Zumo 220

Alle info betreffende de GPS toestellen.

Moderator: Moderators

Zumo 220

Berichtdoor DME3 » Do Apr 15, 2010 10:42 am

Afbeelding

De succesvolle zumo reeks voor motornavigatie wordt uitgebreid! De nieuwe zumo 220 is het kleinere broertje van de populaire zumo 660.
Proef van motorritten zonder kopzorgen: de zumo 220 toont u de weg. Wel heel aantrekkelijk geprijsd en erg compact, onderscheidt deze zumo 220 zich in zijn eenvoud. Makkelijk geplaatst op uw stuurstang, meteen klaar om u te begeleiden en bovendien zendt hij gesproken navigatiehulp via Bluetooth naar uw helm.

Ontwikkeld voor motorrijders ... door motorrijders

De zumo 220 is voorzien van een helder aanraakscherm in kleur, dat perfect te gebruiken is met handschoenen, de informatie wordt u duidelijk weergegeven ook in extreme lichtomstandigheden, dag en nacht. Daarenboven is de intuïtieve interface zo eenvoudig als schakelen op de moto. En u moet weten ... Dit toestel wordt geen « motornavigatie » genoemd voor niets, het is een zeer robuust toestel! Met zijn sterke en waterdichte behuizing, brandstof en -UV bestendigheid , weet u dat de zūmo 220 ontwikkeld is met duurzaamheid in het achterhoofd.

[B]Zorgeloos de weg op
[/B]

Zo simpel is het, kies uw weg en ... vertrek! De zumo 220 is klaar voor gebruik, op de weg of ook ernaast, vanaf het eerste gebruik. Gedetailleerde City Navigator NT kaarten zijn alvast voorgeladen, ze bevatten ook duizenden POI's, waaronder hotels, restaurants, tankstations, bankautomaten, enz. De gesproken navigatie benoemt straten bij hun naam en u wordt steeds gewezen op de snelheidslimieten op het merendeel van de wegen. Als toemaatje beschikt deze zumo 220 over een rijstrookassistent die zeker van pas komt bij moeilijkere verkeerssituaties. De zumo 220 houdt een oogje in het zeil wat betreft uw brandstofpeil, hij toont u het aantal kilometer dat u nog kan afleggen vooraleer u moet gaan bijtanken. Op het einde van de rit, glijdt hij eenvoudig in uw binnenzak.

[B]Plan en deel uw ritten
[/B]
U bent op zoek naar de idealer dagtoer om uw vrienden op sleeptouw te nemen? U organiseert een lange reis en wil zeker zoveel mogelijk snelwegen vermijden? Dankzij de performante planning-mogelijkheden van de zumo 220, kunt u zelf ritten aanmaken op uw computer, volledig op eigen maat, die u vervolgens naar uw zūmo laadt. Nadat u de rit hebt afgelegd, kunt u dit herbeleven via Google Earth. Een microSD kaartje maakt het eenvoudig routes te delen en verhoogt uiteraard de opslagcapaciteit. Neem ook eens een kijkje op de community Garmin Connect. Dit is de ideale bron om nieuwe trajecten te ontwikkelen.

[B]Jongleren met de verschillende modi
[/B]

Eens uw moto aan de kant staat, is uw traject daarom niet aan het einde. De zumo 220 kan eveneens dienen als navigator in de wagen, indien u op 4 wielen wil verder reizen. De zumo 220 is immers uitgerust met een moto-installatiekit, maar ook alle toebehoren om hem in de wagen te plaatsen en voeden.

[B]Belangrijkste specificaties
[/B]

• 3,5 inch – 8,9 cm aanraakscherm
  • Geavanceerde navigatie
  • Waterdicht
  • Kaarten Europa
  • Rijstrookassistent
  • MicroSD geheugen slot
  • TMC compatibel (ontvanger [B]en Touring Mobilis abonnement nodig) (*1) [/B]
  • Bluetooth voor headset, géén GSM
  • Flitspalen
  • Routeplanner CD (MapSource)
  • Autobevestiging: sigarettenaanstekervoeding + autosteun met zuignap
  • Motorbevestiging: voedingskabel met losse uiteinden + stuurhouder

Iemand al enige ervaring met deze nieuwe Garmin? Met 450 euro bij point2 toch een stuk goedkoper dan de 550 en 660.
Zijn er zaken die deze niet kan in vergelijking met de 550 en 660?

Lijkt me een interessant ding voor pure navigatie. Muziek en gsm zijn voor mij niet nodig op de moto :)
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Flip CBR » Do Apr 15, 2010 10:49 am

Voor 450€ moogt ge mijne Zümo 550 komen halen, dan koop ik ne 660 ;)
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kienke » Do Apr 15, 2010 10:59 am

Tja het blijft toch wel niet goedkoop vind ik persoonlijk, zeker niet voor mensen zoals ik die het maar af en toe nodig zouden hebben blijft het een (te) duur speeltje. Uiteindelijk is het ongeveer hetzelfde als een goede Garmin voor in de auto die maar de helft kost, die is natuurlijk niet watercicht maar het verschil is gewoon veel te groot.
History: ZX6-R '00/ B600S '00 - B1250N '08/ VFR750 '95/ ZX9-R '00
Current: none
Gebruikers-avatar
Kienke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Do Apr 15, 2010 11:28 am

Ik had een aantal weken als iets in mijn mailbox steken daarvan. En aan de uitleg te lezen kan hij wel het één en ander minder dan de 550 en is de prijs dan toch niet meer zo interessant. €450 is inderdaad veel geld als ge voor die prijs al online Zumo's 550 kunt vinden. De 550 staat nu in de gewone winkels nog rond de €600.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Senny » Do Apr 15, 2010 11:35 am

mooie test hier

ook vergeleken met de 660
Senny
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor DME3 » Do Apr 15, 2010 11:49 am

Ik lees dat de 220 (net als de 550) opgeladen routes gaat herberekenen en de 660 doet dit niet. Komt je hierdoor soms voor rara verrassingen te staan of valt dit in de praktijk wel nog mee?

edit: ik zie een prijsverschil van 50 euro tussen verschillende point2 vestigingen... normaal? Hier maar 399: http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/garmin_zumo220.asp
edit 2: hier maar 369 http://www.numericshop.be/nl/catalogue/produit_detail.php?Id_produits=4840&Id_menu=121&Id_sous_menu=122
Begin er toch sterk aan te denken om deze aan te schaffen. 200 euro goedkoper dan een 550/660 :)
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Flip CBR » Do Apr 15, 2010 11:51 am

Dat valt in de praktijk idd mee, zo lang je maar genoeg waypoints zet is er geen probleem.
Maar dat is een achterhaald issue.. is eigenlijk geen punt meer.
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Maxxi » Do Apr 15, 2010 5:19 pm

DME3 schreef:Ik lees dat de 220 (net als de 550) opgeladen routes gaat herberekenen en de 660 doet dit niet. Komt je hierdoor soms voor rara verrassingen te staan of valt dit in de praktijk wel nog mee?

edit: ik zie een prijsverschil van 50 euro tussen verschillende point2 vestigingen... normaal? Hier maar 399: http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/garmin_zumo220.asp
edit 2: hier maar 369 http://www.numericshop.be/nl/catalogue/produit_detail.php?Id_produits=4840&Id_menu=121&Id_sous_menu=122
Begin er toch sterk aan te denken om deze aan te schaffen. 200 euro goedkoper dan een 550/660 :)

Dat klopt niet. Je zal de Nuvi 5xx wel voorhebben. Bij de Zumo's kan je herberekenen afzetten.
Als ik vlug even over de specs ga is de zumo 220 hetzelfde als de 660 maar dan zonder GSM ondersteuning en een kleiner scherm.
T.o.v. de Zumo 550 heeft hij wel het voordeel dat er rijvak-assistentie inzit.

[edit] Net het artikel even gelezen en zie dat er idd over herberekenen geschreven wordt maar dit is niet hetzelfde herberekenen waarover wij het meestal hebben. Herberekenen bij importeren van een route wordt idd gedaan door de 550 maar niet als je even van je route afwijkt tijdens het navigeren als je dit af hebt staan.
Trouwens is het altijd een goed idee om een gedownloade route van het net even te copieren en te laten herberekenen door je eigen mapsource om problemen te vermijden als die in een andere versie gemaakt is.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor DME3 » Vr Apr 16, 2010 7:52 am

Ik denk dat er voor de zomer nog een Zumo 220 zit aan te komen :) Waar blijft dat vakantiegeld! :D
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Vr Apr 16, 2010 8:12 am

Alez, dan heb ik nog chance gehad dat ik ne occasie 550 heb kunnen kopen voor €200 die nauwelijks is gebruikt. Oef.

Die dingen blijven toch veel geld kosten.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor DME3 » Vr Apr 16, 2010 8:18 am

McDaddy schreef:Alez, dan heb ik nog chance gehad dat ik ne occasie 550 heb kunnen kopen voor €200 die nauwelijks is gebruikt. Oef.

Die dingen blijven toch veel geld kosten.

't idd veel geld, maar je krijgt er (hoop ik :p) veel van terug. Ik zit zo vaak routes uit te stippelen op google maps en dan probeer ik die te onthouden of af te printen en in de tanktas ermee. Maar handig is 't niet...
Dus nu gewoon opladen in de gps en rijden :moto:

edit: idd veel chance voor 200 euro! De meesten willen precies de hoofdprijs voor hun oude Zumo... Koop dan nog liever online dan 2ehands voor soms dezelfde prijs.
Een nieuwe koop ik liever in een winkel. Gaat net iets makkelijk voor bv. garantie.
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Kwakkel » Vr Apr 16, 2010 8:39 am

DME3 schreef:Waar blijft dat vakantiegeld! :D

Nog n dikke maand geduld :D
Kwakkel
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor McDaddy » Vr Apr 16, 2010 9:54 am

DME3 schreef:'t idd veel geld, maar je krijgt er (hoop ik :p) veel van terug. Ik zit zo vaak routes uit te stippelen op google maps en dan probeer ik die te onthouden of af te printen en in de tanktas ermee. Maar handig is 't niet...
Dus nu gewoon opladen in de gps en rijden :moto:

edit: idd veel chance voor 200 euro! De meesten willen precies de hoofdprijs voor hun oude Zumo... Koop dan nog liever online dan 2ehands voor soms dezelfde prijs.
Een nieuwe koop ik liever in een winkel. Gaat net iets makkelijk voor bv. garantie.

Ik had gekeken op verschillende sites en ze vragen nog voor occasies een goei €350-€420 :o

Ik had er toen 2 gekocht waarvan 1 voor mijne beste maat. Die heeft echter voordat hij tijd had voor hem op de moto te zetten, zijne moto verkocht wegens tijdgebrek. Hij heeft hem uiteindelijk ne keer of 20 gebruikt in de auto, maar vond het alles behalve een handige GPS.

Vermits mijne kapot was en hij ne TomTom wilde van €200, was het voor hem voldoende dat ik hem het bedrag gaf van die TomTom.

Dus mag heel blij zijn, want nu heb ik voor €20 meer (Want herstelling was €180) alles dubbel. Enkel de mount voor in de auto scheelt iets aan, maar ik gebruik in de auto ne TomTom (en heb ik nu toch ne nieuwe). En de Zumo zelf is er ook aan. Wilde die eerst nog laten herstellen en doorverkopen voor de prijs van de herstelling, maar dan had ik zelf geen reservestukken meer voor als nog eens iets kapot gaat.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Flip CBR » Vr Apr 16, 2010 10:13 am

DME3 schreef: De meesten willen precies de hoofdprijs voor hun oude Zumo... Koop dan nog liever online dan 2ehands voor soms dezelfde prijs.

Mijn gedacht! Ik heb de mijne destijds 350€ betaald, dat mag iedereen weten. 200€ is wel HEEL goedkoop zeg!
Die 450€ was eerder sarcastisch bedoeld :rolleyes:
Ik koop zo'n dingen trouwens altijd via het net, de service van Garmin blijft dezelfde, enkel de prijs in aankoop scheelt een pak. ;)
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DME3 » Vr Apr 16, 2010 10:18 am

cbr dude schreef:Mijn gedacht! Ik heb de mijne destijds 350€ betaald, dat mag iedereen weten. 200€ is wel HEEL goedkoop zeg!
Die 450€ was eerder sarcastisch bedoeld :rolleyes:
Ik koop zo'n dingen trouwens altijd via het net, de service van Garmin blijft dezelfde, enkel de prijs in aankoop scheelt een pak. ;)

Ook als je bv. in de UK koopt? En bij problemen zelf opsturen naar Garmin of kun je bij eender welke Garmin dealer terecht?
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Flip CBR » Vr Apr 16, 2010 10:42 am

Hola, dat heb ik niet gezegd, dat hangt puur van de goodwill van de winkel af.
Maarrrr, ge kunt uw toestel altijd naar Garmin Benelux sturen in geval van problemen ;)
Ik koop eigenlijk al zulke dingen in de UK. Als ik 100€ kan sparen op 500...
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Harley.Driver » Vr Apr 16, 2010 10:44 am

DME3 schreef:Ook als je bv. in de UK koopt? En bij problemen zelf opsturen naar Garmin of kun je bij eender welke Garmin dealer terecht?

Neen, een in BE gekocht, moet in BE binnen, in NL gekocht, in NL binnendoen... enz.....

dus daarom misschien wel belangrijk waar je hem koopt....
koop je in de UK, mag je hem opsturen, en ben je hem ettelijke weken kwijt :?
Harley-Davidson Road King Classic 2007 ! :duim:
Afbeelding
Een Harley rijder heeft nooit pech, hij doet onderhoud onderweg
Gebruikers-avatar
Harley.Driver
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Flip CBR » Vr Apr 16, 2010 11:38 am

H.D, dan hebben ze u niet willen helpen. Ik heb mijn GPS60CSx, gekocht in Engeland,
laten herstellen door Garmin BNL. Glas scherm was gebroken tijdens val met MTB.
Opsturen, forfait betalen, teruggestuurd gekregen, klaar.
Enfin, ge moet zelf uitmaken waar ge zoiets koopt hé ;)
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Nico_VDB » Vr Apr 16, 2010 5:56 pm

vergelijk de zumo 220 misschien ook eens met de nuvi 510

die heb ik op de moto staan en gaat prima.
dit komt volgens mij nog beterkoop uit...
Gebruikers-avatar
Nico_VDB
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Maxxi » Vr Apr 16, 2010 7:21 pm

Nico_VDB schreef:vergelijk de zumo 220 misschien ook eens met de nuvi 510

Met de update naar Europa gaat die Nuvi iets van een €60 goedkoper zijn? Ken de huidige prijzen niet van buiten.
Nadeel is wel dat je op de Nuvi het herberekenen tijdens routerijden niet kan afzetten. Persoonlijk vind ik dat een groot nadeel.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Volgende

Terug naar GPS Toestellen