mss wel eens proberen als mijn SK5's versleten zijn.
Heb al EBC HH, Lucas SV en SBK5. Die Lucas was ik het minst content over. Maar zijn ook niet echt hun beste blokken (reed toen nog op straat).
Laatst gewijzigd door Speedofiel op Do Jan 05, 2012 9:51 am, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Speedofiel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Speedofiel » Do Jan 05, 2012 9:49 am

HendrikZx6r schreef:Ik rij sinds vorige zomer met ebc HH, met originele remleidingen

Op termijn ga ik wel stalen remleidingen steken denk ik want na kleine 15 min op Zolder of Mettet trek ik de hendel gwn tegen de stuit... (zx6r 06)

Als ge op diene tijd uwe hendel tegen het handvat trekt zit er lucht in uw systeem of is er een ander probleem.
Gebruikers-avatar
Speedofiel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Ducky » Do Jan 05, 2012 12:49 pm

Speedofiel schreef:
HendrikZx6r schreef:Ik rij sinds vorige zomer met ebc HH, met originele remleidingen

Als ge op diene tijd uwe hendel tegen het handvat trekt zit er lucht in uw systeem of is er een ander probleem.

Of uwe rem-lever wat verder zetten als het een instelbare is. ;)
Laatst gewijzigd door Ducky op Do Jan 05, 2012 10:35 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ducky
2fast4u.be pro member

Berichtdoor B-Gone » Do Jan 05, 2012 8:52 pm

daar zou ik toch maar es naar laten kijken want da is toch nie echt normaal en gevaarlijk erbij :o . een rondje grindbak da is 2x zweten ,het moment da ge er in gaat |( :u en het moment da ge er hem terug uitduwt :D vanuitgaande da ge recht blijft :duim:
if you obey all the rules
you miss all the fun
Gebruikers-avatar
B-Gone

Vorige

Terug naar Practische info