![]() |
![]() |
|
|||||||
| Bekijk resultaten enquête: Hoe vaak die machine poetsen? | |||
| Nooit, dan houdt de lak beter |
|
5 | 1,31% |
| Als ik tijd en/of zin heb |
|
145 | 37,96% |
| Na elke rit, want met al dat vuil op de weg |
|
62 | 16,23% |
| Dagelijks, want ik ben een poetsfreak |
|
6 | 1,57% |
| 1 x per week |
|
82 | 21,47% |
| 1 x per maand |
|
64 | 16,75% |
| 1 x per jaar |
|
18 | 4,71% |
| Aantal stemmers: 382. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Mijn 2 motos zijn weeral proper. Gisteren bijna nen hele dag over gedaan.
|
||||
|
||||
|
Ik nu na een jaar de motor te hebben :
- Na elke rit de vliegen en anderen drets met een spons deraf wrijven en afdrogen ( max kwartierke werk, helm inbegrepen ) - ong. 1x per maand doe ik m volledig met de tuinslang en spons incl. de velgen en alles daarna afdrogen ( ong. 2u werk) - als m vuil is van de regen dan kuis ik m de volgende dag da et nie meer regent... En die van Tiny wordt ook op deze manier proper gehouden... door mij maar als tegenprestatie kuist zij onze lederen pakken om de x aantal maanden ( en daar is ze per pak wel een paar uurtjes zoet mee en ik heb er 2 en zij 1 )
|
||||
|
||||
|
Eenmaal bij verkoop
|
||||
|
||||
|
@ Badsloefke : 2 uurkes om de moto te kuisen das snel , ik doen't trager ... 3 uur .
|
|
|
||||
|
||||
|
Elke week bijna + banden ontvetten en reinigen
om de 500km, ketting en tandwielen reinigen en invetten om de 500km hele uitlaat er af en poetsen om de 500km hele kuip eraf en poetsen en onderhouden + motor helemaal poetsen en onderhouden. om de 1000km alle bouten nakijken en kabels bijspannen. Elke week bandenspanning meten. enz.. In de winter velgenbeschermlaag aanbrengen en folie onderaan de kuip voor zout en rommel. lere pak om de week poetsen en invetten Tis een hobby.
|
||||
|
||||
![]() Jawadde!!! |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
|
||||
|
||||
, heeft hij wel tijd om te rijden?
|
||||
|
||||
![]() Als ge da elke keer doet valt da best mee en isda nie zoveel werk ze, nen ochtend werk en gedaan. Maar daar kies je zelf voor he... Ik lig nie met nen kater in men bed, ik sta vroeg op ![]() Kuisen zelf duurt maar een uurke. In de winter is het wel iets lastiger. Maar dan laat ik da vuil wat op de velgen en de kuip plakken in de beschermlagen en dan isda een mooi beschermlaagje Met de winterstop goed kuisen en das allemaal weg... links en recht een beetje wax on en wax off en blinke. Ik wil zeker zijn van mijn moto man, weet met wat je rijd. Er zijn er veel die alles weten maar als ge dan naar hunne moto gaat zien dan ziede da ze geen hart voor techiek hebben, enkel praat en praatjes vullen geen gaatjes.. En ik sleutel ook graag voor zolang het nog kan... Want die elektrische beginnen bijna in de dagdagelijkse motoren hun nek te hijgen... Het is nu al moeilijk dus ik doe wat ik nog zelf kan... Er is niks zo mooi als ne goeie onderhouden motor... Zegt veel over de man/rijder Laat staan het geld dat hij na 5jaar nog waard is als hij goed onderhouden is...Een lere pak kost 1000€. Ik onderhoud da goed want ik kan niet elke week een ander kopen... Maarja, wie ben ik he ![]() Zoals ik zei; tzal een hobby zijn zeker...
|
||||
|
||||
|
En euh, hoeveel km's doe je per jaar? Want als ik dat zo moet doen, is dat minstens elke week zo'n beurt.
![]() Citaat:
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Ja het hangt er ook vanaf hoe de delen eruit zien he, nu met dit goed weer is minder onderhoud nodig he... Da weet ge zelf ook wel he... + zoals ik zei, ik sleutel ook heel graag.
|
||||
|
||||
|
als ik tijd en goesting heb of da ge mijn koplamp niet meer zie branden van de vliegskes
.maar de ketting doe ik regelmatig
|
|
|
||||
|
||||
|
1 x per maand ongeveer. Ketting gewoon eens regelmatig smeren direct na het rijden.
|
|
|
||||
|
||||
|
Ketting regelmatig, in de zomer als ik tijd heb ( grondig ). Winter poetsen en meermaals inspuiten met product tegen het zout.
|