PDA

Bekijk Volledige Versie : Shoei xr-1000 of wachten op 1100?

stino89
26-07-2009, 13:52
Ik ben van plan een nieuwe helm te kopen, maar ik kan niet zo goed kiezen.

Bij rad kan je nu een shoei artifact kopen voor 350 euro (omdat de xr-1000 er uit gaat)... Nu komt er in september de xr-1100 uit.
nu is mijn vraag: is het de moeite waard om te wachten en +/- 100 euro meer uit te geven...?

Enkele speerpunten van de nieuwe XR1100:

Het compleet vernieuwde vizierbevestiging systeem met volledig nieuw ontwikkeld vizier heeft als groot voordeel dat het vizier te allen tijde optimaal afsluit. Het nieuwe vizier biedt tevens een optimaal zichtveld dat dankzij het fullface pinlock shield altijd helder en condensvrij blijft.[/*:m:1mh1zlot]
Het zeer geavanceerde ventilatie systeem verzekerd de rijder van een optimaal klimaat in de helm.
Het Negatif-Pressure-System reguleert de afvoer van warme lucht altijd effici├źnt en duurzaam, dankzij een speciale techniek dat zelfs met een extreem lage snelheid optimaaal moet functioneren.
De ventilatie inlaten bevinden zich op het kinstuk en middels een defroster wordt deze langs het vizier verspreid. Tevens bevinden zich op het voorhoofd twee ventilatie ingangen die de aan en doorvoer van verse lucht reguleren.
De ventilatie uitlaten bevinden zich achter op de speciale aero-wing en zijn net als de inlaten meervoudig instelbaar. De vormgeving van alle in en uitlaten is zo ontworpen dat zij nauwelijks nog turbulentie en dus geluid produceren.[/*:m:1mh1zlot]
Het revolutionaire aerodynamische design is dankzij uitgebreide proeven in de windtunnel en middels straat en circuit testen in de praktijk geperfectioneerd.
De Spoiler die in de schaal is geïntegreerd, moet voor een perfecte aerodynamica zorgdragen. De helm is volgens Shoei uiterste stabiel, zelfs bij zeer hoge snelheid.
Low-Drag-Design moet trek- en drukkrachten achter het hoofd verminderen, terwijl de compacte vorm het geluidsniveau van de helm aanzienlijk moet verminderen.[/*:m:1mh1zlot]
Het interieur en pasvorm van de XR-1100 is helemaal opnieuw ontwikkeld en getuigt van een perfecte ergonomie. SHOEI garandeert een optimale pasvorm dankzij het 3D interieur. Het volledige interieur inclusief de wangstukken zijn uitneembaar en uitwasbaar[/*:m:1mh1zlot]

TiBasco
26-07-2009, 13:55
De XR-1000 is ook al een geweldige helm, dus ik zou simpelweg daar voor gaan...toch 100EUR uitgespaard he

Xsaartje
26-07-2009, 13:57
hier ook twijfels....

de XR1000 is de enige helm die me perfect past :s

Phil_
26-07-2009, 15:32
Je kan altyd blijven wachten op iets nieuws ...

En €100 verschil is toch niet niks ;)

desolation
26-07-2009, 16:01
ik zou sowieso wachten tot de 1100 er is
bevalt hij je betere dan de 1000, dan koop je de 1100
is er weinig verschil, dan is de 1100 waarschijnlijk NOG goedkoper te krijgen dan nu

Road_devil
26-07-2009, 17:04
ik zou wachtn, ik heb de xr-1000 en de punten die worden verbeterd zijn echt wel punten waar i me soms echt aan erger. Zo is mijn pinlock al voor de honderste keer losgekomen en dampt men scherm weer constant aan. Ze hebben die al zeker 5keer vervangen. Dat afsluiten dat ze beschrijven is ook wle nodig, nu soms zo'n fijn irritant windje in men ogen.

Jeroen!
26-07-2009, 21:39
Wachten tot hij 'pasbaar' is, en dan kiezen. Kans is natuurlijk wel dat uw favoriete motiefke van de XR1000 dan niet meer beschikbaar is...

Vladje
26-07-2009, 23:36
heb de xr1100 al kunnen passen en hij zou op 405 euro komen in voor een effen versie en 495 voor een met tekening.

Wat de pasvorm betreft zat hij zeer goed ( voor mijn hoofd ) de binnenvoering sluit echt overal goed aan.

De grote verschillen? Grotere pinlock, wat voor de circuitrijders wel interessant kan zijn en betere ventilatie. Ook de spoiler is achteraan geintegreerd waardoor ik vermoed dat hij ook wat stiller kan zijn. Over een paar weken heb ik een test van de helm aan mijn been, samen met de X-spirit dus dan zal ik mijn bevindingen hier ook wel eens tussen smijten

Xsaartje
27-07-2009, 08:40
Wachten tot hij 'pasbaar' is, en dan kiezen. Kans is natuurlijk wel dat uw favoriete motiefke van de XR1000 dan niet meer beschikbaar is...

das nu al... al wat schoon is ni meer in XS....

en ne helm met een vlinder hebben ze wel nog in XXL :zwijg:

VerSeg
27-07-2009, 09:12
Het is bijna altijd hetzelfde probleem ...
Ge koopt nu iets en daarna beklaagt ge dat ge niet gewacht hebt.
Ge wacht en daarna beklaagt ge u dat ge niet eerder goedkoper kocht.

Heel uitzonderlijk is het ...
Ge bent content dat ge niet gewacht hebt want het was de moeite niet.
Ge bent content dat ge gewacht hebt want het verschil is de moeite.

Conclusie ...
Ge weet eigenlijk bijna nooit wat ge moet doen om goed te doen. :D

Rebel73
27-07-2009, 10:06
hier ook twijfels....

de XR1000 is de enige helm die me perfect past :s
Enige nadeel is dat hij nogal lawaaierig is.

Het is nu al mijn tweede en verder nog steeds tevreden :duim:

Mijn eerste was deze de Joust Silver

http://www.seastarsuperbikes.co.uk/shoei%202006/xr1000/xr_1000_joust_tc-5_side.jpg

En nu heb ik de Diabolic Revelation
http://www.helmets4u.co.uk/images/CAPQNFTB.jpg

stino89
27-07-2009, 12:40
Ja wachten is niet echt een optie...
aangezien ik de laaste in men maat al opzij heb laten leggen.
Het is dus nu beslissen :).

En als de xr-1100 495 euro ga kosten pak ik zeker de xr-1000... das al 145 euro verschil....

VerSeg
27-07-2009, 13:36
Ja wachten is niet echt een optie...
aangezien ik de laaste in men maat al opzij heb laten leggen.
Het is dus nu beslissen :)Het is toch simpel beslissen zeker?
Past hij u?
Staat de kleur u aan?
Hij is op voorraad?
Ge zou graag zo ene hebben?

Als dat telkens "ja" is, dan moet ge toch niet twijfelen en die gewoon gaan kopen! :duim:
Nieuwer zal er altijd komen hoor, alleen niet echt meer voor dit seizoen!

tigrolino
27-07-2009, 20:50
Ik ben van plan een nieuwe helm te kopen, maar ik kan niet zo goed kiezen.

Bij rad kan je nu een shoei artifact kopen voor 350 euro (omdat de xr-1000 er uit gaat)... Nu komt er in september de xr-1100 uit.
nu is mijn vraag: is het de moeite waard om te wachten en +/- 100 euro meer uit te geven...?

Enkele speerpunten van de nieuwe XR1100:

Het compleet vernieuwde vizierbevestiging systeem met volledig nieuw ontwikkeld vizier heeft als groot voordeel dat het vizier te allen tijde optimaal afsluit. Het nieuwe vizier biedt tevens een optimaal zichtveld dat dankzij het fullface pinlock shield altijd helder en condensvrij blijft.[/*:m:3cgyfblf]
Het zeer geavanceerde ventilatie systeem verzekerd de rijder van een optimaal klimaat in de helm.
Het Negatif-Pressure-System reguleert de afvoer van warme lucht altijd effici├źnt en duurzaam, dankzij een speciale techniek dat zelfs met een extreem lage snelheid optimaaal moet functioneren.
De ventilatie inlaten bevinden zich op het kinstuk en middels een defroster wordt deze langs het vizier verspreid. Tevens bevinden zich op het voorhoofd twee ventilatie ingangen die de aan en doorvoer van verse lucht reguleren.
De ventilatie uitlaten bevinden zich achter op de speciale aero-wing en zijn net als de inlaten meervoudig instelbaar. De vormgeving van alle in en uitlaten is zo ontworpen dat zij nauwelijks nog turbulentie en dus geluid produceren.[/*:m:3cgyfblf]
Het revolutionaire aerodynamische design is dankzij uitgebreide proeven in de windtunnel en middels straat en circuit testen in de praktijk geperfectioneerd.
De Spoiler die in de schaal is geïntegreerd, moet voor een perfecte aerodynamica zorgdragen. De helm is volgens Shoei uiterste stabiel, zelfs bij zeer hoge snelheid.
Low-Drag-Design moet trek- en drukkrachten achter het hoofd verminderen, terwijl de compacte vorm het geluidsniveau van de helm aanzienlijk moet verminderen.[/*:m:3cgyfblf]
Het interieur en pasvorm van de XR-1100 is helemaal opnieuw ontwikkeld en getuigt van een perfecte ergonomie. SHOEI garandeert een optimale pasvorm dankzij het 3D interieur. Het volledige interieur inclusief de wangstukken zijn uitneembaar en uitwasbaar[/*:m:3cgyfblf]

heb eens goed naar de presentatie gekeken.
als je het mij vraagt gaat het om echt verschillende helmen , er veranderd dus meer dan maar een nummer
ik zou zeker voor de XR-1100 gaan tenzij je absoluut niet kunt wachten tot begin volgend jaar ofzo

OPOE
27-07-2009, 20:53
De xr-1000 is mijn 3de Shoei en heeft me eigenlijk ontgoocheld.
Nogal lawaaierig , windgevoelig en binnenstukken komen regelmatig los. :(

tigrolino
27-07-2009, 20:59
Das pech hebben en dat kan altijd gebeuren maar het feit dat je der 3 gekocht hebt zegt toch al heel veel zou ik zeggen

OPOE
27-07-2009, 21:05
Das pech hebben en dat kan altijd gebeuren maar het feit dat je der 3 gekocht hebt zegt toch al heel veel zou ik zeggen
Wat blijft is zijn licht gewicht , duurzame materiaalkeuze , goede pasvorm en ( voor mij heel belangrijk ) veel reukorgaanruimte. :engel:

tigrolino
27-07-2009, 22:08
hmm , goed dat je dat detail vermeld ben zelf goed voorzien in dat departement, ik zal eens dus naar een XR gaan zien ten gepaste tijde

is er een groot verschil in de praktijk tussen een XR en een X-spirit ?

Road_devil
28-07-2009, 07:17
Wat blijft is zijn licht gewicht , duurzame materiaalkeuze , goede pasvorm en ( voor mij heel belangrijk ) veel reukorgaanruimte. :engel:
moet je eens een bell voelen die weegt nog eens een pak minder

voor de rest volledig met u eens over de voor en nadelen, daarmee dak ik volgend jaar zo'n XR-1100 wel zie zitten al de opgesomde nadelen verbeterd

Haides
28-07-2009, 21:10
heb net de xr-1000 gekocht en het is echt nen helen comfortabele helm :duim:. Heel stil, en heel licht.
Dit allemaal in vergelijking met mijnen Caberg systeemhelm natuurlijk :D

tigrolino
28-07-2009, 21:35
Daarmee zie je nog maar eens dat alles relatief is !

Ziehier wat onze franse collega's vd XR-1000 vinden (blijkbaar wordt deze helm daar massaal verkocht !)

http://maxitest.moto-station.com/casque/XR-1000-page-result-id-1989.html:duim:

tigrolino
28-07-2009, 21:46
en hier een mooie presentatie van de XR-1100 :

http://www.shoeiassured.co.uk/shoei-showcase.php

ik wacht nu wel even op de 1100:duim::duim::duim:

Phil_
02-08-2009, 22:14
En ze staan op de site van fc-moto , €500 ;)