Moderator: Moderators

WYSIWYG schreef:Heb een SanDisk 8Gb micro sd kaartje gekocht voor in de Zumo 660.
Na het installeren van het kaartje en de Zumo aan de pc te hangen, herkent die de Zumo en de kaart voor ongeveer 5 à 10 seconden.
Dan herstart de Zumo in normale mode (terwijl hij nog aan de pc hangt) en zijn de Zumo en kaart drive niet meer herkend via de pc.
Heb dan de kaart via Windows geformatteerd, maar niets...
Daarna geformatteerd via Panasonic SDFormatter, maar ook helaas...
Dan maar een kaartje van Kingston geprobeerd, en die geeft geen problemen.
Heeft er nog iemand zo'n problemen gehad?
Maxxi schreef:Je moet idd een beetje oppassen met het type usb kabel dat je gebruikt.
Je hebt micro-usb(verplichte aansluiting op GSM's tegenwoordig), mini-usb en enhanced mini-usb kabels. En dan heb je ook de B-types maar dat heeft niets meer met de gebruikelijke USB kabels te maken.
Van links naar rechts: Micro USB - Mini USB - B-Type USB(of firewire) - gewone USB vrouwtje en mannetje.
In die 2e connector heb je dus de gewone en enhanced en daar wringt dikwijls het schoentje bij kabels die je al had liggen van fototoestellen, oude gsm's e.d.
dan weet ik bij deze ook waarom die ene kabel het niet deed bij mijn GPS. thx voor de uitlegJeroen! schreef:Ik heb dat ook soms voor, volgens mij geeft die een conflict omdat windows de zumo eerst als apparaat herkent, en dan als geheugenopslag. Ik weet niet juist wel merk van kaartje ik heb, kan dat thuis wel nakijken.
Wat ik doe is de moment dat de pc de zumo herkent die ook opendoen, je krijgt dan zo'n keuzescherm en ik kies bladeren in mappen ofzoiets en dat zo laten staan tot ik klaar ben.
Als ik straks thuis ben kan ik mss wel eens juist zien wat de stappen/schermen zijn indien niet duidelijk.
Passed: Kawasaki Z750 '09 Current: Triumph Speed Triple 1050 '11 

Schussboelie schreef:De Zumo ondersteunt officieel maar tot 4GB, 8 gaat vaak ook maar niet altijd en wordt niet door Garmin ondersteund.

Passed: Kawasaki Z750 '09 Current: Triumph Speed Triple 1050 '11 
As long as the unit has the latest version of software, your unit can use the following maximum card size from the table below. You can use the WebUpdater program at the following link to download the latest unit software version: http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp
Unit Series Maximum Size of SD Card
nuvi series 16GB
zumo 400 and 500 4GB
zumo 220 and 600 16GB
StreetPilot c500 4GB
StreetPilot c300* 2GB
StreetPilot i-Series* 2GB
StreetPilot 7200 / 7500 2GB
Depending on the model of your unit, it may use either a full size SD card or a microSD card. If you are not sure which your unit requires, please refer to its documentation. When using a card with a larger capacity and when the files on the card are large in number and/or size, the unit's ability to draw mapping may be slowed.
If you have an OEM dealer device, please refer to the series above that fits your device.
*Note: StreetPilot c300 and i-Series units do not currently support the SDHC (High Capacity) cards.
Geachte,
Onze dank voor uw e-mail en voor uw interesse in ons productgamma.
Wij hebben deze toestellen getest met "gewone" kaartjes tot 4GB, mogelijk werken ook kaartjes met een grotere capaciteit maar daarover kunnen we geen uitsluitsel geven.
Member of Garmin Academy Belux

Maxxi schreef:Je moet idd een beetje oppassen met het type usb kabel dat je gebruikt.
Je hebt micro-usb(verplichte aansluiting op GSM's tegenwoordig), mini-usb en enhanced mini-usb kabels. En dan heb je ook de B-types maar dat heeft niets meer met de gebruikelijke USB kabels te maken.
Van links naar rechts: Micro USB - Mini USB - B-Type USB(of firewire) - gewone USB vrouwtje en mannetje.
In die 2e connector heb je dus de gewone en enhanced en daar wringt dikwijls het schoentje bij kabels die je al had liggen van fototoestellen, oude gsm's e.d.

Jawatte schreef:B-Type USB(of firewire) ????
een firewire is totaal anders dan usb he...
http://www.google.be/images?hl=nl&source=imghp&biw=1280&bih=843&q=firewire+cable&gbv=2&aq=3&aqi=g10&aql=&oq=firewire
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten