Luidsprekers onder dashboard CB500 waterdicht krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Speedieke
    Die Hard 2fast'er
    • apr. 2005
    • 849
    • Herent

    Luidsprekers onder dashboard CB500 waterdicht krijgen?

    Kheb kleine luidsprekertjes van m'n pc boxen helemaal gestript, en probeer ze nu onder de cb500 te krijgen,..

    Ik dacht eerst een behuizing te vinden, maar echt niets past deftig...

    Nu ga ik hem zo onder het dashboard monteren, maar hoe maak je een luidspreker waterdicht?
    er moet nog geluid uit kunnen komen ook hé,.. (en liefst iets of wat duidelijk)

    En euh, mss ene voor RunnerX:
    Enig idee waar ik makkelijk 12volt kan aftakken op de CB500?
    Zodat er nog een zekering tussensteekt hé,..
    .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren
  • Ivo
    Die Hard 2fast'er
    • okt. 2004
    • 2160
    • bxl

    #2
    euh..is het de bedoeling om muziek af te spelen op de moto?

    Comment

    • Speedieke
      Die Hard 2fast'er
      • apr. 2005
      • 849
      • Herent

      #3
      Dat is exact wat we eens gaan proberen :biggrin:
      .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

      Comment

      • Abi
        Die Hard 2fast'er
        • apr. 2005
        • 387
        • Zoutleeuw

        #4
        Over dat waterdicht maken van de boxen weet ik niets en ik wil de pret ook niet bederven maar weet wel dat muziek afspelen op de openbare weg strafbaar is indien die muziek voor derden hoorbaar is ... en er geen sabamrechten betaald werden

        absurd? ja en vele luxueuze touringmoto's hebben het standaard ingebouwd ... dus ik veronderstel dat de smurfen zich ook niet bezighouden met dit te gaan bekeuren ... niets van aantrekken dus maar het is wel een nice to know
        [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

        [font=Times New Roman][/font]
        [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
        [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

        "Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

        Comment

        • Speedieke
          Die Hard 2fast'er
          • apr. 2005
          • 849
          • Herent

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Abi
          Over dat waterdicht maken van de boxen weet ik niets en ik wil de pret ook niet bederven maar weet wel dat muziek afspelen op de openbare weg strafbaar is indien die muziek voor derden hoorbaar is ... en er geen sabamrechten betaald werden

          absurd? ja en vele luxueuze touringmoto's hebben het standaard ingebouwd ... dus ik veronderstel dat de smurfen zich ook niet bezighouden met dit te gaan bekeuren ... niets van aantrekken dus maar het is wel een nice to know
          Yep, dit wist ik al, maar het is ook niet de bedoeling om met loei-harde muziek te gaan rondrijden,..
          Maar tis ook fijn als je met de moto fijne plaatsjes gaat opzoeken, om daar muziek te hebben
          .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

          Comment

          • Ivo
            Die Hard 2fast'er
            • okt. 2004
            • 2160
            • bxl

            #6
            dan zullen u boxen toch niet waterdicht te krijgen zijn zoder deftige behuizing..
            is nl vervaardigd uit papierachtig materiaal..
            je kan ze wel in het duo-zadelcover verwerken en uitstellen als ge muse wilt hebben..
            12volt rechtreeks van batterij aftakken met zekeringske tussen

            Comment

            • CBartje
              Die Hard 2fast'er
              • jan. 2005
              • 1105
              • Haacht

              #7
              ik had vroeger een waterdichte speaker onder mijn wagen voor op de PA van de CB niet CB als in moto type van honda maar meer iets in de richting van alfa papa tongo is bij den albatros gaan horen op de Mechelsesteenweg en muizen kweet wel ni meer hoeveel da gekost heeft
              I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
              Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

              Comment

              • Speedieke
                Die Hard 2fast'er
                • apr. 2005
                • 849
                • Herent

                #8
                Ik was aan het denken, om eventueel er een hele prop mouche rond te draaien, zou dat voldoende vocht kunnen weghouden?
                .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

                Comment

                • Sanka
                  Die Hard 2fast'er
                  • sep. 2004
                  • 2942
                  • As

                  #9
                  hey speedieke, Een maat van mij reed voor 18de met een honda Wallaroo, Die had onder de zadel een autoradio en een 120W 3-weg box ingebouwd...

                  Dat was een dikke discobar als die langs kwam :biggrin: .
                  Wat ik maar wil zeggen: ja kan je boxen eens onder je zadel zetten.
                  En volgens mij bestaan er waterafstotende speakers. Kan je geen okkasie boxen voor een goldwing of zo ergens vinden?

                  Voor je 12 volt probleem: Je kan een 12 volt autostekker met een zekering tussen op je batterij aansluiten.

                  Greetzzz


                  Sanka
                  Ik HAAT mensen die hun zin nooit

                  Comment

                  • Speedieke
                    Die Hard 2fast'er
                    • apr. 2005
                    • 849
                    • Herent

                    #10
                    Klinkt lekker, maar een WallaWoe, heeft net iets meer kofferruimte daar zitten,.
                    Ik kan op die plaats, enkel m'n versterker nog kwijt...

                    M'n versterker, heeft trouwens maar een vermogen van 20W, een disco moto is niet meteen de bedoeling... mss ooit later,..

                    Okkasie speakers, mss voor de audio installatie 2 op m'n moto...
                    Heb nu een kwalitatief vrij goede Daimond installatie...

                    Maar voor de aftap van de stroom, had ik graag gebruik gemaakt van een bestaande zekering,.. (Die niet teveel gebruikt word, mss claxon ofzo? :biggrin





                    Oorspronkelijk geplaatst door Sanka
                    hey speedieke, Een maat van mij reed voor 18de met een honda Wallaroo, Die had onder de zadel een autoradio en een 120W 3-weg box ingebouwd...

                    Dat was een dikke discobar als die langs kwam :biggrin: .
                    Wat ik maar wil zeggen: ja kan je boxen eens onder je zadel zetten.
                    En volgens mij bestaan er waterafstotende speakers. Kan je geen okkasie boxen voor een goldwing of zo ergens vinden?

                    Voor je 12 volt probleem: Je kan een 12 volt autostekker met een zekering tussen op je batterij aansluiten.

                    Greetzzz


                    Sanka
                    .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

                    Comment

                    • RunnerX
                      Bestuurslid
                      • feb. 2004
                      • 6977
                      • Limburg:wellen

                      #11
                      spieedieke, 'k snap je idee, zelf ook willen doen, maar nooit van gekomen.

                      voor je spanning:
                      (als je op de motor zit) achter het rechtse plaatje zitten je zekeringen. Daarnnaast zit ook je hoofdzekering van 30A.
                      je hoofdzekering is rechtstreeks op je battery aangesloten, en da andere zekeringen gaan via het contactslot(ik raad aan het zo te doen zodat je niet met een platte battery komt te staan)


                      Je neemt het "rood met zwarte streepjes" draad, die naar je bakje van zekeringen gaat, die tak je af en gebruikt deze voor de positieve spanning van een relais(zet er wel ook nog een klein zekeringetje tussen,en uiteraard een schakelaar om alles uit te schakelen(je kan er ook nog een ledje of weet'k veel wat voor de show tussenzetten), de negatieve spanning van het relais neem je rechtstreeks op de battery.

                      nu zal op het ogenblik dat je je contact opzet, het relais ook ingaan.

                      dan ga je rechtstreeks van de + van de battery naar het open contact van het relais, met de andere kant van het open contact van het relais ga je naar een zekering(hoeveel moet je op de versterker kijken,beetje uittellen), en naar je versterker en naar een stekkertje voor je voeding van "mp3player,of weet'k veel wat".
                      dan ga je met de - van de battery rechtstreeks naar de versterker, en rechtstreeks naar de andere pool van het stekkertje voor je voeding van je player.(mss kan je een simpele sigarettenaansteker gebruiken?, of een bmw plugje is ook aan te raden)

                      ok, nu zal van het ogenblik dat je contact opstaan er niets gebeuren, als je de schakelaar aanzet zal het relais ingaan, je versterker werken, en je player spanning krijgen.

                      nu dien je enkel nog de boxen aan te sluiten en je bent klaar(na velen uren of dagen of weken zoeken en zweten, een ideale plaats zoeken, alles mooi instaleren, tot het af is.(doe geen half werk, ik kan't weten )

                      'k zou zorgen dat je speakers mooi achterin, niet storend, net en veilig vastzitten, net als je versterker. ook zou ik dus 2 plugjes maken voor je playertje(1 voor voeding ervan, en 1 stekkertje dat naar je versterker gaat)

                      belangrijkste benodigheden:
                      -2 zekering houders en zekeringen.
                      -1 schakelaartje met een open contact
                      -draad(dikte .75 voor het relais en best 1,5 voor de versterker enzo)
                      -een relais dat genoeg A kan trekken voor de versterker,('k raad je aan naar een moto winkel te gaan en daar een willekeurig relais te vragen met dat A en een open contact)
                      -je versterker uiteraard(beter dure aankoop, dan goedkope miskoop )
                      -klemmetjes voor op je battery aan te sluiten
                      -een vrouwelijk inbouw stereo stekkertje
                      -een sigarettenaansteker(met dopje), of nog beter een bmw stekkertje(bij bmw dealer gaan halen)
                      -je luidspreker(s)
                      -krimpkous
                      -plakband
                      -stripbandjes voor alles achteraf net weg te werken en draden te bevestigen
                      -en alles waar'k nu niet direct op kan komen.

                      voor je speakers moet je zelf kiezen hoe of wat, je kan werken met een basbox, en midden en tweeters(filters gebruiken), maar dat raad ik af.
                      of een gewone speaker, die je ergens kan inbouwen waar het altijd droog is,met uw moto zou dat nog mogenlijk zijn.
                      of de oplossing die ik zou moeten toepassen als je nergens een droog plekje hebt: waterdichte speakers, die bestaan, 'k weet wel niet of ze een speciale versterker nodig hebben.
                      'k zou raad gaan vragen bij een elektro, muziek hifi,winkel(bv sound2000 in hasselt)

                      gewone speakers met mouse omringen zeker niet doen, zal het water niet tegenhouden, enkel trillingen van de motor wel, maar heb is zeker niet goed voor de kwaliteit van het geluid.


                      'k heb vlug even een voorbeeldje getekend(niet letten op het amateurischisch gedrag )



                      moest je nog vragen hebben, vraag je maar.
                      hulp ook als ik tijd heb
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                      -------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

                      Comment

                      • Benni
                        2fast'er
                        • jul. 2004
                        • 126

                        #12
                        Voor waterdichte speakers,spring eens binnen bij een zaak die boten verkopen die kunnen je zeker en vast verder helpen,wij hadden vroeger op de speedboat waterdichte speakers zitten van Sony en die hebben echt wel wat te verduren gekregen.

                        Comment

                        • ducatifreakske
                          Die Hard 2fast'er
                          • feb. 2004
                          • 257

                          #13
                          bij Hein Gericke verkopen ze ook waterdichte boxen met versterker
                          zwart of chroom

                          duc4ever

                          Comment

                          • RunnerX
                            Bestuurslid
                            • feb. 2004
                            • 6977
                            • Limburg:wellen

                            #14
                            [quote="ducatifreakske"]bij Hein Gericke ]
                            gaat da redelijk luid?
                            Oprichter 2fast4u 2004
                            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                            -------------------------------------------
                            hoe gekker hoe liever
                            -------------------------------------------

                            Comment

                            • Speedieke
                              Die Hard 2fast'er
                              • apr. 2005
                              • 849
                              • Herent

                              #15
                              Whoehoew, weer een heerlijke post van RunnerX :biggrin:

                              Ik ga voorlopig, met versie 1.0 nog geen waterdichte speakers gebruiken, daar ik al een setje Speakers met versterker gemold heb, voor dit eronder te krijgen...
                              Een aftakking voor mp3speler heb ik vorlopig ook niet nodig, daar elk van die prullen op een batt. werkt

                              Verder vroeg ik me af, of het echt nodig is, om daar nogmaals een relais tussen te gooien (Is een gewone vette schakelaar dan niet voldoende?)
                              Ook omdat dit maar een zeer kleine versterker is ik dacht max 20W ofzo, wat op 12v dus max 2A is ofzo

                              Of is er mss nog een relais in m'n moto, die krachtig genoeg is om meerdere dingen op te hangen? (Bij Quality Bikes hadden ze me aangeraden, om het gewoon vanvoor van m'n voorlicht af te takken, maar dan moet m'n licht wel branden als ik muziek draai...)

                              Verder ga ik ze inbouwen, in het frame van mijn kuipje
                              Qua issolatie, heb ik nog niets optimaal, maar ben gisteren van die harde mousche gaan halen dat men gebruikt om chaufage buizen te isoleren... (word ook gebruikt op BMX'en om de buizen zachter te maken..)

                              Je zei ook nog: "de andere zekeringen gaan via het contactslot"
                              Dus al die zekeringen van 10A en 15A gaan allemaal via het contact slot?
                              is het dan niet handiger, dat ik van 1 van die dingen rechtstreeks stroom afneem?
                              Zou wel handig zijn, als contact aanstaat, heb ik stroom nodig :biggrin:

                              En, euh,... je tekening was duidelijker dan je tekst hoor! Mooi werk!

                              En nen dikke merci





                              Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                              spieedieke, 'k snap je idee, zelf ook willen doen, maar nooit van gekomen.

                              voor je spanning:
                              (als je op de motor zit) achter het rechtse plaatje zitten je zekeringen. Daarnnaast zit ook je hoofdzekering van 30A.
                              je hoofdzekering is rechtstreeks op je battery aangesloten, en da andere zekeringen gaan via het contactslot(ik raad aan het zo te doen zodat je niet met een platte battery komt te staan)


                              Je neemt het "rood met zwarte streepjes" draad, die naar je bakje van zekeringen gaat, die tak je af en gebruikt deze voor de positieve spanning van een relais(zet er wel ook nog een klein zekeringetje tussen,en uiteraard een schakelaar om alles uit te schakelen(je kan er ook nog een ledje of weet'k veel wat voor de show tussenzetten), de negatieve spanning van het relais neem je rechtstreeks op de battery.

                              nu zal op het ogenblik dat je je contact opzet, het relais ook ingaan.

                              dan ga je rechtstreeks van de + van de battery naar het open contact van het relais, met de andere kant van het open contact van het relais ga je naar een zekering(hoeveel moet je op de versterker kijken,beetje uittellen), en naar je versterker en naar een stekkertje voor je voeding van "mp3player,of weet'k veel wat".
                              dan ga je met de - van de battery rechtstreeks naar de versterker, en rechtstreeks naar de andere pool van het stekkertje voor je voeding van je player.(mss kan je een simpele sigarettenaansteker gebruiken?, of een bmw plugje is ook aan te raden)

                              ok, nu zal van het ogenblik dat je contact opstaan er niets gebeuren, als je de schakelaar aanzet zal het relais ingaan, je versterker werken, en je player spanning krijgen.

                              nu dien je enkel nog de boxen aan te sluiten en je bent klaar(na velen uren of dagen of weken zoeken en zweten, een ideale plaats zoeken, alles mooi instaleren, tot het af is.(doe geen half werk, ik kan't weten ]http://www.2fast4u.be/forums/attachment.php?attachmentid=2578&stc=1[/img]


                              moest je nog vragen hebben, vraag je maar.
                              hulp ook als ik tijd heb
                              .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

                              Comment

                              Working...
                              X