Moderator: Moderators
Cornholio schreef:Hallo allemaal...
Conclusie: een baanmachien met toerder looks en comfort lijkt ideaal.

Cornholio schreef:Hallo allemaal...
Conclusie: een baanmachien met toerder looks en comfort lijkt ideaal.
Cebeke schreef:Heb ook een VFR gehad en had de stuurhelften omhoog gezet -+ 2cm geeft een groot verschil
Cornholio schreef:Dat zijn de zaken die ik wil horen sé![]()
Waarom heb je ze verhoogd en wat was het exacte resultaat (compleet andere zithouding/gevoel, veel minder druk op de polsen of gewoon beter dan origneel,...)?
Cebeke schreef:Druk op de polsen minder + rechter zithouding (minder last van de nek)
Cornholio schreef:En dat met slechts 2cm... mooi zo
Ik zal mij waarschijnlijk toch die Helibars aanschaffen en die zouden een verhoging moeten hebben van 3,175 cm (1 1/4") en het stuur 3,85 cm (1 1/2") dichter moeten brengen.
Lijkt mij dat dit dan wel een aanzienlijke verandering zal zijn in zithouding als het verhogen met risers al zo een veel beter resultaat gaf.
Cebeke schreef:Je kan dit eerst eens proberen kost niks alleen de schroeven los draaien en de ring boven op de veerpoot er af halen en ze gewoon omhoog trekken
Cornholio schreef:Hier had ik ook al aan gedacht, maar zou dit geen gevaarlijke situatie creëren?

Cornholio schreef:Ok, de rit naar de Ardennen zit erop, niet verongelukt maar toch ook ni echt op mijn gemak. Op de autostrade geen last gehad van de pijn aan de polsen/handen (wat te verwachten was bij hogere snelheden) maar geen verschil wat betreft schouders, nek en achterwerk. Ik kwam gebroken aan.
Vermoedelijk zal dit wel deels aan mijn eigen gelegen hebben, ik heb namelijk gemerkt dat ik de schouders optrek en deze zo houd als ik rij. Toen ik het merkte deed ik moeite mijn schouders "in rust" te laten, maar de minste afleiding en hop de schouders waren terug omhoog... zeer bizar, weet ook niet waarom ik dit doe. Dit zal waarschijnlijk wel, gecombineerd met de voor mij toch wel onwennige houding, de oorzaak zijn van de pijn in schouders en nek.
Zoals gezegd, voor de rest rijd hij als een zonnetje, ook het bochtenwerk (alhoewel ik nog veel moet leren) ging goed, ook met duo. Over de duo gesproken, ik vroeg haar om dichter tegen mij aan te zitten voor de bochtige wegen maar niet alleen had ze schrik, ze zei me ook nogmaals dat ze niet goed zit zo. Ze heeft dus slechts één ritje meegedaan...
Ik veronderstel dat een sportieve houding op een moto niet geschikt is voor mij noch voor men vriendin en dus na er goed over nagedacht te hebben heb ik besloten om hem terug weg te doen en op zoek te gaan naar een machine die meer neigt naar het "toeren" ipv naar het "sportieve"...
Hoe zou een FJR zitten?
transalpje schreef:wellicht beter zitten ... maar minder makkelijk sturen. Vraag eens een testrit met een F800ST ... je zult zien dat je de voordelen van een VFR hebt, maar niet de nadelen. Dit weekend ongeveer 700 km gedaan ... geen pijn.
en 1 ding moogt ge toch niet vergeten bij de VFR he en das z'n V4 en standaard DCBS remsysteem... 
1DRR schreef:Als je echt zo'n 'moeilijke' bent, zou ik zeker een testrit versieren vooraleer ik koop.
tenzij ge altijd met winst terug kunt verkopen 
en 1 ding moogt ge toch niet vergeten bij de VFR he en das z'n V4 en standaard DCBS remsysteem... ] ... en de mijne is een parallelle twin (geen eenheidskoek) en heeft abs 
transalpje schreef:... en de mijne is een parallelle twin (geen eenheidskoek) en heeft abs
Waar het hart van vol is ... loopt de mond van over.
en abs is wel een dure optie he... ik zou ook liever ne F800 kopen dan een VFR zenne maar ik denk dat ge ne Viffer toch ni moet onderschatten
enfin, we zullen de discussie verder zetten bij de volgende keer dat ik een cremmeke kom lekken
anders gaat dat hier weer off topic gaan 
Cornholio schreef:
Hoe zou een FJR zitten?
)Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten