Tegengehouden door de POLIZEI.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • stef
    2fast4u Ancien
    • okt. 2004
    • 24603
    • Oep Den Berg

    Tegengehouden door de POLIZEI.

    Ergens in de buurt van Heimbach tegengehouden met de Fazer door de Duitse Polizei. Ze stonden te kontroleren op snelheid met een speedgun op een driepoot maar in de andere richting van waar ik kwam.
    In ieder geval Fazer aan de kant, stilleggen en helm afzetten.
    Ze vroegen of ik Duits sprak , ik zei neen maar versta het wel.
    Vervolgens kentekenbewijs, verzekering en rijbewijs voorleggen...
    Nu begon het :

    Polizei 1 : Kollega wat denk je van die banden ?
    Polizei 2 : Ik weet niet ik zal eens kijken .... is redelijk op de rand gereden...
    Ikke : das van op het circuit....
    Polizei 1 : hij heeft toch voor diene band betaald dus das normaal dat hij die dan ook helemaal gebruikt.
    Polizei 2 : grinnik grinnik
    Ondertss keek Polizei 1 naar dat stikertje van de DB norm dat in de buurt van het balhoofd geplakt is => bij mij staat er 89 db aan 5000 tpm
    Polizei 1 : Dat is geen E gekeurde uitlaat ? (Laser Hotcam)
    Ikke : moet dat dan ? Ik heb een DB - killer dus .... ?
    Polizei 1 : Ok we gaan meten en als uwe moto meer dan 89 db maakt dan laat ge hem staan.
    Polizei 2 ging zijn meettoestelletje halen...
    Polizei 1 : meneer nu uwe moto aan 5000 tpm laten draaien
    Ikke liet em draaien rond de 4800 tpm, Polizei 1 ging meten met zijn toestelleke +- 1.5 meter achter de moto... na de meting maakte hij zo een handbeweging van hoe kan dat nu en hij liet me zien dat hij 85 db opgemeten had. Dit was niet hetgene hij verwacht had.
    Hij was blijkbaar zo verrast dat ik mocht inpakken en vertrekken.
    Polizei 1 : Ge moet een E gekeurde hebben maar aangezien uwen uitlaat niet te veel lawaai maakt moogt ge vertrekken. Als ik u nog eens tegenkom zie dan dat ge nen E gekeurde anders zou je wel eens te voet mogen verder gaan.
    Ikke : Mag ik u eens iets zeggen meneer ? Awel zo een E gekeurde of duo tech uitlaat bvb van Laser is dezelfde uitlaat ongeveer dan de mijne maar dan met een E keur op en met 2 wisselbare DB killers, das toch dwijlen met de kraan open ?
    Polizei 1 : Ik maak die wetten niet en vertrek maar enne nog iets laat uw rijbewijs veranderen want u foto is ook één van de jaren stillekes
    Ikke : Ok en gutentag ;-)

    Moraal : Van het verhaal, het wordt echt riskant om met een open uitlaat naar Duitsland te rijden. Heb je een DB-killer plaats die dan, heb je enkel een open uitlaat ?? Ga een DB-killer halen of verander je uitlaat of blijf weg uit Duitsland.

    mvg

    Stef
  • Schussboelie
    2fast4u Ancien
    • apr. 2004
    • 13242
    • Lommel

    #2
    Damn!!!
    Sjanske gehad...

    Comment

    • DirkMan
      Die Hard 2fast'er
      • mrt. 2005
      • 250

      #3
      Awel Stef, da maak ik nu nooit nie mee met mijne moto van een gerenommeerd Duits merk (de mechanische geluiden uit bv. de versnellingsbak overstemmen meestal de uitlaat .. ).
      Maar ze hebben u toch horen aankomen? Waarom houden ze u dan tegen en waarom gaan ze meten?
      Of kwam je toch "op grootmoeders wijze" de hoek om?

      Was het ritje voor de rest OK?

      Comment

      • stef
        2fast4u Ancien
        • okt. 2004
        • 24603
        • Oep Den Berg

        #4
        Het was op dat stuk tss Heimbach naar Nideggen ...allemaal zo van die scherpe bochten met goed asfalt. Ik had juist na den bocht nen auto ingehaald ze moeten me dus zeker gehoord hebben :biggrin::biggrin: ... en ik heb ze idd tijdig zien staan door het feit dat ze in de andere richting aan het speedgunnen waren en er stond ook nog nen andere motard met ne rooie Fireblade bij stond dus idd op grootmoeders wijze hehe.
        Trouwens wat een geluk is, is het feit dat ze enkel de waarde mogen meten dat op het stikertje vermeld staat ttz 89 db aan 5000 rpm.

        In ieder geval kennen ze de NIET E-keur uitlaten blijkbaar maar al te goed....

        Voor de rest was de rit Subliem... ik zal blij zijn ze eens te delen met de andere forumleden...

        mvg

        Stef

        Comment

        • Dynojet
          Die Hard 2fast'er
          • mrt. 2005
          • 4691
          • Het Antwerpse.

          #5
          [font=Arial] ...Ik hoor het al.
          Als ik de volgende keer nog eens in Duitsland kom, zal ik mijne standaard demper en voorbochten maar meenemen.
          Hmmmmm, zou ik die in mijn tanktas krijgen, of moet ik misschien ne grotere rugzak kopen...
          [/font]

          Comment

          • kevin
            Die Hard 2fast'er
            • apr. 2005
            • 545
            • overpelt

            #6
            ja op dat stuk zijn wij ok tegengehouden ik reed 95 waar 50 mag (100 euro)

            en die twee die bij mij waren geen e teken in de uitlaat elk 70 euro en onmiddelijk terug naar belgie

            Comment

            • Abi
              Die Hard 2fast'er
              • apr. 2005
              • 387
              • Zoutleeuw

              #7
              Niet dat je er in Duitsland veel mee zult zijn natuurlijk, want hoe breng je dat aan die mannen hun verstand maar als je ooit in België gepakt wordt voor "een beetje te snel" te rijden en op je pv staat dat ze de meting met een speedgun gedaan hebben dan weiger je maar te betalen. Een, iets te fanatieke, professor van bij ons op school is nogal een gekende waarde in de radarwereld en heeft in zijn carrière al vele malen testen gedaan voor radars van het leger en de politie enzo

              Hij beweert gemakkelijk te kunnen bewijzen dat een speedgun onbetrouwbaar is in bepaalde situaties en heeft dus aan de politie in den tijd het gebruik ervan ook afgeraden.

              Vermits hij in zijn eer geschonden is door het feit dat ze dat toch soms gebruiken (of gebruikten alleszins ) zegt hij dat hij met alle plezier zijn uitleg wilt gaan doen als iemand met zo'n ding geflitst wordt :biggrin:
              [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

              [font=Times New Roman][/font]
              [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
              [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

              "Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

              Comment

              • Sylvester
                Die Hard 2fast'er
                • jun. 2004
                • 1125
                • Tongeren

                #8
                Hehe van geluk gesproken dat ge uwe killer getoken had ik ga hier voor het moment geen last meer van hebben

                Comment

                • guido
                  2fast4u Ancien
                  • apr. 2004
                  • 27501
                  • Het hageland

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
                  Moraal : Van het verhaal, het wordt echt riskant om met een open uitlaat naar Duitsland te rijden. Heb je een DB-killer plaats die dan, heb je enkel een open uitlaat ?? Ga een DB-killer halen of verander je uitlaat of blijf weg uit Duitsland.

                  mvg

                  Stef
                  Spijtig genoeg had ik dus toch gelijk toen ik zei dat het tegenwoordig riskant is om met open uitlaat naar Duitsland te rijden.

                  Comment

                  • stef
                    2fast4u Ancien
                    • okt. 2004
                    • 24603
                    • Oep Den Berg

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door guido
                    Spijtig genoeg had ik dus toch gelijk toen ik zei dat het tegenwoordig riskant is om met open uitlaat naar Duitsland te rijden.
                    Ja Guido, ik ben een duo-tech aan het zoeken met een E keuring in 2 e hands... mss dat de db-killer meestal genoeg is maar ik heb er geen zin in om telkens een discussie moeten aan te gaan. Het is gebleken dat we er zelf een beetje voorgezorgd hebben dat die kontroles gebeuren want er is veel lawaaioverlast en ook vallen er meer dan genoeg gewonden in de streek.

                    mvg

                    Stef

                    Comment

                    • Dieterke750
                      Die Hard 2fast'er
                      • sep. 2004
                      • 3498
                      • Okegem-Erembodegem

                      #11
                      Wow Stef geluk gehad maat! En een geluk dat ik niet mee kon gaan met mn Yoshi
                      Kmoet dus nu ZEKER een originele demper steken hebben voor de reis naar de Dolomieten...

                      Comment

                      • stef
                        2fast4u Ancien
                        • okt. 2004
                        • 24603
                        • Oep Den Berg

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                        Wow Stef geluk gehad maat! En een geluk dat ik niet mee kon gaan met mn Yoshi
                        Kmoet dus nu ZEKER een originele demper steken hebben voor de reis naar de Dolomieten...
                        Ja of een E keur vervanguitlaat bvb Duo-tech van Laser.

                        mvg

                        Stef

                        Comment

                        • Ducky
                          Die Hard 2fast'er
                          • feb. 2005
                          • 3879
                          • Beringen, Belgium

                          #13
                          Zal toch maar eens zoeken achter originele uitlaten eer dak terug naar daar gaan.
                          sigpic

                          Comment

                          • stef
                            2fast4u Ancien
                            • okt. 2004
                            • 24603
                            • Oep Den Berg

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ducky
                            Zal toch maar eens zoeken achter originele uitlaten eer dak terug naar daar gaan.
                            Ik zie idd dat ge daar ook geweest zijt aan dat bord op de foto van den avatar ;-)

                            mvg

                            Stef

                            Comment

                            • scarver
                              Senior 2fast'er
                              • aug. 2004
                              • 6501
                              • ..

                              #15
                              Indien men een zulk eendanig boete oploopt dat men intrekking rijbewijs riskeert en dient voor te komen voor de Politierechtbank, lijkt het mij zeer intresant om dat aanbevelingsverslag te kunnen raadplegen en eventueel ook te kunnnen meedelen in uw overtuigingsstukken. Twijfel zaaien helpt altijd om de boete en andere gevolgen ongedaan te maken. Vandaar de vraag, staat die studie ergens op het net, of kan je ze ergens raadplegen??
                              Oorspronkelijk geplaatst door Abi
                              Niet dat je er in Duitsland veel mee zult zijn natuurlijk, want hoe breng je dat aan die mannen hun verstand maar als je ooit in België gepakt wordt voor "een beetje te snel" te rijden en op je pv staat dat ze de meting met een speedgun gedaan hebben dan weiger je maar te betalen. Een, iets te fanatieke, professor van bij ons op school is nogal een gekende waarde in de radarwereld en heeft in zijn carrière al vele malen testen gedaan voor radars van het leger en de politie enzo

                              Hij beweert gemakkelijk te kunnen bewijzen dat een speedgun onbetrouwbaar is in bepaalde situaties en heeft dus aan de politie in den tijd het gebruik ervan ook afgeraden.

                              Vermits hij in zijn eer geschonden is door het feit dat ze dat toch soms gebruiken (of gebruikten alleszins ) zegt hij dat hij met alle plezier zijn uitleg wilt gaan doen als iemand met zo'n ding geflitst wordt :biggrin:
                              Comming soon, new trips
                              De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                              ------>>> DOMINO <<<------

                              Comment

                              Working...
                              X