Zumo 660

Alle info betreffende de GPS toestellen.

Moderator: Moderators

Re: Zumo 660

Berichtdoor nicky_vd » Di Mei 10, 2011 7:16 am

4 maanden voor mijn garantie verlopen is met mijn zumo 660 richting coolblue shop in Antwerpen gestapt. Uitleg gedaan en zonder veel tralala direct nieuwe gps en bekabeling voor op de moto. Mooie service van Garmin om dat direct in te wisselen :duim:
"I haven't lost my mind...it's being outsourced"
Kick heu...Klick me
Gebruikers-avatar
nicky_vd
2fast4u.be Senior Lid

Re:

Berichtdoor Odan » Di Mei 10, 2011 11:12 am

Mooslip schreef:Ok 4GB zal wel genoeg zijn dan! Nog één vraagje, de kabel voor op de motor aan te sluiten moet dat gewoon op de plus en de min van de batterij?

Het is mss wat laat dat ik dit opmerk.
Maar je sluit een gps best niet rechtstreeks aan op de batterij. Ik weet niet hoe het zit bij de 660, maar
op de bedrading van de 220 zit een omvormer (zwart blokje) van 12v naar 5 v.
DWZ, ook al zit je GPS niet op de voeding (of active mount bij de 660) dan blijft die omvormer stroom trekken, en trekt die zo na verloop van tijd je batterij leeg. (bij lange stilstand)
Ik heb mijn zumo 220 aangesloten op het dimlicht (niet de "faar"), dwz dat nu de zumo enkel en alleen stroom krijgt (enzo ook de omvormer) wanneer het contact aan staat en de dimlichten ingeschakeld.
Op de Superduke was dit zelfs makkelijker om aan te sluiten dan al de rommel er af te halen om aan de batterij te kunnen...
Odan
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Jeroen! » Di Mei 10, 2011 11:21 am

Ik heb de mijne ook op het contact laten zetten, ik weet niet waar ze dat hebben op aangesloten maar in elk geval niet rechtstreeks op de batterij. Als ik niet aan't rijden ben moet die voor niks stroom hebben, dus heb ik hem er ook niet opgezet. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Re: Re:

Berichtdoor nicky_vd » Di Mei 10, 2011 2:46 pm

Odan schreef:
Mooslip schreef:Ok 4GB zal wel genoeg zijn dan! Nog één vraagje, de kabel voor op de motor aan te sluiten moet dat gewoon op de plus en de min van de batterij?

Maar je sluit een gps best niet rechtstreeks aan op de batterij. Ik weet niet hoe het zit bij de 660, maar
DWZ, ook al zit je GPS niet op de voeding (of active mount bij de 660) dan blijft die omvormer stroom trekken, en trekt die zo na verloop van tijd je batterij leeg. (bij lange stilstand)
Ik heb mijn zumo 220 aangesloten op het dimlicht (niet de "faar"), dwz dat nu de zumo enkel en alleen stroom krijgt (enzo ook de omvormer) wanneer het contact aan staat en de dimlichten ingeschakeld.
Op de Superduke was dit zelfs makkelijker om aan te sluiten dan al de rommel er af te halen om aan de batterij te kunnen...

Op de superduke zit een aparte zekering met bekabeling voor gps in te pluggen onder het zadel dus je moet zelfs iet in de buurt van je batterij beneden zijn...
"I haven't lost my mind...it's being outsourced"
Kick heu...Klick me
Gebruikers-avatar
nicky_vd
2fast4u.be Senior Lid

Re: Re:

Berichtdoor Odan » Di Mei 10, 2011 9:51 pm

nicky_vd schreef:
Odan schreef:

Op de superduke zit een aparte zekering met bekabeling voor gps in te pluggen onder het zadel dus je moet zelfs iet in de buurt van je batterij beneden zijn...

Dat wist ik zelfs niet :D
nuja ik laat em nu maar op de koplamp unit steken :) werkt ook goed :)
toch bedankt voor de info!
Odan
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor RoelZXR » Vr Mei 27, 2011 6:10 pm

en ik heb me er vandaag eentje gaan halen ... woohoo
Gebruikers-avatar
RoelZXR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Imno » Vr Mei 27, 2011 7:13 pm

RoelZXR schreef:en ik heb me er vandaag eentje gaan halen ... woohoo

olalalala...*verbaasd* ;)
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Di Mei 31, 2011 8:55 am

Hier ook een 660 aangeschaft. Moet zeggen dat de unit een pak sneller is dan de 550.
Kunnen we eens goed testen in de Moezel dit weekend. :)
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Di Mei 31, 2011 10:51 am

Even een vraagske ivm tracks, ik weet niet of het specifiek voor de 660 is of voor alle garmin toestellen:

Ik ben vrijdag van Boom naar Tienen, dan naar Luxemburg, dan via de route van guido tot +- wittlich en vandaar binnendoor via een eigen gemaakte route naar oberhambach gereden.
Maandag van Oberhambach binnendoor (laten berekenen door gps) naar luxemburg, dan van luxemburg tot halfweg een ardennenroute, die ben ik in de tegengestelde richting beginnen volgen, en dan aan het eind van die route binnendoor naar huis.

Telkens een andere route genomen, maar nu merk ik bij thuiskomst dat mijn track slechts bewaard is vanaf het punt dat ik op de heenweg de eigengemaakte route ben beginnen volgen. De hele terugweg staat er ook op.
Kan iemand een mogelijke reden hiervoor bedenken ? Onthoud die maar een bepaald aantal punten of heb ik door een bepaalde manipulatie die track verwijderd ?
Ik heb hem in elk geval niet manueel verwijderd...
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Di Mei 31, 2011 11:05 am

Ik kan me precies herinneren(bij de 550 toch) dat je kon aangeven hoeveel plaats de track mag innemen van het geheugen.
Misschien dat dit bij de 660 standaard heel laag staat ingesteld? Eens die aan de ingestelde grens komt worden de oudste tracks overschreven.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor reddie » Di Sep 06, 2011 6:49 pm

Jeroen! schreef:maar nu merk ik bij thuiskomst dat mijn track slechts bewaard is vanaf het punt dat ik op de heenweg de eigengemaakte route ben beginnen volgen. De hele terugweg staat er ook op.
Kan iemand een mogelijke reden hiervoor bedenken ? Onthoud die maar een bepaald aantal punten of heb ik door een bepaalde manipulatie die track verwijderd ?

Beetje late reactie, maar kijk eens op de GPS onder Garmin\GPX\Archive
Hierin staan gpx bestanden, met alle tracks. De zumo gaat na een bepaald aantal punten (denk 10000) de track in het archief plaatsen en een nieuwe beginnen. Normaal wordt deze niet overschreven dus misschien staan ze hier nog in.
Gebruikers-avatar
reddie
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Jeroen! » Wo Sep 07, 2011 11:10 am

reddie schreef:
Jeroen! schreef:maar nu merk ik bij thuiskomst dat mijn track slechts bewaard is vanaf het punt dat ik op de heenweg de eigengemaakte route ben beginnen volgen. De hele terugweg staat er ook op.

Beetje late reactie, maar kijk eens op de GPS onder Garmin\GPX\Archive
Hierin staan gpx bestanden, met alle tracks. De zumo gaat na een bepaald aantal punten (denk 10000) de track in het archief plaatsen en een nieuwe beginnen. Normaal wordt deze niet overschreven dus misschien staan ze hier nog in.

Dat is goed om weten voor de volgende keer. :)
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar GPS Toestellen