Wie rijdt er zijn voorband tot op de rand?

Argumenteer uw stem.

Moderator: Moderators

Rij jij je voorband tot op de rand?

Ja, soms
75
17%
Ja, regelmatig
86
19%
Ja, maar enkel op circuit
91
20%
Nee, nooit
116
26%
Nog nooit op gelet eigenlijk
81
18%

Aantal stemmen : 449

Wie rijdt er zijn voorband tot op de rand?

Berichtdoor Rubineboy » Za Mrt 05, 2011 7:57 pm

Ik heb net nieuwe banden gekocht en kreeg de opmerking van een paar fellow motars dat ik de zijkant van mijn banden ook moet verslijten aangezien er op de rand van mijn versleten voorband nog van die nopjes stonden die op alle nieuwe banden staan.
Nu, mijn achterband rij ik tot de rand maar mijn voorband dus niet ... en ik was nu ne keer oprecht curieus hoeveel motars nu echt wel effectief hun voorband tot de rand rijden aangezien dat dat, volgens mij toch, een stuk moeilijker is en je daarvoor al wat dieper moet gaan om dat te bereiken.
Aprilia Shiver FTW!
't Speelt al geen rol in een cowboyfilm ... ze schieten ze te toch al dood.
Gebruikers-avatar
Rubineboy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kiekeboe » Za Mrt 05, 2011 8:22 pm

als je uw voorband helemaal gebruikt ga je eigenlijk iets te plat denk ik en moed je aan je zithouding werken of je gaat erg diep en hard en weet je waar je mee bezig bent...
.........................Afbeelding...................
Gebruikers-avatar
Kiekeboe
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kawaman25 » Za Mrt 05, 2011 8:24 pm

bij mij lukt dat vlot op circuit , maar op straat heb ik graag nog een beetje over;)
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor KleineJeroen » Za Mrt 05, 2011 8:33 pm

Met de ktm 990sm is dat geen probleem. Denk dat ik vooraan met r6 en gsxr wel nog wat over had op straat, maar op circuit zeker niet.
KTM 530 EXC Factory 2011
KTM 990SM 2009
KleineJeroen
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor B-Gone » Za Mrt 05, 2011 8:42 pm

denk nie dat er veel hun voorband op straat rond rijden blijft altijd wel tussen de5 en10mm over
if you obey all the rules
you miss all the fun
Gebruikers-avatar
B-Gone

Berichtdoor Diablo.one » Za Mrt 05, 2011 8:44 pm

...nog nooit gedaan..!! :D:D:D:moto::moto:
gaaaaaz.... !!!

Fireblade 1000RR

Afbeelding
Diablo.one
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Circuit Maniac » Za Mrt 05, 2011 9:01 pm

Kiekeboe schreef:als je uw voorband helemaal gebruikt ga je eigenlijk iets te plat denk ik en moed je aan je zithouding werken of je gaat erg diep en hard en weet je waar je mee bezig bent...

uwen band geeft nog mee als ge op de rand zit
ni da ik zo diep ga maar altijd al gehoord
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kico » Za Mrt 05, 2011 10:37 pm

diegene die mij al hebben zien rijde wete wat het voor mij zou zijn, ja regelmatig ;) ook de voorkant...
veilig :moto:
voor de venten: onbekende grieten altijd veilig af :moto:
voor de grieten: onbekende venten laten staan en mij af :moto: :-D
kico

Berichtdoor Maxxi » Za Mrt 05, 2011 11:25 pm

Hangt er vanaf welke banden ik heb steken. Bij sommige sets is de voorband tot op de rand gebruikt maar achteraan niet en bij andere sets net andersom of even ver.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor depo » Zo Mrt 06, 2011 1:03 am

Maxxi schreef:Hangt er vanaf welke banden ik heb steken. Bij sommige sets is de voorband tot op de rand gebruikt .

:agree:
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor OPOE » Zo Mrt 06, 2011 8:54 am

Mijn bandenleverancier woont aan een mooi op- en afrittencomplex.
Bij nieuw setje onmiddelijk enkele toertjes draaien .
Bij het 4-de of 5de toertje : langzaam insturen , de bocht door in 6de versnelling om niet te veel power op de nieuwe bandjes te zetten , proberen zo plat mogelijk te gaan.
Dat wil zeggen knie tegen de grond en dan nog een heel stuk bijtrekken .
Na veel moeite doen is de achterband afgereden maar de voorband heeft nog een 5mm over .
Die 5mm verdwijnt pas bij enkele keren te laat insturen of te hard op het gas gaan . :rolleyes:
Gebruikers-avatar
OPOE
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jeroen! » Zo Mrt 06, 2011 9:51 am

Dat hangt ook een beetje af van het type band denk ik.
Mijne pilot power reed ik op het circuit bijna tot op de rand (2mm over), mijn pilot road 2ct en roadsmart hadden nog een stuk meer over.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Fazy » Zo Mrt 06, 2011 10:26 am

De voorband tot op de rand rijden heeft niet enkel te maken met hellingshoek, maar ook met druk zetten bij hard insturen.

Mijn gedacht, als je op straat de voorband tot op de rand rijdt (bij sportieve banden), dan lever je best je plaat in en ga je op circuit knallen :moto:
You where really going fast when I passed you.

www.inter-track.be
Gebruikers-avatar
Fazy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Senna » Zo Mrt 06, 2011 1:28 pm

Rubineboy schreef:Ik heb net nieuwe banden gekocht en kreeg de opmerking van een paar fellow motars dat ik de zijkant van mijn banden ook moet verslijten aangezien er op de rand van mijn versleten voorband nog van die nopjes stonden die op alle nieuwe banden staan.

Ik trap hier misschien op sommigen hun tenen, maar eerlijk gezegd krijg ik het sch##t van die stoere opmerkingen van zogenaamde "fellow motards".
Zo'n gasten staan daar misschien niet bij stil, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ze op die manier iemand de dood injagen. Zelf hebben ze dan meestal veel ervaring en lachen ze met beginnende motards, niet wetende wat voor een impact dat op die persoon kan hebben.
Laat uwe kop gewoon niet zotmaken, want voor je het weet ga je over je eigen limiet en lig je in het decor, of erger.

Het is belangrijker om veilig thuis te komen dan de nopkes van uwen band te rijden!
It's better to burn out, than to fade away.....
Gebruikers-avatar
Senna
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor De Lorre » Zo Mrt 06, 2011 1:42 pm

Jeroen! schreef:Dat hangt ook een beetje af van het type band denk ik.
Mijne pilot power reed ik op het circuit bijna tot op de rand (2mm over), mijn pilot road 2ct en roadsmart hadden nog een stuk meer over.

:agree: Vooral die dunlops hebben ongelofelijke overschot vanvoor, nog meer als de MPR2.

En afhankelijk van type moto ook blijkbaar : op mijne r1200r (en MPR2) had ik nog een kleine cm over vanvoor, terwijl em vanachter op 1 mm na rond was gereden. Van't weekende de K1200s (ook op MPR2) van ne collega meegekregen om wa mee te spelen. Awal, vanachter nipt rondgereden, vanvoor nog amper 1 of 2 mm. Bandendruk is nochtans gelijk voor beide moto's.

effe off topic, maar die k1200s is toch echt een uitzonderlijk machien zene $- Motor met bijna oneindige reserves, fenomenaal weggedrag ongeacht de staat van het wegdek, prima wnindbescherming,.... Minpuntjes : wa zwaar als het echte nauwe baantjes zijn met veel krappe bochten, te zware koppeling en een reëel gevaar voor uw rijgewijs:o
Gebruikers-avatar
De Lorre
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Stockie » Zo Mrt 06, 2011 2:03 pm

Senna schreef:Ik trap hier misschien op sommigen hun tenen, maar eerlijk gezegd krijg ik het sch##t van die stoere opmerkingen van zogenaamde "fellow motards".
Zo'n gasten staan daar misschien niet bij stil, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ze op die manier iemand de dood injagen. Zelf hebben ze dan meestal veel ervaring en lachen ze met beginnende motards, niet wetende wat voor een impact dat op die persoon kan hebben.
Laat uwe kop gewoon niet zotmaken, want voor je het weet ga je over je eigen limiet en lig je in het decor, of erger.

Het is belangrijker om veilig thuis te komen dan de nopkes van uwen band te rijden!

:agree:
Gebruikers-avatar
Stockie
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ziax » Zo Mrt 06, 2011 2:05 pm

Senna ik ben het volledig met je eens. Ik lees hier vaak forumberichten waarbij ik denk dat iedereen hier een top piloot is die de perfecte bochten nemen, de volledige band benutten,...

Wanneer ik door de stad loop en moto's zie staan zie ik er zelden waar de volledige band is van opgereden. Daarbij is het op straat niet eens nodig om zover te gaan. Ligt het dan aan ons dat we op straat en 'schaam'randje over hebben of ligt het aan jullie techniek waardoor je de moto platter legt dan nodig om vlot door de bocht te gaan?

Een beetje stoerdoenerij kan zeker maar soms heb ik echt het gevoel dat het hier allemaal rossi's zijn :D

nuja: ik rij de randen er ook niet af maar ik durf ook wel eens zeggen tegen een vriend dat hij nog ferme randen over heeft.

nobody's perfect right ;)
Gebruikers-avatar
Ziax

Berichtdoor Imno » Zo Mrt 06, 2011 2:19 pm

Senna schreef:Ik trap hier misschien op sommigen hun tenen, maar eerlijk gezegd krijg ik het sch##t van die stoere opmerkingen van zogenaamde "fellow motards".

:agree::duim:
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Imno » Zo Mrt 06, 2011 2:23 pm

Ziax schreef:Senna ik ben het volledig met je eens. Ik lees hier vaak forumberichten waarbij ik denk dat iedereen hier een top piloot is die de perfecte bochten nemen, de volledige band benutten,...

Wanneer ik door de stad loop en moto's zie staan zie ik er zelden waar de volledige band is van opgereden. Daarbij is het op straat niet eens nodig om zover te gaan. Ligt het dan aan ons dat we op straat en 'schaam'randje over hebben of ligt het aan jullie techniek waardoor je de moto platter legt dan nodig om vlot door de bocht te gaan?

Een beetje stoerdoenerij kan zeker maar soms heb ik echt het gevoel dat het hier allemaal rossi's zijn :D

nuja: ik rij de randen er ook niet af maar ik durf ook wel eens zeggen tegen een vriend dat hij nog ferme randen over heeft.

nobody's perfect right ;)

IK heb nog lichtekes de gele lijn aan de zijkant der op staan en toch al wat kilometerkes met die banden gedaan. Levert me dikwijls nogal gelach op, maar trek er mij geen reet van aan. Ben geen straffe madame op ne motor en ben ook helemaal niet van plan om ooit de straffe daarmee uit te hangen. Geef mij maar voldoende profiel en wat er aan de zijkant staat...tja dan is het maar zo. ;)
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Road_devil » Zo Mrt 06, 2011 4:30 pm

achterkant in de zomer geen randjes voorkant blijjft een randje over
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar Polls