PDA

Bekijk Volledige Versie : Moto kopen in Duitsland

McDaddy
18-09-2007, 13:09
Hallo,

Al mensen die ervaring hebben met het kopen van ne moto in Duitsland en in te voeren naar België?

Voor ne auto kost dat niets meer, maar hoe zit dat voor moto's?

Nu niet bepaald dat ze daar goedkoper zijn, alhouwel dat toch wel wat scheelt tov België, maar voor sommige modellen is de beschikbaarheid daar 10 x groter. Zo zijn modellen die ge in België nagenoeg nog niet occasie vind, die daar al massaal te vinden zijn.

Speedsterke
18-09-2007, 13:22
http://rve.2x.be/?Motorpraat:Hoe_zelf_een_moto_importeren%3F&print

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/wagen_kopen/index.htm

Kienke
18-09-2007, 13:38
Amai precies veel geloop en papierwerk weeral.... :cool: Spijtig want het kan inderdaad interessant zijn om een moto in Duitsland te kopen

McDaddy
18-09-2007, 13:41
Amai precies veel geloop en papierwerk weeral.... :cool: Spijtig want het kan inderdaad interessant zijn om een moto in Duitsland te kopen

Op ne moto scheelt dat niet zoveel natuurlijk, maar ne maat van mij had ne Audi A6 gekocht in Duitsland. Nieuw kostte die €54 000. Hij kocht die daar toen die 1 jaar en 3 maanden oud was met 107 000 km op de klok voor €19500. Voor dat bedrag wil ik ook wel een paar dagen rondlopen voor alles in orde te maken.

Dat is het verschil. Een jonge occasie hebt ge in Duitsland minstens €5000 goedkoper wat betreft Audi, BMW en Mercedes. Dus is het soms wel de moeite om daar eens ge gaan zien.

Dus voor degene die het interesseert: www.mobile.de (http://www.mobile.de)

erKeN
18-09-2007, 13:44
idd heel interessant

mijne cabrio is ook een duitserke
ze zijn niet alleen goedkoper maar ook in beter staat.

Italie is ook interressant heb daar indertijd mijn saab
900 cab gehaald. super prijs.

grtz
ed

Kienke
18-09-2007, 13:55
Op ne moto scheelt dat niet zoveel natuurlijk, maar ne maat van mij had ne Audi A6 gekocht in Duitsland. Nieuw kostte die €54 000. Hij kocht die daar toen die 1 jaar en 3 maanden oud was met 107 000 km op de klok voor €19500. Voor dat bedrag wil ik ook wel een paar dagen rondlopen voor alles in orde te maken.

Dat is het verschil. Een jonge occasie hebt ge in Duitsland minstens €5000 goedkoper wat betreft Audi, BMW en Mercedes. Dus is het soms wel de moeite om daar eens ge gaan zien.

Dus voor degene die het interesseert: www.mobile.de (http://www.mobile.de)

Weet ik, mijne Audi is ook in Duitsland gekocht maar ik heb dat toen via ne handelaar gedaan. Heb toen wel 14 dagen op de papieren van de douane moeten wachten

McDaddy
18-09-2007, 13:55
http://rve.2x.be/?Motorpraat:Hoe_zelf_een_moto_importeren%3F&print

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/wagen_kopen/index.htm

Bedankt meiske, is duidelijk genoeg. Maar stom van die regel van 6 maand en 6000 km. Zag een schoontje van 6 maand oud en 2200 km :-(. Dan wordt die als nieuw beschouwd en dient er nog apart BTW betaald te worden.

Dus moet die handelaar op die moto al 21% laten vallen, moet ik hem hebben voor de prijs die hij opgeeft.

McDaddy
18-09-2007, 13:57
Weet ik, mijne Audi is ook in Duitsland gekocht maar ik heb dat toen via ne handelaar gedaan. Heb toen wel 14 dagen op de papieren van de douane moeten wachten

Ge zit dan nog met die transitplaten ook die ook nog eens leuk wat geld kosten.

Kienke
18-09-2007, 14:13
Ge zit dan nog met die transitplaten ook die ook nog eens leuk wat geld kosten.

:? is da nieuw?? dieje handelaar heeft dieje auto gewoon op ne remork gaan halen zonder platen op...

Sanka
18-09-2007, 14:17
Bij motoren zijn er enkele punten waar je op moet passen:

- Kijk eerst op http://www.auto55.be/belasting_op_inverkeerstelling
om te zien in welke categorie BIV de motor valt. In tegenstelling tot België is de "72KW-regel" niet van toepassing in de ons omringende landen.
Indien de Duitse handelaar zegt dat hij de papieren Tüv-gekeurd op 72KW kan leveren geeft dit nog steeds problemen: De Belgische fiscus kan nagaan met welke papieren deze motor de fabriek heeft verlaten. En is dat dan op fullpower betaal je venzeer de zware BIV.

- Er is geen motorkeuring in België, maar alle motoren in België moeten evenzeer voldoen aan het gelijkvormigheidsattest. Dit gelijkvormigheidsattest, indien dit niet bij de motor is, kan verkregen worden via de Belgische invoerder van het merk van de motor dat je wilt invoeren. Maar hier knelt al het schoentje: De motor moet dus origineel zijn, dus uitlaat, lichten, pinkers, remmen, e.d. moeten origineel zijn!
Dan zijn er nog de zogenaamde "keuringskosten". Dus om te controleren of de motor voldoet aan het Belgisch/Europees gelijkvormigheidsattest wordt de motor gekeurd door de invoerder. Deze kosten kunnen schommelen van 125€ tot bijna 300€ (Ducati)

Om een voorbeeld te geven:
Ik had een Aprilia RSV Mille van 2004 op het oog in Duitsland. Kostprijs: 5500€ met lichte schade (enkel krassen). Maar de motor had akrapovic uitlaten en andere pinkers.

Dus mijn kosten waren:
- motor 5500€
- eventuele veranderingen (okkazie uitlaten en pinkers): ongeveer 500€
- BIV: (full power 139pk, 120kw, bouwj 2004): 991,2€
- keuringskosten Aprilia: 250 Ã* 300€
Dus deze motor had mij: 7241,2 Ã* 7291,2€ gekost...

Bijkomend nadeel: een motor met zo'n zware BIV wordt zo goed als onverkoopbaar in België, of je moet al zwaar onder de 2dehandsprijs gaan.

Als je in België kijkt: dit model moet okkazie zo'n 8200€ kosten...
Dus veel winst maak je niet.

Maar het kan ook anders:

In 2005 heb ik een Aprilia Tuono van 2004 ingevoerd.
Deze motor kon ik kopen, 8 maanden oud en 8000km op de teller, geen schade, volledig origineel voor de prijs van 7600€ in Duitsland.
nieuwprijs in België was op dat moment 12100€, okkazieprijs rond de 10.000€
Op dat moment was RAD Drongen nog de officiële Aprilia invoerder, keuringskosten waren toen slechts 100€!

Dus deze motor heeft mij gekost:
- motor 7600€
- Keuringskosten: 100€
- BIV (8 maanden, 126pk/91KW): 445,5€

Dus deze motor had mij: 8145,5€ gekost terwijl de okkasies hier voor zo'n 10.000€ van de hand gingen!

Sanka

stophe
18-09-2007, 14:24
:? is da nieuw?? dieje handelaar heeft dieje auto gewoon op ne remork gaan halen zonder platen op...

transitplaten hebt ge enkel nodig als ge gene aanhangwagen hebt en hem tot hier wilt rijden he.

McDaddy
18-09-2007, 14:39

Dat gaat ook, maar vaak worden die door de nieuwe eigenaar naar hier gereden. Degene van wie ge hem koopt, kan er transitplaten voor halen. Zijn die Duitse nummerplaten met rechts dat rood strookje waar de geldigheidsdatum opstaat. Dan kunt ge die naar hier rijden en hier nog rondrijden om alle zaken in orde te brengen wat keuring betreft en zo. Kunt zelf kiezen voor hoe lang ge dat neemt. Vaak wordt dat voor een maand genomen en dat zou rond de €1000 kosten. Is verzekering en alles in.

Kienke
18-09-2007, 14:52
Dat gaat ook, maar vaak worden die door de nieuwe eigenaar naar hier gereden. Degene van wie ge hem koopt, kan er transitplaten voor halen. Zijn die Duitse nummerplaten met rechts dat rood strookje waar de geldigheidsdatum opstaat. Dan kunt ge die naar hier rijden en hier nog rondrijden om alle zaken in orde te brengen wat keuring betreft en zo. Kunt zelf kiezen voor hoe lang ge dat neemt. Vaak wordt dat voor een maand genomen en dat zou rond de €1000 kosten. Is verzekering en alles in.

:o goe zot ja!!

McDaddy
18-09-2007, 14:58
:o goe zot ja!!

Mijne maat had voor een week en was iets van €360 dacht ik.

Dus als ge voortaan nen Duitser ziet rondrijden met zo een rood balkje rechts van de nummerplaat, dan is dat ne Belg die zijne auto in Duitsland is gaan kopen :D . En als het ne oude Mercedes is, zit er meestal ook nog ne Turk achter het stuur :D

kmar
18-09-2007, 15:17
Hallo,

Al mensen die ervaring hebben met het kopen van ne moto in Duitsland en in te voeren naar België?

Voor ne auto kost dat niets meer, maar hoe zit dat voor moto's?

Nu niet bepaald dat ze daar goedkoper zijn, alhouwel dat toch wel wat scheelt tov België, maar voor sommige modellen is de beschikbaarheid daar 10 x groter. Zo zijn modellen die ge in België nagenoeg nog niet occasie vind, die daar al massaal te vinden zijn.

Ik heb een 2de hands ingevoerd uit Duitsland in juli.
Dat is heel simpel en weinig geloop als ge u goed organiseert.

Ge moet fahrzeugschein hebben, de 2 delen ttz het kleine deel waarmee zij rondrijden en het grote stuk wat ze meestal thuis laten.
En een Europees gelijkvormigheidsattest. Als ge dat niet hebt kunt ge dat aanvragen met behulp van een fahrzeugschein. En dan krijg je normaal een gelijkvormigheidsvignet dat je op het aanvraag formulier voor BIV kleeft.

Eens ge die papieren hebt gaat ge naar een douane kantoor aan de grens Belgie-Duitsland en ge geeft die papieren af dat kost u 0.20 euro of maw 20 eurocent. Inderdaad niet meer. Belangrijk is dat ge uw aanvraag BIV formulier mee neemt. Want die 20 eurocent is voor dat stempelke :)

Dan ga je naar uw verzekeringsagent en vraagt daar een stempel, in mijn geval was dat mijn eerste stap maar het hangt ervanaf hoe goed je de man kent.

Dan ga je naar je BIV antenne en geeft die hele rotzooi af en je krijgt een nummerplaat.

Ik had een motor van 13 jaar oud gekocht, ik heb mijn nummerplaat op 1 dag verkregen aangezien ik vlak aan de grens woon. Ben de motor dan gaan ophalen in duitsland met mijn BE plaat zo heb ik vermeden dat ik met transit platen zat te knoeien. ALs de motor wat ver staat van je thuis kan je hem altijd meenemen met een aanhanger en anders overeenkomen dat ze je het fahrzeugschein opsturen met de post.

Als ge nog een vraag hebt zal ik het wel horen!:D

Jeroen!
18-09-2007, 16:07

Ge moet fahrzeugschein hebben, de 2 delen ttz het kleine deel waarmee zij rondrijden en het grote stuk wat ze meestal thuis laten.
En een Europees gelijkvormigheidsattest. Als ge dat niet hebt kunt ge dat aanvragen met behulp van een fahrzeugschein. En dan krijg je normaal een gelijkvormigheidsvignet dat je op het aanvraag formulier voor BIV kleeft.

Eens ge die papieren hebt gaat ge naar een douane kantoor aan de grens Belgie-Duitsland en ge geeft die papieren af dat kost u 0.20 euro of maw 20 eurocent. Inderdaad niet meer. Belangrijk is dat ge uw aanvraag BIV formulier mee neemt. Want die 20 eurocent is voor dat stempelke :)

Dan ga je naar uw verzekeringsagent en vraagt daar een stempel, in mijn geval was dat mijn eerste stap maar het hangt ervanaf hoe goed je de man kent.

Dan ga je naar je BIV antenne en geeft die hele rotzooi af en je krijgt een nummerplaat.

Ik had een motor van 13 jaar oud gekocht, ik heb mijn nummerplaat op 1 dag verkregen aangezien ik vlak aan de grens woon. Ben de motor dan gaan ophalen in duitsland met mijn BE plaat zo heb ik vermeden dat ik met transit platen zat te knoeien. ALs de motor wat ver staat van je thuis kan je hem altijd meenemen met een aanhanger en anders overeenkomen dat ze je het fahrzeugschein opsturen met de post.

Als ge nog een vraag hebt zal ik het wel horen!:D:agree:, volgens mij is dit de juiste manier, maar om 100% zeker te zijn neem gewoon contact op met uw douanekantoor.

Sanka
18-09-2007, 16:13

Uw uitleg klopt van a tot Z
En je hebt een moto van 14 jaar oud ingevoerd, dus hoef je geen rekening te houden met de BIV. Maar bij de meeste merken begint de rekening te tellen als ge het gelijkvormigheidsvignet moet aanvragen. Bij sommigen kost dit 100€, bij anderen tot 300€.

Sanka

kmar
18-09-2007, 16:39
Uw uitleg klopt van a tot Z
En je hebt een moto van 14 jaar oud ingevoerd, dus hoef je geen rekening te houden met de BIV. Maar bij de meeste merken begint de rekening te tellen als ge het gelijkvormigheidsvignet moet aanvragen. Bij sommigen kost dit 100€, bij anderen tot 300€.

Sanka

Ik heb dat vignet aangevraagd om niet aan die keuring te moeten voldoen.
Aangezien ik een triumph motor heb was dat vignet GRATIS :)
Je hebt de keuze, gelijkvormigheidskeuring en dat is dacht ik rond de 120 euro of een vignet

stef
28-12-2007, 14:50
Aangezien dat de mogelijkheid bestaat dat ik een firmawagen krijg ga ik waarschijnlijk de K1200r vervangen door een jonge GS1200 ... We gaan toch ene keer een grote reis moeten maken hee :D

Ik denk ook aan invoeren uit Duitsland omdat de okkazie prijzen op motoren wel echt de moeite zijn. Alleen uitpluizen wat de bijkomende kosten zijn en waar ik moet op letten ;-) zeker als je een jong model koopt ...;)

Keuze genoeg hier : Ik zoek vooral een jong model met weinig kilometers en nog wat opties ;) Een nieuwe zal ik toch niet gemakkelijk

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&country=&minPrice=&maxPrice=&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=7500&zipcode=&__lp=21&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=gs+1200&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de

mvg

Stef

BiemeRT
28-12-2007, 15:43
Ik heb net zo'n verhaal als McDaddy en dat gaat idd lijk een fluitje van een cent:
Ik vertel gewoon letterlijk hoe ik het precies gedaan heb, want dat is altijd het duidelijkst gebleken voor iedereen:

Ik ben eerst gaan kijken naar de motor en heb er direct een voorschot op gegeven. Voor ik de tweede keer naar Duitsland reed om de motor te gaan ophalen, naar mijn verzekeringsagent geweest en een voorlopig verzekeringsbewijs laten aanmaken met de gegevens van de 'nieuwe' motor op mijn nummerplaat.

Daarmee kon ik de motor vrij reglementair EN verzekerd, gaan halen en naar huis brengen voor ik de papieren in orde ging maken bij de douane. Dat moet niet persé op het moment dat je daadwerkelijk lichamelijk de grensovergang maakt, zeker niet in het weekend, want dan zit daar toch niemand. Je zal het achteraf uiteraard wel moeten doen wil je ooit geldige papieren verkrijgen.

Bij de douane (bijvoorbeeld in Meer) breng je alle originele papieren (Farhzeugbrief en Fahrzeugschein + verkoopsovereenkomst) binnen om een aanvraag in te dienen om het voertuig in België in te voeren en in te schrijven. Daar krijg je de "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig". Dat kost je waarschijnlijk 49 € OF de motor moest al een Europees inschrijvingsbewijs hebben en dan kost het maar 0,50 € (dat gelukje had ik dus :p ), maar bij oudere motoren is dat zeker niet evident. Je moet ook een bewijs bij hebben dat de Duitse nummerplaat is vernietigd. Ik kreeg die oude "vernietigde" plaat gewoon mee van de vorige eigenaar.

Met die "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig" ga je naar je verzekerings-agent. Die weet je dan wel verder te helpen, want die weet waar die aanvraag naartoe moet (of zou dat toch moeten weten). Hij geeft je tevens ook een voorlopig verzekerings attest "Motorfietsverzekering" (groene brief) en je kan bollen zogauw je het Belgische inschrijvingsbewijs in je brievenbus vind (ongeveer een week).

Deze methode geldt wel voor motoren van tenminste 6 maand oud met tenminste 6.000 km op de teller. Een 2dehandse motor voldoet meestal wel automatisch aan deze normen ;)

Nog wat Duitse terminologie die soms wat vertaling vraagt:

Fahrzeugschein = het kentekenbewijs (ons roze formulier).
Fahrzeugbrief = het gelijkvormigheidsattest van een Europese lidstaat
Erstzulassung: 5/2000 = indienststelling op 5/2000
Scheckheftgepflegt = keurig onderhouden en meestal mét onderhoudsboekje
AU (AbgasUntersuchung): 3/2002 = technische keuring (zoals bij ons de auto's) gedaan op 3/2002
HU (HautpUntersuchung): 3/2002 = slaat ook op die keuring en heeft voor ons (nog) geen belang

Een héle goede site om motoren op te sporen is www.mobile.be (http://www.mobile.be/) en dan motorrad aanklikken en de gewenste motor intypen.

Daar zal zeker een motor naar keuze staan.

Wel even kijken naar de plaats (stad, dorp) waar hij staat, want Duitsland is groot, hé ;)

stef
28-12-2007, 15:49
BiemerRT ... hetgene waar ik een beetje schrik van heb is het volgende ( misschien wel een stomme vraag maar ik riskeer het ) :

- Wat als de motor nog nooit in Duitsland ingeschreven is bvb ?? Dat bestaat wel denk ik bvb demomodel ? Waarschijnlijk zal er dan geen inschrijvingsbewijs bijzitten he :rolleyes:

Denk je dat er ergens kans bestaat dat je BTW zal moeten betalen ?

mvg

Stef

DME3
28-12-2007, 17:03
Als de motor minder dan het aantal km's heeft of jonger is dan hierboven staat, dan betaal je nog s btw. Zo is het in NL toch, en wss in B ook.

McDaddy
28-12-2007, 17:25
BiemerRT ... hetgene waar ik een beetje schrik van heb is het volgende ( misschien wel een stomme vraag maar ik riskeer het ) :

- Wat als de motor nog nooit in Duitsland ingeschreven is bvb ?? Dat bestaat wel denk ik bvb demomodel ? Waarschijnlijk zal er dan geen inschrijvingsbewijs bijzitten he :rolleyes:

mvg

Stef

Veel gaat ge er niet op winnen, integendeel zelfs.
Want jonger dan 6 maanden of minder dan 6000km, betaald ge 21% BTW op de volledige som. Kunt dan wel onderhandelen met diene Duitser dat die u de duitse BTW laat vallen. Dan gaat ge die moto wss een beetje goedkoper hebben.

De links die Speedsterke gepost heeft, lees dat maar eens helemaal door en dan snapt ge het helemaal.

stef
28-12-2007, 18:21
Ok vrij simpel dus en met de uitleg van Biemer RT gaat dit wel lukken.

Ik moet er dus voor zorgen dat de moto minstens een half jaar is of meer dan 6000 km heeft op het moment van inschrijving.

www.mobile.de (http://www.mobile.de/) geeft een aantal interessante modellen weer en als je deze vergelijkt met de markt in België zit daar toch gemakkelijk 2 a 3000 euro op dus ideaal om een jaar mee te rijden en bvb terug te verkopen en dan opnieuw eentje te gaan halen ;-)

Nu dat ik de motor niet meer zou knn inbrengen moet het motorrijder op een andere manier goedkoper knn worden :duim:

mvg

Stef

BiemeRT
28-12-2007, 18:37
Wat als de motor nog nooit in Duitsland ingeschreven is bvb ?? Dat bestaat wel denk ik bvb demomodel ? Waarschijnlijk zal er dan geen inschrijvingsbewijs bijzitten he :rolleyes:

Dat is wel zeker :p Ofwel is dat demomodel een toonzaalmodel en is hij nooit ingeschreven geweest en wordt dus beschouwd als nieuw. Ofwel is dat een trialmodel voor op de weg en dan is hij wél ingeschreven geweest. Dat kan niet anders, want anders mocht hij niet de baan op, hé. En dan komt de regel 6 maanden => 6.000 km weer aan de orde ;) .

stef
28-12-2007, 18:45
[quote="BiemeRT"]Dat is wel zeker :p Ofwel is dat demomodel een toonzaalmodel en is hij nooit ingeschreven geweest en wordt dus beschouwd als nieuw. Ofwel is dat een trialmodel voor op de weg en dan is hij wél ingeschreven geweest. Dat kan niet anders, want anders mocht hij niet de baan op, hé. En dan komt de regel 6 maanden => 6.000 km weer aan de orde ]

En de BIV ?? Blijft het zelfde zoals bij het inschrijven van een Belgische motor zeker ?

mvg

Stef

Sanka
28-12-2007, 19:00
En de BIV ?? Blijft het zelfde zoals bij het inschrijven van een Belgische motor zeker ?

mvg

Stef

Nee!

Enkel in Belgie bestaat de 100pk regel, dus de kans is groot dat je bij een full power motor een pak BIV moet betalen. En dan zit je ook nog eens met een onverkoopbare motor in België, niemand neemt een motor over met een BIV met meer dan 500€...

Sanka

Sanka
28-12-2007, 19:01
EDIT:
In duitsland vind je TUv-gekeurde motoren afgesteld op 100 pk, maar als die motoren de fabriek op Full Power hebben verlaten betaal je in België toch BIV op Full power.

Sanka

stef
28-12-2007, 19:35
EDIT:
In duitsland vind je TUv-gekeurde motoren afgesteld op 100 pk, maar als die motoren de fabriek op Full Power hebben verlaten betaal je in België toch BIV op Full power.

Sanka

Sanka, no worries en bedankt voor deze belangrijke info :duim:... de r1200gs heeft 72 kw of 98 PK. Ik ga eens expirementeren se ... den deze is bvb al niet slecht om te beginnen :-)

PS is er in België iets aan de hand als je bvb die moto aankoopt en dan binnen de paar maand verder verkoopt ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=23858163&tabNumber=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=gs+1200&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minMileage=5000&maxMileage=10000&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Sanka
28-12-2007, 19:40
Sanka, no worries en bedankt voor deze belangrijke info :duim:... de r1200gs heeft 72 kw of 98 PK. Ik ga eens expirementeren se ... den deze is bvb al niet slecht om te beginnen :-)

PS is er in België iets aan de hand als je bvb die moto aankoopt en dan binnen de paar maand verder verkoopt ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=23858163&tabNumber=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=gs+1200&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minMileage=5000&maxMileage=10000&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

beide: :duim:

Sanka

snelle eddy
28-12-2007, 19:44
da's nu toeval daar straks even aan't neuzen geweest voor ne beemer touring te kopen bij den duits . ik heb aan mooie koekkies gezien .

stef
28-12-2007, 20:38
@at All : heeft iemand zo'n speciaal boekje met de richtprijzen van de okkazies, indien ja zou je via PM de prijs willen meedelen, aankoop of verkoop - Model BMW R1200GS bwjr 2007 - 2006 ??

mvg

Stef

guido
28-12-2007, 20:46
@at All : heeft iemand zo'n speciaal boekje met de richtprijzen van de okkazies, indien ja zou je via PM de prijs willen meedelen, aankoop of verkoop - Model BMW R1200GS bwjr 2007 - 2006 ??

mvg

Stef
http://www.moto80.be/rch_motos_occas.php

stef
28-12-2007, 20:57
http://www.moto80.be/rch_motos_occas.php

Ik had die ook al gevonden en die prijzen zijn in het algemeen nogal laag precies ... ik ben de marktwaarde van de r1200gs 'en aan het bekijken en die liggen toch een stukje hoger precies. Of men die prijs krijgt is natuurlijk nog een andere zaak :p

mvg

Stef

Sanka
28-12-2007, 23:09

mvg

Stef

Surf alle prijzen op kapaza, 2dehands en ebay bijeen en bereken een gemiddelde vraagprijs.

Sanka

stef
28-12-2007, 23:17
Surf alle prijzen op kapaza, 2dehands en ebay bijeen en bereken een gemiddelde vraagprijs.

Sanka

Dat heb ik al gedaan en in een excelleke gestoken ;-)
De prijzen liggen in België toch hoger (tss 1000 a 2000 euro)

mvg

Stef

snelle eddy
30-12-2007, 11:31
misschien onbelangrijk, als men daar ne moto , auto , ... gelijk wat KOOP , altijd zorgen dat dit van een handelaar is !!

alle dat heeft men mij in de oren geblazen .

Sw@tLorD
30-12-2007, 11:36
Veel loopwerk is het niet. Het is vooral lang wachten op je inschrijvingsbewijs dat dan vanuit Brussel komt.

Gewoon met alle papieren van je moto naar de dichtsbijzijnde dounepost gaan. Daat krijg je een formulier en moet je -heeeel weinig- importkosten betalen als het over een 2dehands gaat. Met dat formulier huppel je naar de post voor fiscale zegels en naar je verzekeringsagent om daar een sticker/stempel op te laten zetten (= bewijs dat je een verzekering hebt voor dat ingevoer voertuig). Vervolgens stuur je dat papierken netjes ingevuld naar de DIV in Brussel samen met het Duits 'kentekenbewijs' - 'inschrijvingbewijs'. Na 3 weken mag je je roos papierken verwachten en kan je netjes je plaat gaan halen. :)

guido
30-12-2007, 11:39
Veel loopwerk is het niet. Het is vooral lang wachten op je inschrijvingsbewijs dat dan vanuit Brussel komt.

Gewoon met alle papieren van je moto naar de dichtsbijzijnde dounepost gaan. Daat krijg je een formulier en moet je -heeeel weinig- importkosten betalen als het over een 2dehands gaat. Met dat formulier huppel je naar de post voor fiscale zegels en naar je verzekeringsagent om daar een sticker/stempel op te laten zetten (= bewijs dat je een verzekering hebt voor dat ingevoer voertuig). Vervolgens stuur je dat papierken netjes ingevuld naar de DIV in Brussel samen met het Duits 'kentekenbewijs' - 'inschrijvingbewijs'. Na 3 weken mag je je roos papierken verwachten en kan je netjes je plaat gaan halen. :)

De fiscale zegels zijn toch afgeschaft?

kawabill
30-12-2007, 22:53
Stef, niet wat je zocht, maar toch de moeite om eens naar te kijken; de netto prijs is waar je hem voor kunt kopen in NL, tel daar dan de belasting van Belgie bij en je weet wat je kwijt bent.

http://www.bmwclubnederland.nl/index.php?option=content&task=view&id=294

Volgens mij moet je in de buurt kunnen komen van een Duitse gebruikte, zeker als je onderhandelt met de dealer.

stef
30-12-2007, 22:55
Te laat :D:D dus als er iemand een degelijk gesoigneerde K1200r zoekt :D pm me ;-)

mvg

Stef

Stef, niet wat je zocht, maar toch de moeite om eens naar te kijken]http://www.bmwclubnederland.nl/index.php?option=content&task=view&id=294[/url]

Volgens mij moet je in de buurt kunnen komen van een Duitse gebruikte, zeker als je onderhandelt met de dealer.

kawabill
30-12-2007, 23:02
[quote="steffz1"]Te laat :D:D dus als er iemand een degelijk gesoigneerde K1200r zoekt :D pm me ]

Ben nog te jong voor een BMW. :p

Maar je hebt dus een andere gekocht begrijp ik?

Jeroen!
30-12-2007, 23:14
Binnenkort allemaal offroad aan't toeren zeker ...

Denis
10-08-2010, 14:09
Sorry voor het naarboven halen van een ontzettend oud topic, maar ik zit met een vraagje ...

Kan er iemand mij melden of er op de Farhzeugbrief en Fahrzeugschein een km-stand vermeld staat ?

MotoMieke
10-08-2010, 14:10
Een vriend van me heeft een moto gekocht in UK, hij heeft hem al van mei denk ik en hij kan nog steeds niet bollen...
heb hem mijn plaat al eens geleend en zo, mag eigenlijk ni, maar ik zou ook zot worden als dat in de garage staat te blinken en ge kunt ni gaan rijden!

Sw@tLorD
10-08-2010, 14:25
Enkel importeren als je veel tijd hebt :(
De gemiddelde tijd voordat de procedure is afgerond is 6 - 7 maanden

Jeroen!
10-08-2010, 14:29
Enkel importeren als je veel tijd hebt :(
De gemiddelde tijd voordat de procedure is afgerond is 6 - 7 maanden
?
Toen ik bijna 10 jaar terug een kever uit DE naar hier haalde was dat op 2 dagen in orde: stempel bij de douane, langs verzekering en div en klaar.

Sw@tLorD
10-08-2010, 14:39
?
Toen ik bijna 10 jaar terug een kever uit DE naar hier haalde was dat op 2 dagen in orde: stempel bij de douane, langs verzekering en div en klaar.

Wel dan leef jij in het verleden. Ik tot kort ook. 6 jr geleden een GS500E geimporteerd op 2 weekjes tijd.
In 2010 heeft het 3 maanden geduurt en dat dankzij wat 'hulp'
Duurt gewoon lang. Zonder onze contactpersoon zouden wij nog steeds aan het wachten zijn. Het is dus de DIV die voor de pijn zorgt.
Snelste is een ander Belgisch kader kopen en alles overzetten.
Je kan de hele lijdensweg hier herlezen: http://3by3-onzedroomreis.blogspot.com/

Denis
10-08-2010, 14:39
Ik heb mijn plaat nog + verzekering. Mijn verzekeringsagent sprak ook van 2 dagen ...

Motor is voorzien van alle nodige papieren + EU gelijkvormigheidsattest, maar -6000km !

Sw@tLorD
10-08-2010, 14:42
Ik heb mijn plaat nog + verzekering. Mijn verzekeringsagent sprak ook van 2 dagen ...

Motor is voorzien van alle nodige papieren + EU gelijkvormigheidsattest, maar -6000km !

Ohja juist ... het duurt enkel zo lang indien je een nieuw gelijkvormigheidsattest of COC document moet aanvragen. Sorry hiervoor.
Dus als je een motor invoert, zorg dat je ook het gelijkvomrigheidsattest hebt of COC document).

Denis
10-08-2010, 14:49
Omdat de motor -6000km heeft had ik dus graag geweten of dit ook zo vermeld staat op de Farhzeugbrief en Fahrzeugschein ...

Schussboelie
10-08-2010, 15:15
Omdat de motor -6000km heeft had ik dus graag geweten of dit ook zo vermeld staat op de Farhzeugbrief en Fahrzeugschein ...
Volgens mij neen (Fahrzeugbrief (http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugbrief)) en neen (Fahrzeugschein (http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugschein)).

ZXtomR
21-10-2011, 17:40
Hoe zit da met een nieuwe moto is da zoiezo altijd 21% die je dan extra moet betalen :?
Heb ff zitten kijken op het net en een zx6r (die hier nieuw +- 12 500kost) kun je daar overjarig in promo vinden voor 8000€ das ff 4000verschil...
Heb al een nieuwe gezien IN BE van 2010 ook voor 9250 dus met die 21% kom je dan toch goedkoper uit met gwn in België te kopen als het een nieuwe moto is...

Lucasfalt
21-10-2011, 19:50
Ja,maar dan moet je in Duitsland geen BTW betalen,ofwel krijg je hem terug na de uitvoer. :duim:
Denk er wel aan dat die moto's op full power zullen staan,dus volle pot BIV te betalen,al zal dat met een 600 nog wel meevallen. :)

ZXtomR
21-10-2011, 20:03
nja zx6r heeft denkek op papier 134pk das nog vrij veel tax zeker.
Snap wel nog nie echt hoe het dan zit met de btw en hoeveel €die zx6 mij dan vb zou kosten van 8000voor hij in BE ingeschreven is...... als het maar 500€ voordeel is tegenover één in BE kopen zou ik het al nie doen (je bent ook een dag kwijt met over en weer rijden gedoe met papieren etc)

en een dealer ziet je liever komen met een moto van bij hem dan één die je int buitenland bent gaan halen... Maarja als je 1000€ voordeel kunt doen kan de dealer men kl* kussen lol

Lucasfalt
22-10-2011, 11:44
Vraag in Duitsland wat hij kost voor export,dus zonder BTW en hoeveel kW hij heeft.
BIV tarieven -> google :rolleyes:

ZXtomR
23-10-2011, 13:13
kheb er juist één in BE gevonden voor 8500 nieuw!....
Dus voor die 500 ga ik nie naar duitsland rijden en meer tax betalen etc
Daarmee staat mijne zx10 nu te koop....