PDA

Bekijk Volledige Versie : Moto invoeren vanuit England?

Pagina's : [1] 2

max409
31-12-2008, 11:19
Hoi 2fasters,

Ik heb via de zoekfunktie niets gevonden over het invoeren van een moto vanuit de UK.
Daar de engelse pond laag staat wil ik ginds een moto kopen.
De moto is een demo met 300km en ik zou hem zelf gaan ophalen.
Welke is de weg die ik moet volgen om hem hier in te voeren?
wat met het gva-dokument?
De zijn voor- en nadelen ervan?

Verder nog aan iedereen een gelukkig en gezond 2009 gewenst

Grtz
max409

SPhilips
31-12-2008, 11:36
Ze hebben in het UK een andere koplamp he. Dus als je hem niet kan invoeren op papier en hij moet gekeurd worden, moet er een andere koplamp in

ramy
31-12-2008, 15:58
meschien is langs een zaak gaan die engelse moto's verkoopt (triumph bv) en daar u is bevragen. de zaak waar ik altijd ga die doet al het papierwerk hier van zelf.

ofwel is naar een douanekantoor bellen?

Sanka
31-12-2008, 17:08
ook met engelse motoren opletten met het aantal kw en pk. Geen gixxer 1000 of andere pkbraker, kan ben je eraan voor de moeite.

Zoek maar eens achter de tabel voor BIV inschrijving voertuigen. :zwijg:

Sanka

ps: in wezen komt alles onder de ongeveer 130pk in aanmerking, mits BIV van 500€ voor de +120 pk motoren.

max409
01-01-2009, 00:15
Alvast bedankt,

Het gaat hier om een supermoto van 550cc met 70pk.
Deze word hier ook verkocht dus dat zou het toch niet te moeilijk mogen maken, denk ik.

Grtz

Sanka
01-01-2009, 06:10
Alvast bedankt,

Het gaat hier om een supermoto van 550cc met 70pk.
Deze word hier ook verkocht dus dat zou het toch niet te moeilijk mogen maken, denk ik.

Grtz

Aprilia SXV?

max409
01-01-2009, 11:41
:D Yep, nen sxv model 2008 met 300 miles en 24 maanden garantie voor nog geen 5400 pleurokes:duim: . Ik moet hem wel zelf gaan halen, dus reken ik nog eens ong. 250 euro erbij. Als ge hier nen okkasie zoekt betaal je rond de 6500 euro voor ene van 2007 met gemiddeld 5000 km en met een motorblok dat minder betrouwbaar is:cool: .
Grtz

max409
02-01-2009, 14:17
Voor wie geintresseerd is in een groepsaankoop?:)

Die Gast (officeel verkoper van aprillia) heeft er ne nieuwe 2008 staan voor dezelfde prijs.
Die wil ik gaan halen en zo blijft er een sxv 550van 2008 met 300 miles en 3 maanden garantie aangeboden.
Je kan ook een model 2009 bestellen maar die zijn duurder, ik denk 500€.
We kunnen dan ook nog eens praten over de prijs te verlagen, wie weet hé.
Daar ik mijne met een bestelwagen wil gaan halen is er nog plaats voor een 2de en zelfs een 3de moto.
Dus voor de echt geintresseerden is hier mijn mailadres: wilfried.coomans@pandora.be

DVB
30-01-2009, 17:23
Ik had graag een Triumph Speed Triple aangekocht en ben er nu ook over beginnen denken om die in england te gaan kopen vanwege de lage pond. Is er een verschil tussen 2dehands en nieuw? En wat komt er van kosten bij? invoer, taks, ... ?

Panrider
30-01-2009, 17:58
Hallo,

Toevallig ben ik ook van plan om een moto vanuit UK in te voeren. Ik heb het volgende al opgezocht:
- een moto wordt als nieuw beschouwd als hij minder dan 6 maanden oud is EN
- hij minder dan 6000 KM op de teller heeft.

Zie voor meer uitleg mijn post op http://motorforum.clint.be/viewtopic.php?f=15&t=3241

Ik heb contact gehad met de douane http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/site/contact.htm (http://http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/site/contact.htm) en Dhr Ernoux wat uitleg gevraagd. In principe is het invoeren van een moto uit UK hetzelfde als een auto en kan je dus volgende procedure gebruiken:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen.htm

Vergeet niet dat je die moto mogelijk ook uit UK moet exporteren!

Groeten,

Marc.

thebucket
01-02-2009, 14:09
Hallo,

Toevallig ben ik ook van plan om een moto vanuit UK in te voeren. Ik heb het volgende al opgezocht:

Zie voor meer uitleg mijn post op http://motorforum.clint.be/viewtopic.php?f=15&t=3241

Ik heb contact gehad met de douane http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/site/contact.htm (http://http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/site/contact.htm) en Dhr Ernoux wat uitleg gevraagd. In principe is het invoeren van een moto uit UK hetzelfde als een auto en kan je dus volgende procedure gebruiken:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen.htm

Vergeet niet dat je die moto mogelijk ook uit UK moet exporteren!

Groeten,

Marc.

Ikzelf ben namelijk ook van plan om een nieuwe te kopen...
hoe zit het dan in elkaar en kunnen ze dan ook de moto op 100 pk brengen zoals onze supersport in belgie??

thebucket
06-02-2009, 17:34
Ikzelf ben namelijk ook van plan om een nieuwe te kopen...
hoe zit het dan in elkaar en kunnen ze dan ook de moto op 100 pk brengen zoals onze supersport in belgie??
Niemand??!!! ondertussen is de pond weer aan het stijgen !!! :(:(:@

hamish
12-02-2009, 04:11
Ik ben vorig weekend mijn motor gaan ophalen uit engeland. Ik moet nu aan de papieren winkel beginnen. Indien interresse wil ik het verloop daarvan hier wel neerpennen.

max409
13-02-2009, 06:51
Ahe Hamish,

Ook de stap gewaagd man.:duim: Ik ben nu ook bezig met het invoeren van de moto via de douane.
Maak er maar een verslagje van zodat ik kan volgen hoe het bij jou verloopt.
Wie weet werken ze iets anders bij de douane in jouw streek. Ik ga naar de Hasseltse douane voor de invoer.
Welke motor heb jij daar gekocht?

Succes en veel :moto: plezier

musty
15-02-2009, 14:05
Ik ben vorig weekend mijn motor gaan ophalen uit engeland. Ik moet nu aan de papieren winkel beginnen. Indien interresse wil ik het verloop daarvan hier wel neerpennen.
hallo, ik heb een leuke ktm aan mij voorbij zien gaan omdat ik niet te weten kom hoe en wat met de engelse motorpapieren, kan je de motor zo bij de eigenaar meenemen met de papieren of moet er eerst het een en ander geregeld worden en hoe lang duurt dit. ik heb best wel zin om 700km heen en weer 700km terug terijden om een motor op tehalen maar als ik dan 2 weken in engeland moet blijven om op de papieren te wachten lijkt me het net zo prettig. ik hoop dat je mij iets hierover wil vertellen.
mvg martin

WernerB
18-02-2009, 20:40
Ik zou mij een Piaggio MP3 400 of een Gilera Fuoco 500 willen aanschaffen in de UK. Ik zou de boot nemen naar Hull met een bestelwagen en hem zo meebrengen. Nadien kan ik hem hier bij de douane aangeven.
Op http://www.5-ways.co.uk lees ik: "Price includes all prep charges, but excludes government 1st reg fee & road tax"
Is dat dan BTW inclusief?

Graag advies.

max409
18-02-2009, 23:05
Ik had ook de keus. Of de boot naar Hull, of de eurotunnel naar Folkstone.

Ik heb uiteindelijk de tunnel genomen. Deze is toch veel goedkoper en vooral sneller. Ik moest achter York zijn en heb in 1 dag een reis van 1465 km gedaan inclusief het ophalen van de moto + moto-onderdelen gehaald in nen andere winkel.
En dan ben ik redelijk lang blijven plakken bij de dealer waar ik mijn moto gekocht had.
Je moet alleen op voorhand boeken voor de eurotunnel.

En ik versta daaronder dat hij in orde gezet word maar dat er geen wegentax op betaald word. Trouwens je moet ook geen btw betalen in de uk (laat u niets wijsmaken).

Veel succes:duim:

Greetz

914
19-02-2009, 09:58
Als je een Europees GVA hebt van de moto, dient er dan nog een keuring uitgevoerd te worden?

Of kan dit allemaal op papier?

Zou ook een moto in UK kopen en de dealer zou mij een COC (GVA) bezorgen.

Sw@tLorD
19-02-2009, 10:03
Als je een Europees GVA hebt van de moto, dient er dan nog een keuring uitgevoerd te worden?

Of kan dit allemaal op papier?

Zou ook een moto in UK kopen en de dealer zou mij een COC (GVA) bezorgen.

Geen keuring :)

914
19-02-2009, 13:18
Yes, dat was het antwoord waarop ik hoopte.

Dus mijn voornaamste bezorgdheid is een Europees GVA te bekomen.

PS: Hoe verifiëren ze dan dat je een correcte koplamp hebt?

Kraaknagel
19-02-2009, 13:53
vergeet niet dat ge haast geen aars zijt met uwe garantie. Er zijn niet veel dealers die er happig op zijn om de zever op te lossen bij ne ingevoerde moto .

914
19-02-2009, 14:07
Garantie bij nen tweedehands moto is zelden om hoog mee op te lopen, en particulier heb je die zowiezo niet. Maar da's een andere discussie :)

Dus ik kan hem gewoon inschrijven zonder mijn koplamp te wisselen :) en zonder keuring ...

Schussboelie
28-04-2009, 21:59
Hallo,

Correctie, 't is OF!
Ne moto van 10 jaar oud met 3000km op de teller wordt nog altijd als nieuw beschouwd als ge die wilt invoeren.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar jullie ervaringen gasten!

michaelvanh
02-05-2009, 15:56
Geen keuring :)

Hoi,

Ik Bezit een cbr 600 RR vanuit de UK met europees COC waarop staat vermeld ergens tussenin:

"The vehicle can be permanently registered without requiring any further approvals, for driving on the left and for using imperial/metric units for the speedometer."

Duidelijk staat driving on the left dus vermeld... Is het hier mogelijk een belgisch gelijkvormigheids-vignet te verkrijgen, ZONDER BIJKOMENDE KEURING, voor op het douaneformulier 705? Heeft iemand met dergelijk COC al een papierkeuring getest?

Alvast bedankt
Groetjes

max409
03-05-2009, 09:55
Bij mijn COC stonden de landen vermeld waar deze moto een keuring gekregen heeft.
Alsook hetzelfde voor links rijden en snelheidsmeting.
Ik heb hier zonder problemen het kleefvignet verkregen om op het roze formulier te plakken.

Ik heb deze ingescand en zo naar de dienst gemaild zonder dat deze het origineel in hun bezit hebben gehad. Ook hierover hebben ze geen probleem gemaakt.

Greetz

Schussboelie
03-05-2009, 10:10
Nice!

Ik dacht ook nen deal te doen op ne KTM RC8 uit Engeland.
Ik had schrik om die in te voeren omdat die allemaal nog minder dan 6000km op de teller hebben staan en dan betaal je normaal 21% BTW maar als die niet gekeurd moeten worden dan ziet niemand dat!

Deze week viel mijne frang echter ineens.
Die zijn allemaal full power en dan kost den DIV nogal veel.
Weer niks dus.

michaelvanh
03-05-2009, 18:09
Bij mijn COC stonden de landen vermeld waar deze moto een keuring gekregen heeft.
Alsook hetzelfde voor links rijden en snelheidsmeting.
Ik heb hier zonder problemen het kleefvignet verkregen om op het roze formulier te plakken.

Ik heb deze ingescand en zo naar de dienst gemaild zonder dat deze het origineel in hun bezit hebben gehad. Ook hierover hebben ze geen probleem gemaakt.

Greetz

Dank je wel, heel nuttige info :duim:. Stond op je COC dan toch ook Belgie vermeld als gekeurd land? Heb gewoon een beetje bang dat ze hier toch over zouden struikelen.

Deze zit met 84KW aka +- 112PK op papier. Valt deze nog binnen de betaalbare div kosten?

Greets

Schussboelie
03-05-2009, 18:21
Dat hangt van de leeftijd af.
Normaal is het tot 72KW (100PK) betaalbaar, zo'n €500.
Vanaf daar gaat het stijl omhoog naar 1000 en zelfs 2000 euro.
Ieder jaar na de eerste inschrijvingsdatum gaat er wel wat af.

max409
03-05-2009, 19:20
Yep, Daar stond ook België in vermeld,tesamen met nog een 20 tal landen.
Gewoon doen die invoering. Ik heb nergens moeilijke vragen gekregen of speciale papieren moeten aanbrengen.
Succes :duim:

bulldogger
30-07-2009, 14:06
Yep, Daar stond ook België in vermeld,tesamen met nog een 20 tal landen.
Gewoon doen die invoering. Ik heb nergens moeilijke vragen gekregen of speciale papieren moeten aanbrengen.
Succes :duim:

Een vraagje: hoe lang duurde het eer jij je klever voor het GVA toegestuurd kreeg.
Ik heb m'n gegevens twee dagen geleden doorgemaild...

Heb net een zgan Thruxton gescoord in UK.

Oh ja, hallo allemaal-is m'n eerste post op dit forum.:cool:

max409
31-07-2009, 05:44
Hoi Bulldogger,

Bij mij heeft dit ongeveer 10 dagen geduurd vooraleer het stickertje aangekomen is per post. Maar dit kan nogal verschillen naar gelang ze aanvragen binnenkrijgen, zo heb ik gehoord.

Welkom op dit forum trouwens:duim:.
Veel geluk met de nieuwe aanwinst.

sammykazy
04-08-2009, 00:29
@max409- Dus als ik het goed versta:

moto kopen en op trailer zetten[/*:m:vaduwbyi]
eenmaal in belgie naar de douane gaan en de juist papieren aanvragen...[/*:m:vaduwbyi]
Welke papieren moet je in engeland meekrijgen? Wat vergeet ik of is het zo simpel?

bulldogger
26-08-2009, 10:20
Hoi Bulldogger,

Bij mij heeft dit ongeveer 10 dagen geduurd vooraleer het stickertje aangekomen is per post. Maar dit kan nogal verschillen naar gelang ze aanvragen binnenkrijgen, zo heb ik gehoord.

Welkom op dit forum trouwens:duim:.
Veel geluk met de nieuwe aanwinst.

Tja...na 4(vier!!) weken nog steeds geen GVA in de bus...
En bellen helpt ook niet, ze nemen gewoon niet op...
Leuk is anders.

max409
27-08-2009, 05:36
Bulldogger, heb je deze per post opgestuurd of gemaild?
Als je ze per mail opgestuurd hebt dan zou ik dagelijks dezelfde mail blijven opsturen tot je reactie krijgt.
Heb je ze per post opgestuurd dan hoop ik dat je ze gekopierd hebt en dan kan je deze opnieuw opsturen met een bericht erbij van je vorige brief en je wachttijd (ik dacht dat je bovenaan je mail valideringspocedure & framenummer moest vermelden).
Misschien heeft het verlof er iets met de lange wachttijd te maken.

Veel geluk

max409
31-08-2009, 19:25
Na een paar privémailtjes ivm het invoeren en vragen daaromtrend, hier mijn verslag:

Na het mailtje van de dealer dat alle papieren klaar lagen heb ik een tiket besteld om de tunnel te nemen via Calais naar Folkstone (2 X 30 euro, voor een bestelbusje maar als je een remork meeneemt verschild deze prijs). Dit vanwege omdat het de snelste manier was om de moto te gaan halen (Ik was om 24.00u. vertrokken en was om 24.30u terug thuis na net geen 1600 km gebold te hebben).
Ik heb ook wel via Engelse forums info verschaft betreffende deze dealer en zijn betrouwbaarheid.
Ik heb ook alle mails meegenomen om ginder geen misverstanden te bekomen.
Ginder aangekomen stond de thee al klaar en kreeg ik een vriendelijke dealer die alles rond de moto zeer uitgebreid heeft uitgelegd.
Ik heb zelfs alles meegekregen voor het 1ste onderhoud te doen.
Ginder lagen de volgende papieren klaar:
- Een degelijk aankoopbewijs (best de aankoopsom in euro's laten vermelden), met tot en met het frame en motorblok nummer erop vermeld en zelfs de kleur stond erop vermeld.
- Een COC, EC certificate of conformity, dit is het Engelse gva attest dat je in België moet omzetten, bij mij staan er een 25 europese landen op vermeld inclusief België.
- een V5.5/1 formulier, bij ons het inschrijvingsformulier dat bij de moto hoort.
- Een vervoersdokument van HM revenue & customs, new means of transport, Dit is een dokument voor als je onderweg tegengehouden word door de douane.

Eenmaal in België:
Altijd alles kopiëren voor als er ergens iets kwijtgeraakt onderweg.

Naar de douane met deze papieren en uw 21% BTW betalen (op een nieuw voertuig). Hier vullen ze ook het roze papier gedeeltelijk in (sticker en een stempel).
Als op je aankoopbewijs de som in ponden staat dan rekenen ze dat om met de koers van die dag en dat kan iets nadeliger zijn voor jou.
En krijg je ook een ontvangstbewijs voor je betaling.

Dan via de dienst: federale overheidsdienst mobiliteit & vervoer.
Ik heb alle papieren ingescand en doorgemaild, zonder verdere problemen.
tav: Herman Piron, 022773558
herman.piron@mobilit.fgov.be
Hierbij schrijf je ook 65.00 euro over op het N°.:679-200-6010-50 met de vermelding: valideringsprocedureA/ (+ chassisnummer)
Hier word de coc omgezet naar het gva.
Na 12 dagen heb ik deze ontvangen.

Dan naar de DIV gegaan (voor mij in Alken).
Ook weer alle papieren meegenomen en daar hebben ze hem ingeschreven en heb ik ook onmiddelijk mijn plaat gekregen.
Wel oppassen want de persoon die de ingevoerde voertugen inschrijft zit in Alken maar 2 X per week.

Dan snel naar de verzekering.
En ik was dezelfde dag al aan het bollen.

grtz

kunta
04-09-2009, 16:12
Hey MAX 409,
bedankt voor de uitgebreide uitleg die je ons allen geeft!

Ik had nog 1 vraagje voor je, als je daar een motorfiets koopt bij een particulier, hoe zit dan juist ivm de nodige documenten en formulieren?
Kun je me daar mee helpen?

Alvast bedankt!!

Dices
04-09-2009, 16:36
Na een paar privémailtjes ivm het invoeren en vragen daaromtrend, hier mijn verslag:

Na het mailtje van de dealer dat alle papieren klaar lagen heb ik een tiket besteld om de tunnel te nemen via Calais naar Folkstone (2 X 30 euro, voor een bestelbusje maar als je een remork meeneemt verschild deze prijs). Dit vanwege omdat het de snelste manier was om de moto te gaan halen (Ik was om 24.00u. vertrokken en was om 24.30u terug thuis na net geen 1600 km gebold te hebben).
Ik heb ook wel via Engelse forums info verschaft betreffende deze dealer en zijn betrouwbaarheid.
Ik heb ook alle mails meegenomen om ginder geen misverstanden te bekomen.
Ginder aangekomen stond de thee al klaar en kreeg ik een vriendelijke dealer die alles rond de moto zeer uitgebreid heeft uitgelegd.
Ik heb zelfs alles meegekregen voor het 1ste onderhoud te doen.
Ginder lagen de volgende papieren klaar:
- Een degelijk aankoopbewijs (best de aankoopsom in euro's laten vermelden), met tot en met het frame en motorblok nummer erop vermeld en zelfs de kleur stond erop vermeld.
- Een COC, EC certificate of conformity, dit is het Engelse gva attest dat je in België moet omzetten, bij mij staan er een 25 europese landen op vermeld inclusief België.
- een V5.5/1 formulier, bij ons het inschrijvingsformulier dat bij de moto hoort.
- Een vervoersdokument van HM revenue & customs, new means of transport, Dit is een dokument voor als je onderweg tegengehouden word door de douane.

Eenmaal in België:
Altijd alles kopiëren voor als er ergens iets kwijtgeraakt onderweg.

Naar de douane met deze papieren en uw 21% BTW betalen (op een nieuw voertuig). Hier vullen ze ook het roze papier gedeeltelijk in (sticker en een stempel).
Als op je aankoopbewijs de som in ponden staat dan rekenen ze dat om met de koers van die dag en dat kan iets nadeliger zijn voor jou.
En krijg je ook een ontvangstbewijs voor je betaling.

Dan via de dienst: federale overheidsdienst mobiliteit & vervoer.
Ik heb alle papieren ingescand en doorgemaild, zonder verdere problemen.
tav: Herman Piron, 022773558
herman.piron@mobilit.fgov.be
Hier word de coc omgezet naar het gva.
Na 12 dagen heb ik deze ontvangen.

Dan naar de DIV gegaan (voor mij in Alken).
Ook weer alle papieren meegenomen en daar hebben ze hem ingeschreven en heb ik ook onmiddelijk mijn plaat gekregen.
Wel oppassen want de persoon die de ingevoerde voertugen inschrijft zit in Alken maar 2 X per week.

Dan snel naar de verzekering.
En ik was dezelfde dag al aan het bollen.

grtz

Interessant maar wat met de koplamp? Is die omgebouwd?

Pcorsa
04-09-2009, 17:44
Ze hebben in het UK een andere koplamp he. Dus als je hem niet kan invoeren op papier en hij moet gekeurd worden, moet er een andere koplamp in

das enkel bij auto's denk ik ...

Dices
04-09-2009, 17:49
das enkel bij auto's denk ik ...

Neenee, het rijlicht geeft ook die tekening. Zet hem maar eens voor een muur.

max409
04-09-2009, 19:24
Met een particuliere verkoop heb ik geen ervaring, maar buiten het vervoersdokument voor de douane moeten alle andere papieren bij de particulier te verkrijgen zijn.
Gva en inschrijvingspapieren zijn zowiezo bij de motor aanwezig (indien niet dan zou ik van de motor afblijven omdat het dan zeer moeilijk zal worden, de motor hier in België in te schrijven).
En een verkoopscontract maak je zowiezo bij de aankoop van de motor.

Van die koplamp hebben ze mij nooit iets gezegd bij de DIV.
Maar je kan deze toch verstellen in de goede richting en eventueel een stuk afdichten/afplakken waar nodig (dat zie je ook op sommige ingevoerde wagens).
Of je kan deze op een verkoopssite ook vinden voor een prijsje.

:duim:

sqizofreniq
04-09-2009, 20:48
Voor een circuit motor is dat herinschrijven enzo toch ni nodig eh? (voor hier opt circuit)

Dus ginder kopen nr hier brengen (trailer) en gaan rijde maar geen papieren nodig of iets dergelijks, toch?

Dices
04-09-2009, 20:58
Van die koplamp hebben ze mij nooit iets gezegd bij de DIV.
Maar je kan deze toch verstellen in de goede richting en eventueel een stuk afdichten/afplakken waar nodig (dat zie je ook op sommige ingevoerde wagens).
Of je kan deze op een verkoopssite ook vinden voor een prijsje.

:duim:

De Div kent daar niets van, hé. Da's een technisch aspect en vermits een motor niet gekeurd moet worden, komt dat nooit te voorschijn. Bij sommige moderne wagens kan je van een mainlandkoplamp en engelse maken en omgekeerd. Maar op motors ben ik dat nog niet tegengekomen. Meestal zit dat ook in de tekening van de spiegel. Dus het enige dat je kan doen is zo'n stickertje er op plakken, maar dat trekt op ni veel. Of als het jouw niet stoort, de lamp iets te laag regelen. Dan hindert dat de tegenliggers ook niet, maar het beperkt de lichtboog aanzienlijk want je gaat voornamelijk op het andere vak lichten!

bulldogger
09-09-2009, 11:29
Hey MAX 409,
bedankt voor de uitgebreide uitleg die je ons allen geeft!

Ik had nog 1 vraagje voor je, als je daar een motorfiets koopt bij een particulier, hoe zit dan juist ivm de nodige documenten en formulieren?
Kun je me daar mee helpen?

Alvast bedankt!!

Hé eindelijk m'n gva gekregen, na 5 weken(persoon die de inschrijvingen deed was eerst met vakantie...en daarna niet meer teruggekomen-echt, das wat de heer Herman Piron me vertelde...).

Ik kocht van een particulier: vrij simpel, je krijgt het COC(V5c formulier), je maakt een verkoopsfactuur op(opgelet met -6000 km motoren...qua wel of niet BTW ;)) en klaar is kees. Je hebt geen documenten nodig alla vervoersdokument van HM revenue & customs, new means of transport, er is namelijk vrij verkeer van goederen in Europa. Trouwens, de factuur is genoeg bewijs dat JIJ de eigenaar bent van het voertuig...
Daarna het traject zoals beschreven. Met deze opmerking: bij voertuigen met minder dan 6000 km moet je GEEN BTW betalen, enkel een som van (hou je vast) 3 eurocent (!!!) aan de douane.

Ben sterk aan een Britse Bonnie aan het denken, de Thruxton voelt zich nogal alleen in de garage...
in december ga ik een paar dagen naar Brighton, misschien toch maar een aanhanger meenemen:rolleyes:.

Schussboelie
09-09-2009, 11:34
Met deze opmerking: bij voertuigen met minder dan 6000 km moet je GEEN BTW betalen, enkel een som van (hou je vast) 3 eurocent (!!!) aan de douane.
Da's nieuw!
Voor zover ik weet wordt een voertuig dat geen 6000km op de teller heeft of minder dan 6 maanden oud is als nieuw beschouwd en moet er dus wél BTW op betaald worden. Op andere voertuigen niet.

Is dat dan veranderd?

Snert
09-09-2009, 11:46
ik denk dat hij zich heeft vergist en dat dit meer dan 6000km moet zijn

ik had een prachtige bonnie gezien, maar hij was te snel verkocht :(
heb het nu te druk met werken enzo, maar als het hier wat rustiger wordt, ga ik ook nog eens beginnen rondzien

bulldogger
09-09-2009, 18:19
Da's nieuw!
Voor zover ik weet wordt een voertuig dat geen 6000km op de teller heeft of minder dan 6 maanden oud is als nieuw beschouwd en moet er dus wél BTW op betaald worden. Op andere voertuigen niet.

Is dat dan veranderd?
Ooops...:u:u:u
Klopt, moest natuurlijk zijn MEER dan 6000 km...

Weez3L
09-09-2009, 21:40
das nie egt zo gemakkelijk he!
die invoeren vanuit het buitenland

max409
10-09-2009, 05:25
Bwa, als ge bij een model blijft welk hier ook verkocht word dan zie ik weinig probs.
En ge moet ook altijd alles goed uitpluizen qwa prijzen, papieren en dealers hé.
Daar steekt wel wat tijd in, maar uiteindelijk scheelt het toch redelijk op de aankoopprijs.
Hou er ook rekening met de pk's, want in de UK kent men geen pk-begrenzing:(.
Veel geluk ermee.:duim:

Lucasfalt
13-09-2009, 23:21
Krijg je buiten het GVA zelf ook nog iets anders als je dat via FOD aanvraagt?
Een sticker voor op het roze formulier of zo?

max409
14-09-2009, 10:10
Jawel hoor Luc,
Dat stickertje zit erbij waneer je het coc in het gva laat omzetten.
Dan het stickertje op het roze formulier plakken en opsturen naar het DIV of onmiddelijk naar een keuringsinstelling rijden waar de DIV een kantoor heeft.:duim:

Lucasfalt
14-09-2009, 15:13
Bedankt.:duim:

kunta
14-09-2009, 18:15
Hé eindelijk m'n gva gekregen, na 5 weken(persoon die de inschrijvingen deed was eerst met vakantie...en daarna niet meer teruggekomen-echt, das wat de heer Herman Piron me vertelde...).

Ik kocht van een particulier: vrij simpel, je krijgt het COC(V5c formulier), je maakt een verkoopsfactuur op(opgelet met -6000 km motoren...qua wel of niet BTW ;)) en klaar is kees. Je hebt geen documenten nodig alla vervoersdokument van HM revenue & customs, new means of transport, er is namelijk vrij verkeer van goederen in Europa. Trouwens, de factuur is genoeg bewijs dat JIJ de eigenaar bent van het voertuig...
Daarna het traject zoals beschreven. Met deze opmerking: bij voertuigen met minder dan 6000 km moet je GEEN BTW betalen, enkel een som van (hou je vast) 3 eurocent (!!!) aan de douane.

Ben sterk aan een Britse Bonnie aan het denken, de Thruxton voelt zich nogal alleen in de garage...
in december ga ik een paar dagen naar Brighton, misschien toch maar een aanhanger meenemen:rolleyes:.

Thanks man!:duim:

Ducatiwitch
26-09-2009, 23:37
Voilà, volgende week zaterdag achter mijn nieuw monsterke in England, maar eventjes 4000€ verschil met den belgique dus ...:D en om 't probleem met dat nieuw & invoeren op te lossen zullen we dan maar iets uitvinden hé maar dat ga ik hier niet uitleggen :p
Nu nog hopen op zonnig weer en dan kan ik de terugreis met de motor maken anders zal het een h&t met een camionetteke worden :s

rossifan46
27-09-2009, 00:22
Voilà, volgende week zaterdag achter mijn nieuw monsterke in England, maar eventjes 4000€ verschil met den belgique dus ...:D en om 't probleem met dat nieuw & invoeren op te lossen zullen we dan maar iets uitvinden hé maar dat ga ik hier niet uitleggen :p
Nu nog hopen op zonnig weer en dan kan ik de terugreis met de motor maken anders zal het een h&t met een camionetteke worden :sdenk dat ik u begrijp:Din feite doe je daar niemand kwaad mee,just do it:duim:

Snert
28-09-2009, 10:58
uh, gaat ge hem ginder inschrijven ofzo? hoe komde anders aan een plaat om met de moto terug te rijden? :)

Ducatiwitch
28-09-2009, 18:27
uh, gaat ge hem ginder inschrijven ofzo? hoe komde anders aan een plaat om met de moto terug te rijden? :)

zal het nadien eens uitleggen, eerst mijn beestje thuis brengen :D

guido
29-09-2009, 08:26
Nu nog hopen op zonnig weer en dan kan ik de terugreis met de motor maken anders zal het een h&t met een camionetteke worden :s
€ 4000 ?Dat is een pak,heb je een 1100 of een 696 gekocht ?

Isabella
29-09-2009, 08:39
zal het nadien eens uitleggen, eerst mijn beestje thuis brengen :D
proficiat Conny & succes met het overbrengen van het nieuwe beestje - wel pics posten als je terug bent he :duim:

Ducatiwitch
03-10-2009, 00:00
Thanks & pics van zodra ik terug ben :D. Nog 4 uurtjes slapen of toch proberen. De bestelwagen staat klaar, eerst nog een haak bijgeplaatst omdat er maar 3 waren en de remorque afgebroken voor de goot en deze in de vloer van de wagen vastgevezen zodat mijn nieuw beestje morgen veilig de reis kan doorstaan. Singels ok. Tunnelreservaties ok. Of course de engelse pondjes. Leren pak-helm-botjes en handschoenen ok. Frigobox ok want in england weten ze niet wat eten is ;). En als alles meevalt dat sta ik om 11h30 bij de Ducati dealer in St. Neots. En morgenavond laat terug thuis.

The Benman
03-10-2009, 00:56
deja-vu...
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/212197/0/Motor-importeren-uit-England-1.html

Schussboelie
03-10-2009, 11:09
Niet iedereen op 2fast4u leest ook op motor-forum.nl.
Ik bijvoorbeeld al niet. :)

Succes Conny!!

Ducatiwitch
03-10-2009, 21:56

Succes Conny!!

Thanks Shussboeleke. 't vervolg staat nu bij "vandaag heb ik gekocht" :D

The Benman
09-10-2009, 21:48

Succes Conny!!
Ik had ook die deja-vu he. :D
Even opletten of het stuur aan de goede kant zit grapje wilde ik maken maar toen was iemand me voor.

Ducatiwitch
10-10-2009, 00:20
't enige wat links staat is den BTW hier :(
In England 15% op motors. ;)
Aan Tolwegen voor motors géén tol. :)
Ook geen flitspalen gezien op de autoweg, enkel trajectkontrole aan de wegenwerken.
...

guido
10-10-2009, 09:09
't enige wat links staat is den BTW hier :(
In England 15% op motors. ;)
Aan Tolwegen voor motors géén tol. :)
Ook geen flitspalen gezien op de autoweg, enkel trajectkontrole aan de wegenwerken.
...
Na betalen van de btw en de onkosten van het vervoer,hoe veel goedkoper is het dan ?

Ducatiwitch
10-10-2009, 11:17
Na betalen van de btw en de onkosten van het vervoer,hoe veel goedkoper is het dan ?

geen btw want je voert hem in als okkazie :p en al bij al (huur bestelwagen + tunnel + diesel) +/- 500€ onkosten. Heb dus nu m'n 1100s voor de prijs dat ik hier een 696+ met een klein accesoirke had. :D

skippy79
17-10-2009, 18:41
kan iemand kijken of ik het nu goed hebt.

*1 - motor uitkiezen
*2 - ponden, ferry/trein regelen
*3 - motor ophalen en zorgen dat je de V5, COC en aankoop documenten
hebt
*4 - terug rijden
*5 - Naar de douane met de nodige papieren
*6 - aanvraag voor gva opsturen
*7 - eenmaal gva ontvangen naar de DIVV voor de inschrijving
*8 - plak opzetten en rijden maar

Lijkt het nu echt te makkelijk of ziet ik echt iets over de kop
En welke datum komt op je roze papier? staat ookiets van 1e inschrijving in UK? of gewoon 2009?

Want ooohhhhh wat heb ik een mooie motor gevonden

Lucasfalt
17-10-2009, 19:39
Je lijstje klopt,behalve nr. 7:je moet niet naar de keuring.
Als je het nieuwe GVA hebt gewoon langs je verzekering gaan om je plaat aan te vragen.
GVA aanvragen (via het ministerie) duurt het langst blijkbaar,ik en een vriend wachten nu al 3 weken.:s
Telefoneren helpt niet,ze nemen gewoon niet op.:@
Zorg dat je bij de douane je originele faktuur bij hebt,een kopie,fax of mail aanvaarden ze niet!

BugBoy
17-10-2009, 19:57
Wel kijken dat er geen verstekelingen bij in de container zitten die terug willen he !

Anders moet je nog voor vleesinport nog gaan betalen he. ;)

allroad
17-10-2009, 20:01
Hallo,

Ik zou ook een motor uit engeland willen invoeren, het is ene van een jaar oud van een merkdealer met maar 800 miles op.

Nu zou er op 't contract de miles vermeld staan, dus ik ben bang dat ik BTW ga moeten betalen in België.

De prijs in Engeland, moet ik daar de VAT (BTW) nog aftrekken, of moet ik BTW betalen op het totale aankoopbedrag?

Wordt het hier trouwens gecontroleerd hoeveel kms er op de motor staan?
Misschien kan ik dan een ander contract (particulier) maken, met meer kms?
Weet het niet goed....

Alvast bedankt.

Grts,
Peter

max409
17-10-2009, 20:43
Skippy, tussen 5 & 6 moet je eerst nog je gva laten valideren (coc laten omzetten naar gva);). En je moet inderdaad niet naar de keuring.:duim:

Allroad, als deze een jaar geleden is ingeschreven dan moet je hier geen btw meer betalen. ;) Trouwens ginder ook geen btw betalen hoor.
Bij de douane (waar ik ben geweest) heeft men niet naar de motor gevraagd, alleen een degelijk aankoopcontract was voldoende.:)

Succes

Ducatiwitch
17-10-2009, 23:22
MINSTENS 6 MAAND OUD EN MINIMUM 6000 KM of 3728 miles OP DE TELLER !!!!!!!!!!;)

en als je echt niet snapt hoe je DAT nu moet REGELEN in england dan ga je of course bij de invoer van de motor WEL BETALEN !!! :rolleyes: EN KOM DAN NIET KLAGEN DAT JE NIET VERWITTIGD WAS :s

gedraag je dus zoals een echte belg en .... allez, 'k moet hiet toch geen tekeningske make hé :D

skippy79
18-10-2009, 06:22
Kan je hier in Belgie via een dealer de COC regelen? ik heb 3 jaar geleden toen ik hierheen verhuisde vauit spanje met mijn spaanse Ford focus bij de lokale ford dealer hier een COC aangevraagd en een paar weken later had ik hem en 100€ euro lichter was het allemaal geen probleem.

Kom dikwels tegen dat de engelsen niet echt weten hoe of wat. krijg vaak te horen dat alleen de V5 bij zit:s

max409
18-10-2009, 07:29
Conny,
Ik heb toen naar de douane gebeld en daar zei men mij OF 6 maanden oud OF 6000 km.
Maar als ge zeker wilt spelen kan je altijd aan de dealer vragen of hij + 6000 km op het contract zet:rolleyes:.

Ducatiwitch
18-10-2009, 09:59
Conny,
Ik heb toen naar de douane gebeld en daar zei men mij OF 6 maanden oud OF 6000 km.
Maar als ge zeker wilt spelen kan je altijd aan de dealer vragen of hij + 6000 km op het contract zet:rolleyes:.

een zéér goede verstaander of echte Belg ;) dus... @Allroad: die 800 miles kunnen er ineens 3800 worden hé :D wat is nu 1 cijfertje?

Bboy
19-10-2009, 00:21
Kan je hier in Belgie via een dealer de COC regelen? ik heb 3 jaar geleden toen ik hierheen verhuisde vauit spanje met mijn spaanse Ford focus bij de lokale ford dealer hier een COC aangevraagd en een paar weken later had ik hem en 100€ euro lichter was het allemaal geen probleem.

Kom dikwels tegen dat de engelsen niet echt weten hoe of wat. krijg vaak te horen dat alleen de V5 bij zit:s
vraag ik me ook af...

als je nekel een factuur en een V5 document hebt. zou de rest hier lukken? :?

max409
19-10-2009, 05:29
Bboy,
Op de coc (certificate of confirmety ) staat vermeld in welke landen deze motor is goedgekeurd. Dit controleren ze op de douane zelf. Als deze coc er niet bij zit dan kan de douane niet weten of deze motor hier ooit is verkocht (tenzij ze een lijst hebben met al de verkochte modellen ooit, wat ik betwijfel).
Ik zou dan mijn handen er vanaf houden.

Maar voor de zekerheid bel je best eens naar de douane zelf.

En Skippy hier is mijn COC in de bijlage

Grtz

Bboy
19-10-2009, 11:39
Bboy,
Op de coc (certificate of confirmety ) staat vermeld in welke landen deze motor is goedgekeurd. Dit controleren ze op de douane zelf. Als deze coc er niet bij zit dan kan de douane niet weten of deze motor hier ooit is verkocht (tenzij ze een lijst hebben met al de verkochte modellen ooit, wat ik betwijfel).
Ik zou dan mijn handen er vanaf houden.

Maar voor de zekerheid bel je best eens naar de douane zelf.

En Skippy hier is mijn COC in de bijlage

Grtz

bedankt max

van mij is ook eem sm. (Honda CRF) maar die staat al hier in Holland, wel met engelse papieren.
moet de moto ook 'geëxporteerd' worden uit UK om hier te kunnen inschijven, of is dit niet meer nodig?

grts

max409
19-10-2009, 12:02
Bboy, als al de papieren (V5.5 en coc en aankoopbewijs)erbij zijn dan zou er geen probleem mogen zijn veronderstel ik.
Alsem al in holland staat dan is hij in de UK toch al geexporteerd, denk ik.:D

Alhoewel ik al gelezen heb van iemand in Nederland, dat hij een motor met engelse papieren die in Nederland stond, hij deze niet kon inschrijven doordat hij geen Engels aankoopbewijs (dacht ik) erbij had.

Bij twijfel altijd eens met de nederlandse douane bellen of op hun site gaan kijken. Dan ben je altijd correct ingelicht.

Grtz

Bboy
19-10-2009, 12:36
die moto is daar aangekocht door 'een handelaar' maar die wist zelf niet dat er paieren bij zat. dus heeft hij dit niet mee gepakt.

ik heb hem gevraagd (want zag die moto zelf ook staan op engelse site)
die had de vorige eigenaar gecontacteerd. en die ging alles opsturen.

ik heb ook duidelijk gevraagd om alle nodige papieren te eisen bij vorige eigenaar (factuur, COC, en V5)

dus hopelijk breng die alles inorde, en mag ik hem gaan halen uit holland.
die zal nooit ingeschreven zijn in holland. en van eerste keer in belgie.

grts

Lucasfalt
19-10-2009, 20:49
Informeer hier dan maar goed bij de douane wat er juist bij moet zijn.
De Nederlander moet hem waarschijnlijk eerst officieel in Nederland invoeren vooraleer hem aan jou te verkopen.
Ik heb zelf een Engelse moto staan die ik nog niet officieel heb ingevoerd.
Aan de douane heb ik gevraagd of ik die zo kan verkopen en dat mag niet!
Ik moet hem invoeren (niet inschijven) en de koper moet dan met het roze papier (dat ik bij de douane krijg) en een faktuur van mij opnieuw naar de douane om zijn naam er op te laten zetten.
Als jij dus een Engelse moto koopt via Nederland kan dat wel eens hetzelfde zijn.

Bboy
19-10-2009, 21:08
factuur komt op mijn naam. dus is dit alsof ik die zelf gekocht heb uit engeland.

V5 zit er zeker bij, maar die COC- ben niet zeker. :?

en dat is juist mijn vraag... zou ik hier via honda verdeler (in belgie of UK) een COC kunnen bekomen??

help!!! want woensdag heb ik afspraak om hem te gaan halen! :s

Been
19-10-2009, 22:23
en dat is juist mijn vraag... zou ik hier via honda verdeler (in belgie of UK) een COC kunnen bekomen??

Dan bel je morgen gewoon eens naar Honda Belgium met deze vraag en ga je daar wel een antwoord op krijgen. ;)

Bboy
19-10-2009, 22:29
zal ik zeker doen morgen. maar persoonlijke ervaringen vind ik altijd best. :)

Bboy
19-10-2009, 22:47
ik vond jammer genoeg geen tel.nr

ik heb ze een mail gestuurd...

kent er iemand de tel.nr van Honda Bel.
want da gaat sneller...

sherrif
20-10-2009, 01:43
effe googelen

Honda Belgium (http://goudengids.truvo.be/Motors/Honda_Belgium/Asse/nl_BE_YP_FREE_7467664_0000_2158447_8880_00000)

Doornveld 180-184 1731 Zellik (Asse)

Telefoon (http://goudengids.truvo.be/search/zellik/rubriek:Motors.html#)[/*:m:3lvqnbiu]

Tel:[/*:m:3lvqnbiu]
02 620 10 00[/*:m:3lvqnbiu]
Fax:[/*:m:3lvqnbiu]
02 620 11 49[/*:m:3lvqnbiu]

Rubriek:Motors

max409
20-10-2009, 05:32
Persoonlijk vind ik dat deze moto je kopzorgen gaat geven, Bboy.
Er is al een omweg via een Nederlandse dealer die een Nederlands faktuur gaat maken (ofwel via omweg:engel:). Als ze dan hier op de douane de combinatie Nederlands factuur & Engelse inschrijving gaan zien, dan krijg je gegarandeerd probs.
Hetzelfde met de papieren vanuit de UK.
Deze moeten nog worden opgestuurd en je weet niet of de COC erbij gaat zijn. Zoniet moet je op de goedwil van de invoerder rekenen.
Ik weet dat HM een CR(F) ombouwd voor op de weg, maar van Honda zelf denk ik het niet. Dus zal je al naar een HM dealer moeten stappen ipv Honda.
In het slechtste geval moet je de motor laten keuren in Brussel, wat toch een komplete/grondige keuring gaat worden. Dit kost ook wel wat geld en tijd omdat je een afspraak moet maken met de inspectie.

Ik wil je echt geen schrik op je lijf jagen maar ik verwacht toch veel moeilijkheden en kosten welk je aankoopsom gaan opdrijven.

Je kan misschien beter eens gaan kijken op het supermotard-forum, daar staan regelmatig CR's van HM (met papieren dus) met nen fatsoenlijke prijs.
Of verder zoeken , want in deze periode beginnen de tweedehands koopjes van mensen die hunne willen wegdoen voor nen nieuwe;).

Grtz

Been
20-10-2009, 11:32
die moto is daar aangekocht door 'een handelaar' maar die wist zelf niet dat er paieren bij zat. dus heeft hij dit niet mee gepakt.

ik heb hem gevraagd (want zag die moto zelf ook staan op engelse site)
die had de vorige eigenaar gecontacteerd. en die ging alles opsturen.

ik heb ook duidelijk gevraagd om alle nodige papieren te eisen bij vorige eigenaar (factuur, COC, en V5)

dus hopelijk breng die alles inorde, en mag ik hem gaan halen uit holland.
die zal nooit ingeschreven zijn in holland. en van eerste keer in belgie.

grts
Het gaat hem om deze zeker:

http://www.supermotard.be/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16235

Ik zou het niet riskeren.

Ik heb zelf al een paar crf's opgestuurd naar Italië om te laten ombouwen en homologeren bij HM.
Honda Belgium moet je niet bellen (had eerst niet gezien dat het om een crf gaat) omdat er in België geen Honda Crf's gehomologeerd zijn. Zij kunnen u geen gelijkvormigheidsattest bezorgen omdat het niet bestaat.

HM kan dat wel, maar dan moet het wel een HM zijn die naar hun normen (om)gebouwd is.

De verkoper koopt enkel moto's zonder papieren. Om zijn redenen (BTW?) laat hij de papieren dan ook daar.

Bboy
20-10-2009, 12:33
honda gebeld (en was volgens hen mogelijk zonder COC)

deze link gekregen: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf

Been
20-10-2009, 15:03
honda gebeld (en was volgens hen mogelijk zonder COC)

deze link gekregen: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf
Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.
Hou ons op de hoogte.

En gaat het nu om de moto in mijn vorige post?

Bboy
20-10-2009, 15:18
ik hou jullie zeker op de hoogte.

idd is deze moto. (ik ben dus Good-Devil van sm-forum)

alvast bedankt allemaal voor jullie tips.

wish me luck tomorrow! ;)

max409
20-10-2009, 15:30
Je kan alle voertuigen laten goedkeuren via een speciale keuring in Brussel (zoals ik al zei in vorig antwoord).
Maar dan moet je moto ook 100% in orde zijn. ALLES word gekeurd, van lampen , pinkers, spiegels, uitlaatgeluid, bevestiging voor Nrplaat, CO gehalte tot en met een remtest toe.

In de UK kan je zelfs met een motor rijden zonder lichten, op voorwaarde dat je een speciale goedkeuring ervoor aanvraagd.

Hopelijk voor jou is het een goede Engelse dealer die jou verderhelpt.

Good Luck mate

Bboy
20-10-2009, 16:00
wel, die handelaar waar ik hem ga van kopen, kent die dealer. en normaal kan hij mij wel helpen.

maar ik denk niet dat er een keuring moet gebeuren. want volgens Honda was alles administratief... |(

boosterke
20-10-2009, 16:14
iemand nog wat site's om eens te kijken in engeland

zoek een szr660 , muz 660 , xtr660 voor weinig was tis voor af te breken heb enkel de motor en kabelboom nodig

Been
20-10-2009, 19:11
ik hou jullie zeker op de hoogte.

idd is deze moto. (ik ben dus Good-Devil van sm-forum)

alvast bedankt allemaal voor jullie tips.

wish me luck tomorrow! ;)
A zo... :D

Hopelijk komt alles in orde. Ziet er een mooie crf uit en die prijs is zeer goed op voorwaarde dat je hem kan in het verkeer brengen.

Grtz

Bboy
20-10-2009, 21:57
zo dacht ik ook.

en schone opties... kwil gewoon die kader en achterbrug poederlakken, en andere plastiek met stickerset op...

hopelijk heb ik chance mee..

max409
21-10-2009, 05:13
Nen prachtige motor met nen hoge fun factor:duim:.

Ik hoop van harte dat alles snel in orde komt.

Grtz

adam919
21-10-2009, 10:59
Hello,

Ben nieuw op het forum en heb een motor op het oog in engeland.
Is het noodzakelijk een v5 papiertje te hebben? Of kan je hier in belgie gewoon een nieuw roze formulier aanvragen zonder dat dit aanwezig is?

Groet,

Adam

Bboy
21-10-2009, 11:33
mss nkeer topic van begin herlezen.

je hebt dat wel nodig.

adam919
21-10-2009, 13:25
BBoy,
ok had alles reeds doorgelezen, vroeg mij enkel af , als het papier niet aanwezig is, de bike nog ingeschreven raakt in belgie.
Waarschijnlijk niet dus.

Wel kwam vond ik op volgende link nog extra info omtrent dit v5 document.

http://motorforum.demotorsite.be/viewtopic.php?f=15&t=3241

"Eerst en vooral moet de moto uit UK geexporteerd worden, zie http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/DG_4022582 (permanent export). Formulier V5, sectie C moet ingevuld worden en ingeruild worden tegen formulier V561 bij de Driver and Vehicle Licensing Agency office in UK.
Dan kan de moto geexporteerd worden naar Belgie"

Moet de engelse eigenaar deze papieren op voorhand voorbereiden, of gebeurd dat door de koper vanuit belgie, maw moet ik de verkoper vragen dit op voorhand inorde te brengen (permanent export)? Hoe hebben jullie dit gedaan?

Dank

skippy79
21-10-2009, 15:57
heb iemand gemaild en je hebt de V5 en een COC nodig. probleem met de COC is dat niet iedereen dat heeft daar in engeland. hoe dit op te lossen?? ik denk via de importeur hier in Belgie (heb het ook gedaan met mijn spaanse ford toen ik hem hier ging verkopen) maar of dit kan weet ik nog niet.
Als je de V5 en COC heeft kan je dan je gva aanvragen, betalen en komt alles in orde

wreckah
21-10-2009, 18:10
ik zal eventjes mijn ervaring er ook bijzetten.

4 jaar geleden een Cagiva V-raptor 1000 gekocht in Engeland. 20.000 mijlop de klok, en ouder dan 6 maand dus. 2400 pond, wat toen ca. 3500 EUR was.

- particulier gekocht.
- V5 zat erbij, en MOT certificaat ( = jaarlijkse keuring)
- geen COC, wat dat ook moge wezen.
- factuur opgemaakt.

dan in Belgie:

- douane invoer = 3 eurocent
- ik heb de moto moeten laten keuren omdat er dus geen europees gva erbij zat. het MOT-certificaat is niet voldoende.
- spiegels erop gezet, ori uitlaten, en een koplamp van een europese moto. (mijn eigen raptor 650)
- in brussel laten keuren door een Cagiva dealer voor een vaste prijs. (500 EUR voor het over en weer vervoeren en keuren) Daar krijg je dus uw belangrijke klevertje.
- inschrijven bij DIV, verzekeren, en klaar is kees.

Ik heb geen GVA in mijn bezit, enkel verzekeringspapier en inschrijvingsbewijs. Mochten de flikken mij ooit tegenhouden zouden ze kunnen lastig doen, maar in praktijk gebeurt dit niet. De moto is ingeschreven en verzekerd, dus moet ie wel comform zijn.

4 jaar later, en een kleine 100.000km verder ondertussen :)

totaalprijs 4000 EUR, terwijl een vergelijkbare V-raptor 1000 toen bij ons rond de 7000 EUR ging. En ik heb dan nog de PC3 en wat goodies die erop zaten verkocht ;)

goede ervaring dus wat mij betreft.
jan

adam919
21-10-2009, 18:54
Meeste is duidelijk voor mij, enkel rest me de vraag of er iets moet gebeuren met het v5 document door de eigenaar om het voertuig export klaar te maken? Moet de eigenaar hiervoor "formulier V5, sectie C invullen en omruilen tegen formulier V561 bij de Driver and Vehicle Licensing Agency office in UK.
daar geraak ik nog niet aan uit.

Hebben jullie dit gedaan? of enkel bestaand v5 mee naar belgie?

Adam

max409
22-10-2009, 05:35
Wreckah, viel die keuring in Brussel dan goed mee. Ik heb een paar verhalen gehoord dat ze daar streng waren en dat ALLES gekeurd werd. Klopt dat?
Adam, Bij mij was er zo'n formulier (V561 bij de Driver and Vehicle Licensing Agency office) bij + een V5.5. Blijkbaar had ik nen goede engelse dealer:rolleyes:.

adam919
22-10-2009, 12:21
max409,

Dank voor de goede info!!! idd ne goede dealer, kan je me vertellen wie?
K' vraag me af of ne particulier da ook zou arrangeren, of da ge zelf naar de douane moet in the uk.
Iemand ervaring met van een particulier te kopen in de uk?

groet,

Adam

Bboy
22-10-2009, 12:46
ik denk dat je hem niet direct hoef te exporteren, want is vrije verkeer in EU.

maar ben ook niet 100% zeker. ik wacht nog op mijn papieren. ik zie wel.

maar is MOGELIJK om enkel met V5 en factuur een moto in te schijven. alleen is dit wa moeilijker.

best is natuurlijk dat je de 3 papieren bezit. :)

wreckah
22-10-2009, 13:16
max: ik weet niet hoe de keuring is verlopen in brussel.

ik heb dat laten doen door citymoto in handzame (cagiva dealer), en ik denk dat die daar wel zijne weg kent.

De moto stond volledig standaard, maar de elektriek was niet vree goed. Ze hebben hem er blijkbaar toch doorgelaten.

ik had enkel V5 formulier, MOT certificaat, en factuur. Ik heb NIET 'geëxporteerd' in Engeland. Gewoon over de grens mee gereden (met engelse nummerplaat), en de dag erna naar de belgische douane gegaan in Gent.

Schussboelie
22-10-2009, 14:32
Wreckah, viel die keuring in Brussel dan goed mee. Ik heb een paar verhalen gehoord dat ze daar streng waren en dat ALLES gekeurd werd. Klopt dat?
Ik denk dat veel van het merk afhangt.
Bij Suzuki doet de invoerder in Kontich dat zelf en dat kost maar een goede €120 of zo.
Enkel op afspraak op vrijdagvoormiddag maar je kan daar dus zelf mee gaan.

adam919
22-10-2009, 16:59
@Wreckah,

ok, denk dit ook zo te doen, niet "exporteren" in engeland, maar moto op remorque en daarna aangeven bij douane in belgie.

@bboy,

Zou zowieso ervoor zorgen dat ik de 3 papieren in bezti hb vooraleer over te gaan tot aankoop

interessant topicske

Adam

Lucasfalt
22-10-2009, 18:57
GVA aanvragen via het ministerie is veel simpeler en goedkoper dan via de officiele invoerder (uitleg staat hier al ergens).
Kost €65,moto moet NIET gekeurd worden,alles gaat administratief.
Je moet wel wat geduld hebben,want ze hebben het soms heel druk op het ministerie.:p
Dit gaat wel alleen als de moto al in een ander EU land is ingeschreven geweest,het gaat dus niet met US modellen.

Bboy
22-10-2009, 20:09
dacht ik ook! :)

boosterke
23-10-2009, 09:12
En wat met een moto die je niet wilt inschrijven. Voor onderdelen ofzo.

Gewoon opladen en naar hier of ook aangeven.

KawaNinja46
23-10-2009, 09:50
voor onderdelen zou ik niets aangeven gewoon demonteren die handel toch ? :p

boosterke
23-10-2009, 10:55
Dan moet die verkoper dat ook willen he. En zou hem liever gemonteerd zien staan en horen draaien. Maar als je nu een verkoopsovereenkomst hebt maakt het aan de grens toch niet uit ni.

skippy79
23-10-2009, 17:15
heb meerder motoren uit engeland gehaald voor circuit en nooit probleem. gewoon opladen hierheen brengen en klaar is kees. de oude eigenaar stuurt een papier binnen( onderkant V5 als ik me niet vergis) met jouw naam en adres en klaar.

Lucasfalt
23-10-2009, 21:16
:agree: Gewoon opladen en meebrengen,invoeren is voor niets nodig als het voor onderdelen of circuit is.

TomVT
24-10-2009, 11:43
Maar als het niet voor circuit is zou ik er toch mee oppassen. Ik heb half september bij Dirk Van Mol een Engelse R6 gekocht, ik zit nu nog te wachten op papieren, blijkbaar is er daar bij het ministerie iemand van plaats veranderd en loopt het nu allemaal vertraginge op:@

adam919
24-10-2009, 13:10
tomvt,

op welke papieren zit je te wachten?
Coc ?

heb namelijk en moto op het oog die natuurlijk gene coc heeft, blijkbaar niet abnoprmaal in de uk.

grz

Adam

Ducatiwitch
24-10-2009, 13:22
tomvt,

op welke papieren zit je te wachten?
Coc ?

heb namelijk en moto op het oog die natuurlijk gene coc heeft, blijkbaar niet abnoprmaal in de uk.

grz

Adam

Bij thuiskomst gemerkt dat ik ook geen coc meegekregen had :s, hoeft niet in england :?, en dus mailtje naar Ducati UK: geen enkel probleem, enkel 50£ te betalen op hun rekening en dan sturen ze die coc op :D.

Bboy
24-10-2009, 13:50
dus zou ik ook zo kunnen te werk gaan?

adam919
24-10-2009, 14:06
conny 696+

goeie tip!!!
ga ook even contact nemen met dealer ik uk

boosterke
24-10-2009, 16:07
Merci voor de reply , ben momenteel aan het mailen met iemand van belgie voor een mz dus dat is wat handiger.

Of als iemand een MZ 660cc weet staan laat maar weten.

greetz

TomVT
25-10-2009, 04:43
Ik dacht dat het COC was ja, veel anders heb je niet nodig é buiten je inschrijvingsbewijs?:?
Hij is blijkbaar nog voor 15 moto's op papiere aant wachten.
Tbegint me ondertussen wel men voeten uit te hangen, 6 weken wachten, je bent bijna vergeten dat je een nieuwe motor gekocht hebt:@

skippy79
25-10-2009, 09:07
Als ik je was zou ik zeker vergoeding vragen voor het lang wachten. je geen fiets omin de garage te zetten en wachten.

ik ken iemand die al vanaf April aan het wachten is van barra motos. gelukkig heeft ie een andere motor mogen gebruiken, anders was zijn seizoen naar de klote.

TomVT
25-10-2009, 11:31
Mja, ik heb ondertussen m'n R1 nog wel staan en had de afspraak gemaakt dat ik daar gewoon mee bleef rijden tot de andere volledige klaar stond zonder dat de inruilwaarde van de R1 omlaag ging, maar ge rijdt er niet meer zo ongedwongen op als ge weet dat hij verkocht is e.
Ik ga er in de loop van de week is langsgaan en vragen of er inderdaad geen andere manier is want 6 weken wordt toch echt wel te lang ze.

Lucasfalt
26-10-2009, 00:19
Ik en een vriend wachten ook al een maand.:s
Ik heb al zeker 50 keer gebeld naar die dienst,maar die nemen gewoon hun telefoon niet op.:@

adam919
26-10-2009, 16:33
Is het factuurbedrag van enig belang bij invoeren? Wordt hierop iets betaald? of maakt het niet uit of factuur 2000 of 3000 euro is, naar extra kosten dat dit met zich meebrengt?

T'is niet zo dat ze ergens een percentage aanrekenen?

adam919
26-10-2009, 16:34
bovenstaande in teken van goede belg zijnde :D

Schussboelie
26-10-2009, 17:07
Als het ne nieuwe is en ge moet nog BTW betalen dan speelt het factuurbedrag zeker wel een rol!

adam919
26-10-2009, 17:52
t' gaat over nen occasie, geen nieuwe

adam919
26-10-2009, 20:14
Wat betreft het coc'tje heb ik direct contact genomen met triumph uk zelf. Geen probleem om dit op te sturen naar huidige eigenaar!!!
De man wist me te vertellen dat dit me 0!! NUL euro gaat kosten !!

Lucasfalt
26-10-2009, 21:06
t' gaat over nen occasie, geen nieuwe
Er moeten geen kosten betaald worden op de aankoopprijs.
Alleen €0.10 voor het invoeren bij de douane.:D

Bboy
06-11-2009, 13:42
ok. Ben naar douane geweest. En via Honda UK mijn COC aangevraagd. Dus komt al inorde.

en nog eens duidelijke gevraagd in doune. Is dus 6000 km EN 6maanden. Dus een moto die 10jaar oud is en maar 5000 kms heeft wordt ook beschuwd als nieuw en betaal je 21% btw.

Maar wat op uw factuur staat kijkt niemand na! Dus... ;)

adam919
14-11-2009, 17:54
Morgen is't aan mijnen toer, tripke van 800km om een daytona 955i te gaan ophalen!
Spannend!!!!
T'zal een lastige nacht worden...

max409
14-11-2009, 20:07
Op hunne site staat nogthans 6 maand OF 6000km.

Schussboelie
15-11-2009, 12:15
't Is wel degelijk "én"

adam919
28-11-2009, 10:34
Mijn daytona 955i opgehaald 2 weken terug, intussen zelf het ondehoud gedaan, zit nog steeds te wachten op mijn gva plakkerke lousy bas****ds
Intussen enkel een ritje van 20km met engelse plaat kunnen doen gvd:@

Nickelodeon
29-11-2009, 17:12
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe occazie motor. Waarschijnlijk wordt het een speedtriple of een K1200R. Ik heb al gezocht op Engelse sites maar blijkbaar hebben deze steeds meer dan 85KW en 100PK op de originele documenten waardoor erin België nog heel wat BIV moet betaald worden.
Deze zwaardere modellen kan je wel kopen in België op de originele documenten aan 85KW 100PK. Bestaan de zwaardere modellen in Engeland ook in de fiscaal voordelige uitvoering of is er een andere oplossing?

Groeten, Nickelodeon!

Lucasfalt
29-11-2009, 21:33
Mijn daytona 955i opgehaald 2 weken terug, intussen zelf het ondehoud gedaan, zit nog steeds te wachten op mijn gva plakkerke lousy bas****ds
Intussen enkel een ritje van 20km met engelse plaat kunnen doen gvd:@
Ik en een vriend wachten beiden al meer dan ACHT weken.:@
Nog even geduld dus.:s

Schussboelie
29-11-2009, 23:58
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe occazie motor. Waarschijnlijk wordt het een speedtriple of een K1200R. Ik heb al gezocht op Engelse sites maar blijkbaar hebben deze steeds meer dan 85KW en 100PK op de originele documenten waardoor erin België nog heel wat BIV moet betaald worden.
Deze zwaardere modellen kan je wel kopen in België op de originele documenten aan 85KW 100PK. Bestaan de zwaardere modellen in Engeland ook in de fiscaal voordelige uitvoering of is er een andere oplossing?

Groeten, Nickelodeon!
Die zul je daar niet vinden, daar bestaat die 100PK grens immers niet.

adam919
30-11-2009, 19:17
Lucasfalt,

Heb jij al contact genomen met de dienst?
Heb jij een tel nr waar ze het dossier behandelen?
Ik heb enkel nog maar een mailtje gestuurd naar de dienst.

David

LedZep
30-11-2009, 19:26
Ik en een vriend wachten beiden al meer dan ACHT weken.:@
Nog even geduld dus.:s

Ondertussen al 3-4weken hier, 2week geleden gebeld naar dienst en die zeiden me dat ze paar maand vertraging hadden wegens onderbemanning, en dat ze bezig zijn met nieuwe mensen op te leiden nu(wat er van waar is weet'k niet, maar 't is alleszins ferm van de kl****):mad:

Lucasfalt
30-11-2009, 19:30
Ik heb 2 telefoonnummers,op geen van beiden nemen ze ooit op.:@
Via de telefoniste word ik doorverbonden en dan blijft het ook gewoon bellen.
Ik heb via hun site ook al een klacht ingediend.
Na een week kreeg ik reactie:ze vroegen mijn chassisnr.
Na mijn antwoord de dag erna vroegen ze wat ik op mijn overschrijving vermeld had.
Sindsdien weeral 2 weken verder zonder reactie.
Moet ik nu een klacht indienen omdat ik geen antwoord kreeg op een vorige klacht?:rolleyes:
Dat is daar een bende paljassen.
Die durven op hun site dan nog een folder plaatsen met als titel "Onze passie:dienstverlening" :o
Ik heb al gevraagd of dat een grap was.:p
En dan mag je niets slecht zeggen van ambtenaren......:s

adam919
30-11-2009, 20:15
f****rs, heb in een mailtje ALLES wat ze nodig hebben in 1 keer doorgestuurd, zelf een afdruk van betaling, blijkbaar moeilijk om een plakkerke uit een machientje te krijgen.
Is't mogelijk om de telnr's door te geven?

LedZep
01-12-2009, 11:33
Als't over FOD mobiliteit en vervoer(of verkeersveiligheid) gaat:
022773111
Werd direct opgenomen bij mij..Op m'n mail hebben ze ook niet gereageerd, denk dat die direct in hun prullenbak terecht komt :zwijg:

Lucasfalt
01-12-2009, 20:47
Als't over FOD mobiliteit en vervoer(of verkeersveiligheid) gaat:
022773111
Werd direct opgenomen bij mij..Op m'n mail hebben ze ook niet gereageerd, denk dat die direct in hun prullenbak terecht komt :zwijg:
Dat is een algemeen telefoonnummer waardoor je bij de telefoniste terecht komt.
Die schakelde mij door naar een telefoon die niet werd opgenomen.:s
Ik heb die minuten lang laten bellen,en werd zelfs niet teruggeschakeld naar de telefoniste zoals dat normaal wel gebeurt.
Ik heb éénmaal met Herman Piron (02/277.35.58) gesproken,die heeft alles juist uitgelegd :duim: en gezegd dat een ander persoon met tel. nr. 02/277.35.71 alles zou afhandelen.
Op geen van beide nummers werd nadien nog opgenomen.:@

LedZep
02-12-2009, 11:15
Idd, heb't nu ook gehoord. was idd telefoniste van algemene dienst die me zei dat er vertraging blablabla...
Ook 'rechtstreekse' nummers gekregen, waar ook nooit opgenomen wordt..

max409
03-12-2009, 06:56
Ze zijn daar overwerkt door de vele voertuigen die ingevoerd worden uit de UK.;)

adam919
04-12-2009, 12:12
Lucasfalt, goed nieuws, heb de dienst opgebeld, en na x aantal pogingen iemand aan de lijn gehad van de dienst, die wist me te vertellen dat ze bij invoeren van motoren "verdrinken" (koffie/andere weet ik niet)in het werk en dat er 2 maand vertraging op het afleveren van de documenten zit. DUS voor u moeten de papieren deze week nog in de bus vallen!!!:D(allez als ze geen maand mistellen)
'k hoop dak volgend jaar met den nieuwe fiets kan rondrijden, de verleiding is groot om et het engelse plak rond te gaan vliegen

guido
04-12-2009, 12:19
Lucasfalt, goed nieuws, heb de dienst opgebeld, en na x aantal pogingen iemand aan de lijn gehad van de dienst, die wist me te vertellen dat ze bij invoeren van motoren "verdrinken" (koffie/andere weet ik niet)in het werk en dat er 2 maand vertraging op het afleveren van de documenten zit. DUS voor u moeten de papieren deze week nog in de bus vallen!!!:D(allez als ze geen maand mistellen)
'k hoop dak volgend jaar met den nieuwe fiets kan rondrijden, de verleiding is groot om et het engelse plak rond te gaan vliegen

Dat klopt,ik heb 4 weken op mijn papieren moeten wachten,volgens hen omdat die moesten gekontroleerd worden :mad:

Lucasfalt
05-12-2009, 19:57
Ik wacht af en laat hier wel iets weten als ze er zijn.:)

Nickelodeon
07-12-2009, 21:02
Hoe worden de miles/km op de motor gecontroleerd? (min. 6000km)
Is dit een fysieke controle of enkel wat er op het factuur vermeld staat?

Nickelodeon.

Nickelodeon
11-12-2009, 21:09
Wat zal ik op een BMW GS betalen van BIV?
1200GS bj. 2008

Schussboelie
12-12-2009, 12:45
Hmm, als de moto niet gekeurd moet worden zal dat op basis van de papieren zijn.
Anders zou het wel al eens wat lastiger kunnen worden.
Moete eens vragen aan Conny 696+

Nickelodeon
13-12-2009, 00:34
Hallo,

Ik heb interesse in een moto in Engeland.
Het spijtige is dat het ver is in Engeland en dat ik met deze moto van de verkoopplaats naar de haven moet rijden en van de haven in België naar mijn bestelwagen. Deze moto heeft een Engelse nummerplaat.
Vormt dit een probleem?

Groeten,

Lucasfalt
13-12-2009, 19:23
Als de moto nog verzekerd is en de verkoper laat dat toe zal het geen probleem zijn,of hij dat wil is natuurlijk wat anders.
Er bestaat ook wel zoiets als een transitplaat,maar hoe dat juist werkt weet ik ook niet.
Maar als je een bestelwagen hebt,waarom ga je hem dan niet gewoon ginder opladen?

Nickelodeon
13-12-2009, 21:15
Als de moto nog verzekerd is en de verkoper laat dat toe zal het geen probleem zijn,of hij dat wil is natuurlijk wat anders.
Er bestaat ook wel zoiets als een transitplaat,maar hoe dat juist werkt weet ik ook niet.
Maar als je een bestelwagen hebt,waarom ga je hem dan niet gewoon ginder opladen?

Mijn bestelwagen valt nogal groot uit, en het is niet in Dover maar een heel stuk verder waar ik naartoe moet. Het kost me dan 300€ extra.

Bboy
16-12-2009, 13:08
ik heb dus nu via Honda uk mijn COC aangevraagd.
vandaag kreeg ik iets in de post, bleek zo'n owner card te zijn (lijkt op een bank kaart)

nu ik vroeg me af hoe een coc van uk uitziet?
heeft iemand een vb van?

grts

philxo
09-01-2010, 21:58
klein vraagje aan alle invoerders van een engelse machiene ... IS het nu te doen ?? of komen er veel kosten bij ?? tijd maakt me nie echt uit ... enkel kosten ... want zou graag een hypermotard daar gaan halen :engel:
zo een kleintje :D een 1100 :zwijg::engel:

Lucasfalt
11-01-2010, 22:37
Ik heb mijn papieren nog altijd niet:s,maar normaal mag het geen probleem zijn.
De mijne is van '95 en heeft dus nog geen COC,dan kost het €65.
Een hypermotard heeft normaal al een Europese goedkeuring(COC),daarmee mag het helemaal geen probleem meer zijn.
Als er al iets betaald moet worden zal dat nog minder zijn.:duim:

Mijn papieren zijn aangevraagd op 25 september.
Is er hier iemand die zijn aanvraag ook rond die periode (of later) gedaan heeft,en al iets ontvangen heeft?

Schussboelie
11-01-2010, 23:42
Da's toch al heel lang geleden...

Boyki007
20-01-2010, 23:35
Echter zie ik nog altijd geen antwoord op volgende vraag.
Kan je het vermogen op papier reduceren?
Ik bedoel hiermee het volgende:
Kan je de moto bij de dealer eerst binnenbrengen en die electronisch op 100pk laten zetten? Om daarna terug op full power te kunnen zetten.
Mijn gedachten gaan naar een Duc 1198S...

Lucasfalt
21-01-2010, 14:14
Dat is simpel:NEEN.:s

Boyki007
21-01-2010, 22:30
Dat is simpel:NEEN.:s

En toch heb ik zo mijn twijfels.
Van 100pk naar full power kan, waarom dan niet omgekeerd?
Wie zegt dat een duc in België, wanneer die wordt afgeleverd, effectief "slechts" op 100pk staat....

Lucasfalt
21-01-2010, 23:04
Van 100 pk naar full power gaat ook niet.:p
Wel in het echt,maar niet op je papieren.;)

Schussboelie
24-01-2010, 21:33
:agree:

adam919
31-01-2010, 14:15
lucasfalt,

ter info ,

Papieren 17november aangevraagd, nog steeds geen antwoord ontvangen, hopelijk krijgen ze het "dossier" rond tegen dat de lenten goed en wel in't land zal zijn.

Adam

Lucasfalt
31-01-2010, 15:19
Ik heb intussen het antwoord gekregen dat er door een reorganisatie een grote achterstand is.:s
Mijn dossier is nu aan een dame toegewezen met het verzoek dit met spoed te behandelen.:)
Hopelijk komt er dus eindelijk schot in de zaak.

Peter S
01-02-2010, 23:43
lucasfalt ik heb op het autosalon met het FOD gepraat en daar zeiden ze mij dat Herman Piron ontslagen is en dat hij uit woede allemaal zijn dossiers heeft weggegooit. Ik moest de aanvraag maar opnieuw doorsturen en er bij vermelden dat de aanvraag al eens gebeurt was op 16 september.

Schussboelie
02-02-2010, 10:27
:o

Lucasfalt
03-02-2010, 00:24
lucasfalt ik heb op het autosalon met het FOD gepraat en daar zeiden ze mij dat Herman Piron ontslagen is en dat hij uit woede allemaal zijn dossiers heeft weggegooit. Ik moest de aanvraag maar opnieuw doorsturen en er bij vermelden dat de aanvraag al eens gebeurt was op 16 september.
Aan mij hebben ze gemeld dat ze mijn dossier ontvangen hebben,meer weet ik natuurlijk ook niet.

LedZep
03-02-2010, 12:58
Gisteren nogmaals tevergeefs proberen bellen nr mobiliteit en verkeer; uiteindelijk klacht ingediend via de ombudsvrouw(al 2,5 maand aan't wachten en niemand die opneemt), moest de kopies van de papieren opsturen naar haar en ze ging kijken wat ze kon doen..

Lucasfalt
04-02-2010, 16:16
Nog maar 2,5 maand?
Nog even geduld dan,er liggen waarschijnlijk nog enkele stapels bovenop jouw dossier.:s
Ik wacht al iets meer dan 4 maanden.:@

Edouardo
04-02-2010, 16:37
ik heb het voor gehad had een gsxr600 k7 gekocht tot ik de tax thuis kreeg amaai 500 euro toen zag ik wat het was hij stond op ful p ingeschreven en daar kan je niets aan verhanderen gr

LedZep
04-02-2010, 17:21
Nog maar 2,5 maand?
Nog even geduld dan,er liggen waarschijnlijk nog enkele stapels bovenop jouw dossier.:s
Ik wacht al iets meer dan 4 maanden.:@
Bedankt voor de hoop :s
Hopelijk niet, want heb in september mijn voorlopig rijbewijs gehaald, is maar een jaar geldig, en zou graag iets of wat geoefend hebben tegen dat'k het examen afleg..:(

(om nog maar te zwijgen dat'k half jaar op voorhand examen moet boeken hebben ze mij gezegd)

Peter S
05-02-2010, 00:22
Aan mij hebben ze gemeld dat ze mijn dossier ontvangen hebben,meer weet ik natuurlijk ook niet.
ik heb 2 dagen nadat ik het de eerste keer doorgestuurd had bericht gekregen dat alles goed was aangekomen, en begin december heb ik bericht gekregen dat ze met het dossier bezig waren. En dan vertellen ze op het autosalon dat ze een hoop dossiers kwijt zijn, maar ze weten niet van wie.

Lucasfalt
05-02-2010, 18:24
Een kameraad die alles enkele dagen vóór mij (25-9) heeft gefaxt en betaald,heeft zijn papieren vandaag ontvangen.:)
Hopelijk volgen de mijne nu ook snel.:cool:

adam919
05-02-2010, 19:18
Lucasfalt,

fingers crossed, hopelijk komt het er eindelijk van.

Heb vandaag klacht ingedient per telefoon, de mevr wist me te vertellen dat ze op zoek zijn naar een oplossing voor dit probleem, er zijn blijkbaar vele klachten.
Er liggen nog dossier van juni 2009!!!!!!

hopend op een spoedige doorbraak (maar vrezend) zodat de beestjes van stal kunnen

Adam

Lucasfalt
09-02-2010, 20:27
Ik heb vandaag mijn validatieattest ontvangen.:):) :duim:
En dit na slechts vier en een halve maand.:rolleyes:
Ik ben benieuwd of de nieuwere aanvragen hier wat sneller gaan lopen.

Schussboelie
09-02-2010, 20:43
Proficiat!!

Josy
10-02-2010, 22:41
Ik was maandag te Brussel waar ik m'n papieren persoonlijk wou binnen brengen op de dienst. Daar kreeg ik op de receptie een mevrouw aan de lijn die vertelde met dat moto's met een COC (heb ik) onmiddellijk mogen ingeschreven worden. Als ik het vorige allemaal lees is dit nieuw, niet?
Nog iemand ervaring met deze regel? Misschien een manier om de achterstand weg te werken?

Ducatiwitch
10-02-2010, 22:48
't zou kunnen hé. :cool:
Ik heb er nu toch maar mijn engelse nummerplaat afgehaald want den tax was verstreken en die grote plaat paste niet meer schoon op m'n Duc z'n nieuw (kort) kontje en dus ga 'k nu ook eens werk maken van die inschrijving :) next week.

Lucasfalt
10-02-2010, 23:14
Dat zou inderdaad wel kunnen,maar alleen de jongere modellen hebben een COC,de oudere (zoals de mijne) moeten nog altijd een validatieattest aanvragen.
Nu heb ik al gehoord dat in de UK dat COC niet verplicht is.
Heeft iedereen die hier een nieuwe of jonge moto in de UK gekocht heeft ook dat COC daar meegekregen?
Indien dat er niet bij is,hoe geraak je daar dan aan?

Josy
10-02-2010, 23:19
Er zit inderdaad gewoonlijk geen COC bij.
Ik heb deze bij de Honda dealer in de UK laten bestellen, heeft me niets gekost. Was er nog niet bij afhalen maar is achteraf netjes opgestuurd geweest. COC kwam zelfs van bij Honda Belgium te Aalst zag ik !

Lucasfalt
10-02-2010, 23:38
Bedankt,had je de moto ook bij deze dealer gekocht?
Ik vraag me maar af hoe het gaat als je een tweedehands bij een partikulier koopt.

Josy
10-02-2010, 23:46
Inderdaad bij een dealer.

http://www.eurococ.eu/en/

Wel niet goedkoop, 119€ + Port + BTW
Werkt perfect voor auto's dus ik veronderstel voor moto's ook.

stefaanzx7
11-02-2010, 09:59
Bedankt,had je de moto ook bij deze dealer gekocht?
Ik vraag me maar af hoe het gaat als je een tweedehands bij een partikulier koopt.

Er is sinds kort inderdaad een nieuwe wet/regel indien je de coc hebt en de v5 kan je deze gewoon inschrijven.
coc kan je zo bekomen in de uk, heb partikulier ene gekocht en verkoper heeft daar voor gekeken (kost inderdaad niks) en me nagestuurd.

daarna nr div en inschrijven

Josy
11-02-2010, 13:14
Er is sinds kort inderdaad een nieuwe wet/regel indien je de coc hebt en de v5 kan je deze gewoon inschrijven.
coc kan je zo bekomen in de uk, heb partikulier ene gekocht en verkoper heeft daar voor gekeken (kost inderdaad niks) en me nagestuurd.

daarna nr div en inschrijven

Enkel met de V5 of ook andere Europese inschrijvingsbewijzen?
Weet je of dit tijdelijk is om de achterstand weg te werken of permanent?

stefaanzx7
11-02-2010, 14:03
Enkel met de V5 of ook andere Europese inschrijvingsbewijzen?
Weet je of dit tijdelijk is om de achterstand weg te werken of permanent?

ik denk permanent en normaal zal het voor iedere europse inschrijving zijn hé, zal lang je inschrijving hebt en coc...

adam919
14-02-2010, 12:20
Zelf heb ik coc bij triumph uk aangevraagd, 2 dagen later had ik dit thuis toegekregen.
Bij douane hebben ze me papieren meegegeven die ik nodig had om moto in te schrijven, dit moest via dienst mobilitiet, rechtsreeks inschijven kon niet. Ik heb alle papieren in bezit die noodzakelijk zijn. (v5/coc/aankoop). Zou raar zijn moest dit direct kunnen.
Heb vorige week klacht ingediend, en had deze week bericht dat ze begonnen zijn met dossiers die ingediend zijn in oktober 2009. Dus nog een maandje wachten vooraleer ze aan de mijne beginnen.:mad::mad:

Lucasfalt proficiat, endelijk, enjoy!!:moto:

Josy
15-02-2010, 12:33
Misschien moet jij nog altijd wachten op de dienst mobiliteit omdat je nog een "oud" dossier hebt en is het voor de nieuwe vanaf ??? niet meer nodig..

stefaanzx7
15-02-2010, 12:49
Zelf heb ik coc bij triumph uk aangevraagd, 2 dagen later had ik dit thuis toegekregen.
Bij douane hebben ze me papieren meegegeven die ik nodig had om moto in te schrijven, dit moest via dienst mobilitiet, rechtsreeks inschijven kon niet. Ik heb alle papieren in bezit die noodzakelijk zijn. (v5/coc/aankoop). Zou raar zijn moest dit direct kunnen.
Heb vorige week klacht ingediend, en had deze week bericht dat ze begonnen zijn met dossiers die ingediend zijn in oktober 2009. Dus nog een maandje wachten vooraleer ze aan de mijne beginnen.:mad::mad:

heb je dit ingediend per mail (met scans)? of kopies opgestuurd?
als je originele nog hebt zou ik nr div gaan, normaal kan je deze direct inschrijven.... is sinds een week of 2 nu zo...

Josy
15-02-2010, 16:58
In de UK kan een nieuwe Honda dealer een moto afleveren begrensd op 33BHP, deze motor wordt ingeschreven in de UK om hun dealer voorwaarden niet de schenden. Dus op het inschrijvingsbewijs staat deze waarde vermeld maar op de COC gaat gewoon full power staan. Iemand een idee of die 33BHP bij de DIV gaat pakken?

Ducatiwitch
19-02-2010, 16:42
Voilà, gisteren naar de Brusselse douane geweest, COC + faktuur + V5 afgegeven, onder het voeren van een leuke babbel gekeken naar nen werkende ambtenaar ;), 3 cent betaald :duim: en na 20 minuten naar buiten met roos formulierke.
Vandaag, bezoekje aan een kantoor van m'n verzekering voor een vignet en nen krabbel op dat roos formulierke en na 5 minuten buiten. :D
Richting DIV zwijnaarde, 5 minuten rijden, nummerke 20 trekken, denk "er staan nog 13 wachtenden voor U" en dat om 20 voor twaalf :zwijg:. Maar allez, ze hadden wreed véél honger en dus 11h59 : 20 . 2
12h08 ik terug buiten met een kopieke van m'n inschrijvingsbewijs.

IK MAG :moto: want mijne engelse duc is dus nu genaturaliseerd tot nen belg :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

'k had het zelfs op ene dag kunnen regelen. :cool:

Peter S
19-02-2010, 23:31

ik heb mijn dossier ingediend in september en heb nog niks gekregen maar het mag toch stilaan beginnen komen, dus begrijp ik niet dat ze al aan de dosiers van oktober zijn begonnen

Bboy
26-02-2010, 19:01
het is dus mogelijk om zonder een COC toch te kunnen inschrijven.

maar ik heb beter nieuws, letterlijk volgende ontvangen in mijn mail van de dienst in brussel:

Mijnheer,

Indien u NIET beschikt over een COC dient u een validatie aan te vragen bij
onze dienst door al uw documenten (copies) ofwel op te sturen per post
ofwel door te mailen naar volgend adres:

[email:npg75yp0]homologatie.voertuigen@mobilit.fgov.be[/email:npg75yp0]

Indien u WEL beschikt over een COC is het vanaf 01/02/2010 niet meer nodig
om een sticker af te leveren en kan de moto
direct ingeschreven worden door met alle nodige documenten + ORIGINEEL van
COC naar de loketten van de DIV te gaan.

Vriendelijke groeten, Sincères salutations,

Mady Jansegers
FOD Mobiliteit en Vervoer
Dienst Voertuigen - Cel Beheer
Vooruitgangstraat 56 - Lokaal 2A06
1210 Brussel

TEL : 0032 2 277 31 11
FAX : 0032 2 277 40 84
E-mail: [email:npg75yp0]homologation.vehicles@mobilit.fgov.be[/email:npg75yp0]

DUS: indien je een COC bezit vanaf nu ist het stuk makkelijker om je moto in te voeren... :)

adam919
10-03-2010, 21:09
Bboy, bedankt voor de reactie te posten hier op het forum. Heb mij van de ganse validersings rimram niks meer aangetrokken en ben naar de div te harelbeke geweest. Ter plaatse nog enige misere wat "de koe" achter het loket kreeg de gegevens maar niet correct ingevuld!!!:@:@:@: Na anderhalf uur wachten ben ik het afgetrapt met de belofte dat de nummerplaat me toegestuurd zou worden :?:(:mad::s
MAAR wat vond ik deze avond in de brievenbus... Een nief plakske!!!:duim: Dus ikke vanavond nog een klein :moto: gaan doen. Zalig na 3 maand wachten en niet mogen rijden.

Dus voor alle mensen die nog wachten op hun valideringszegels volgende papieren verzamelen en de moto gewoon inschrijven:

-v5
coc
papier van de douane waar de verzekering hun vignet opkleven

Succes aan allen die reeds een hele tijd in de wachtrij staan!!

Groet :moto: Adam :moto:

Bboy
11-03-2010, 02:44
uiteindelijk is valideringsprocedure een soort vervanging van COC (in mijn geval toch)

dus ik kan niet anders of wachten... :(

adam919
12-03-2010, 19:24
bboy,

kan je geen coc aanvragen bij de dealer of producent? ik heb mail aan triumph gestuurd, en de dag erna zat het coc in mijn mailbox, volgende dag per post gearriveerd
kostprijs nul euro

CaPsLoCkEr
12-03-2010, 19:30
Hey, weten jullie hier enkele sites uit de uk waarop circuit motors staan aangeboden?

Lucasfalt
12-03-2010, 20:39
bboy,

kan je geen coc aanvragen bij de dealer of producent? ik heb mail aan triumph gestuurd, en de dag erna zat het coc in mijn mailbox, volgende dag per post gearriveerd
kostprijs nul euro
Dat gaat pas vanaf een bepaald bouwjaar,vroeger bestond dat niet en voor die modellen kan je er dus ook geen krijgen.

Bboy
12-03-2010, 21:57
bboy,

kostprijs nul euro

wel ik heb ook geprobeerd, maar aangezien deze model (CRF450R) niet rechtstreekts ingevoerd wordt door honda in Belgie (wel via HM) kunnen ze me geen coc geven... :mad:

Lucasfalt
15-03-2010, 19:44
wel ik heb ook geprobeerd, maar aangezien deze model (CRF450R) niet rechtstreekts ingevoerd wordt door honda in Belgie (wel via HM) kunnen ze me geen coc geven... :mad:
Dan moet de HM invoerder er toch één kunnen leveren?

juweeltje
15-03-2010, 22:30
net even bij enkele bmw dealers op hun site gekeken.
ik ben op zoek naar een k1300S, wat een prijsverschil met hier zeg ......
iemand al een bmw motor ingevoerd?

Bboy
16-03-2010, 10:24
Dan moet de HM invoerder er toch één kunnen leveren?

heb ik niet geprobeerd, maar mijne is geen HM-uitvoering, dus denk niet daze het willen doen (zonder fortuin geld)

crf is wel legaal in andere landen als UK (zelfs zonder lichten, 'for daytime use') maar in belgie moeten ze via HM. dusja... rare situatie.

juweeltje
24-03-2010, 18:34
k1300gt een occasie van 09 in de UK kost gemiddeld 12000 pond, een 13400 euro.

hier in Belgie, met minder opties zit je al rond de 17 a 18000 euro ...;
je kan dan wel 'op papier' een 100pk inschrijven ipv 160 maakt nog een heeeeel groot verschil. (12-24 maand, 100pk=450euro, 160pk=1115euro)

bovendien, ik woon aan de kust, en in een straal van 240km heb ik al vele officiele bmw dealers gevonden met bmw approved used bikes....

zal toch binnenkort, als mijn motorfiets verkocht is, een kijkje gaan nemen....

met de ferry en 1 motor, heen en terug kost 45 euro.....kan je sukkelen?

adam919
02-06-2010, 00:28
En bboy enig nieuws? Heb je de nodige doumenten reeds ontvangen?

adam

Bboy
02-06-2010, 09:36
wel, nieuws heb ik wel. en tips ook wel... :)

mijn procdure is momenteel op pauze omdat er geen KW op mijn papieren vermeld stonden. dus moet ik ofwel een attest van dealer (waar hij eerst gekocht is geweest) hebben, ofwel via een speciale dienst laten uitmeten (veel te kostelijk). dus ik ga voor de eerste optie.

TIP: als je een moto koopt, liefst met COC, en anders als je enkel V5 formuleer hebt MAAK ZEKER DAT ER KW OP VERMELD STAAT!!! want blijkbaar is dat niet zoveel gebruikt in UK.

maar ondertussen een SP2 gekocht waar ik me op amuseer, tot mijn papieren inorde zijn. :)

adam919
02-06-2010, 12:43
toch een beetje goed nieuws dan toch, btw sp2 coole bak!!!

Bboy
02-06-2010, 18:14
ja, nkeer een kw attest er is zal alles inorde komen (hoop ik)

tnx, is echt leuk machine voor te rijden!! :)

Snert
18-06-2010, 16:38
Hebben jullie ook jullie moto's al in jullie belastingsaangiftes aangegeven voor woon-werkverkeer? Ooit al problemen mee gehad omdat dit dan zogezegd facturen zijn van buitenland?

The_smoker
18-06-2010, 21:11
Kzal even meegeven mijne 600Gsxr K8 komt ook van Engeland en die worden ingevschreven hier op 96kw en ik moet een lekkere biv van 496euro betalen :mad:

sherrif
18-06-2010, 23:18
Kzal even meegeven mijne 600Gsxr K8 komt ook van Engeland en die worden ingevschreven hier op 96kw en ik moet een lekkere biv van 496euro betalen :mad:

Heb mijnen Buell 1125R hier gekocht en mocht nog 864 euro BIV ophoesten... Bij Buell hadden ze blijkbaar nog nooit van 72 kw gehoord:(

Barney
18-06-2010, 23:28
Heb mijnen Buell 1125R hier gekocht en mocht nog 864 euro BIV ophoesten... Bij Buell hadden ze blijkbaar nog nooit van 72 kw gehoord:(

Toch wel ... XB12Scg.:D

DC2
02-07-2010, 06:58

Zelf gaan halen smokey, of laten doen door iemand ?

Snert
08-07-2010, 13:50
Dus even concreet een overzichtje...

ik zie een leuke Triumph Thruxton van 2009 met 10000 km staan in Engeland... (dus geen 21% belastingen betalen)

ik rij naar ginder met een busje ofzo...
ik koop die, steek in het busje en rij terug naar huis... rij gewoon naar mij thuis...

welke documenten dien ik van Engeland mee te krijgen?
-V5 (= inschrijvingsbewijs)
-aankoopsbewijs
-COC (kan ik ook hier in Belgie verkrijgen via de dealer)

dan moet ik eerst langst de verzekering?
en dan langst de DIV?

en dan kan ik gewoon rondrijden?

Bboy
08-07-2010, 18:53
best COC (gelijkvormighedattest) van eerste keer mee hebben.

eens je bekomen bent van je tocht, ga je eerst naa douane. dan verzekering en dan DIV (als je COC al hebt)

zonder coc kun je ook inschrijven, maar dan via brussel (dus laaannnge wachttijden) maar dan moet zeker KW op je V5 vermeld zijn.

dan maar gas geven! ;)

Lucasfalt
08-07-2010, 19:21
Let er op dat je het juiste deel van de V5 mee krijgt.
De vorige eigenaar moet alleen het paarse vak er tussenuit halen en zelf terug sturen.
De rest is voor jou.
De meesten weten dat niet omdat het anders is als ze hun moto verkopen aan een inwoner uit de UK.
Informeer eventueel eerst hier of je makkelijk aan een COC geraakt,dat is bij iedere invoerder anders (lees €€€€€).;)

Snert
09-07-2010, 15:24
best COC (gelijkvormighedattest) van eerste keer mee hebben.

eens je bekomen bent van je tocht, ga je eerst naa douane. dan verzekering en dan DIV (als je COC al hebt)

zonder coc kun je ook inschrijven, maar dan via brussel (dus laaannnge wachttijden) maar dan moet zeker KW op je V5 vermeld zijn.

dan maar gas geven! ;)

waarom nog naar de douane? ik dacht juist dat die stap niet meer moest door nieuwe wetgeving waarbij je gewoon met COC naar DIV kon?

Lucasfalt
09-07-2010, 21:41
Omdat je de moto nog altijd moet invoeren.
Vroeger moest je ook met COC nog via FOD,dat is nu niet meer nodig.

pvker
27-01-2011, 13:14
Hoi,
Heb eveneens mijne bmw gaan halen in Engeland, pracht van moto , invoeren valt perfect mee.
Met boot naar Dover incl auto en 2 man. Dealer stond mij al op te wachten in Dover met camionet. Nog iets gaan eten met verkoper, papieren uitgewisseld ( coc ,uk registration, verkoopsovereenkomst) , dan met moto op boot naar calais , van calais naar huis gereden.

hyperdavy
27-01-2011, 13:29
mijn ducati hypermotard komt ook uit de uk, alleen ben ik er even mee bezig geweest om hem in te schrijven aangezien ik het goc niet erbij had, uiteindelijk het goc aangevraagd bij ducati uk, had ik binnen de week thuis en toen alles opgestuurd na div en een kleine 3 weken later had ik mijn nr plaat.. goc heb ik gratis gekregen van ducati uk :duim:
prijzen zijn ginder toch wel interessant!!

Flip CBR
28-01-2011, 10:18
Staat da stuur dan niet aan de verkeerde kant? :moto: :D

ghostrider666
29-01-2011, 17:32
coc moet je altijd hebben voor in b en je moet geen btw betalen als je motor 6 maand oud is en 6000 km erop heeft staan enkel 0.20 cent bij de douane voor het invoeren,maandag,woensdag of vrijdag bij div inschrijven dan zitten er die van de douane er ook voor afwerking(alken,kontich) was toen bij mij toch het geval

joebarreke
10-02-2011, 08:49
als je dus eentje nieuw koopt in de uk moet je daar geen btw betalen maar hier in belgie wel?

Schussboelie
10-02-2011, 11:43
Idd.

Chr-Re-ie
10-02-2011, 17:40
als je dus eentje nieuw koopt in de uk moet je daar geen btw betalen maar hier in belgie wel?

hm da weet ik nie.
in duitsland is het lang zo geweest dat je daar eerst de btw betaalde dan in belgie en je de btw in duitsland dan pas kon terug vorderen.
kweet niet of dat het nu ook nog het geval is.

Lucasfalt
10-02-2011, 22:10
Ga er maar van uit dat dat nog zo is.
Eerst ginder BTW betalen en na invoer hier kun je die terug krijgen.
Ze gaan je niet zo maar een moto meegeven zonder BTW te betalen.

Schussboelie
10-02-2011, 23:06
Ma jawel.
Als zij exportpapieren meegeven moeten/mogen ze normaal geen BTW aanrekenen.

SPhilips
10-02-2011, 23:13
Ma jawel.
Als zij exportpapieren meegeven moeten/mogen ze normaal geen BTW aanrekenen.

Enkel als je een geldig btw nummer hebt.

joebarreke
11-02-2011, 09:11
Enkel als je een geldig btw nummer hebt.

dan is het als particulier toch niet interessant om een motor in te voeren of vergis ik me dan?
dan moet je eigenlijk 2x BTW betalen

Dices
11-02-2011, 20:08
Nee want de duitse trekt ge terug

ghostrider666
11-02-2011, 20:16
ik moest geen btw in england betalen ,moet wel ingeschreven zijn in uk

Chr-Re-ie
12-02-2011, 00:25
dat moet enkel als je motor geen half jaar oud is of er geen 6000km op staan als ik me nie vergis.

in alle andere gevallen betaal je enkel btw in duitsland/uk

ghostrider666
12-02-2011, 09:17
dat moet enkel als je motor geen half jaar oud is of er geen 6000km op staan als ik me nie vergis.

in alle andere gevallen betaal je enkel btw in duitsland/uk

die ik had gekocht(demo) was 3 maanden oud en 321 km erop dus moest in belgie zowiso btw betalen,is ie meer dan 6 maand en meer dan 6000km dan moet je in b geen btw betalen
je moet alleen zien dat je het inschrijvings bewijs(uk registration certificate) waar je mee kan bewijzen dat in de uk de btw betaald is door de vorige eigenaar voor de douane

max409
12-02-2011, 12:07
Ik heb in de UK een nieuwe motor gekocht (niet ingeschreven) en heb er geen btw betaald.........:duim:

Chr-Re-ie
12-02-2011, 12:09
die ik had gekocht(demo) was 3 maanden oud en 321 km erop dus moest in belgie zowiso btw betalen,is ie meer dan 6 maand en meer dan 6000km dan moet je in b geen btw betalen
je moet alleen zien dat je het inschrijvings bewijs(uk registration certificate) waar je mee kan bewijzen dat in de uk de btw betaald is door de vorige eigenaar voor de douane

het is niet en 6 maand oud en 6000km..
het is of 6 maand oud of 6000km

groot verschil.

Chr-Re-ie
12-02-2011, 12:10
Ik heb in de UK een nieuwe motor gekocht (niet ingeschreven) en heb er geen btw betaald.........:duim:

dan heb jij veel geluk gehad..;)

Schussboelie
12-02-2011, 13:08
het is niet en 6 maand oud en 6000km..
het is of 6 maand oud of 6000km

groot verschil.
Neenee, pas als hij én 6 maanden ingeschreven is geweest én als hij meer dan 6000km heeft wordt het voertuig niet als nieuw beschouwd en betaal je geen BTW in België (in principe wel in het land van herkomst).
Ne moto van 10 jaar maar met slechts 4000Km op de teller moet je normaal wel degelijk BTW op betalen in België.

Lucasfalt
28-03-2011, 16:35
Is er hier iemand die het laatste half jaar nog een moto heeft ingevoerd zonder COC?
Dus een ouder type,waarvoor je een validatieattest moet aanvragen bij FOD mob. en vervoer.
Ik heb dat een tweetal jaar geleden eens gedaan,en dat duurde toen enkele maanden doordat ze met achterstand zaten.:s
Ik vraag me dus af of dat nu al terug wat sneller gaat.:rolleyes:

Snert
27-05-2011, 14:43
Als je een moto invoert uit UK, en dus een snelheidsmeter hebt in mph, is dat aan te passen aan km/u?
Ik heb nu al wel gezien dat er meestal mph + km/u op staat, maar dan de km/u in't klein...

Kost dit veel om aan te passen?
alsook de (mile)kmteller?

thx

Ducatiwitch
27-05-2011, 16:02
oldtime klokjes: vervangen door km exemplaar
digitaal : no problem, kan je zelf, kijk in het instruktieboekje.

Lucasfalt
28-05-2011, 17:30
:agree:

Als het geen digitale is,gewoon vervangen door een (tweedehands) exemplaar in km.
De nieuwprijs hangt uiteraard van merk en type af,te bevragen bij een dealer.

bert111bel
11-06-2011, 09:19
Is er hier iemand die het laatste half jaar nog een moto heeft ingevoerd zonder COC?
Dus een ouder type,waarvoor je een validatieattest moet aanvragen bij FOD mob. en vervoer.
Ik heb dat een tweetal jaar geleden eens gedaan,en dat duurde toen enkele maanden doordat ze met achterstand zaten.:s

en , heb je iets gekocht , en zonder problemen kunnen invoeren ?

Ik heb dus een honda gekocht uit de UK , en daar hij van 2000 is bestaat het COC nog niet , ik hoop dat het geen problemen gaat geven....
Wat er wel is , op het registration certificate staat geen KW vermeld :zwijg: een mailtje naar honda UK gedaan met de vraag of ze mij een oficieel document kunnen opsturen met de vermelding van de KW .
Ze hebben mij een adres gegeven waar ik naar toe moet schrijven , heb ik gedaan , en kost mij 30 pond , te betalen met een " POST ORDER" iets wat wij in Belgie dus niet hebben , nu vraag ik mij af hoe ik het beste die 30 pond kan laten geworden aan honda UK . Een overschrijving heb ik ook al gevraagd , gaat niet , enkel een cheque of een postorder , weet niet of dat slim komt met een cheque van mijn bank ????

janbros
11-06-2011, 13:15
een post-wissel, bestaat dat niet meer in Belgie ? is volgens mij hetzelfde als een post order.

Lucasfalt
14-06-2011, 17:52

Ik heb dus een honda gekocht uit de UK , en daar hij van 2000 is bestaat het COC nog niet , ik hoop dat het geen problemen gaat geven....
Wat er wel is , op het registration certificate staat geen KW vermeld :zwijg: een mailtje naar honda UK gedaan met de vraag of ze mij een oficieel document kunnen opsturen met de vermelding van de KW .
Ze hebben mij een adres gegeven waar ik naar toe moet schrijven , heb ik gedaan , en kost mij 30 pond , te betalen met een " POST ORDER" iets wat wij in Belgie dus niet hebben , nu vraag ik mij af hoe ik het beste die 30 pond kan laten geworden aan honda UK . Een overschrijving heb ik ook al gevraagd , gaat niet , enkel een cheque of een postorder , weet niet of dat slim komt met een cheque van mijn bank ????
Ja,ik heb een Yamaha TRX uit '97 ingevoerd en op 5 weken was alles rond :) ,tegenover meer dan 4 maand een tweetal jaar geleden. :s
Die verklaring met het vermogen heb je inderdaad nodig als het niet op de papieren staat. :(
Hoor eens op de post voor die betaling,jaren geleden heb ik dat ook eens gedaan via de post,maar ik weet niet of dat nog bestaat.

Initial G
24-06-2011, 00:03
Ff vertellen:
Ik heb in 't verleden m'n Duc ook in de UK gaan halen. Was redelijk simpel.
- Aankopen via Ebay, en zeker vragen of de V5 er bij was ( UK inschrijvingsbewijs)
- Motorfiets gaan oppikken
- Thuis afzetten
- COC aanvragen bij Ducati UK (kan ook hier: http://www.eurococ.eu )
- Met de papieren (V5) naar de douane voor het "roze formulier" (kost je enkele eurocenten)
- Met dat ingevulde & getekende papier van de douane naar m'n verzekeringsmakelaar
- Weekje later platen en rijden maar...

Als de COC een standaard EU-COC is wordt er niets gekeurd of gecontroleerd van lichten, miles op teller, enz...
MAAR...
- Sommige constructeurs geven een COC dat ie conform is UK
>> Wat dus wil zeggen voor die lieve persoon van de DIV in Brussel (en dat is maar 1 persoon) dat ie een Km-teller heeft enkel in Miles (wat dus niet mag voor Belgische voertuigen) + dat z'n voorlicht mogelijk verkeerd gericht staat.
Dan moet je motorfiets mogelijk wel gekeurd worden...
Denk er ook aan dat een COC NIET standaard meegeleverd word in de UK, dus het is eerder een zeldzaamheid dat je deze bij een aangekochte motorfiets krijgt (de meeste Engelsen kennen het zelfs niet)

+ voordat je een motorfiets koopt (vooral bij de oudere modellen) eerst ff navragen of de COC nog te krijgen is voor die motorfiets (anders heb je een 1malige keuring enz aan je been en ben je wel ff zoet...)

Kostprijs voor m'n Duc?
- het retourtje UK
- De huur van de remorque
- de enkele eurocenten voor het douaneformulier
- 50€ voor het COC
- En de rest was zoals iedere andere motorfiets, inschrijven, BIV voor een tweedehands, verzekering.

Initial G
24-06-2011, 00:10

Met mijn duc heb ik gewoon naar de garage mogen bellen terwijl ik bij de douane zat om te vragen hoeveel het Kw was van de moto. Dat hebben ze dan ook ingevuld op hun douaneformulier. lol. Een mens mag eens chance hebben.

Initial G
24-06-2011, 00:13
Als je een moto invoert uit UK, en dus een snelheidsmeter hebt in mph, is dat aan te passen aan km/u?
Ik heb nu al wel gezien dat er meestal mph + km/u op staat, maar dan de km/u in't klein...

Kost dit veel om aan te passen?
alsook de (mile)kmteller?

thx

Als er op de (analoge) meter zowel Km/u als Mph staan moet ie niet vervangen worden
De (analoge) kmteller zal voor een UK bike steeds in Mph staan, maar dit speelt geen rol voor inschrijving in BE

Mopper
24-06-2011, 07:17
http://www.elated.com/res/Image/articles/management/hold-that-website-12-things-to-check-before-launch/tipp-ex.jpg