Zumo 660 & SanDisk 8Gb Micro SDHC

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Zumo 660 & SanDisk 8Gb Micro SDHC

Berichtdoor WYSIWYG » Wo Apr 14, 2010 9:10 pm

Heb een SanDisk 8Gb micro sd kaartje gekocht voor in de Zumo 660.

Na het installeren van het kaartje en de Zumo aan de pc te hangen, herkent die de Zumo en de kaart voor ongeveer 5 à 10 seconden.
Dan herstart de Zumo in normale mode (terwijl hij nog aan de pc hangt) en zijn de Zumo en kaart drive niet meer herkend via de pc.

Heb dan de kaart via Windows geformatteerd, maar niets...
Daarna geformatteerd via Panasonic SDFormatter, maar ook helaas...

Dan maar een kaartje van Kingston geprobeerd, en die geeft geen problemen.
Heeft er nog iemand zo'n problemen gehad?
Wisdom comes with age. Death comes with age. Therefore, wisdom is dangerous.
Gebruikers-avatar
WYSIWYG
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Do Apr 15, 2010 11:18 am

Ik heb dat ook soms voor, volgens mij geeft die een conflict omdat windows de zumo eerst als apparaat herkent, en dan als geheugenopslag. Ik weet niet juist wel merk van kaartje ik heb, kan dat thuis wel nakijken.

Wat ik doe is de moment dat de pc de zumo herkent die ook opendoen, je krijgt dan zo'n keuzescherm en ik kies bladeren in mappen ofzoiets en dat zo laten staan tot ik klaar ben.

Als ik straks thuis ben kan ik mss wel eens juist zien wat de stappen/schermen zijn indien niet duidelijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Nico_VDB » Vr Apr 16, 2010 5:47 pm

WYSIWYG schreef:Heb een SanDisk 8Gb micro sd kaartje gekocht voor in de Zumo 660.

Na het installeren van het kaartje en de Zumo aan de pc te hangen, herkent die de Zumo en de kaart voor ongeveer 5 à 10 seconden.
Dan herstart de Zumo in normale mode (terwijl hij nog aan de pc hangt) en zijn de Zumo en kaart drive niet meer herkend via de pc.

Heb dan de kaart via Windows geformatteerd, maar niets...
Daarna geformatteerd via Panasonic SDFormatter, maar ook helaas...

Dan maar een kaartje van Kingston geprobeerd, en die geeft geen problemen.
Heeft er nog iemand zo'n problemen gehad?

ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijne nuvi 510.
bleek opgelost met een andere USB kabel...
wel een paar keer stevig gevloekt eer ik dat gevonden had :@
misschien dat eens proberen?
Gebruikers-avatar
Nico_VDB
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Visio » Vr Apr 16, 2010 5:49 pm

er is niet voor niets een USB kabel meegeleverd met Garmin logo .. heeft bij mij ook even geduurd eer ik dat door had (veronderstel dat het wel ergens in de handleiding staat, maar wie leest dat nu ? ;o)
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Maxxi » Vr Apr 16, 2010 7:54 pm

Je moet idd een beetje oppassen met het type usb kabel dat je gebruikt.
Je hebt micro-usb(verplichte aansluiting op GSM's tegenwoordig), mini-usb en enhanced mini-usb kabels. En dan heb je ook de B-types maar dat heeft niets meer met de gebruikelijke USB kabels te maken.

Van links naar rechts: Micro USB - Mini USB - B-Type USB(of firewire) - gewone USB vrouwtje en mannetje.
Afbeelding

In die 2e connector heb je dus de gewone en enhanced en daar wringt dikwijls het schoentje bij kabels die je al had liggen van fototoestellen, oude gsm's e.d.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Nico_VDB » Vr Apr 16, 2010 9:36 pm

Maxxi schreef:Je moet idd een beetje oppassen met het type usb kabel dat je gebruikt.
Je hebt micro-usb(verplichte aansluiting op GSM's tegenwoordig), mini-usb en enhanced mini-usb kabels. En dan heb je ook de B-types maar dat heeft niets meer met de gebruikelijke USB kabels te maken.

Van links naar rechts: Micro USB - Mini USB - B-Type USB(of firewire) - gewone USB vrouwtje en mannetje.
Afbeelding

In die 2e connector heb je dus de gewone en enhanced en daar wringt dikwijls het schoentje bij kabels die je al had liggen van fototoestellen, oude gsm's e.d.

:duim: dan weet ik bij deze ook waarom die ene kabel het niet deed bij mijn GPS. thx voor de uitleg
Gebruikers-avatar
Nico_VDB

Berichtdoor Matthias » Do Sep 23, 2010 11:42 am

Jeroen! schreef:Ik heb dat ook soms voor, volgens mij geeft die een conflict omdat windows de zumo eerst als apparaat herkent, en dan als geheugenopslag. Ik weet niet juist wel merk van kaartje ik heb, kan dat thuis wel nakijken.

Wat ik doe is de moment dat de pc de zumo herkent die ook opendoen, je krijgt dan zo'n keuzescherm en ik kies bladeren in mappen ofzoiets en dat zo laten staan tot ik klaar ben.

Als ik straks thuis ben kan ik mss wel eens juist zien wat de stappen/schermen zijn indien niet duidelijk.

Ik had dit voor met een gewoon 2gb sandisc micro sd kaartje, kartonnetje tussen batterij en kaartje, en nooit nog problemen ondervonden, ik zoek nu een micro sdhc kaartje te kopen van 8gb, kan iemand me confirmeren of deze al dan niet werken, merk + type?

groetjes
:moto: Passed: Kawasaki Z750 '09 Current: Triumph Speed Triple 1050 '11 :moto:
Matthias

Berichtdoor EagleOfEternity » Do Sep 23, 2010 12:06 pm

Kijk ook eens even na of de toestellen sdHC ondersteunen (dit is niet altijd)
Is 1x per jaar grondonderzoek verrichten meer dan voldoende? Afbeelding
Gebruikers-avatar
EagleOfEternity
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Schussboelie » Do Sep 23, 2010 5:36 pm

De Zumo ondersteunt officieel maar tot 4GB, 8 gaat vaak ook maar niet altijd en wordt niet door Garmin ondersteund.
'99 Suzuki TL1000R -- '99 Suzuki TL1000R -- '00 Suzuki SV650N -- '85 Honda VF1000F-II Bol d'Or -- '09 KTM 990 SMT

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Matthias » Ma Sep 27, 2010 6:56 pm

Schussboelie schreef:De Zumo ondersteunt officieel maar tot 4GB, 8 gaat vaak ook maar niet altijd en wordt niet door Garmin ondersteund.

Bij deze: uit eigen ondervinding: sandisc 8gb micro sdhc works like a charm! :duim:
:moto: Passed: Kawasaki Z750 '09 Current: Triumph Speed Triple 1050 '11 :moto:
Matthias

Berichtdoor DME3 » Ma Jan 31, 2011 11:57 am

Update: volgens de Garminsite ondersteund de Zumo 220 en 600 met de nieuwste firmware nu tot 16GB :)

[url=https://buy.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={a43e2650-1794-11e0-7efa-000000000000}]https://buy.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={a43e2650-1794-11e0-7efa-000000000000}[/url]

As long as the unit has the latest version of software, your unit can use the following maximum card size from the table below. You can use the WebUpdater program at the following link to download the latest unit software version: http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Unit Series Maximum Size of SD Card
nuvi series 16GB
zumo 400 and 500 4GB
zumo 220 and 600 16GB
StreetPilot c500 4GB
StreetPilot c300* 2GB
StreetPilot i-Series* 2GB
StreetPilot 7200 / 7500 2GB

Depending on the model of your unit, it may use either a full size SD card or a microSD card. If you are not sure which your unit requires, please refer to its documentation. When using a card with a larger capacity and when the files on the card are large in number and/or size, the unit's ability to draw mapping may be slowed.

If you have an OEM dealer device, please refer to the series above that fits your device.

*Note: StreetPilot c300 and i-Series units do not currently support the SDHC (High Capacity) cards.
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor DME3 » Di Feb 01, 2011 11:54 am

Ik heb de vraag ook even voorgelegd aan de support van Garmin.

Hun antwoord: :u

Geachte,

Onze dank voor uw e-mail en voor uw interesse in ons productgamma.

Wij hebben deze toestellen getest met "gewone" kaartjes tot 4GB, mogelijk werken ook kaartjes met een grotere capaciteit maar daarover kunnen we geen uitsluitsel geven.

Johan van de Put
After Sales - Support / HelpDesk Garmin BeLux

Member of Garmin Academy Belux

De internationale site vermeld tot 16GB, maar de Belgische support weet van niets :zwijg:
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jawatte » Di Feb 01, 2011 12:10 pm

Maxxi schreef:Je moet idd een beetje oppassen met het type usb kabel dat je gebruikt.

Afbeelding

B-Type USB(of firewire) ????
een firewire is totaal anders dan usb he...
http://www.google.be/images?hl=nl&source=imghp&biw=1280&bih=843&q=firewire+cable&gbv=2&aq=3&aqi=g10&aql=&oq=firewire

:moto:
Gebruikers-avatar
Jawatte

Berichtdoor Maxxi » Di Feb 01, 2011 1:59 pm

Jawatte schreef:B-Type USB(of firewire) ????
een firewire is totaal anders dan usb he...
http://www.google.be/images?hl=nl&source=imghp&biw=1280&bih=843&q=firewire+cable&gbv=2&aq=3&aqi=g10&aql=&oq=firewire

:moto:

Rustig blijven ademen. Het is idd een type B USB connector in de foto maar dit doet hier niet ter zake. Het ging over mini-USB kabels.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Terug naar GPS allerlei