Moderator: Moderators

Mooslip schreef:Ok 4GB zal wel genoeg zijn dan! Nog één vraagje, de kabel voor op de motor aan te sluiten moet dat gewoon op de plus en de min van de batterij?

Odan schreef:Mooslip schreef:Ok 4GB zal wel genoeg zijn dan! Nog één vraagje, de kabel voor op de motor aan te sluiten moet dat gewoon op de plus en de min van de batterij?
Het is mss wat laat dat ik dit opmerk.
Maar je sluit een gps best niet rechtstreeks aan op de batterij. Ik weet niet hoe het zit bij de 660, maar
op de bedrading van de 220 zit een omvormer (zwart blokje) van 12v naar 5 v.
DWZ, ook al zit je GPS niet op de voeding (of active mount bij de 660) dan blijft die omvormer stroom trekken, en trekt die zo na verloop van tijd je batterij leeg. (bij lange stilstand)
Ik heb mijn zumo 220 aangesloten op het dimlicht (niet de "faar"), dwz dat nu de zumo enkel en alleen stroom krijgt (enzo ook de omvormer) wanneer het contact aan staat en de dimlichten ingeschakeld.
Op de Superduke was dit zelfs makkelijker om aan te sluiten dan al de rommel er af te halen om aan de batterij te kunnen...
nicky_vd schreef:Odan schreef:Mooslip schreef:Ok 4GB zal wel genoeg zijn dan! Nog één vraagje, de kabel voor op de motor aan te sluiten moet dat gewoon op de plus en de min van de batterij?
Het is mss wat laat dat ik dit opmerk.
Maar je sluit een gps best niet rechtstreeks aan op de batterij. Ik weet niet hoe het zit bij de 660, maar
op de bedrading van de 220 zit een omvormer (zwart blokje) van 12v naar 5 v.
DWZ, ook al zit je GPS niet op de voeding (of active mount bij de 660) dan blijft die omvormer stroom trekken, en trekt die zo na verloop van tijd je batterij leeg. (bij lange stilstand)
Ik heb mijn zumo 220 aangesloten op het dimlicht (niet de "faar"), dwz dat nu de zumo enkel en alleen stroom krijgt (enzo ook de omvormer) wanneer het contact aan staat en de dimlichten ingeschakeld.
Op de Superduke was dit zelfs makkelijker om aan te sluiten dan al de rommel er af te halen om aan de batterij te kunnen...
Op de superduke zit een aparte zekering met bekabeling voor gps in te pluggen onder het zadel dus je moet zelfs iet in de buurt van je batterij beneden zijn...

werkt ook goed 
RoelZXR schreef:en ik heb me er vandaag eentje gaan halen ... woohoo

Jeroen! schreef:maar nu merk ik bij thuiskomst dat mijn track slechts bewaard is vanaf het punt dat ik op de heenweg de eigengemaakte route ben beginnen volgen. De hele terugweg staat er ook op.
Kan iemand een mogelijke reden hiervoor bedenken ? Onthoud die maar een bepaald aantal punten of heb ik door een bepaalde manipulatie die track verwijderd ?
Ik heb hem in elk geval niet manueel verwijderd...
reddie schreef:Jeroen! schreef:maar nu merk ik bij thuiskomst dat mijn track slechts bewaard is vanaf het punt dat ik op de heenweg de eigengemaakte route ben beginnen volgen. De hele terugweg staat er ook op.
Kan iemand een mogelijke reden hiervoor bedenken ? Onthoud die maar een bepaald aantal punten of heb ik door een bepaalde manipulatie die track verwijderd ?
Ik heb hem in elk geval niet manueel verwijderd...
Beetje late reactie, maar kijk eens op de GPS onder Garmin\GPX\Archive
Hierin staan gpx bestanden, met alle tracks. De zumo gaat na een bepaald aantal punten (denk 10000) de track in het archief plaatsen en een nieuwe beginnen. Normaal wordt deze niet overschreven dus misschien staan ze hier nog in.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten