PDA

Bekijk Volledige Versie : Piloot levensgevaarlijk gewond tijdens 8 Uren Spa

gismo
16-08-2008, 22:49
Lees dit net op hln, iemand meer info ivm de identiteit van het slachtoffer?

Tijdens de '8 Uren van Spa' voor motoren op het circuit van Spa-Francorchamps is vanmiddag een piloot levensgevaarlijk gewond geraakt na een aanrijding tussen meerdere motoren. Een andere piloot raakte zwaargewond en twee deelnemers werden lichtgewond. Het ongeval gebeurde kort na 16 uur, tijdens de tweede ronde, aan de voet van de Raidillon. Bij de aanrijding waren een pak motoren betrokken.

Identiteit onbekend
De zwaargewonde piloot werd door de ziekenwagendienst van het circuit overgebracht naar het ziekenhuis van Malmedy, de twee lichtgewonden werden overgebracht naar het ziekenhuis van Verviers. Het is momenteel niet bekend naar welk ziekenhuis de piloot is overgebracht die levensgevaarlijk werd verwond. De identiteit van de slachtoffers is niet bekend. De zwaargewonde piloot is een Belg. (belga/kh) 16/08/08 21u38

WickedOne
16-08-2008, 22:53
Daarnet gelezen in bericht maar stond ook ni bij wie het was...

Twas blijkbaar SafetyCar en een deel van de rijders is ingereden op een groep die al op de hoogte was en dus bijgevolg veel trager reed :s

Wolfman
16-08-2008, 22:56
Wou daarstraks ook gaan kijken zo rond 19 u maar den boel lag daar stil en ik hoorde dat er een ongeval gebeurd was, toen maar verder gereden.

Tom E
16-08-2008, 22:57
http://www.racesport.nl/nieuwsbericht/17340/Endurance-Zware+crash+tijdens+the+8+hours++of+Spa.html

bo
17-08-2008, 02:00
ziet er niet goed uit:s, nog geen nieuws over wie ?
coké,stefaan, weten jullie iets meer ?

crash test dummy
17-08-2008, 02:39
oei :s weet er iemand al iet meer?

ivm wie het is?

CrimiNal 84
17-08-2008, 03:37
heb het met eigen ogen zien gebeuren:o , was geen ferm zicht redelijk wat rijders bij betrokken, een vuurzee en veel rook en chaos en veel brokstukken.
heeft lang geduurd voor der terug een herstart was.was een spannende koers wel. maar van de acht u schoot niet veel meer over.team motorwereld in de laatste 35 minuten uitgevallen wegens een lege tank aan post 18, maar toch wel
een mooie koers gereden, hebben met kris jennes een tijd op de elfde plaats gehangen.met een standaard zx10 met enkel een pc en arrows uiitlaat lijn, veel miserie gehad met de voorvering.maar de mannen heben hun best gedaan bram mark en kris , was tof om met ninja san een stukje van het team te zijn en alles van op dicjte afstand te volgen.spijtig van het voorval

chl
17-08-2008, 04:14
hebt ook zien en hore gebeure:s

Ben naam kwijt maar was van een team, denk 4 boxen naast ons geloof da ze met kawa reden.

evil666
17-08-2008, 07:52
:( Wij zijn er ook geweest en zagen het van ver aankomen wat daar ging gebeuren, het is schandalig van de baanverantw. dat zij die aan la source stonden niet met de vlaggen verwittigden dat er een safety car op de baan was, de renners kwamen vollen bak aangevlogen richting radion, en wij riepen met zen allen op den tribune pas oep da ga daar nie goe komen, en ons woorden waren nog nie koud of twas prijs, twas een verschrikkelijk zicht die crash. Maar het is schandalig dat ze zeggen dat om 17u30 de race terug begint, wij wachten, dan begint ze zo gezegd om 18u00, wij wachten, dan begint ze zogezegd om 19u00 en ge kunt weer blijven wachten, dan zeggen ze ze begint om 20u00 en dan begon het ons kloten uit te hangen en zijn we het afgebold:@ . Als ge daar maar in den tribune moet zitten wachten voor jan lul is er nie veel aan.Wel ons medeleven aan de piloten, want dit was te voorkomen geweest als de baanverant. waren wakker geweest.

Unreal 194
17-08-2008, 08:35
is nog op geen 200meter van mij gebeurd, tranen sprongen me bijna in de ogen, net zoals andere mensen rond mij, alles duurde zo lang voor er hulp kwam...
was gewoon verschrikkelijk. één met gebroken rug en andere ligt in kunstmatige coma.... pfffff...... idereen vroeg zich af waarom er geen borden werden getoond met sc naar de coureurs, of op zn minst een gele vlag.... het is nu gelijk wie wat zn schuld het is, ik hoop maar één iets en dat is dat die twee het overleven en later nog kunnen genieten van het racen. veel sterkte aan die mensen.

Seriously
17-08-2008, 09:55
Zo te zien toch een fameus ongeval :( ...

Shriky
17-08-2008, 10:06
Piloot Nicolas met de Kawa is er het ergst aan toe, zou onder coma gehouden worden, laat ons hopen dat hij de strijd niet opgeeft.

Peter van de winne met de blauwe Rizla gsxr heeft gebroken heup, arm, been en kaak.

Joël, gastpiloot bij team 848 schade opgelopen aan de rug/wervels, benen kan hij bewegen.

Hopelijk komen ze er allemaal zonder blijvende letsels bovenop.

darco1980
17-08-2008, 10:11
Hopelijk komt alles goed:u

CrimiNal 84
17-08-2008, 10:51
volgens wat wij gehoort hebben, en volgens het parket, is er de organisatie niets te verwijten, heb meerdere renners horen zeggen dat er wel degenlijk gevlagt werd, het snelheids verschil tussen de eerste en de andere groep was wel enorm , tussen de impact van de eerste klap en nadien de volgende incidenten zat wel een paar seconden tussen, was direct ook rook ontwikkeling ,zijn veel piloten blind doorgereden, wegens veel rook denk niet dat je nog een vlag zou zien in die toestand, wat ik hoorde moet het ergens een missing geweest van renners met een harmonica effect en met alle gevolgen van dien, we stonden 2 boxen naast het team van de kawa rijder nicolas,zag er helemaal niet goed uit, als ik mijn foto's terug bekijk. spijtig voorval :s

Bitchke
17-08-2008, 10:56
Piloot Nicolas met de Kawa is er het ergst aan toe, zou onder coma gehouden worden, laat ons hopen. Er zijn ook bronnen die zeggen dat de strijd al verloren is.

Peter van de winne met de blauwe Rizla gsxr heeft gebroken heup, arm, been en kaak.

Jacky, piloot van 848 gebroken rug/wervels, benen kan hij bewegen.

Hopelijk komen ze er allemaal zonder blijvende letsels bovenop.

:s:o Dat is zwaar kl*te !:(:s
Sterkte aan iedereen die ze kent :u

alpina
17-08-2008, 11:12
Amai wat is me dat allemaal...

BloodyRose
17-08-2008, 11:19
:o :s f*ck zeg, heb er gewoon geen woorden voor:o :s

alleen dat het hopelijk allemaal nog goed komt met de piloten

Ducske999
17-08-2008, 12:34
Oh my God, wat erg om te horen. Hopelijk komt alles terug goed.
Enne... gaat dit om Jacky van Ducati Herzele???:s

alvast veel beterschap aan iedereen.

grt Ducske999.

Rebble
17-08-2008, 12:58
Damn, das wel effe schrikken om te horen.
Ik hoop dat ze er allemaal bovenop komen..

Dafke
17-08-2008, 13:00
Khoop toch ook da ze er allemaal goed mee wegkomen, aan de kwetsures te horen zal het voor sommigen toch nie zo evident zijn:(

Ma toch sterkte aan al die rijders en naasten

bo
17-08-2008, 13:15
:agree:

semme
17-08-2008, 13:23
Oh my God, wat erg om te horen. Hopelijk komt alles terug goed.
Enne... gaat dit om Jacky van Ducati Herzele???:s

alvast veel beterschap aan iedereen.

grt Ducske999.

het zou gaan om een gastrijder,joel genaamd,rug geraakt maar niet gebroken...

alles was te zien op vtm nieuws van 13u

Z146
17-08-2008, 13:40
Jacky zou zijn rug niet gebroken hebben.
De vlaggemannen zou niks te verwijten zijn volgens Kris Jennes.
De fout lag eerder aan de tweede pacecar die er aan de F1 boxen is afgereden zodat de tweede groep dacht dat de race terug bezig was.

CaPsLoCkEr
17-08-2008, 15:13
Zeer spijtig voorval:( Veel beterschap aan de piloten!

HONDAHORNET
17-08-2008, 15:27
Op het nieuws op VTM van 13.00u hebben ze de beelden getoond. Een echte vuurzee, en dan die piloten die roerloos bleven liggen. Ik kreeg het er koud van:s :(

peter
17-08-2008, 15:33
ja, toen ik de beelden zag werd ik toch ook efkens mottig :s

TomV
17-08-2008, 15:38
Veel beterschap aan iedereen.

Beelden kan je hier bekijken:

http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_7_13

Op 4min45sec gaat het over Spa.

darco1980
17-08-2008, 17:36
al meer nieuws?

:u

alpina
17-08-2008, 18:38
Die jongen met die suzuki van RIZLA is die van de omgeving van Merksem?

Ik heb namelijk vrijdag iemand zien rijden in Merksem met een zeer mooie RIZLA suzuki op zijn aanhangwagen.

Shriky
17-08-2008, 18:55
Neen, er rijden redelijk wat gp replica's rond.
Peter de Winne is van Zottegem, is rijder bij VDB-motors.

sankaman
17-08-2008, 19:12
dacht da ook dat Peter bij VDB rijd.

veeeeeeel beterschap aan de gekwetsten...

Tom

Badgerke
17-08-2008, 19:12
Net de beelden gezien, wa een patat....:s

Veel beterschap

Krikke TST
17-08-2008, 19:30
Net de beelden gezien, wa een patat....:s

Veel beterschap

catweazle
17-08-2008, 19:36
veel sterkte :u

suzuki
17-08-2008, 19:38
juist beelden bekeken
ja das een regelrechte ramp,
dit zou toch niet mogen gebeuren
ben er effe zeer stil van

veel sterkte gewenst en hopens komt alles goed

dammed

Shriky
17-08-2008, 20:54
Bron moto-racing.be:

La famille vient de m'annoncer que Adrien Nicolas est officiellement décédé.

Sincères condoléances à la famille et aux proches.

R.I.P :(

CrimiNal 84
17-08-2008, 21:04
:zwijg: sterkte gewenst aan familie en nabestaanden,nicolas r.i.p

Dafke
17-08-2008, 21:08
:agree: :(

koenhen
17-08-2008, 21:11
shit man.... :( RIP

ShiZzlenizZle
17-08-2008, 21:23
:( RIP :(

Rebble
17-08-2008, 21:29
RIP :(
Sterke aan de nabestaanden

17-08-2008, 21:31
Vreesde er echt voor :(:( RIP

Seriously
17-08-2008, 21:32
Crap zeg :( ...

Mijn innige deelneming...
Véél sterkte aan de nabestaanden...

:( :( :(

Danny_Repsol-la-si
17-08-2008, 21:40
shit zeg, net de beelden bekeken...
ben er niet goed van.
Ik wens heel veel sterkte aan de rijders!
Ik duim voor hen, dat ze blijven vechten en snel zullen herstellen.

Bitchke
17-08-2008, 21:41
Crap zeg :( ...

:( :( :(

:agree::(:(

W650
17-08-2008, 21:47
Ook net de beelden bekeken :o
Innige deelneming aan de nabestaanden.

makke2007
17-08-2008, 22:05
daar zijn geen doden gevallen he
Innige deelneming aan de nabestaanden

depo
17-08-2008, 22:09
daar zijn geen doden gevallen he
helaas :mad:
artikel op internet
De andere rijder, Adrien Nicolas, was er slechter aan te en werd in kunstmatige coma gehouden maar is uiteindelijk in de loop van de middag aan zijn verwondingen bezweken.

erKeN
17-08-2008, 22:22
op tnieuws daarstraks ook de beelden gezien :o :s

ze spraken ook enkel van zwaargewonden.
tees was erg om aan te kijken.

eender hoe sterkte aan de betrokkenen, vrienden en familieleden.

grtz
ed
en
mrs blue soesi

Take - it - easy
17-08-2008, 22:28
Innige deelneming aan de nabestaanden.

Shriky
17-08-2008, 23:18
Op www.moto-racing.be (http://www.moto-racing.be) zitten familieleden en mensen die Adrien persoonlijk kenden, ik veronderstel dat die beter op de hoogte zijn van de feiten dan een sensatiezender als VTM.
Fel veel moeite doen die niet om de juiste feiten te kennen, zolang het maar "verkoopt". Ze spreken trouwens ook over 1 belg |(

JDG
17-08-2008, 23:53
ook de beelden gezien vandemiddag:o .zo een lap zeg.veel sterkte aan vrienden en famillie.

Dragonman
18-08-2008, 00:00
Ook mijn innige deelneming:(

thebandit2
18-08-2008, 01:15
mijn innige deelneming heb het op vtm nieuws gezien
dacht ale ik zie geen gele vlag dat is toch niet normaal en ben nog maar 1 keer op motorsportschool geweest om dit te weten.

innige deelneming
voor familie en vrienden

mais sincere condoleance
pour la famille et c est copain

McDaddy
18-08-2008, 06:35
Damn, dat is weer een opdoffer in de amateur racerij :s

Innige deelneming.

darco1980
18-08-2008, 06:50
sterkte aan de nabestaanden:( R.I.P

HONDAHORNET
18-08-2008, 08:36
Mijn deelneming aan de familie en vrienden van Nicolas:(

gsus
18-08-2008, 12:30
sterkte aan de nabestaanden:( R.I.P

BloodyRose
18-08-2008, 12:46
innige deelneming :(

Ride
18-08-2008, 16:03
innige deelneming en sterkte aan familie en nabestaanden... :(

gixxerke
18-08-2008, 16:56
RIP :(

tweety
18-08-2008, 17:41
slik....:s

kawabill
18-08-2008, 17:42
ook de beelden gezien vandemiddag:o .zo een lap zeg.veel sterkte aan vrienden en famillie.

EagleOne
18-08-2008, 17:57
Een spijtig ongeval en weer eentje teveel...
Innige deelneming aan de familie en vrienden van Nicolas.

Saartje
18-08-2008, 18:34
RIP.. Moest gisteren bij de beelden ook effie slikken:(

alpina
18-08-2008, 19:37
R.I.P.

Doemme toch........

Unreal 194
18-08-2008, 20:22
R.I.P.
veel sterkte aan de familie en vrienden.....

Kawa86
18-08-2008, 21:48
R.I.P.

Triestig om te zien :(

stef
18-08-2008, 22:11
RIP en inderdaad dit had niet mogen zijn nooit of te nimmer :u

Mes sincère condoléances ...

Stef

GolemOfDarkness
18-08-2008, 23:22
R.I.P.

Triestig om te zien :(

R.I.P.

Mes sincère condoléances a sais proche !

Sam
19-08-2008, 02:29
Heb de beelden ook gezien, werd er helemaal stil van, wat een ravage, sterkte aan familie en vrienden

Deb
19-08-2008, 21:50
Ik stond erbij en ik keek er naar... :( Ben er nog niet goed van. Leek allemaal zo onrealistisch. Precies in film, slowmotion,...
Honderden speculaties. Eén triestig feit: Nicolas Adrien is niet meer. :s
R.I.P.

Debby

McDaddy
19-08-2008, 21:52
Heb juist via mail een 8-tal fotos van dichbij door gekregen. Ziet er inderdaad wel heftig uit :s

Deb
19-08-2008, 22:29
Check via google

Filmpje uitgegeven door Belga.
Gefilmd door de broer van een piloot.
De piloot die werd aangereden maar wel de crash overleefde. Denk Larminier of zoiets...

Ten tweede wildek ng es verwijzen naar de site van het circuit zelf...
Er staat kort bericht: met de bevestiging van de dood van Nicolas Adrien.
En daaronder: (alsket goe vertaal) Iedereen die meedoet aan deze sport of wedstrijd kent de risico's ...
Keb daar mn idee over ma bon soit :s

chl
20-08-2008, 00:24
Check via google

De piloot die werd aangereden maar wel de crash overleefde. Denk Larminier of zoiets...

En daaronder: (alsket goe vertaal) Iedereen die meedoet aan deze sport of wedstrijd kent de risico's ...

T blijft een gevaarlijke sport he.
Het is heel erg, maar het is ni den eerste en zal helaas niet de laatste zijn:s

Vortex2
20-08-2008, 11:49
Video van de Spa 8hours.
Spa 8hours Endurance video 17min (http://video.google.nl/videoplay?docid=6692428610650808765&ei=HOerSOSmHIPWigLRoLH-BA&q=Spa+8hours)

Innige deelneming aan famillie en vrienden van Nicolas Adrien en spoedig herstel toegewenst aan Peter en Joël. Al een geluk dat de Peter zo'n stevige kerel is, vrees dat er anders nog een slachtoffer meer was gevallen die vreselijke zaterdag, dat zo iets nooit meer kan gebeuren aub.

On board camera inclusief Pace car action en beeld van de eerste pace car die aan de busstop staat, bekijk de beelden en oordeel zelf.

Spa 8hours on board (http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=41100500)

mijns inziens zijn er toch wel een aantal dingen verkeerd gelopen die dag.

Cupke
20-08-2008, 17:33
Zeer zeer spijtige zaak.
Heb de beelden ook gezien en was idd om stil van te worden.
En het kan aan mij liggen maar erger me toch elke keer weer aan de manier waarop ze zoiets op het VTM nieuws vertellen. Bijna met een smile op hun gezicht. KUTZENDER!!

R.I.P :s

Rikske
20-08-2008, 17:50
Weet er iemand iets van de Gentse piloot P De W die ernstig gewond was van VDB Motors. In de krant vandaag staat dat hij klinisch dood verklaard is.

SPhilips
20-08-2008, 19:39
Weet er iemand iets van de Gentse piloot P De W die ernstig gewond was van VDB Motors. In de krant vandaag staat dat hij klinisch dood verklaard is.

Het laatste dat ik van hem gehoord heb, is dat hij een pak breuken heeft en ergens deze week naar Gent wordt verplaatst.

Der waren geen levensbedreigende breuken bij

Coké
21-08-2008, 21:28
Heb het ook in de krant gelezen... Dikke flater...

CrimiNal 84
21-08-2008, 21:37
Wat er fout gegaan is . Wie gaat het zeggen. we stonden der een paar meters af . Het was een raar situatie. zeker pacecar met 5 rijders achter. we warren
met verstoming geslagen. was op de moment van den impact naar de andere kant aan het kijken.Dus heb ik zelf niet gezien. Maar heriner me het geluid alsof het gisteren was.toen ik me op een fractie van een seconde draaide lag nicolas al tegen de grond. waar ik kon zien zag ik vuur en brokstukken en piloten. nen hele chaos.denk nu niet dat het aan ons is om met stenen te gaan smijten naar de organisatie of de deelnemende piloten. Der is gewoon op een korte tijd veel gebeurd. denk wel dat de nodige instanties het wel zullen uitpluizen.Aleen gaan wij de antw der niet van krijgen . Heel spijtig
dat er slachtoffers zijn, en het was te hopen dat we en dat er lessen uit getrokken worden.zo zie je maar tis heel snel gebeurd off and on track
voel mee met de slachtoffers en nabestaanden

Kraaknagel
21-08-2008, 21:48
Check via google

Gvd Johan, ik hoop dat alles meevalt.

chl
21-08-2008, 23:38
Wat er fout gegaan is . Wie gaat het zeggen. we stonden der een paar meters af . Het was een raar situatie. zeker pacecar met 5 rijders achter. we warren
met verstoming geslagen. was op de moment van den impact naar de andere kant aan het kijken.Dus heb ik zelf niet gezien. Maar heriner me het geluid alsof het gisteren was.toen ik me op een fractie van een seconde draaide lag nicolas al tegen de grond. waar ik kon zien zag ik vuur en brokstukken en piloten. nen hele chaos.denk nu niet dat het aan ons is om met stenen te gaan smijten naar de organisatie of de deelnemende piloten. Der is gewoon op een korte tijd veel gebeurd. denk wel dat de nodige instanties het wel zullen uitpluizen.Aleen gaan wij de antw der niet van krijgen . Heel spijtig
dat er slachtoffers zijn, en het was te hopen dat we en dat er lessen uit getrokken worden.zo zie je maar tis heel snel gebeurd off and on track
voel mee met de slachtoffers en nabestaanden

Heb den indruk dat er veel volk van hier der was stond er ook maar een 20m van. Serieuze knal pff:s

LB1
22-08-2008, 13:10
Ik zat op de tribune aan de radaillon en heb alles voor m'n ogen zien gebeuren ... gewoon verschrikkelijk

Reglementair zijn er steeds 2 pacecars op het circuit, wat in de 3 derde ronde ook het geval was ... deze 2 pacecars vertrekken altijd gelijktijdig, verdeeld over de helft van het circuit, dienen dezelfde snelheid aan te houden en kunnen mekaar dus in principe niet inhalen ..... zij dienen het circuit ook gelijktijdig te verlaten als de pacecar-situatie opgeheven is ....

Groot was m'n verwondering toen ik zag dat groep 1 achter de pacecar ter hoogte van de ' raidollon ' was aan gematigde snelheid en ineens groep 2 eraan kwam na de ' source ' op wedstrijdsnelheid ... waar was peacecar 2 ???

Ergens is er een " menselijke " fout gemaakt, of was er een communicatieprobleem, maar de pacecar-procedure was volgens mij niet heel correct.

Maar ja, daar hebben de betrokken piloten geen verhaal aan, spijtig voor de overleden piloot nicolas uit Dinant en de gekwetste piloten, die ik een voorspoedig herstel wens ... en ook de piloten, die weliswaar heelhuids, maar met heel veel schade aan de motor de wedstrijd moesten verlaten ....

CrimiNal 84
22-08-2008, 17:29
waarom verbaast het me niet dak ik zoiets van u te horen krijg.
stond toevallig mee in de pitbox van motorwereld. dus race was gestart
dan ist logisch da ge aan de pitstraat staat. en aangezien dat het daar gebeurd
is ongv een kleine 20 m van ons den eerste impact zal ik da wel gezien hebben.
en aangezien ik mijn telelenz bij had heb ik daar nog fotokes van ook....
aangezien der heel veel volk was . ben ik der ook wel van overtuigt dat er veel volk van hier het heeft gezien,spijtig genoeg, had het liever anders gezien
8u topmotortsport op het scherp van de snee, maar het was nu anders :@

Heb den indruk dat er veel volk van hier der was stond er ook maar een 20m van. Serieuze knal pff:s

CrimiNal 84
22-08-2008, 17:31
Was inderdaad ne serieuze knal spijtig genoeg, ja der waren wel wat forums vertegenwoordigd