Zumo 550

Alle info betreffende de GPS toestellen.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Flip CBR » Do Feb 18, 2010 10:51 pm

Ja hoor, gewoon de update kopen en downloaden of een DVDke laten opsturen.
Overweeg wel of een lifetime update (indien mogelijk) al dan niet voordeliger is...
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Do Feb 25, 2010 9:47 pm

Mijne Zumo werd enkel nog bij Mickje 1 x per maand of zo in de auto gebruikt en in de zomer op de moto. Maar toch moest hij het persé vandaag begeven :s

Eerst al ne mount moeten inruilen onder garantie en diene laatste begon al dezelfde trekken te krijgen en nu dacht ik dus dat het daaraan lag. Maar just in stopcontact gestoken, maar er komt totaal geen beweging in. Dus ik vermoed de batterij. Iemand in de buurt waarmee ik ff de batterij kan wisselen om te zien of dat wel degelijk het probleem is?

Ook iemand een idee wat zo een batterij kost?

Thanx.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Mrt 01, 2010 7:39 pm

Heb de batterij gewisseld met die van ne maat van mij. Maar doet nog niets. Heb vandaag ook niet de tijd gehad om bij Ataf langs te gaan.

Maar toch al een vraag. Iemand een idee wat het kost voor hem alleen al na te kijken?
Want meestal vragen ze een fortfetair bedrag voor nazicht en dat wordt niet aangerekend als ge ofwel laat repararen ofwel ne nieuwe koopt.

Echter als de kosten te hoog zijn, ben ik niet van plan om ne nieuwe te kopen, daar mijne maat zijne aan mij wil verkopen voor heel zacht prijsje. Dus wil ik eerst ff afwegen wat het voordeligste gaat zijn.

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Ma Mrt 01, 2010 7:45 pm

Hoe oud is dat ding ?

Zo gaat het bij Point2

Wij rekenen als dealer geen behandelingskosten aan.

Het toestel wordt opgestuurd naar Garmin en zij laten ons weten hoeveel de herstellingskosten zullen bedragen vooraleer de herstelling wordt uitgevoerd. Indien u de kosten te hoog vindt, wordt het toestel kosteloos teruggestuurd - zonder herstelling, weliswaar.

mvg

Stef

McDaddy schreef:Heb de batterij gewisseld met die van ne maat van mij. Maar doet nog niets. Heb vandaag ook niet de tijd gehad om bij Ataf langs te gaan.

Maar toch al een vraag. Iemand een idee wat het kost voor hem alleen al na te kijken?
Want meestal vragen ze een fortfetair bedrag voor nazicht en dat wordt niet aangerekend als ge ofwel laat repararen ofwel ne nieuwe koopt.

Echter als de kosten te hoog zijn, ben ik niet van plan om ne nieuwe te kopen, daar mijne maat zijne aan mij wil verkopen voor heel zacht prijsje. Dus wil ik eerst ff afwegen wat het voordeligste gaat zijn.

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Mrt 01, 2010 8:27 pm

Gaazzz Sultan schreef:Hoe oud is dat ding ?

Zo gaat het bij Point2

Wij rekenen als dealer geen behandelingskosten aan.

Het toestel wordt opgestuurd naar Garmin en zij laten ons weten hoeveel de herstellingskosten zullen bedragen vooraleer de herstelling wordt uitgevoerd. Indien u de kosten te hoog vindt, wordt het toestel kosteloos teruggestuurd - zonder herstelling, weliswaar.

mvg

Stef

Shame on you, stef :p
Ben het toestel in 2007 nog bij u thuis komen halen. :p

Is nu niet bepaald sympathiek zou ik bij 2point langs gaan, als ik hem daar niet gekocht hebt, omdat zij het gratis doen. Ik moet ook es horen bij Ataf.

Bedankt.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Ma Mrt 01, 2010 8:36 pm

LOL weet ge hoeveel GPS 'en ik verdeeld heb hahaha ... kwas dat al vergeten zale

PS ik denk dat dit standaard procedure is ;o))

mvg

Stef

McDaddy schreef:Shame on you, stef :p
Ben het toestel in 2007 nog bij u thuis komen halen. :p

Is nu niet bepaald sympathiek zou ik bij 2point langs gaan, als ik hem daar niet gekocht hebt, omdat zij het gratis doen. Ik moet ook es horen bij Ataf.

Bedankt.
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor hubke01 » Ma Mrt 01, 2010 9:04 pm

http://forum.gps.nl/ eerst hier nog eens rondkijken, mss een volledige reset doen dan gaat hij mss
hubke01
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Monsterman » Ma Mrt 01, 2010 9:29 pm

McDaddy schreef:Is nu niet bepaald sympathiek zou ik bij 2point langs gaan, als ik hem daar niet gekocht hebt, omdat zij het gratis doen. Ik moet ook es horen bij Ataf.

Bij Ataf gaat het er ook zo aan toe.
Toen ik daar in november mijn Zumo heb binnengedaan omdat het scherm gebarsten was hebben ze hem eerst naar Garmin gestuurd, een week later kreeg ik een telefoon van Ataf met de prijs om het scherm te laten herstellen. Pas nadat ik de toestemming gegeven hebben ze hem bij Garmin hersteld, en enkele dagen later mocht ik dan de Zumo terug gaan afhalen bij Ataf.
Waar een wil is is een weg en waar de weg ophoudt gebruik je de V-Strom
Gebruikers-avatar
Monsterman
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Ma Mrt 01, 2010 9:59 pm

Thanx allemaal. Heb voor de zekerheid een e-mail gestuurd naar ATAF. Ik ga dan ook zien om deze week langs te gaan daarvoor. En in het slechtste geval die andere kopen, moesten de kosten te hoog zijn.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Mrt 01, 2010 10:03 pm

hubke01 schreef:http://forum.gps.nl/ eerst hier nog eens rondkijken, mss een volledige reset doen dan gaat hij mss

Ik weet niet wat ge met ne volledige reset bedoeld, maar als dat de + en aanknop tegelijk indrukken is, heb ik dat al geprobeerd. Als er nog een andere manier is, shoot. Heb niet veel tijd om dat hele forum gaan uit te pluizen :D
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor hubke01 » Di Mrt 02, 2010 9:02 pm

probeer eens de battry uittehalen en dan aan pc hangen zien wat dat geeft.
ik zoek nog verder voor u
hubke01
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Vr Mrt 05, 2010 4:28 pm

hubke01 schreef:probeer eens de battry uittehalen en dan aan pc hangen zien wat dat geeft.
ik zoek nog verder voor u

Nope, geen oplossingen. Alles geprobeerd. Daarjust binnen gebracht en gaan hem opsturen. Binnen 2 à 3 weken heb ik antwoord of hij nog te maken is of niet :o
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor wittmann » Za Apr 17, 2010 5:52 pm

Op pixmania zie ik dat de zumo 550 europa nu 425,- kost. Lijkt me een goede prijs. Wat denken jullie?
Op naar het digitale tijdperk :D
VFR800 '98 V4
GSX-R 600 SRAD '97
Teamtrashtalk => Witzmann
Gebruikers-avatar
wittmann
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Sylvester » Di Mei 18, 2010 2:27 pm

Sinds kort heb ik ook problemen met de 550. Alles werkt perfekt tot een bepaald moment dan hangt em volledig.
Het scherm blijft aan maar hij navigeert niet meer zelfs uitzetten is onmogelijk:rolleyes: de enige oplossing is de batterij losmaken en dan werkt hij weer.
Dus nu getest zonder de batterij in het toestel en dan blijft hij niet hangen en werkt hij de hele dag perfekt?
Gebruikers-avatar
Sylvester
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Vr Aug 27, 2010 7:06 pm

Tijdens het rijden ontkoppelt de Zumo nogal te vaak naar mijn goesting. Bij mijne vorige ontkoppelde hij soms weer terug. Bij de huidige is soms de verbinding weg, zonder dat hij iets meld ervan. En dat is ambetant.

Nu is hij ook soms wat traag en dacht dus eens een hard reset uit te voeren.

Ik lees vanalles over de + en on-kop induwen, maar dat werkt dus niet bij de mijne.
Ook lees ik iets van uwe vinger in de rechter onderhoek houden en opstarten, maar dat werkt ook niet bij de mijne.

Hoe zit het nu precies in mekaar? Is er een reset en een hard reset?

edit: dat met de duim in de rechter onderhoek is nu gelukt.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Esbecune » Ma Okt 11, 2010 9:47 pm

hoi,
de myne doet héél raar,
ik heb deze gekocht (2dehands)
als hij niet aan de moto hangt of aan de usb kabel aan de pc kan ik hem niet aanzetten!

las hier op het forum ook iets over zekeringskes van >2A ofzo

of hoe kan ik deze volledig aan de praat krijgen!

een ander probleem is ik heb nu juist de software geinstalleerd maar vraagt een 25 cijferige code ?deze vind ik niet terug bij de meegeleverde documenten,
kan hij die ergens uithalen adh van het serie nr ofzo?

als ik mapsource open kan ik iets proberen te laden vanuit het toestel maar vind het toestel niet
(Win7 ultimate)

alvast bedankt voor de nuttige info!
Afbeelding
Esbecune
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor luc 1 » Di Okt 26, 2010 4:58 pm

luc 1
2fast4u.be Newbie

Re: Zumo 550

Berichtdoor ferrari_2 » Wo Jan 18, 2012 8:56 am

Ik kan een zumo 550 2e hands kopen. Ik vraag mij af hoe het zit met updates uitvoeren, kaarten downloaden, routes samenstellen op de pc ... Kan ik dit met een 2e hands toestel gewoon doen, of moet ik ergens goed mee opletten? Het toestel is 2 jaar oud.

Verder had ik een vraag over de mogelijkheden van de 550. Wat mij het meeste interesseert, is het samenstellen van routes OP DE PC en deze vervolgens sturen naar de gps:
- Hoeveel routes kun je zo maken?
- Hoeveel punten kan zo een route maximaal bevatten?
- Is er bijgevolg een limiet aan het aantal routes in combinatie met het aantal waypoints?
- Kan ik de kaarten updaten omdat het een 2e hands toestel is en niet op mijn naam staat? Zo nee, kan ik dit wel oplossen?
- Kan je ook routes "opnemen", dit wil zeggen, vertrekken van punt A, de garmin de volledige route laten opnemen zodat je die de volgende dag nog kan rijden?
- Hoe lang kan die route zijn dat je opneemt alvorens de SD kaart vol staat?

Sorry voor de vele vragen, maar alvast bedankt.

Verder, welke prijs zou een goede 2e hands prijs zijn voor dit toestel? Het is zoals gezegd een 2 jaar oud toestel.
ferrari_2
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor feniks » Di Feb 28, 2012 10:06 pm

heeft er iemand toevallig een weerkend toestel in okkassie liggen ? die hij of / zij verkoopt ??
feniks
2fast4u.be Lid

Berichtdoor werner1982 » Wo Feb 29, 2012 5:14 pm

ik heb een 550 liggen pm me maar als je interesse hebt.

mvg werner
werner1982
2fast4u.be Lid

VorigeVolgende

Terug naar GPS Toestellen