PDA

Bekijk Volledige Versie : Invoeren motor uit Nederland, welke papieren?

Mathadon
08-08-2009, 23:44
Hi all,

ik ben nieuw op het forum, heb hier al veel geleerd, maar nu dat ik van plan ben om een moto te kopen heb ik toch een vraag.

Ik ben van plan om een motor in Nederland te kopen, maar ik vroeg mij af welke papieren ik dan allemaal moet krijgen van die mens om zonder miserie alle papierwerk in Belgiƫ rond te krijgen.

Als ik het goed begrepen heb, moet de Nederlander zijn volledig kentekenbewijs (3 delen?) bij het RDW binnen doen, hij vraagt daar dus een export aan en krijgt een bewijs van overeenstemming (gelijkvormigheidsattest). Geldt dit als "europees certificaat van overeenstemming" (procedure 2 op http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf)? Kan ik daar dan mee naar de verzekeraar lopen om de volgende dag de platen (in principe..) in de bus te hebben?

Welke andere documenten moet ik zeker krijgen bij aankoop van een motor?

Alvast bedankt allemaal!

(het betreft trouwens een 25kw cbr600f =) )

Matha

Insane
09-08-2009, 14:58
-De verkoper moet ook een verkoopsovereenkomst opmaken en een dubbel geven aan u daarmee kan je aantonen dat de persoon afstand doet op zijn
voertuig.

-Ook moet je met al de papieren naar de douane gaan.En betaal je daar iets... peulschil.En krijg je daar een papier dat je via je verzekeraar de platen kan aanvragen.

Voila.

Grtz Insane