PDA

Bekijk Volledige Versie : invoeren Duitsland

joebarreke
23-11-2008, 13:58
weet dat er hier vorig jaar een topic ook al was gestart ivm het invoeren uit Duitsland, dat je op de nieuwprijs serieus kan besparen weten we allemaal maar heb nog een vraagje ivm BIV, werd daar gezegd dat je wel moto's kan vinden met 100pk papieren maar dan kwam het er op neer dat je in Belgie toch nog de volle pot BIV moet betalen,

nu is mijn vraag weet niemand hier hoe dat kan omzeild worden zodat de motor hier in Belgie toch op 100pk staat en dus ook BIV op 100pk betaald moet worden?

McDaddy
23-11-2008, 14:08
weet dat er hier vorig jaar een topic ook al was gestart ivm het invoeren uit Duitsland, dat je op de nieuwprijs serieus kan besparen weten we allemaal maar heb nog een vraagje ivm BIV, werd daar gezegd dat je wel moto's kan vinden met 100pk papieren maar dan kwam het er op neer dat je in Belgie toch nog de volle pot BIV moet betalen,

nu is mijn vraag weet niemand hier hoe dat kan omzeild worden zodat de motor hier in Belgie toch op 100pk staat en dus ook BIV op 100pk betaald moet worden?

Ik heb vorig jaar eens een topic over invoeren geopend, maar dan van okkazies. Enige wat ik er nog van weet is dat de moto ouder dan 6 maanden moet zijn en meer dan 6000km moet hebben, anders betaald ge in België nog eens 21% BTW erbij.

Maar twijfel eraan dat er in Duitsland moto's op papier 100pk zouden hebben, omdat dit enkel een Franse en Belgische regel is.

joebarreke
23-11-2008, 14:44
Ik heb vorig jaar eens een topic over invoeren geopend, maar dan van okkazies. Enige wat ik er nog van weet is dat de moto ouder dan 6 maanden moet zijn en meer dan 6000km moet hebben, anders betaald ge in België nog eens 21% BTW erbij.

Maar twijfel eraan dat er in Duitsland moto's op papier 100pk zouden hebben, omdat dit enkel een Franse en Belgische regel is.

die BTW is het probleem niet, zelfstandige dus betaal in Duitsland de 19% niet maar in Belgie 21% maar die kan ik toch volledig aftrekken:duim:

vraag me dat af met die 100pk regel want al die dealers die werken met die nevenimport hoe krijgen die dat anders klaar, die gaan dat natuurlijk niet zeggen

Jeroen!
23-11-2008, 14:51
Die zullen wss niet vanuit duitsland importeren ?

Lucasfalt
23-11-2008, 20:43
In Duitsland zul je zeker een moto op 100 pk kunnen kopen.
Er zijn daar meerdere verzekeringscategorieen volgens vermogen,daar bestaan dus buiten 25kW zoals hier nog meerdere vermogensbeperkingen om juist binnen een bepaalde categorie te vallen.
Vraag gewoon aan de dealer om je een moto te leveren op 100 pk (desnoods alleen op de papieren),hij zal je wel kunnen zeggen of dat kan of niet.:)

joebarreke
25-11-2008, 10:36
kan er hier iemand woordje Duits?
heb begrepen dat ik 200euro meer moet betalen maar die "nachtragliche Drosselung":s begrijp ik niet

Wir können nur eine nachträgliche Drosselung auf 72 KW zum Aufpreis von
200,-- Euro anbieten

guido
25-11-2008, 10:42
onlin vertaling maakt er dit van; Latere throttlingzal dus meerprijs voor aanpassing van kw zijn

GregOrgy
25-11-2008, 13:30
En hoe zit het met de papieren/homologatie? Daar hangt toch ook een kostprijsje en papierwerk aan niet?
Zoals ik al tegen Joebarreke zei, er moet toch een reden zijn waarom niet iedereen dat doet?

Kraaknagel
25-11-2008, 13:44
Nen auto invoeren is 2 x niks, dat weet ik wel :cool:

Sanka
25-11-2008, 18:20
kan er hier iemand woordje Duits?
heb begrepen dat ik 200euro meer moet betalen maar die "nachtragliche Drosselung":s begrijp ik niet

Wir können nur eine nachträgliche Drosselung auf 72 KW zum Aufpreis von
200,-- Euro anbieten

Laat u niet vangen want dat gaat ni pakken bij de DIV.

In Duitsland kan je een TüV keuring aanvragen en de motor laten afstellen op 100pk, maar heeft enkel nut voor Duitsland. de DIV kan opzoeken met welke homologatie de motor de fabriek heeft verlaten, is dat full power dan betaal je full power. In België kan je enkel een 25 kw of een 74 kw (100pk) inschrijven als die van fabriek af zo gehomologeerd is. Is ook de reden waarom je geen 25 kw nadien als full power kan inschrijven.

Sanka

ps: heb reeds een beetje ervaring met invoeren van motoren uit Duitsland :D

joebarreke
25-11-2008, 18:33
Laat u niet vangen want dat gaat ni pakken bij de DIV.

In Duitsland kan je een TüV keuring aanvragen en de motor laten afstellen op 100pk, maar heeft enkel nut voor Duitsland. de DIV kan opzoeken met welke homologatie de motor de fabriek heeft verlaten, is dat full power dan betaal je full power. In België kan je enkel een 25 kw of een 74 kw (100pk) inschrijven als die van fabriek af zo gehomologeerd is. Is ook de reden waarom je geen 25 kw nadien als full power kan inschrijven.

Sanka

ps: heb reeds een beetje ervaring met invoeren van motoren uit Duitsland :D

zoiets had ik idd al begrepen en daar kan nergens een mouw aangepast worden, want wat bedoelen de dealers met nevenimport, in Nederland moet je al zeker gene nieuwe kopen, Duitsland lukt dus ook niet,...

chris_lbr
25-11-2008, 22:13
Ik heb momenteel ne Fireblade 2007 in het oog. De eigenaar zegt dat hij hem heeft ingevoerd uit USA en hier door de overheid heeft laten keuren. Hij heeft dus een gelijkvormigheidsattest (van de overheid, niet van Honda belgium) en hij heeft de moto verleden jaar in oktober ingeschreven.
Hij beweert dat de moto full power staat omdat dat in de USA normaal is. Maar tegelijk zegt hij dat de overheid hem gekeurd heeft op 78 KW.

Kan dit eigenlijk wel ?

CaPsLoCkEr
25-11-2008, 22:21
Hoe zit dit dan eigenlijk met een auto? Bijvoorbeeld ene uit Nederland? Ik dacht dat je gewoon de administratieve kosten moest betalen? Ik doel dan in de richting van auto's van ongeveer 20 jaar oud.

joebarreke
25-11-2008, 22:39
Ik heb momenteel ne Fireblade 2007 in het oog. De eigenaar zegt dat hij hem heeft ingevoerd uit USA en hier door de overheid heeft laten keuren. Hij heeft dus een gelijkvormigheidsattest (van de overheid, niet van Honda belgium) en hij heeft de moto verleden jaar in oktober ingeschreven.
Hij beweert dat de moto full power staat omdat dat in de USA normaal is. Maar tegelijk zegt hij dat de overheid hem gekeurd heeft op 78 KW.

Kan dit eigenlijk wel ?

heb in dit topic ook iets gepost van amerikaanse moto's: verschil(topic titel)

Sanka
26-11-2008, 09:12
Importkosten uit een EU-land bedragen ongeveer 15 eurocent , je moet het voertuig ook nog laten keuren, auto's in een keuringsstation met douane-ambtenaar en motoren bij de invoerder van het merk. Kosten zijn dus afhankelijk van het merk. Aangezien de ouderdom meespeelt bij het bepalen van de bijdrage kost een auto van 20 jaar oud met 500pk minder dan een nieuwe motor met 150pk.

De lijst staat hier ook al enkele keren op het forum.

Sanka

Lucasfalt
27-11-2008, 19:55
Importkosten uit een EU-land bedragen ongeveer 15 eurocent , je moet het voertuig ook nog laten keuren,motoren bij de invoerder van het merk. Kosten zijn dus afhankelijk van het merk.

Sanka

Jonge (jaar weet ik niet juist) en nieuwe moto's hebben een Europese goedkeuring en moeten dus niet door de invoerder gekeurd worden.:p
Hoe het met die 100 pk zit weet ik ook niet.
Er moet toch een manier bestaan,Gert Van Mol verkoopt nieuwe ingevoerde Fireblades (USA ?) op full power met 100 pk papieren!:?