net mijn eerst trackday achter de rug met de 690 enduro R op SM wielen. (al veel trackdays gedaan met allerlei motoren, oa. Mz skorpion 660, dus ben wel mono gewend)
...wat een feest Doodgewone straatbanden (shinko verge) maar wat een vertrouwen, het was echt pokkeweer (regen, wind, soms droog, etc...), echt continu veranderend, en zulk een Supermoto is ideaal om de grenzen op te zoeken. Je geeft gas tot je de achterkant voelt schuiven...en dan geef je nog wat gas bij ...en dan vlieg je voorbij aprilia milles, CBR1000RR, etc...tot ze zich rechtzetten en de gaskraan opendraaien

maar dat duurt meestal erg lang.
ik rijd met een K&N podluchtfilter, dus zonder airbox, maar op circuit wel met ori uitlaat. Loopt best lekker. Op dit moment probeer ik de akra mapping mét lambda sonde, maar ik moet zeggen dat de akra mapping zonder lambda sonde beter aanvoelt, iets minder rukkerig.
Qua rijstijl was het wat zoeken, kneedown stijl lukte me niet echt...zadel te hoog tov. de voetsteuntjes, mijn voet kwam los van het steuntje. Been vooruit steken voelt wat alien aan, en daarom heb ik maar gewoon een actieve zithouding aangenomen...ging perfect. Geen enkele last van grondspeling, is dit omdat het de hogere enduro R is? wie weet...ben ik gewoon niet rap genoeg
de enduro remmen bijten aardig goed, je hebt eigenlijk niets méér nodig. Ik denk niet dat iemand me uitgeremd heeft gedurende de hele dag.
Ik ben ook positief verrast van de wegligging: ik heb de poten vooraan wat door de kroonplaat gestoken, maar verder niks aangepast, en de moto ligt superstabiel in de bocht, echt perfect, had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Heerlijke bike!
Maandag 2e trackday whoo-hooow!