PDA

Bekijk Volledige Versie : Invoer/import motor uit Duitsland

kmar
27-07-2007, 14:23
Hey allemaal,

Gewoon even mijn uitleg hoe ik een motor (triumph Tiger 900) heb ingevoerd. De motor komt uit Duitsland en had geen Europees gelijkvormigheidsattest aangezien hij van 1994 is.

Ik heb een kopie van de fahrzeugbrief gevraagd aan de verkoper en hem mijn akkoord gegeven maar met uitsluiting dat ik een gelijkvormigheidsattest zou krijgen van Triumph.
Ik heb een kopie van de fahrzeugbrief gefaxed naar triumph met al mijn persoonlijk gegevens. Die hebben mij GRATIS een gelijkvormigheidsvignet opgestuurd dit heeft een 10-tal dagen in beslag genomen.
Als ik dat had ben ik naar men verzekeringsagent gegaan en een aanvraag voor inschrijving van een voertuig gedeeltelijk ingevuld en in vak Y het vignet van triumph gekleefd.
Dan ben ik naar een grenskantoor van de douane gegaan met de fahrzeugbrief en de aanvraag (DIV). Dit koste mij 20 eurocent om daar een stempel te krijgen.
Met al mijn documenten ben ik dan naar een DIV antenne gegaan op die dagen dat daar een douanier aanwezig is.
Na 15 minuten wachten hebben die mij een nummerplaat overhandigd zonder extra keuring.
De uiteindelijke volgorde is niet belangrijk, ik heb eerst mijn plaat gehaald om erna te motor zelf naar huis te rijden. Let wel op dat je de 2 exemplaren hebt van de fahrzeugbrief en dat hij afgemeld is in Duitsland

.
De fahrzeugbrief bestaat uit een groot formaat A4 en 1tje de grote van een rijbewijs, je moet beiden hebben.
De hele invoer heeft 2 uur gekost en 20 eurocent!.

cheers,

Tim
27-07-2007, 14:32
Chique,bij Honda kon ik mijne plan trekken.Willen geen gelijkvormigheidsattest afleveren

Moeten bellen naar Brussel DIV en duits gelijkvormigheids attest met al de papierwinkel mogen opsturen.Wel bijvertellen dat er voor het Nederlands gedeelte slechts één man verantwoordelijk is...Die zit tot over zijn oren in't werk.De hele administratieve mallemolen was een joke

Proficiat voor Triumph !

stophe
27-07-2007, 16:09
Juist ter info. Dat klein document is de fahrzeugschein.