PDA

Bekijk Volledige Versie : Moto masai 125cc

Easy_Rider
23-10-2007, 17:22
Beste,

Ik ben waarschijnlijk van plan om zoiets te kopen aangezien ik wel 4-takt minded ben en geen zin heb om met een 2-takt moto te beginnen. Aangezien een degelijke moto toch al wel wat kost zal ik wel met dit moeten beginnen en ik ook 18 ben natuurlijk... :D.

Nu, heeft er misschien iemand ervaring met deze moto's... of deze van degelijke kwaliteit zijn...?

Met vriendelijk groeten,
Michiel.

Circuit Maniac
23-10-2007, 17:24
voor 1000 heb je een gs500;)

guido
23-10-2007, 17:26
Is dat zo iets? http://www.2dehands.be/masai-125cc-nieuw-26400548.html?locale=all&p=all&winkel=nl_BE%2FwitteNog nooit van gehoord eigenlijk.

Easy_Rider
23-10-2007, 17:32
ja is ind zoiets...
Ik rij nu met een motodax, maar ik wil hier van afstappen omdat ik hier egt teveel problemen mee heb, er is elke week wel iets mis mee...
Qua veiligheid denk ik toch dat die masai's goed zijn, het nog altijd wel geen egte moto maar toch...

Iemand die hier ervaring met heeft...?

Grtz.

BloodyRose
23-10-2007, 17:55
'kheb wel al gehoord van dat merk, maar ik wet nu niet of dit merk nu al een tijdje op de markt is, al dit niet zo is kun je wel te maken krijgen met allerlei kinderziektes, wat dan tot gevolg heeft dat je in het zelfde straatje komt te staan als met je motodax

tourke
23-10-2007, 20:47
Zou je beter niet voor een 125cc van Yamaha of Honda of iets dergelijks gaan. Zo heb je zeker kwaliteit in huis, en ze zijn ook redelijk goedkoop te vinden.

Ben trouwens zelf gestart met een YBR van Yamaha en daar was niets mis mee....

Olsene Boy
23-10-2007, 20:55
[quote="Circuit Maniac"]voor 1000 heb je een gs500]

:agree: , vandirect kijken voor gs'ke of ne ER-5 of zoiets in okkazie, dat zijn oerdegelijke motokes met gegarandeerd rijplezier

stino89
23-10-2007, 21:33
of koop een rs125'je gelijk mij he, michieltje :D

Geofn#60
23-10-2007, 21:55
masai zijn goeie brommerkes , ken veel mensen die ermee rijden, kijk eens op het pitbike forum daar staan er te koop

JorisKE
29-10-2007, 10:11
problemen met dax ? dan zal het wel geen honda zijn :)

uhm masai das redelijk goed, maar vanaf je een vijs verandert is da ook naar de klote...

wil je moto rijden koop ineens een deftige moto, die kleine brommertjes das toch maar vooral last :)

ik zit zelf in het milieu en heb al veel van die kleine brommertjes gehad en dan een grote gekocht en moet toch zeggen mijn grote moto daar heb ik nog geen problemen mee gehad. veel plezanter, veel sneller en veel veiliger. Alles is erop voorzien wat meestal op die klein dinges niet echt het geval is..

Rataplan
29-10-2007, 17:42
vind het tog altijd grappig die daxkes

die denken altijd da ze rapper zijn
onlangs ene aant ligt en maar gas geven
licht sprong op groen en geen daxke meer te zien lol

nee jong volg de raad van deze bende maar spaar dan liever wat langer en koop iets betrouwbaar

zal je nadien ook minder spijt van hebben

en verkoopt ook gemakkelijker

Sam
07-11-2007, 00:07
Masai is mest, niks mee aan te vangen.Aub mijn ongezoute doch vol van realiteit mening.De goetjes doei
Jullie mogen natuurlijk al jullie aan flarden gereden masais bij mij om de oprit komen zetten, kan ik er wa aan prullen,want doek graag.waarvoor dan dank

:duim:

tomca
11-11-2007, 21:14
- Mini 4 takt blokjes zijn onbetrouwbaar en niet duurzaam, niet voor lange afstanden, zowat alles van het rolling frame roest, barst, scheurt, noem maar op, den elentriek begeeft het rap, trekken nie op, is gevaarlijk laag aan de grond waar bestuurders je nie snel opmerken, vergen veel onderhoud, blijven opgedreven brommers zelfs die 140cc's, en vanaf je aan het vermogen prutst blazen ze zich snel op... (van kwalteit heb ik het vooral op de niet-Japanse mini4taktjes en stukken)

+ Pure fun, geen tax (op moto <250cc?), mits andere uitlaat maakt da mooi geluid, mits wa optische tuning kan je er prachtige dingen van maken(fotoalbumke van mij:
http://s156.photobucket.com/albums/t40/tomcaPBR/Tuned%20models/?start=all ), ze zijn zeer makkelijk om zelf aan te sleutelen, en aan 120 per uur zo dicht aan de grond is apart gevoel, anders dan 120 met grote moto.

spreek uit ervaring,
Heb zelf 2 jaar een mini4takt gehad, veel gesleuteld aan m'n eigen en maten hun mini4takt,
en met zowat alle modellekes en cc-klasses wel al eens gereden:)

maar ben toch blij dak nu voor een GS500 ben gegaan;)

en @ RATAPLAN
ge moet op 1 individu geen oordelen gaan maken ee,
'k heb veel meer last van die 50cc Boosterkes die me langs rechts aan 100km/u gaan voorbijsteken,
een daxke, 50cc, gaat noois nie veel meer dan 65 halen,
de zwaarste blokskes (140-160cc) er voor nu hoogtens 130km/u ofzo mits ferm geld er tegen te kletsen,
En ja je hebt er wel altijd die denken dat ze stoer zijn als ze wa gas geven in stationair:rolleyes:

Maar van motos ep je da ook,
stond paar maand geleden met de brommer op't gemakste aan de lichten in stationair,
komt er een Z750 naast me staan, kijkt die eens, en begint die zo wa in stationair te gazen, springt het op groen, en trekt ie op z'n achterwiel z'n kot open... Je hebt altijd en overal zo'n mannen;) je moe er maar nie op ingaan