Zumo 220 met Nokia BH102 headset?

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Zumo 220 met Nokia BH102 headset?

Berichtdoor tazzbe » Zo Aug 07, 2011 3:26 pm

Heeft er iemand ervaring of de Zumo220 compatibel is met een Nokia BH102 Bluetooth headset?

Ben van plan om binnenkort deze GPS aan te schaffen (als jullie hem ergens scherp geprijsd zien staan, laat maar weten) zit rond de € 360 nu, maar om het budget toch iets binnen de perken te houden zou ik een headset willen gebruiken die ik reeds heb (Nokia BH102).

Heeft er iemand al geprobeerd of deze 2 compatibel zijn? Indien niet zou ik een scala rider ofzo moeten kopen?
In eerste instantie is het vooral om de gps instructies te horen via de headset.

Misschien in een later stadium om met een mede motard te praten als we onderweg zijn...maar da's nu nog niet prioritair :)
Gebruikers-avatar
tazzbe
2fast4u.be Regelmatig Lid

Re: Zumo 220 met Nokia BH102 headset?

Berichtdoor tuur » Zo Aug 07, 2011 4:29 pm

kijk ook eens naar de zumo 210 ! ( enkele landen minder - anders quasi identiek doch véél goedkoper )
tuur
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor tazzbe » Zo Aug 07, 2011 5:11 pm

Yup mercikes, denk dat de 210 misschien een betere keuze is (moet enkel voor moto dienen), en als ik het goed begrijp/gelezen heb is de TMC/verkeersinformatie-functie enkel in een wagen mogelijk?

Ben daarstraks even langsgegaan bij de persoon die de headset liggen had...niet aan gedacht, maar krijg deze niet aan met men helm. Dus een "gewone" bluetooth headset zal misschien niet de beste oplossing zijn :)

Goedkoopste dat ik em tot nu toe zag staan is € 270 http://www.nav-shop.be/prod.php?id=367&ref=comparegroup

Welke headset is aan te raden in combinatie met deze GPS?
Gebruikers-avatar
tazzbe

Berichtdoor Maxxi » Zo Aug 07, 2011 5:17 pm

Jabra heeft goedkope Bt headsetjes met oordoppen die je onder de helm kan dragen.

[edit]DME heeft/had er eentje: http://www.2fast4u.be/forum/jabra-bt3030-t41639.html
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor tazzbe » Zo Aug 07, 2011 7:18 pm

Die oortjes lijken precies wel te doen :) goede tip

Nog een vraagje...ivm connectie van de gps.

Heb momenteel onderstaande kabel (http://www.touratech-usa.com/media/jKoEfQ/TM-71.jpg?size=original rechtstreeks aan de batterij hangen (via de garage gevraagd dit erop te zetten...gezien de problemen die ik had met de batterij). Kan ik nu aan dit uiteinde een Zumo 210 aansluiten? Heb al zitten zoeken welke kabels erbij zijn...maar heb geen idee of dit 'past" of niet?

Is één van de redenen waarom ik twijfel om een gps te installeren...gps op zich gebruiken zal wel lukken, hem aansluiten daarentegen? :)
Gebruikers-avatar
tazzbe

Berichtdoor Maxxi » Ma Aug 08, 2011 9:16 am

Die kabel is om de optimate aan te hangen. Zonder extra aansluiting gaat het niet lukken. Ik denk, maar weet niet zeker, dat de 210/220 een mini-USB heeft voor voeding.
Wat je eventueel wel kan doen is er een accessoireplug(sigarettenaansteker zoals auto) aanhangen en de omvormer van in de auto daar insteken. Zo deed ik het op m'n 999. Als de batterij aan de optimate moet gewoon stekker uittrekken en in de lader pluggen.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Terug naar GPS allerlei