Na al een tijdje met jullie meegelezen te hebben mij dan toch maar geregistreerd om wat actiever deel te nemen aan jullie fantastische forum.
Laat ik mij ineens ook even voorstellen: Bijna 27, uit Mechelen en al lang interesse in moto's. Mijn eerste moto (en enige tot nu toe) was een Kawasaki EN500 en hier heb ik, als casual rijder, een tweetal jaar mee rondgetoerd. Begin dit jaar heb ik hem verkocht wegens diverse redenen maar de belangrijkste was toch wel dat een chopper niet echt mijn ding bleek te zijn. Het blijft echter kriebelen en er komt dan ook zowieso opnieuw een moto...
Om de topictitel even aan te halen, ik ben dus stilletjes aan het rondkijken naar een sportieve toerder. Ik zeg stilletjes omdat een aankoop op het moment (>6 maand) niet zal lukken gezien mijn financiele status, maar ik amuseer mij nu al met te "kiezen"
Nu, ik merk dat toerders hier blijkbaar niet echt populair zijn (laatste bericht dateerde van augustus), dus laat ik mijn keuze maar even toelichten:
Zoals ik al eerder aanhaalde, een chopper is niets voor mij en voor een echte toerder voel ik mij toch nog net iets te jong. Een naked vind ik onwaarschijnlijk knap, maar teveel kuiswerk en te weinig windbescherming... Ikzelf zou er absoluut niets op tegen hebben om met een R6 of zelfs een R1 rond te crossen, mijn virendin echter wel... een "echt" baanmachien is dus uitgesloten.
Conclusie: een baanmachien met toerder looks en comfort lijkt ideaal.
Mijn oog viel dan ook direct op een Yamaha FZ1 Fazer met volledige (optionele) kuip, een racer (op R1 gebaseerd blok) met toerder kwaliteiten en knappe looks! Dit is dus wat ik zoek
Daar ik mij echter niet wil blindstaren op één model (en gelezen heb over bepaalde problemen met de FZ1) wou ik jullie eens vragen naar de andere sport-toerders en jullie ervaringen/ideën ermee/erover.
Alvast bedankt voor enige input!

Honda CB power!