PDA

Bekijk Volledige Versie : moto kopen in Nederland ???

sankaman
27-10-2007, 12:05
hey collega's allemaal

Een vraagje i.v.m. het invoeren van een motor uit Nederland.
moet ik daar invoerkosten op betalen en kan ik die op de baan krijgen hier ?

al diegene die info weten mogen dit spoedig laten weten want het kan zijn dat ik er morgen (zondag) naar ga kijken....

groetjes Tom

ps oh ja voor de nieuwsgierigen onder ons het gaar over een 1000 K6 ... volledig circuitklaar met tal van onderdelen.

volledige advertentie :

Te koop Suzuki GSX-R 1000 K6

* Bj. 2006, gekocht bij de Valkenier, 1e eigenaar, zeer goed onderhouden
* km stand (ook niet onbelangrijk) 3700
* Race-vering van Hyperpro, de voorvork is recent (11 sept) volledig gereviseerd door Hyperpro. De achterschock is origineel Suzuki
* Multi-instelbare Hyperpro stuurdemper
* Compleet titanium SBK-LeoVince race-uitlaatsysteem, model 2007. De uitlaat-demper is bijna nieuw (slechts 2x mee gereden)
* Powercommander III(USB), afgesteld door Dynojet-Benelux
* RVS remleidingen, SBK-remblokken (nieuw)
* PP-tuning race-schakelset
* Denso iridium race-bougies
* Double-bubble Puig race-ruitje
* Race-tankdop
* DID 520 ketting met 16/17- 44 tandwielen
* Hoegee snelgas (medium)

extra hendels, explosafe, dynamodeksel, gaskabel, spatbord, 2 gebruikte achterbanden, 1 set nieuwe racebanden, 1 set wielen met schijven en regenbanden in goede staat, 1 originele stuurdemper, reserve remleidingen (standaard, nieuw), origineel gereedschap setje, fabriek's repair manual uitgeprint en op een CD.
http://s2.postimage.org/2i94ctdd0/attachment.jpg (http://postimage.org/image/2i94ctdd0/)

Sw@tLorD
27-10-2007, 12:22
Op zich niet moeilijk. Wel veel rompslomp en papierwerk.

Stappen:

-De eigenaar moet de moto bij het RDW uitschrijven. Dan krijg jij het 3delig kentekenbewijs samen met uitschrijvingsbewijs mee.

-Je brengt de moto naar België

-Je gaat naar de douane met het uitschrijvingsbewijs en 3delig kentekenbewijs.

-Daar krijg je document 705 geloof ik die je moet invullen. Invoertakst voor een 2hands voertuig was echt belachelijk laag (€0.50 geloof ik)

-Dan ga je met dat document en €60 aan fiscale zegels naar de verzekering om een stempel / sticker erop te laten plakken (op doc 705)

-Eens dit in orde is, moet je het kentekenbewijs samen met doc 705 opsturen naar Brussel. (adres zoek ik eens op)

-2 weken later krijg je je inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsbewijs

-Nu kan je je plak gaan halen op 't DIV

Zo was 't met mijn GS 500 E, binnenkort ook met mijn CB 550 F :moto:

Smalle
27-10-2007, 12:23
Ik heb info: WA NE VETTE BAK :o

flipper uit Niel
27-10-2007, 12:24
ik weet wel dat je die van belgie naar nederland invoert dat je die dan moet laten keuren, dus ik veronderstel dat dat van nederland naar belgie het zelfde is.

Als je hel niet op de openbare weg gebruikt, dan kan je die zo gaan halen en er zo met rijden denk ik.

Flipper

Sw@tLorD
27-10-2007, 12:26
KEUREN hoeft NIET. Bij de douane zeggen ze van wel ... maar daar is nix van waar. Bel maar naar een keuringscentrum :) Das dan ook al een voordeel :rolleyes:

BloodyRose
27-10-2007, 12:26
is het een machientje met papieren? want in nederland kun je de moto goedkoperkopen als die uitsluitend gebruikt wordt voor circuitgebruik.

allesinds ne zeer vette bike en al schoon vele mods ook :o

sankaman
27-10-2007, 13:15
bedankt al voor de nuttige reacties ik ga nog bellen om te vragen of er papieren enzo bijzijn want zou wel kunnen dat ik lichten monteer en er mee op de baan ga rijden af en toe ik weet het nog niet..;

Tom

McDaddy
27-10-2007, 14:40
Als het zo zit, kan ik er mss inkomen, maar bij de titel van de topic stelde ik mij al de vraag: 'waarom in godsnaam in Nederland kopen, als ze daar een pak duurder zijn als hier?'.

Vette bak.

kawabill
27-10-2007, 15:46
ik weet wel dat je die van belgie naar nederland invoert dat je die dan moet laten keuren, dus ik veronderstel dat dat van nederland naar belgie het zelfde is.

Als je hel niet op de openbare weg gebruikt, dan kan je die zo gaan halen en er zo met rijden denk ik.

Flipper

Mijn Kawa heb ik uit Nederland geimporteerd, maar zonder dat deze op kenteken heeft gestaan. Door te verwijzen naar het CE certificate of conformance heb ik een gelijkwaardigheids attest gekregen van het een of ander uit Brussel waar ik de moto in Belgie mee kon verzekeren en plaat krijgen. Hij hoefde niet gekeurd te worden.

Nieuwe motoren importeren vanuit NL heeft volgens mij zin, omdat de netto prijs in NL lager is vanwege de daar gevraagde BPM (toch in 2002 tenminste), ik weet niet hoe dat werkt op gebruikte motoren.

BIV is volgens mij wel stukken duurder als je het apparaat invoert boven de 100pk, maar weet dat niet zeker - zou je de Sanka eens over kunnen raadplegen, die heeft er ook al een paar het Belgenland ingehaald.

Verder vet machientje maat, suc6 met het hele verhaal. :duim:

Kraaknagel
27-10-2007, 15:55
Sw@rt heeft het al mooi uitgelegd. Zijn er ook papieren bij de moto of is het er eentje zonder kenteken? Als hij geen kenteken heeft dan kan je hem niet op de ban zetten.

desp0
27-10-2007, 16:30
moet dat allemaal, hij is circuitklaar ???
om ... de openbare weg mee te gaan afracen :?

awakzrx
27-10-2007, 16:50
BIV is volgens mij wel stukken duurder als je het apparaat invoert boven de 100pk, maar weet dat niet zeker - zou je de Sanka eens over kunnen raadplegen, die heeft er ook al een paar het Belgenland ingehaald.

Verder vet machientje maat, suc6 met het hele verhaal. :duim:

vraag in ieder geval even na van die b.i.v. want als deze op papier full power staat ga je niet gelukkig worden van het bedrag dat je moet betalen.
ze gaan ook vragen naar een gelijk vormigheids attest, dat krijg je in nederland niet. als je de invoerder belt dan gaat je dat ook een paar centen kosten.
ik het een gpz 500 gekocht in nederland, daar had ik ook geen gelijkvormigheids attest bij, en de invoerder was toen de motor voor de eerste keer werd ingeschreven nog geen invoerder, die ging mij dus niet helpen.
toen heeft mijn verzekeringsagent een blanco papier genomen daar het aantal kw. s opgezet (geschreven)en de fiscale zegel erop geniet en zo hebben we het opgestuurd, en ja hoor 10 dagen daarna had ik alle papieren in de bus.
mijn advies aan jou is dus ga eerst met je verzekeringsagent praten, je weet maar nooit hoe hun het kunnen ritselen.

gr.... en suc6 ermee

sankaman
27-10-2007, 18:09
ik hou jullie op de hoogte

Tom

flipper uit Niel
27-10-2007, 18:59
ik hou jullie op de hoogte

Tom

Koop nen andere voor de op de baan bij :D

Flipper

koenhen
27-10-2007, 19:04
Da ziet er een koopje uit :o
Suc6 met het gaan kijken makker! :duim:

Greetz,

Koen

P.S. da betekent nen 1:45 volgend jaar :D

hey collega's allemaal

Een vraagje i.v.m. het invoeren van een motor uit Nederland.
moet ik daar invoerkosten op betalen en kan ik die op de baan krijgen hier ?

al diegene die info weten mogen dit spoedig laten weten want het kan zijn dat ik er morgen (zondag) naar ga kijken....

groetjes Tom

ps oh ja voor de nieuwsgierigen onder ons het gaar over een 1000 K6 ... volledig circuitklaar met tal van onderdelen.

volledige advertentie :

Te koop Suzuki GSX-R 1000 K6

* Bj. 2006, gekocht bij de Valkenier, 1e eigenaar, zeer goed onderhouden
* km stand (ook niet onbelangrijk) 3700
* Race-vering van Hyperpro, de voorvork is recent (11 sept) volledig gereviseerd door Hyperpro. De achterschock is origineel Suzuki
* Multi-instelbare Hyperpro stuurdemper
* Compleet titanium SBK-LeoVince race-uitlaatsysteem, model 2007. De uitlaat-demper is bijna nieuw (slechts 2x mee gereden)
* Powercommander III(USB), afgesteld door Dynojet-Benelux
* RVS remleidingen, SBK-remblokken (nieuw)
* PP-tuning race-schakelset
* Denso iridium race-bougies
* Double-bubble Puig race-ruitje
* Race-tankdop
* DID 520 ketting met 16/17- 44 tandwielen
* Hoegee snelgas (medium)

extra hendels, explosafe, dynamodeksel, gaskabel, spatbord, 2 gebruikte achterbanden, 1 set nieuwe racebanden, 1 set wielen met schijven en regenbanden in goede staat, 1 originele stuurdemper, reserve remleidingen (standaard, nieuw), origineel gereedschap setje, fabriek's repair manual uitgeprint en op een CD.

springbowtje
27-10-2007, 20:13
Nagenoeg alle jonge motoren in Nederland die omgebouwd zijn voor circuitgebruik zijn aangekocht zonder kenteken wat betekent dat hij nooit kan ingeschreven worden en dus enkel voor circuitgebruik geschikt is. Voordeel is de zeer gunstige prijs. Vandaar dat er in Nederland heel wat volledig aangepaste circuitmotoren te vinden zijn voor een erg mooie prijs. Bij de verkoopadvertentie wordt dat vaak niet meer geplaatst omdat je aan de prijs al kan zien dat de motor zonder papieren is. Goed navragen dus.

sankaman
27-10-2007, 21:33
dat moet ik inderdaad weten en goed overwegen want niemeer op de baan af en toe ??? tja en de lage prijs klopt met uw verhaal
hij vraagt 8099€ voor het pakket...

k'zal wel zien ...

Tom

sankaman
27-10-2007, 21:34
Koop nen andere voor de op de baan bij :D

Flipper

k'heb hier nog ne FZ6 staan ook he ;)

kawabill
28-10-2007, 09:08
Sw@rt heeft het al mooi uitgelegd. Zijn er ook papieren bij de moto of is het er eentje zonder kenteken? Als hij geen kenteken heeft dan kan je hem niet op de ban zetten.

Kraak, klopt volgens mij niet wat je hier stelt. Ook moto's zonder kenteken kun je importeren en op de baan krijgen, getuige mijn eigen ZX9. Zij dienen dan wel conform de EC keur te zijn.

VFReaky
28-10-2007, 09:57
Kraak, klopt volgens mij niet wat je hier stelt. Ook moto's zonder kenteken kun je importeren en op de baan krijgen, getuige mijn eigen ZX9. Zij dienen dan wel conform de EC keur te zijn.
:agree: En het is idd ook zo dat nwe voertuigen kopen in Nederland altijd loont, want door onze belachelijke BPM hebben wij de laagste netto prijzen van heel Europa!!! Volkswagen heeft daar vorig jaar aan het Europees hof 50 miljoen € boete moeten betalen omdat die weigerde aan een Italiaanse dealer auto's te verkopen en dat is tegen het vrije handelsverdrag. Of er kentekenpapieren bij een motor zitten maakt idd geen fluit uit want dat kenteken moet toch afgemeld worden in Nederland. Het gaat zoals Bill zegt om het Europese gelijkvormigheidsattest. Natuurlijk moet je wel kunnen aantonen dat ie niet van diefstal afkomstig is, dus aankooppapieren zouden zeker welkom zijn, lol. Veel suc6 met je kijk- en koopplannen:duim:

sankaman
28-10-2007, 20:57
voila se zoals beloofd een updatje

ik ben naar Oss gereden(met de moto) ik heb de fiets gezien en euh ik kan u verzekeren dat hij er nog beter uitziet dan op foto geloof me.Hij heeft reeds met de dealer gebeld vanwaar de moto komt en die kan zonder problemen aantonen dat de moto in nederland verkocht is geweest.
Morgen bel/mail ik naar suzuki Belgie om te horen hoe het in zen werk moet gaan om hem hier in te schrijven en op de baan te krijgen,ik vermoed dat ze dat daar wel zullen weten zeker??Zal ook ne keer horen bij de verzekering wat ik allemaal moet doen.Mijne garagist is gesloten morgen anders passeerde ik daar effe,die zal ook wel iets weten vermoed ik.

ik hou jullie (voor de geintresseerde) op de hoogte van het reilen zeilen

groetjes Tom

sankaman
28-10-2007, 20:59
@ swatlord = de moto is niet ingeschreven, hij gebruikt hem enkel voor circuit???

en ik heb reeds een nummerplaat...

ps ik heb document 705 gevonden op internet en er staan tel.nummers bij van de douane .... ik zal die eens bellen se :)