zoektocht naar KTM 690 SMC testrit

Rijervaring, foto's en geschiedenis van off & all road / super motard.

Moderator: Moderators

Re: zoektocht naar KTM 690 SMC testrit

Berichtdoor Circuit Maniac » Za Jan 21, 2012 3:13 pm

NATAS schreef:ik ga ook is met den deze testrijden.
ziet er mij een ideale wintermoto uit ( allez, toch betere winterbike dan de duke 690 denk ik )
Honda FMX 650
dus laat de comentaren maar komen of ervaringen ermee
Afbeelding

zijn er weinig van verkocht waardoor de productie snel is gestopt
qua power kan hij niet mee met de rest maar volgens mij is die wel bulletproof :)
zie er hier altijd eentje staan om de hoek
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Berichtdoor LethPhaos » Zo Jan 22, 2012 8:35 am

kunt ge dan niet beter den sm kopen, met een set enduro wielen?
de enduro remmen gaan mss niet voldoen op de baan...
| KTM 690 SMC |
Gebruikers-avatar
LethPhaos
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor wreckah » Zo Jan 22, 2012 2:44 pm

dat past spijtig genoeg niet omgekeerd ;) de radiale SMC klauw past niet langs de 21" spaken van het enduro wiel. Het is ook onmogelijk uit te spaceren ofzo. Het moet dus enduro -- ) SMC zijn, en niet omgekeerd. ( nochtans had ik graag de radiale remmen gehad ja)

De remmen zullen wel voldoen denk ik, desnoods een 320mm schijf en een adapter. Dat ding weegt maar 135kg hee...ik rijd circuit met een skorpion van 170kilo, en dat ding heeft ook maar 1 schijfje, en er is niemand die mij passeert in de remzone ;) (op het rechte stuk daarentegen... :D )
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wreckah
Sponsor

Berichtdoor LethPhaos » Di Jan 24, 2012 12:18 am

ah das spijtig, want ik had geire ooit endurowielen bijgekocht, 't zal dan toch ni zo simpel zijn zonder ook een remset :(
| KTM 690 SMC |
Gebruikers-avatar
LethPhaos

Berichtdoor wreckah » Di Jan 24, 2012 8:58 am

remset...en vork...dus dat wordt een dure zaak.

ik ken wel eene die het gedaan heeft, maar volgens mij staat zijn wiel 2mm uit het center:
http://www.qubar.se/2011/05/ktm-690-smc ... ert-guide/
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wreckah
Sponsor

Berichtdoor LethPhaos » Do Jan 26, 2012 6:10 pm

bwa 2mm zal het verschil nu ook wel niet maken zeker, dat merk ik met mijn beperkte skills nog niet eens gok ik
| KTM 690 SMC |
Gebruikers-avatar
LethPhaos

Berichtdoor wreckah » Do Apr 19, 2012 9:06 am

net mijn eerst trackday achter de rug met de 690 enduro R op SM wielen. (al veel trackdays gedaan met allerlei motoren, oa. Mz skorpion 660, dus ben wel mono gewend)

...wat een feest Doodgewone straatbanden (shinko verge) maar wat een vertrouwen, het was echt pokkeweer (regen, wind, soms droog, etc...), echt continu veranderend, en zulk een Supermoto is ideaal om de grenzen op te zoeken. Je geeft gas tot je de achterkant voelt schuiven...en dan geef je nog wat gas bij ...en dan vlieg je voorbij aprilia milles, CBR1000RR, etc...tot ze zich rechtzetten en de gaskraan opendraaien :D maar dat duurt meestal erg lang.

ik rijd met een K&N podluchtfilter, dus zonder airbox, maar op circuit wel met ori uitlaat. Loopt best lekker. Op dit moment probeer ik de akra mapping mét lambda sonde, maar ik moet zeggen dat de akra mapping zonder lambda sonde beter aanvoelt, iets minder rukkerig.

Qua rijstijl was het wat zoeken, kneedown stijl lukte me niet echt...zadel te hoog tov. de voetsteuntjes, mijn voet kwam los van het steuntje. Been vooruit steken voelt wat alien aan, en daarom heb ik maar gewoon een actieve zithouding aangenomen...ging perfect. Geen enkele last van grondspeling, is dit omdat het de hogere enduro R is? wie weet...ben ik gewoon niet rap genoeg

de enduro remmen bijten aardig goed, je hebt eigenlijk niets méér nodig. Ik denk niet dat iemand me uitgeremd heeft gedurende de hele dag.

Ik ben ook positief verrast van de wegligging: ik heb de poten vooraan wat door de kroonplaat gestoken, maar verder niks aangepast, en de moto ligt superstabiel in de bocht, echt perfect, had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Heerlijke bike!

Maandag 2e trackday whoo-hooow!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wreckah
Sponsor

Vorige

Terug naar Off & All Road / SM