Zand en modder motards waar zijt ge??

Rijervaring, foto's en geschiedenis van off & all road / super motard.

Moderator: Moderators

Zand en modder motards waar zijt ge??

Berichtdoor kawabill » Vr Jul 08, 2005 5:20 pm

Laatst ben ik achter Sanka aan even op een onverhard pad gaan tuffen met de ZX9 en ben op Kreta maar weer eens met een XT flink de bergen ingetrokken. Dat het op de onverharde weg ook leuk vertoeven kan zijn heb ik mij dan gerealiseerd.

Ik heb mijn oude DR500 (1985) binnenkort weer rijklaar, en ben eens benieuwd of er nog mensen op dit forum in zijn voor off road ritten?

Mijn verwachting is niet hoog, omdat er de laatste 30 dagen hier niets meer gepost is maar nooit geschoten is altijd mis hé?
:duim:
Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life.
I'll find as many of these moments as possible.

Ubuntu=I am what I am because of who we all are

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Vr Jul 08, 2005 5:32 pm

Kawa, denk dat ik eerst maar eens mijn Transalp moet zien recht te houden op mooie wegen en zo nu en dan een onverhard baantje ... aan het echte off-road ben ik zeker nog niet toe :)
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor KOLDARK » Vr Jul 08, 2005 5:36 pm

Wil dat wel eens proberen maar zeker niet met mijne moto :moto:
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Berichtdoor The Game » Vr Jul 08, 2005 5:51 pm

Ik heb vaak de zanderige, modderige wegen opgezocht vroeger... was wel fijn met 250ke rijden...

Onlangs (toch al tijdje geleden) was ik met een kameraad nog bezig aan een SM... maar das momenteel ook gedaan...

Maar het kriebelt wel om in de winter terug een tweeënhalf te kopen ze :biggrin: Kwestie van ni stil te zitten ;)
Afbeelding
The Game
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor guido » Vr Jul 08, 2005 5:56 pm

Heb hier ergens op zolder nog wel een crossuitrusting liggen maar geen enduromoto,is zeker ook plezant om eens door veld en bos te sjezen.
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor iceman » Vr Jul 08, 2005 5:58 pm

bezorg me nen enduro ofzo, en 'k ga wel mee :biggrin:
today is a good day to race !
Gebruikers-avatar
iceman
2fast4u.be pro member

Berichtdoor The Mickel » Vr Jul 08, 2005 6:05 pm

Iemand e cross-machine op overschot:? en 'k ga dirrect mee sjeezen:D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
The Mickel
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Speedieke » Vr Jul 08, 2005 6:08 pm

Haha,.. ben net nog bergskes en sluipwegskes door de modder aan't doen geweest met de cb500 :duim:

Probeer het ook zou ik zeggen, je leert er veel van, vooral de extreme reacties van je motor leer je zo heel makkenlijk kennen..:moto:
.. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren ;)
Gebruikers-avatar
Speedieke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor RunnerX » Vr Jul 08, 2005 6:31 pm

als het niet te extreem off-road is, wil'k da wel eens doen, of moet ik mss best noppenbanden opleggen ervoor?
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor Sanka » Vr Jul 08, 2005 7:19 pm

Ik ben van de week nog gaan zien bij Doma Racing in Bilzen (KTM). Ze bouwen daar 525 SX'en om tot SM (SM velgen en 5-versnellingsbak) en ge krijgt de endurowielen mee. Ik ga binnenkort een afspraak maken voor een testritje.
1 nadeel van die dingen, naftbak van maar 7 (!) liter. Als ik zeker weet dat de naftbak van een 640 past (11,5 L)ben ik verkocht! :moto:

Greetzzz

sanka

kawabill schreef:Laatst ben ik achter Sanka aan even op een onverhard pad gaan tuffen met de ZX9 en ben op Kreta maar weer eens met een XT flink de bergen ingetrokken. Dat het op de onverharde weg ook leuk vertoeven kan zijn heb ik mij dan gerealiseerd.

Ik heb mijn oude DR500 (1985) binnenkort weer rijklaar, en ben eens benieuwd of er nog mensen op dit forum in zijn voor off road ritten?

Mijn verwachting is niet hoog, omdat er de laatste 30 dagen hier niets meer gepost is maar nooit geschoten is altijd mis hé?
:duim:
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kawabill » Vr Jul 08, 2005 9:31 pm

Juw, toch wel interesse lijkt me :duim:, ik had eigenlijk gehoopt dat iemand al een leuk trajecte had geweten.

Vorig jaar heb ik me ´s winters behoorlijk warm gereden in de buurt van de Achelse kluis in het zand daar. Lijkt wel een tankbaan maar was mul genoeg om hard te moeten werken en zelfs bij vrieskou behoorlijk te zweten.

Als de Soes weer geluid kan maken (ik hoop over een week of drie) kunnen we wellicht eens kijken in de buurt hier. CB en alles wat maar wil gaat maar mee - kom je vast te zitten dan halen we je er wel uit zou ik zo zeggen!

Koldark, ik raad je ten zeerste af om op de Busa mee te gaan, tenzij je een breed stuur en noppenbanden in de 190/55 maat weet te vinden :rolleyes:

In de tussentijd als er nog leden zijn die een leuk off road stukje weten hoor ik dat graag.

Grtz,
Bill

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor CBartje » Za Jul 09, 2005 9:17 am

mijn vader heeft nog ergens stafkaarten liggen helemaal binnedoor van haacht tot elzenborn ik dacht een 170km de moeite maar mischien ondertussen al wel veel wegskes die niet meer berijdbaar zijn

en die zullen momenteel wel in frankrijk zijn ook (hij heeft alles meegenomen) ook zijn enduro machien ne ktm 200 al drie jaar uod en nog maar 500km gereden staat daar gewoon te blinken:(

moest ge intresse hebben ik hoor dan wel kga volgend weekend naar daar zal er is naar vragen (als k het ni vergeet)
I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)
Gebruikers-avatar
CBartje
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Speedieke » Za Jul 09, 2005 12:34 pm

Ik heb echt wel goesting om te gaan crossen...

Met de cb500 welliswaar hé :p

Laat maar weten, en kga echt m'n best doen om mee te kunnen!
.. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren ;)
Gebruikers-avatar
Speedieke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kawabill » Za Jul 09, 2005 12:37 pm

@CBartje zekers interesse, nemen tzt nog contact op hierover

@Speedieke als ik iets meer over de route weet kom ik erop terug - alhoewel met wegbanden......?

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Speedieke » Za Jul 09, 2005 12:43 pm

kawabill schreef:@Speedieke als ik iets meer over de route weet kom ik erop terug - alhoewel met wegbanden......?

Kwil het zeker eens proberen,.. als't nie lukt,of als ik niet kan volgen, kan ik nog omdraaien hé ;-)
Kan m'n techniek alleen ten goede komen... :moto:
Gebruikers-avatar
Speedieke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Za Jul 09, 2005 6:59 pm

ik zou zeker wel willen meekomen maar ik mag spijtig genoeg niet op de straat rijden met men crosser
maar zodra ik terug wat meer tijd heb ga ik hem waarschijnlijk verkopen en een enduro kopen en dan ben ik zeker van de partij :duim:
rs 250 driver = The Antverpian Pirate
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor RunnerX » Zo Jul 10, 2005 3:47 am

'k ga binnekort dan ook eens kijken wat een setje crosbanden kosten.als't meevalt wil'k zeker wel eens meegaan(deze maand gaat wel zeker al niet voor die andere banden), of tenzij het niet te zanderig is kan'k het met baanbanden ookwel proberen, leer je weer veel van bij. dan kan'k nog afhaken wanneer ik wil hé
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
hoe gekker hoe liever:engel:
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor hodo » Zo Jul 10, 2005 6:34 pm

Wil ik ook wel eens doen. Met mijn Honda Dominator (nx 650) zou off road geen probleem mogen zijn. Maar voor de man die ermee rijdt wel :biggrin: (lees: geen zand ervaring) Is er een instructeur in de zaal?
Gebruikers-avatar
hodo
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor CBartje » Zo Jul 10, 2005 8:07 pm

Ik zou maar éne raad wille geven met ne baan moto doet ge geen offroadmet iets trans achtig lukt het nog net maar da zijn eigenlijk maar verharde wegen mijn pa die kwam op plaatsen waar ik met mijn fiets ni doorkon dus een baanmoto met een wat toppen band da ga ni goe komen
I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)
Gebruikers-avatar
CBartje
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Ma Jul 11, 2005 12:16 pm

ge kunt altijd eens proberen maar ge moet idd voorzichtig zijn met een baanmoto Ik ben met men rs ook al over een cross parcourtje geweest maar het werd pas echt lastig toen ik niet meer verder kon en moest terug draaien op een bergje maar als je wat voorzichtig bent en geen jumpjes neemt is het wel mogelijk
Maar ik ken het parcour niet waar er gereden gaat worden dus daar zal het wel anders zijn
rs 250 driver = The Antverpian Pirate
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Volgende

Terug naar Off & All Road / SM